PRONAR KIOTI DK751C DK901C Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
INSTRUKCJA OBSŁUGI CIĄGNIKÓW ROLNICZYCH
KIOTI
DK751C / DK901C
WSTĘP
Gratulujemy zakupu uniwersalnego ciągnika KIOTI DK751/901. Ciągnik ten został zaprojektowany z użyciem najlepszych materia-
łów i z zastosowaniem sztywnych norm kontroli jakości ustalonych przez DZIAŁ KONSTRUKCYJNY firmy DAEDONG. Przeczytanie
i zrozumienie niniejszej instrukcji jest pierwszym krokiem w kierunku wieloletniej, bezpiecznej i efektywnej pracy ciągnika. Instrukcja
dotyczy modeli DK751/901 i dostarcza ważnych informacji o bezpieczeństwie, użytkowaniu i obsłudze ciągnika.
Podstawą polityki KIOTI jest dostarczenie ciągnika wraz ze szczegółową instrukcją obsługi. Prosimy o przeczytanie, zrozumienie i
przestrzeganie wskazówek zawartych w instrukcji przed użytkowaniem nowego ciągnika. Po przeczytaniu i zrozumieniu instrukcji
prosimy o kontakt z Waszym dealerem KIOTI, jeśli macie dodatkowe pytania.
SYMBOLE OSTRZEGAWCZE
Norma przemysłowa SYMBOL OSTRZEGAWCZYużyta jest w niniejszej instrukcji dla zwrócenia uwagi na operacje, które mogą
być niebezpieczne dla użytkownika lub osób trzecich. Tam, gdzie pojawia się taki symbol, znajduje się informacja ważna dla bez-
pieczeństwa. Prosimy o przeczytanie, zrozumienie i przestrzeganie tych wskazówek.
W niniejszej instrukcji pojawiają się fragmenty tekstu napisane pogrubioną czcionką, poprzedzone słowami
NIEBEZPIECZEŃSTWO, OSTRZEŻENIE, UWAGA lub WAŻNE. Oznacza to poziom zagrożenia zdefiniowany poniżej:
Znak
Opis
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Ten znak oznacza niebezpieczne sytuacje, które mogą doprowadzić do śmierci lub ciężkich
obrażeń.
OSTRZEŻENIE
Ten znak oznacza potencjalnie niebezpieczne sytuacje, które mogą spowodować śmierć lub
poważne obrażenia.
UWAGA
Ten znak oznacza potencjalnie niebezpieczne sytuacje, które mogą spowodować średnie lub
umiarkowane obrażenia.
WAŻNE
Ten znak wskazuje na ważne charakterystyki procedur roboczych.
SKRÓTY
Skrót Definicja
4WD
API
ASAE
SAE
ISO
PTO
ROPS
(orb/min)
SMV
Napęd na cztery koła
Amerykański Instytut Naftowy
Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Rolnictwa
Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych
Międzynarodowa Organizacja Normalizacji
Wał odbioru mocy
Konstrukcja przeciwkapotażowa
Obrotów na minutę
Wolno poruszający się pojazd
SYMBOLE UNIWERSALNE
Na przyrządach i sterownikach ciągników KIOTI użyte sążne symbole uniwersalne jako wskazówka do obsługi. Poniżej lista tych sym-
boli i ich znaczenie.
Symbol zagrożenia
Filtr oleju
Temperatura płynu chłodzącego
Podgrzewanie silnika
Hamulec ręczny
Stan naładowania akumulatora
Ciśnienie oleju silnikowego
Kierunkowskaz
Sprzęo WOM - wączone
Sprzęo WOM - włączone
Blokada mech. różnicowego
Sterowanie położeniem - góra
Sterowanie położeniem – dół
Światła awaryjne
Główny włącznik świateł
Światła pozycyjne
Reflektor - światła krótkie
Reflektor - światła długie
Klakson
Napęd na cztery koła – włączony
Napęd na cztery koła - wyłączony
Szybko
Wolno
Poziom płynu chłodzącego
KONTROLA PRZED SPRZEDAŻĄ
SPRAWDZIĆ I WYREGULOWAĆ, JEŚLI
TO KONIECZNE
KONTROLA NIEOPERACYJNA
1. Ciśnienie i stan opon.....................
2. Działanie korby mechanizmu zacze-
powego..................................... ........
3. Poziom i gęstość płynu chłodzące-
go.....................................................
(1.071 ~ 1.083 przy 16°C (60°F))
4. Pasek klinowy..............................
5. Poziom oleju silnikowego.............
6. Poziom oleju przekładni / osi tyl-
nej.....................................................
7. Poz. oleju w mech. różn. osi prz...
8. Poziom oleju w osi przedniej........
9. Regulacja hamulców i wyrównanie
pedałów............................................
10. Regulacja hamulca ręcznego.....
11. Położenie górnego cięgła, dyszla i
kołka.................................................
12. Dociągnięcie śrub i nakrętek mocu-
jących koła do obręczy.....................
13. Dociągnięcie nakrętek mocujących
tarcze do piasty................................
14. Dociągnięcie śrub mocujących ba-
last przedni.......................................
15. Dociągnięcie śrub mocujących
przednią oś.......................................
16. Poziom paliwa.............................
17. Blachy i powłoka lakiernicza.......
18. Filtr paliwa i odstojnik wody........
19. Napełnienie smarowniczek.........
20. Filtr powietrza i połączenia wę-
ży......................................................
21. Zamocowanie i ustawienie siedze-
nia.....................................................
22. Przewody, zaciski i złącza elek-
tryczne..............................................
KONTROLA ZABEZPIECZEŃ
1. Nalepki ostrzegawcze...................
2. Działanie włączników startu..........
3. Działanie hamulca ręcznego.........
4. Działanie kierunkowskazów/świateł
tylnych...............................................
5. Instrukcja obsługi..........................
6. Osłona wału odbioru mocy...........
7. Tablica dla wolno poruszających się
pojazdów (jeśli potrzebna)................
KONTROLA OPERACYJNA
Kontrole operacyjną przeprowadzić
przy normalnej temperaturze pracy.
1. Działanie świateł i przyrządów.......
2. Wycieki płynów i paliwa..................
3. Regulacja maks. prędkości bez ob-
ciążenia i prędkości jałowej oraz odci-
nanie paliwa ......................................
4. Działanie WOM .............................
5. Układ hydrauliczny:
Działanie dźwigni sterowania ucią-
giem i położeniem ........................
Działanie sterowania przepływem
......................................................
Sterowanie uciągiem dla obciążeń
rozciągających i ściskających.......
Sterowanie pomocnicze i zawory
zdalnego sterowania (jeśli są)......
KONTROLA OSIĄGÓW:
1. Działanie silnika wraz z przepustnicą
i rozdzielaczem..................................
2. Przekładnia....................................
3. Kierowanie.....................................
4. Włączanie/wyłączanie blokady me-
chanizmu różnicowego.......................
5. Działanie hamulców.......................
6. Wyposażenie i sprzęt pomocni-
czy......................................................
WPISAĆ MODEL I NUMER
FABRYCZNY
Model ciągnika.............................
Numer fabryczny.........................
SPIS TREŚCI
1. WSKAZÓWKI BHP............................................................1-1
2. SERWISOWANIE CIĄGNIKA........................................... 2-1
3. DANE TECHNICZNE......................................................... 3-1
4. OPIS SYSTEMU OPERACYJNEGO................................. 4-1
5. PRACA.............................................................................. 5-1
6. KONSERWACJA.............................................................. 6-1
7. DŁUGOTRWAŁE SKŁADOWANIE.................................. 7-1
8. USUWANIE USTEREK..................................................... 8-1
1
WSKAZÓWKI BHP
PRZED URUCHOMIENIEM CIĄGNIKA
PODCZAS PRACY
JAZDA CIĄGNIKIEM
PARKOWANIE CIĄGNIKA
OBSŁUGA WOM
UŻYWANIE 3-PUNKTOWEGO ZACZEPU
SERWISOWANIE CIĄGNIKA
NALEPKI OSTRZEGAWCZE
DK751/901
WSKAZÓWKI BHP 1-2
PRZED UŻYCIEM CIĄGNIKA
Ostrożny operator to najlepszy operator.
Większości wypadków można uniknąć
przestrzegając wskazówek nt. bezpie-
czeństwa. Aby uniknąć wypadków nale-
ży stosować się do tych wskazówek i
zwracać uwagę na wykonywaną pracę.
Jeśli uda się uniknąć wypadku, czas
pracy będzie czasem dobrze spędzo-
nym.
1. Zaleca się przeczytanie i zrozumienie
całej instrukcji przed użytkowaniem wa-
szego nowego ciągnika. Niespełnienie
tego warunku może spowodować uszko-
dzenie ciągnika lub obrażenia cielesne.
2. Ciągnik może być obsługiwany tylko
przez osoby odpowiednio przeszkolone.
3. Przeczytać i stosować się do nalepek
ostrzegawczych zamieszczonych na cią-
gniku.
4. Jak najszybciej wymienić brakujące
lub uszkodzone nalepki. Lista nalepek
podana jest na stronach 14~16
5. Utrzymywać nalepki w czystości.
6. Przy wsiadaniu i wysiadaniu z traktora
zawsze używać stopni i uchwytów. Po-
zwoli to na uniknięcie pośliźnięcia się i
upadku.
7. Przed wejściem na traktor oczyścić
buty z błota i ziemi.
8. Zawsze zwracać uwagę na to, dokąd
się jedzie, aby uniknąć przeszkód mogą-
cych spowodować obrażenia lub uszko-
dzenia traktora.
9. Przy ruszaniu traktorem upewnić się,
że droga jest wolna od ludzi, aby uniknąć
wypadku na skutek szybkiej jazdy.
10. Przed cofaniem ciągnikiem upewnić
się, że droga jest wolna.
DK751/901
WSKAZÓWKI BHP 1-3
11. Nigdy nie obsługiwać ciągnika pod
wpływem alkoholu, narkotyków lub gdy
operator jest zmęczony.
12. Przy współpracy z innymi traktorami
zawsze powiadamiać innych o swoich
zamiarach.
13. Nie uruchamiać ciągnika przez tzw.
krótkie spięcie rozrusznika.
14. Nie uruchamiać silnika stojąc na
ziemi.
15. Na ciągniku może znajdować się tyl-
ko operator, o ile nie zainstalowano do-
datkowego siedzenia pasażera. Osoby
postronne powinny zachować bez-
pieczną odległość od pracującego cią-
gnika.
16. Wszyscy użytkownicy ciągnika po-
winni mieć wiedzę na temat jego prawi-
dłowej obsługi i przeczytać wnikliwie ni-
niejszą instrukcję.
17. Nie wysiadać z ciągnika przed uru-
chomieniem hamulca ręcznego, opusz-
czenia zaczepionego sprzętu i wyłącze-
nia ciągnika.
18. Nie wolno wprowadzać do ciągników
KIOTI żadnych zmian bez zgody dealera
KIOTI.
DK751/901
WSKAZÓWKI BHP 1-4
19. Przed uruchomieniem ciągnika wci-
snąć sprzęgło i upewnić się, że wszyst-
kie dźwignie są w położeniu neutralnym.
20. Dla bezpieczeństwa operatora zale-
ca się stosowanie ramy przeciwkapota-
żowej (Rops) wraz z pasem siedzenio-
wym dla większości zastosowań ciągni-
ka.
UWAGA
Jeśli ciągnik jest wyposażony w ROPS i
KABINĘ, zawsze używać pasów bezpie-
czeństwa.
Jeśli ciągnik nie jest wyposażony w
ROPS i KABINĘ, nie używać pasów
bezpieczeństwa.
Rops i kabina nie powinny być mody-
fikowane przez spawanie, szlifowanie
lub cięcie, gdyż może to osłabić ich
strukturę. Jeśli jakikolwiek podzespół
zostanie uszkodzony, wymienić
przejdź na nowy.
Jeśli zespół Rops jest zdemontowany lub
poluzowany z jakiegokolwiek powodu,
wszystkie jego elementy powinny zna-
leźć się na swoim miejscu wszystkie
śruby mocujące powinny być odpowied-
nio dociągnięte.
(1) Maks. rozstaw (2) Tylne koła
21. Szczególną uwagę należy zachować
przy jeździe na wąskich bieżnikach. Dla
poprawy stabilności należy odpowiednio
dobrać bieżnik tylnych kół, patrz str. 8-3.
DK751/901
WSKAZÓWKI BHP 1-5
PRACA
1. Unikać kontaktu z dźwigniami przełą-
czania napędu podczas pracy silnika.
Nieoczekiwany ruch ciągnika może spo-
wodować obrażenia cielesne.
2. Nie parkować ciągnika na stromym
zboczu; przed demontażem jakiegoko-
lwiek elementu ciągnika wyłączyć silnik i
WOM.
3. Nie uruchamiać ciągnika w zamknię-
tym pomieszczeniu bez odpowiedniej
wentylacji. Spaliny mogą spowodować
poważne zatrucie lub śmierć.
DK751/901
WSKAZÓWKI BHP 1-6
(1) Dyszel
4. Przed uruchomieniem ciągnika,
upewnić się, że wszystkie linie ciśnie-
niowe są szczelne.
5. Urządzenia ciągnięte zaczepiać tylko
za dyszel. Nie wolno zaczepiać niczego
za obudowę osi lub jakikolwiek inny
punkt z wyjątkiem dyszla. Zaczepianie o
inne przedmioty może spowodować ry-
zyko poważnych obrażeń lub śmierci.
6. Jeśli po zaczepieniu ciężkiego urzą-
dzenia na zaczepie trzypunktowym
przód ciągnika ma tendencję do unosze-
nia się, należy zainstalować balast. Nie
używać ciągnika z nieobciążonym przo-
dem.
7. Nie pozostawiać zaczepionego sprzę-
tu w pozycji uniesionej, gdy ciągnik jest
zatrzymany lub bez nadzoru.
8. Przed użyciem urządzeń lub maszyn
zaczepianych do ciągnika należy prze-
czytać ich instrukcje obsługi. Należy
zawsze przestrzegać procedur ich bez-
piecznej obsługi.
9. Należy zapoznać się z obsługiwanymi
maszynami i ich ograniczeniami.
10. Zawsze używać odpowiedniego ba-
lastu przy maszynach zaczepionych z ty-
łu.
DK751/901
WSKAZÓWKI BHP 1-7
11. Wyjeżdżanie z rowu lub pod górę
stoku może spowodować przewrócenie
się traktora do góry kołami. Aby uniknąć
takiej sytuacji należy wyjeżdżać tyłem z
takiego położenia. Ciągniki z napędem
na 4 koła może dać złudne poczucie
bezpieczeństwa ciągnika podczas ma-
newrów w takich sytuacjach, należy więc
zachować stosowne środki bezpieczeń-
stwa.
12. Zwracać uwagę na to, co dzieje się z
przodu z i tyłu, aby uniknąć przeszkód
na wąskich drogach, w pobliżu drzew w i
pobliżu innych obiektów.
13. Jeśli używany niewłaściwie, wasz
ciągnik może stać się zagrożeniem dla
był i osób postronnych. Przeciążenie
ciągnika lub używanie niebezpiecznego
wyposażenia może być także niebez-
pieczne i powinno być unikane. Patrz
"Specyfikacja ograniczeń sprzętu", która
określa maksymalne obciążenie dla bez-
piecznej pracy ciągnika.
14. Nigdy nie wsiadać i wysiadać z jadą-
cego ciągnika.
15. Podczas pracy grupowej należy
zawsze powiadomić innych o swoich
zamiarach przed ich wykonaniem.
16. Nigdy nie jechać na wolnym biegu.
Wysprzęglenie lub przesunięcie do poło-
żenia neutralnego podczas zjeżdżania
ze stoku może spowodować utratę kon-
troli nad ciągnikiem.
17. Nie wykonywać prac w pobliżu ro-
wów, dziur, obwałowań itp., które mogą
zapaść się pod ciężarem ciągnika. Nie-
bezpieczeństwo przewrócenia się cią-
gnika jest wyższe, gdy jest chrząknięcia
luźny lub mokry.
DK751/901
WSKAZÓWKI BHP 1-8
JAZDA CIĄGNIKIEM
(1) Pedał hamulca (L) (2) Pedał hamulca (P)
(3) Blokada pedałów hamulcowych
(A) Przy jeździe po szosach
1. Zblokować pedały hamulców razem
podczas jazdy z prędkościami szosowy-
mi. Przy zatrzymaniu awaryjnym zaha-
mować oba koła jednocześnie. Nierów-
nomierne hamowanie przy prędkościach
szosowych może spowodować przewró-
cenie się ciągnika.
2. Zawsze zwolnić przed zakrętem. Wy-
konywanie zakrętów przy dużej prędko-
ści grozi przewróceniem się ciągnika.
(1) Tablica dla wolno poruszających się pojaz-
dów
3. Upewnić się, że tablica dla wolno po-
ruszających się pojazdów jest czysta i
widoczna. Użyć świateł awaryjnych, jeśli
to konieczne.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130

PRONAR KIOTI DK751C DK901C Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi