PRONAR 1523A Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
PRODUCENT:
PRONAR Sp. z o.o.
17-210 NAREW, woj. podlaskie ul. Mickiewicza 101 A
tel./fax 0 85 6816329; 0 85 6816429; 0 85 6816381;
0 85 6816382; 0 85 6816384;
fax 0 85 6816383;
www.pronar.pl
KOŁOWY CIĄGNIK ROLNICZY
PRONAR 1523A Typ: P3
PRONAR 1523A Typ: P3.1
I
IN
NS
ST
TR
RU
UK
KC
CJ
JA
A
O
OB
BS
SŁ
ŁU
UG
GI
I
Wydanie II
Narew 05/2005
K
KO
OŁ
ŁO
OW
WY
Y
C
CI
IĄ
ĄG
GN
NI
IK
K
R
RO
OL
LN
NI
IC
CZ
ZY
Y
PRONAR 1523A Typ: P3
PRONAR 1523A Typ: P3.1
I
IN
NS
ST
TR
RU
UK
KC
CJ
JA
A
O
OB
BS
SŁ
ŁU
UG
GI
I
Wydanie II
Narew 05/2005
WYPEŁNIA SPRZEDAWCA:
Nazwa i adres punktu
sprzedaży:........................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
Nazwisko i adres
użytkownika:.....................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
Typ
ciągnika:...........................................................................................................
Numer fabryczny
podwozia:.........................................................................................................
Numer fabryczny
silnika:..............................................................................................................
Numer fabryczny
kabiny:..............................................................................................................
Najbliższy autoryzowany punkt serwisowy (APS):............................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
Data
zakupu:.............................................................................................................
Data upływu ważności
gwarancji:.........................................................................................................
Instrukcja obsługi stanowi podstawowe wyposażenie
ciągnika rolniczego.
Niniejszą instrukcję obsługi należy przeczytać przed
rozpoczęc
iem użytkowania i przestrzegać zasad
bezpieczeństwa
W razie zagubienia lub zniszczenia należy nabyć nowy
egzemplarz zamawiając go u producenta.
W przypadku sprzedaży lub udostępnienia maszyny
innemu użytkownikowi należy dołączyć instrukcję obsługi.
Na p
ierwszej stronie instrukcji sprzedawca powinien
wpisać nr fabr. maszyny zgodnie z numerem
umieszczonym na tabliczce znamionowej oraz podać
swoje dane.
SPIS TREŚCI
Rozdział A
1. WSTĘP............................................................................................................................6
2. WYMAGANIA BEZPIECZEŃSTWA................................................................................7
Wymagania ogólne..........................................................................................................7
Zasady bezpiecznej obsługi ciągnika ..............................................................................7
Zasady bezpiecznej pracy ciągnikiem.............................................................................8
Kierowanie ciągnikiem.....................................................................................................9
Zasady bezpieczeństwa przy wykonywaniu prac transportowych ...................................9
Praca ciągnika z włączonym wałem odbioru mocy (WOM)...........................................10
Zasady bezpieczeństwa pożarowego............................................................................10
3. DANE IDENTYFIKACYJNE CIĄGNIKA, ZESPOŁÓW I ICH ROZMIESZCZENIE.........11
4. ORGANY STEROWANIA I KONTROLI.........................................................................13
Urządzenia kontrolne i przełączniki kolumny kierowniczej.............................................16
Siedzisko kierowcy ........................................................................................................20
Układ wentylacji i ogrzewania kabiny.............................................................................22
Układ kierowniczy..........................................................................................................23
Hamulce ........................................................................................................................24
5. PRACA CIĄGNIKIEM ....................................................................................................25
Uruchomienie ciągnika..................................................................................................25
Ruszanie z miejsca........................................................................................................27
Zatrzymanie silnika i ciągnika........................................................................................29
Docieranie ciągnika.......................................................................................................30
Obsługa techniczna po docieraniu (30 mth)..................................................................31
Blokowanie mechanizmu różnicowego..........................................................................32
Sterowanie napędem przedniego mostu.......................................................................33
Tylny wał odbioru mocy (WOM) ....................................................................................34
Przedni wał odbioru mocy (WOM) (opcja).....................................................................36
Tylny trzypunktowy układ zawieszenia (TUZ)................................................................38
Przedni trzypunktowy układ zawieszenia (TUZ)............................................................41
Urządzenia przyłączeniowo - zaczepowe......................................................................44
Zaczep rolniczy..............................................................................................................44
Górny zaczep transportowy...........................................................................................45
Zaczep transportowy typu „Python” (opcja)...................................................................46
Sterowanie podnośnikiem w czasie pracy.....................................................................47
Układ hydrauliki zewnętrznej.........................................................................................50
Zmiana rozstawu kół przedniego mostu napędowego...................................................51
Zmiana rozstawu kół tylnego mostu napędowego.........................................................51
Zasady doboru wymiarów kół........................................................................................52
Instalacja elektryczna....................................................................................................53
Rozdział B
6. OBSŁUGA TECHNICZNA CIĄGNIKA...........................................................................56
OBSŁUGA CO 10 MTH PRACY LUB CODZIENNIE.....................................................58
1. Poziom oleju w silniku ...........................................................................................58
2. Poziom płynu w układzie chłodzenia.....................................................................58
3. Poziom oleju w skrzyni biegów i tylnym moście ...................................................59
4. Poziom oleju w zbiorniku układu kierowniczego....................................................59
5. Poziom oleju w zbiorniku układu hydraulicznego ..................................................59
6. Poziom płynu w układzie hydraulicznym sterowania hamulcami i sprzęgłem .......60
7. Kondensat w zbiorniku instalacji pneumatycznej ..................................................60
8. Silnik, układ kierowniczy, hamulcowy oraz pozostałe układy i zespoły ciągnika ...60
9. Smarowanie łożysk sworzni czopów zwrotnic zwolnic przedniego mostu.............60
OBSŁUGA CO 125 MTH PRACY..................................................................................61
11. Usuwanie osadu z wstępnego filtra paliwa oraz ze zbiornika paliwa...................61
12. Napięcie paska klinowego napędu wentylatora i alternatora...............................61
13. Sprawdzanie ciśnienia w oponach......................................................................61
14. Sprawdzanie i regulacja mechanizmu sterowania sprzęgłem.............................62
15. Filtr powietrza silnika...........................................................................................62
16. Łożysko wyciskowe sprzęgła...............................................................................63
OBSŁUGA CO 250 MTH PRACY..................................................................................63
17, 18. Odśrodkowe filtry oleju silnika i skrzyni biegów.............................................63
19. Wstępny filtr oleju skrzyni biegów .......................................................................63
20. Wymiana oleju w silniku......................................................................................64
21. Filtr oleju silnika...................................................................................................64
21a. Śruby piast kół...................................................................................................64
21b. Poziom oleju w reduktorze przedniego WOM ...................................................64
OBSŁUGA CO 500 MTH PRACY..................................................................................65
22. Regulacja zaworów silnika .................................................................................65
23. Ruch jałowy koła kierownicy................................................................................66
24. Filtr dokładnego oczyszczania paliwa .................................................................66
25. Turbosprężarka, sprawdzenie mocowania..........................................................66
26. Zbieżność kół przednich......................................................................................67
27. Regulacja hamulców...........................................................................................67
28. Akumulatory ........................................................................................................70
29. Wkład filtra oleju zbiornika instalacji hydraulicznej..............................................71
30. Wkład filtra oleju zbiornika instalacji kierowniczej...............................................71
31. Mocowanie alternatora........................................................................................71
32. Filtr regulatora ciśnienia układu pneumatycznego ..............................................72
33. Szczelność połączeń filtra powietrza...................................................................72
34. Szczelność układu pneumatycznego ..................................................................72
35. Filtr powierza kabiny............................................................................................72
36. Wymiana oleju w zbiorniku ukł. hydraulicznego..................................................73
OBSŁUGA CO 1000 MTH PRACY [P-5].......................................................................74
37. Dokręcanie głowicy silnika...................................................................................74
38. Dokręcanie połączeń skręcanych ciągnika..........................................................74
39. Filtr wstępnego oczyszczania paliwa...................................................................75
40. Czyszczenie turbosprężarki.................................................................................75
41. Wymiana oleju w układzie napędowym...............................................................75
42. Wymiana oleju w zbiorniku układu kierowniczego...............................................76
43. Filtr wstępnego oczyszczania paliwa, odpowietrzenie instalacji paliwowej..........76
44. Alternator.............................................................................................................77
45a. Wymiana oleju w reduktorze przedniego WOM (jeżeli jest zainstalowany).......77
46. Sprawdzenie stanu hamulców.............................................................................78
47. Smarowanie tulei osi obrotu ramion podnośnika i zaczepu transportowego.......78
48. Czyszczenie filtra powietrza silnika .....................................................................78
OBSŁUGA CO 2000 MTH PRACY................................................................................79
49. Sprawdzenie układu paliwowego ........................................................................79
50. Sprawdzenie stanu technicznego rozrusznika ....................................................79
51. Czyszczenie odpowietrzników silnika..................................................................80
52. Czyszczenie układu chłodzenia silnika................................................................80
7. OBSŁUGA TECHNICZNA PRZEDNIEGO MOSTU NAPĘDOWEGO........................81
OBSŁUGA CO 125 MTH PRACY..................................................................................81
53. Smarowanie przegubów cylindra układu kierowniczego .....................................81
54. Smarowanie łożysk górnego i dolnego czopu zwrotnicy
zwolnic przedniego mostu.........................................................................................81
55. Sprawdzenie zbieżności kół przednich................................................................82
OBSŁUGA CO 250 MTH PRACY..................................................................................82
56. Sprawdzenie poziomu oleju w zwolnicach i przekładni głównej
przedniego mostu......................................................................................................82
OBSŁUGA CO 500 MTH PRACY..................................................................................82
57.Sprawdzenie luzu w łożyskach piast kół przednich..............................................82
58. Sprawdzenie luzu w łożyskach koła zębatego zdawczego i czopach zwrotnic
zwolnic przedniego mostu....................................................................................83
OBSŁUGA CO 1000 MTH PRACY................................................................................83
59. Wymiana oleju w przekładni głównej i zwolnicach przedniego mostu.................83
60. Sprawdzanie i regulacja luzu w przegubach drążków układu kierowniczego......84
8. POZOSTAŁE CZYNNOŚCI OBSŁUGI TECHNICZNEJ............................................85
61. Ciśnienie oleju w silniku....................................................................................85
62. Zawór bezpieczeństwa filtra oleju skrzyni biegów.............................................85
63. Obsługa techniczna przedniego WOM..............................................................85
64. Obsługa techniczna przedniego TUZ................................................................86
Zalecane paliwa, oleje, smary i płyny eksploatacyjne....................................................87
Przygotowywanie ciągnika do dłuższego przechowywania ...........................................88
Przygotowywanie ciągnika do pracy po długim okresie przechowywania......................88
Rozdział C
DANE TECHNICZNE CIĄGNIKA ..................................................................................89
PRONAR Rozdział A PRONAR-1523A;
6
WSTĘP
Ciągniki rolnicze PRONAR-1523A klasy uciągu 3,0 dzięki swoim parametrom i
posiadanym urządzeniom przyłączeniowo - zaczepowym, mogą być agregowane z wieloma
zawieszanymi, półzawieszanymi i przyczepianymi narzędziami oraz maszynami rolniczymi.
Agregat ciągnik - maszyna (narzędzie) w pełni wykona wszystkie prace w Twoim
gospodarstwie rolnym. Dzięki stałemu doskonaleniu niezawodności i rozwojowi konstrukcji
przez producenta, ciągniki PRONAR są niezawodnymi narzędziami pracy. Mogą również
wykonywać prace ziemne, transportowe i inne, w zależności od maszyny lub narzędzia, z
którym współpracują.
Ustawiczne doskonalenie ciągnika i związane z tym zmiany w konstrukcji
mogą spowodować, że Instrukcja Obsługi w niewielkim stopniu może nie
odpowiadać realiom ciągnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy zwróć się do
nas listownie lub telefonicznie.
PRONAR Sp. z o. o.
ul. Mickiewicza 101 A
17-210 Narew
woj. podlaskie
Tel./fax:
0/85/ 6816329; 6816429; 6816381; 6816382; 6816384;
Fax:
0/85/ 6816383
www.
pronar.pl
Użytkowniku ciągnika PRONAR - dziękujemy za trafny wybór !
PRONAR Rozdział A PRONAR-1523A;
7
WYMAGANIA BEZPIECZEŃSTWA
Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa, a także przepisów ruchu drogowego zapewnia
bezpieczeństwo kierującemu, innym użytkownikom oraz ciągnikowi.
Tekst zaznaczony znakiem i objęty ramką zwraca uwagę na:
- możliwość powstania niebezpiecznej sytuacji dla obsługującego
(wykonującego czynność) w razie niestosowania się do zastrze-
żenia lub zalecenia;
- ważną informację dla prawidłowej eksploatacji ciągnika.
WYMAGANIA OGÓLNE
Starannie zapoznaj się z instrukcją obsługi przed uruchomieniem ciągnika, gdyż
niedostateczna jej znajomość może prowadzić do powstania sytuacji stanowiącej
zagrożenie dla operatora i agregatu.
Ciągnik powinien być obsługiwany przez kierowcę posiadającego stosowne prawo jazdy
i zaznajomionego z zasadami prawidłowej obsługi i eksploatacji ciągników
i maszyn (narzędzi) rolniczych.
Ciągniki PRONAR-1523A posiadają kabinę bezpieczną typu KS-04 posiadającą atest
OECD nr 4/0 839 nie przystosowaną do przewożenia pasażerów. Zabrania się
przewożenia pasażerów w kabinie.
ZASADY BEZPIECZNEJ OBSŁUGI CIĄGNIKA
Przed przystąpieniem do pracy dokonaj wzrokowego przeglądu ciągnika, jego urządzeń
przyłączeniowo - zaczepowych, zagregowanej maszyny (narzędzia) i nie rozpoczynaj
pracy, nie upewniwszy się o ich kompletności i prawidłowym połączeniu.
Zawsze stosuj do maszyn przyczepianych pewne pączenia (oryginalne sworznie i ich
zabezpieczenia).
Wyreguluj tak trzypunktowy układ zawieszenia (TUZ), by zawieszone na nim maszyny
(narzędzia) w położeniu transportowym, były sztywno pączone z ciągnikiem.
Starannie wykonuj wszystkie czynności obsługi ciągnika i jego wyposażenia,
a zwłaszcza układów hamulcowego i kierowniczego, tak by były zawsze w doskonałym
stanie technicznym, gdyż stanowi to o Twoim bezpieczeństwie.
Wszystkie czynności związane z czyszczeniem i myciem, przygotowaniem do pracy
i obsługą techniczną wykonuj gdy silnik nie pracuje, a ciągnik jest zahamowany
hamulcem postojowym (ręcznym).
W układzie chłodzenia, w czasie pracy silnika, panuje ciśnienie (w korku chłodnicy
znajduje się zawór ciśnieniowy). Dlatego nie odkręcaj korka chłodnicy w czasie
pracy silnika, a odkręcając, rób to bardzo wolno i ostrożnie, tak by stopniowo obniżyć
ciśnienie w układzie.
Przy usuwaniu gorącego płynu z układu chłodzenia, oleju z zespołów układu
napędowego i układu kierowniczego zachowaj szczególną ostrożność, aby nie być
narażonym na oparzenie.
Nie zbliżaj się z otwartym ogniem (nawet zapalonym papierosem) do ciągnika w czasie
napełniania zbiorników paliwem, obsłudze układu paliwowego i kontroli akumulatorów.
Nie montuj części i zespołów, które wprowadzają zmiany w strukturze ciągnika lub
modyfikują go, bez uzgodnienia z producentem.
PRONAR Rozdział A PRONAR-1523A;
8
ZASADY BEZPIECZNEJ PRACY CIĄGNIKIEM
Przed uruchomieniem silnika: dźwignię ączania WOM ustaw w położenie „WOM
wyłączony”, a dźwignie sterowania skrzynią biegów ustaw w położenie N.
Nie uruchamiaj silnika i nie operuj dźwigniami (pedałami) sterowania gdy nie zajmujesz
miejsca operatora.
Przed ruszeniem z miejsca zwolnij hamulec postojowy i upewnij się, czy ludzie
pomagający w obsłudze lub agregowaniu nie znajdują się w niebezpiecznej sytuacji,
zwłaszcza czy nie znajdują się między ciągnikiem, a zagregowaną maszyną
(narzędziem). Ostrzeż ich o zamiarze ruszenia, używając sygnału dźwiękowego.
Nie wychodź z ciągnika gdy znajduje się w ruchu.
Przed opuszczeniem kabiny zatrzymaj silnik i włącz hamulec postojowy.
Nie pracuj ciągnikiem w zamkniętych pomieszczeniach bez intensywnej i sprawnie
działającej wentylacji, gdyż spaliny mogą być śmiertelnym zagrożeniem.
Jeśli silnik lub układ kierowniczy okażą się niesprawne w czasie jazdy, przerwij ją, gdyż
ciągnik, w takiej sytuacji, wymaga znacznych sił przyłożonych do koła kierownicy, aby
nim kierować.
Nie pracuj i nie pozwalaj swoim pomocnikom pracować pod podniesionymi na
podnośniku ciągnika maszynami (narzędziami).
Nie pozostawiaj w górnym położeniu maszyn (narzędzi) zawieszonych na podnośniku,
przy dłuższych postojach ciągnika.
W przypadku, gdy koła przedniej osi ciągnika tracą kontakt z podłożem, po podniesieniu
zagregowanej na TUZ maszyny (narzędzia), załóż obciążniki przedniej osi. Jeśli koła
przednie ciągnika mimo tego nie uzyskają dostatecznego kontaktu z podłożem
(pozwalającego na swobodne manewrowanie agregatem) nie pracuj z taką maszyną
lub narzędziem. Możesz także dociążyć oś przednią w inny sposób, do wartości nie
przekraczającej dopuszczalnego obciążenia opon.
Upewnij się przed podniesieniem lub opuszczeniem zawieszonej na TUZ maszyny
(narzędzia), a także przy wykonywaniu skrętów, czy nie dojdzie do kolizji
z współpracującymi ludźmi lub przedmiotami grożącymi powstaniem niebezpiecznej
sytuacji.
Nie pracuj wałami przegubowo teleskopowymi do napędu maszyn i narzędzi od WOM
ciągnika bez osłon.
Przy sprawdzaniu (na postoju) zagregowanych maszyn (narzędzi) napędzanych od
WOM ciągnika wyłącz napęd WOM.
W przypadku wykorzystywania zespołów (urządzeń) uzupełniających lub
wspomagających upewnij się, że mogą one współpracować z ciągnikiem, zapoznaj się z
zasadami ich prawidłowego montażu i współpracy z ciągnikiem.
ZAPAMIĘTAJ ! - to Twój ciągnik.
Jeśli go nieprawidłowo wykorzystujesz, może być niebezpieczny dla Ciebie, osób
postronnych i otoczenia. Nie pracuj z osprzętem nie przeznaczonym do współpracy z
ciągnikiem !
PRONAR Rozdział A PRONAR-1523A;
9
KIEROWANIE CIĄGNIKIEM
Dla uniknięcia niebezpiecznych sytuacji (zwłaszcza zagrażających wywróceniem się
ciągnika) zachowaj ostrożność i rozwagę w czasie jazdy ciągnikiem. Dostosuj szybkość do
warunków panujących na drodze, zwłaszcza przy poruszaniu się po nierównym
(pagórkowatym) terenie, przy przejeżdżaniu przez rowy, na stokach i na zakrętach
(uwrociach). Nie wykonuj ostrych skrętów przy pełnym obciążeniu i dużych prędkościach
ciągnika.
UWAGA!
Dopuszczalny kąt pracy ciągnika na stoku wynosi 9° przy rozstawie kół nie
mniejszym niż 1800 mm i prędkości jazdy nie większej niż 10 km/h.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PRZY WYKONYWANIU PRAC TRANSPORTOWYCH
W czasie poruszania się po drogach - także niepublicznych, bezwzględnie przestrzegaj
przepisów ruchu drogowego obowiązujących na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Ciągnik powinien, w czasie poruszania się po drogach publicznych, posiadać
w wyposażeniu ostrzegawczy trójkąt odblaskowy, a na ciągniku powinna być
zamontowana trójkątna tablica wyżniająca pojazd wolno poruszający się.
W przypadku, gdy ciągnik porusza się w agregacie z przyczepą lub maszyną, trójkątna
tablica wyróżniająca powinna być zamontowana na przyczepie lub maszynie (zgodnie z
przepisami).
Nie poruszaj się ciągnikiem (z przyczepą, maszyną lub narzędziem) bez sprawnej
instalacji hamulcowej i oświetleniowo - sygnalizacyjnej w pojazdach zespołu lub nie
połączonej instalacji przyczepy (maszyny) z ciągnikiem. Grozi to wypadkiem i jest
zakazane przez przepisy.
Nie pozostawiaj na drodze publicznej przyczepy (maszyny, narzędzia) odłączonej od
ciągnika. W razie awarii zjedź na pobocze, ustaw ostrzegawczy trójkąt odblaskowy
(wyposażenie ciągnika i przyczep) w sposób zgodny z przepisami i ącz światła
pozycyjne.
Nie pozostawiaj ciągnika (agregatu) na pochyłościach. W razie konieczności opuść
narzędzie, ącz I bieg, ącz napęd przedniego mostu (położenie „włączony”)
i hamulec postojowy.
Nie przekraczaj agregatem ciągnikowym prędkości 30 km/h, nie zjeżdżaj z pochyłości
przy wyłączonym silniku, na luzie lub przy wciśniętym pedale sprzęgła. Grozi to
niebezpieczeństwem.
Nie przewoź ludzi na przyczepach i maszynach (narzędziach). Jest to zabronione !
Zadbaj o to, aby pedały hamulców niezależnych były połączone, a ich działanie
jednoczesne.
Nie poruszaj się zespołem ciągnik - przyczepa, gdy świeci się czerwona lampka
sygnalizująca niedostateczne ciśnienie w układzie hamowania przyczepy (przyczep).
Może to uniemożliwić skuteczne hamowanie.
Przyłączaj przyczepy i maszyny (narzędzia) do ciągnika tylko w sposób przewidziany
przez producenta ciągnika t. j. oryginalnymi sworzniami z zabezpieczeniami
(zawleczkami). Inny sposób łączenia może spowodować niebezpieczeństwo.
Nie pracuj z przyczepami, o masie całkowitej większej niż 4500 kg, nie posiadającymi
hamulców.
W czasie holowania ciągnika bezwzględnie przestrzegaj przepisów ruchu drogowego.
Dopuszcza się holowanie ciągnika z nie pracującym silnikiem, a sprawnym układem
kierowniczym, z prędkością nie przekraczającą 10 km/h.
PRONAR Rozdział A PRONAR-1523A;
10
PRACA CIĄGNIKA Z WŁĄCZONYM WAŁEM ODBIORU MOCY (WOM)
W czasie pracy z maszynami (narzędziami) napędzanymi WOM-em, w razie potrzeby
przeglądu maszyny (jej odłączenia), przed wyjściem z kabiny upewnij się, że WOM nie
obraca się.
Przy pracy z maszynami (narzędziami) napędzanymi WOM-em osoby przebywające
w pobliżu obracających się zespołów lub elementów maszyny nie powinny być ubrane w
luźne ubrania, gdyż może to być przyczyną powstania zagrożenia.
Przy pracy z maszynami stacjonarnymi, napędzanymi przez WOM, zawsze ącz
hamulec postojowy, tylne koła zablokuj z przodu i z tyłu, a przednie koła ustaw jak do
jazdy na wprost.
Nie wykonuj czynności związanych z myciem, regulacją lub obsługą maszyn (narzędzi)
napędzanych od WOM przy pracującym silniku.
Zawsze stosuj osłonę daszkową, a gdy WOM nie jest używany, zakładaj kołpak
ochronny na końcówkę WOM.
Nie używaj wałów do napędu maszyn bez kompletnych, przewidzianych konstrukcyjnie,
osłon.
Stosuj zawsze odpowiednio dobrane (w zależności od wielkości momentu obrotowego
maszyny napędzanej, koniecznego do przeniesienia) wały przegubowo teleskopowe.
Wartość momentu w Nm podana jest zazwyczaj na osłonie WOM-u.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA POŻAROWEGO
Nie dodawaj, pod żadnym pozorem, do oleju napędowego benzyny lub mieszanek gdyż
może to znacznie zwiększyć niebezpieczeństwo zapalenia lub wybuchu.
Zawsze szczelnie zakręcaj korek wlewu paliwa do zbiornika.
Nie nalewaj paliwa przy pracującym silniku.
Nie pal papierosów przy nalewaniu paliwa, ani też przy obsłudze układu paliwowego.
Nie napełniaj paliwem całej objętości zbiornika. Zawsze zostaw niewielką przestrzeń na
rozszerzalność paliwa.
Uzupełniaj paliwo zawsze po skończonej pracy, dla zmniejszenia powstawania nocą
kondensatu pary wodnej w zbiorniku.
Nie składuj materiałów pędnych i smarnych w odległości mniejszej niż 3 m od miejsca
stałego postoju ciągnika. Wyposaż to miejsce w sprawny sprzęt przeciwpożarowy.
Zachowaj ostrożność przy naprawach związanych ze spawaniem. Miejsce naprawy
oczyść tak, by nie powstało ognisko pożaru w czasie pracy.
Dbaj o szczelność układu wydechowego i o to, by nie był zanieczyszczony, zwłaszcza z
zewnątrz, substancjami łatwopalnymi.
Nie dopuszczaj do powstawania przecieków z instalacji paliwowej i hydraulicznej.
Wyposaż ciągnik w gaśnicę GP-1X, BC-DB, lub podobnego typu i zamocuj ją
w uchwycie.
PRONAR Rozdział A PRONAR-1523A;
11
DANE IDENTYFIKACYJNE CIĄGNIKA, ZESPOŁÓW I ICH
ROZMIESZCZENIE
a)
b)
Rys. 1 Położenie tabliczek producenta
a - tabliczka znamionowa kabiny; b - tabliczka znamionowa ciągnika
Numer ciągnika (podwozia) umieszczony jest na tabliczce znajdującej się na prawej
podłużnicy (rys. 1, poz.b)
Typ i numer kabiny (konstrukcji ochronnej) podany jest na tabliczce znajdującej się z
lewej strony ciągnika w pobliżu skrzynki akumulatorowej (rys. 1 poz. a)
PRONAR Rozdział A PRONAR-1523A;
12
Rys. 2 Numer ciągnika na prawej
podłużnicy Rys. 3 Usytuowanie tabliczki producenta z
numerem silnika po lewej stronie silnika.
Sprzęgło
Tylny most
Przedni most Turbosprężarka
Rys. 4 Miejsca umieszczenia numerów fabrycznych sprzęgła, tylnego mostu, przedniego
mostu i turbosprężarki
PRONAR Rozdział A PRONAR-1523A;
13
ORGANY STEROWANIA I KONTROLI
Rys. 5 Kabina Typ KS-04 posiadająca atest bezpieczeństwa OECD nr 4/0 839
Przed przystąpieniem do pracy ciągnikiem należy zapoznać się
z przeznaczeniem organów sterowania, wskaźników i ich wskazań.
Zawarte w Instrukcji informacje pomogą Ci prawidłowo i bezpiecz-
nie kierować ciągnikiem i wykonywać nim zamierzone prace przy
możliwie najmniejszym wysiłku
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100

PRONAR 1523A Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi