PRONAR KIOTI CS2610 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
INSTRUKCJA OBSŁUGI
CIĄGNIKÓW ROLNICZYCH KIOTI
TŁUMACZENIE ORYGINALNEJ INSTRUKCJI OBSŁUGI
I
CS2610
PRZEDMOWA
Należy koniecznie dokładnie zapoznać się z instrukcją obsługi i przechowywać w łatwo dostępnym miejscu w
celu wykorzystania w przyszłości.
W przypadku wynajęcia lub przekazania tego ciągnika innemu użytkownikowi, instrukcja obsługi musi być przekaza-
na razem z ciągnikiem.
Dane techniczne podane w tej instrukcji obsługi podlegają zmianom bez konieczności uprzedniego powiadomienia.
UWAGA
Gratulujemy. Witamy we wspaniałym świecie właściciela modelu CS2610, w którym poważna praca znowu staje się za-
bawą!
Ten uniwersalny ciągnik stanowi szczytowe osiągnięcie rmy Daedong Industrial Co.,LTD, dokonane z wykorzystaniem
całej wiedzy z zakresu ciągników i silników wysokoprężnych pozyskanej od 1947 roku. Ciągnik ten jest skonstruowany
z najlepszych materiałów i zgodnie z normą kontroli jakości.
Wiedza na temat działania ciągnika ma zasadnicze znaczenie dla zapewnienia niezawodności jego eksploatacji przez
długie lata. Aby pomóc nowym właścicielom w zapoznaniu się z działaniem modelu CS2610, rma KIOTI w ramach
swojej polityki sprzedaży, załącza z maszyną instrukcję użytkownika zawierającą przydatne informacje na temat bez-
pieczeństwa eksploatacji, obsługi i konserwacji ciągnika. Jeżeli ta instrukcja obsługi nie zawiera poszukiwanych przez
Państwa informacji, dealer rmy KIOTI z przyjemnością udzieli Państwu potrzebnych informacji.
W razie pojawiania się pytań i wątpliwości, prosimy o kontakt z DAEDONG-IND.CO.,LTD..
Ta instrukcja obsługi została opracowana zgodnie z normami ISO 3600 a zalecenia w niej zawarte zgodne z wymo-
gami Dyrektywy maszynowej 2010/52/WE obowiązującej w Unii Europejskiej. W odniesieniu do ciągników sprzedawa-
nych i eksploatowanych poza obszarem Unii Europejskiej, zastosowanie mają lokalne przepisy prawa.
Główne zabezpieczenia, które są zastosowane w ciągnikach i omawiane w tej instrukcji obsługi.
OPIS BEZKABINOWY UWAGA
1. ROPS (konstrukcja (rama) zabezpieczająca przy przewró-
ceniu ciągnika) Tak
2. FOPS (zabezpieczenie przed spadającymi przedmiotami) Brak sygnału
3. OPS (konstrukcja zabezpieczająca operatora przed obraże-
niami powodowanymi przez obiekty znajdujące się obok trasy
przejazdu ciągnika) zabezpieczenie przed niebezpiecznymi
substancjami chemicznymi
Brak sygnału
(KategoriaⅠ)
NORMY EUROPEJSKIE ISO 3600
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
...............................................................
PRZED ROZPOCZĘCIEM EKSPLOATACJI CIĄGNIKA
......................
DANE TECHNICZNE
.............................................................................
OPIS ELEMENTÓW OBSŁUGOWYCH CIĄGNIKA
..............................
EKSPLOATACJA
...................................................................................
EKSPLOATACJA CIĄGNIKA Z NARZĘDZIEM ZAMONTOWANYM
NA TRZYPUNKTOWYM UKŁADZIE ZAWIESZENIA (TUZ)
.................
KONSERWACJA
...................................................................................
PRZECHOWYWANIE I WYCOFYWANIE CIĄGNIKA
Z EKSPLOATACJI
................................................................................
WYKRYWANIE I USUWANIE USTEREK
..............................................
ROZDZIAŁ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
SPIS TREŚCI
SPIS TREŚCI
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA ............................................... 1-1
PRZED ROZPOCZĘCIEM EKSPLOATACJI CIĄGNIKA ................1-2
OGÓLNE ZASADY BEZPIECZEŃSTWA .................................... 1-2
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PODCZAS EKSPLOATACJI
CIĄGNIKA ....................................................................................... 1-5
URUCHAMIANIE SILNIKA .......................................................... 1-5
KIEROWANIE CIĄGNIKIEM ........................................................ 1-9
PARKOWANIE CIĄGNIKA ......................................................... 1-10
OBSŁUGA WOM ........................................................................1-11
KORZYSTANIE Z TRZYPUNKTOWEGO UKŁADU
ZAWIESZENIA (TUZ) ................................................................ 1-12
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PODCZAS OBSŁUGI
TECHNICZNEJ.............................................................................. 1-12
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PODCZAS PRACY CIĄGNIKA
Z ŁADOWACZEM .................................................................................... 1-16
UTRZYMANIE NAKLEJEK BEZPIECZEŃSTWA ......................... 1-19
ROZMIESZCZENIE NAKLEJEK BEZPIECZEŃSTWA .............. 1-19
NAKLEJKI BEZPIECZEŃSTWA ................................................ 1-20
OSTRZEŻENIA DOTYCZĄCE UTRZYMANIA NAKLEJEK
BEZPIECZEŃSTWA .................................................................. 1-25
PRZED ROZPOCZĘCIEM EKSPLOATACJI CIĄGNIKA ...... 2-1
NUMER IDENTYFIKACYJNY POJAZDU .......................................2-2
NUMER PRODUKCYJNY ............................................................ 2-2
NUMER SILNIKA ......................................................................... 2-2
NUMER PRZEKŁADNI ................................................................ 2-2
PODSTAWOWE CZĘŚCI ZAMIENNE ............................................ 2-4
OLEJE I PŁYNY ........................................................................... 2-4
FILTRY ......................................................................................... 2-4
PASKI I CZĘŚCI GUMOWE ........................................................ 2-5
INNE KOMPONENTY .................................................................. 2-5
DANE TECHNICZNE ............................................................. 3-1
OGÓLNE DANE TECHNICZNE ...................................................... 3-2
WYMIARY ZEWNĘTRZNE .......................................................... 3-2
NAJWAŻNIEJSZE DANE TECHNICZNE .................................... 3-3
POZIOMY HAŁASU ODCZUWANEGO PRZEZ OPERATORA ... 3-6
POZIOMY WIBRACJI GENEROWANYCH PRZEZ CIĄGNIK,
NARAŻENIE NA DRGANIA ...................................................... 3-6
OGRANICZENIA DOTYCZĄCE NARZĘDZIA ................................ 3-8
STANDARDOWE WYMIARY DLA POSZCZEGÓLNYCH
NARZĘDZI ................................................................................... 3-8
OPIS ELEMENTÓW OBSŁUGOWYCH CIĄGNIKA .............. 4-1
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY ...............................................................4-3
MIEJSCE MONTAŻU ................................................................... 4-4
KLUCZYK ZAPŁONOWY ............................................................ 4-4
PRZEŁĄCZNIK WIELOFUNKCYJNY .......................................... 4-6
PRZEŁĄCZNIK ŚWIATEŁ AWARYJNYCH .................................. 4-8
PRZEŁĄCZNIK TEMPOMATU (OPCJA) ..................................... 4-8
SPIS TREŚCI
OBSŁUGA ELEMENTÓW STEROWANIA ..................................4-17
DŹWIGNIA ZMIANY ZAKRESU PRZEŁOŻEŃ PRZEKŁADNI
HYDROSTATYCZNEJ ............................................................... 4-18
PEDAŁ HAMULCA ..................................................................... 4-18
DŹWIGNIA HAMULCA POSTOJOWEGO ................................ 4-19
DŹWIGNIA NAPĘDU KÓŁ PRZEDNICH ................................... 4-19
PEDAŁY JAZDY DO PRZODU/DO TYŁU ................................. 4-20
RĘCZNA DŹWIGNIA PRZEPUSTNICY (”GAZU”) ..................... 4-20
PEDAŁ BLOKADY MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO ............... 4-21
DŹWIGNIA ZMIANY TRYBU PRACY WOM .............................. 4-22
DŹWIGNIA REGULACJI WYSOKOŚCI KOSZENIA .................. 4-22
DŹWIGNIA SPRZĘGŁA WOM ................................................... 4-23
REGULACJA SIEDZISKA .......................................................... 4-24
UKŁAD HYDRAULICZNY .............................................................4-25
DŹWIGNIA REGULACJI POZYCYJNEJ.................................... 4-25
POKRĘTŁO REGULACJI PRĘDKOŚCI OPUSZCZANIA
RAMIENIA PODNOSZĄCEGO (CIĘGŁA DOLNEGO) ................... 4-26
DŹWIGNIA DWUSTRONNEGO DZIAŁANIA (OPCJA).............. 4-26
PRZYŁĄCZE DODATKOWE (OPCJONALNE) .......................... 4-27
OSŁONA I KAPTUR WAŁU WOM ............................................ 4-27
SYSTEM OSPRZĘTU ................................................................... 4-27
UCHWYT NA KUBEK ............................................................... 4-27
SKRZYNKA NARZĘDZIOWA .................................................... 4-28
DESKA ROZDZIELCZA ................................................................ 4-10
WIDOK DESKI ROZDZIELCZEJ ............................................... 4-10
OBROTOMIERZ / LICZNIK GODZIN PRACY SILNIKA .............4-11
WSKAŹNIK POZIOMU PALIWA .................................................4-11
WSKAŹNIK TEMPERATURY CIECZY CHŁODZĄCEJ SILNIK . 4-12
LAMPKA OSTRZEGAWCZA CIŚNIENIA OLEJU
SILNIKOWEGO ......................................................................... 4-12
LAMPKA ŁADOWANIA AKUMULATORA ................................... 4-13
LAMPKA SYGNALIZUJĄCA WŁĄCZENIE ŚWIATEŁ
DROGOWYCH .......................................................................... 4-13
KIERUNKOWSKAZY ................................................................. 4-14
WSKAŹNIK WŁĄCZENIA ŚWIEC ŻAROWYCH........................ 4-14
LAMPKA OSTRZEGAJĄCA O ZACIĄGNIĘCIU HAMULCA
POSTOJOWEGO ...................................................................... 4-14
WSKAŹNIK WOM (JEŻELI JEST NA WYPOSAŻENIU) ............ 4-15
WSKAŹNIK WŁĄCZENIA NAPĘDU 4WD (JEŻELI JEST
NA WYPOSAŻENIU) ................................................................ 4-15
KONTROLKA TEMPOMATU (OPCJA) ...................................... 4-15
WSKAŹNIK NISKIEGO ZAKRESU (JEŻELI JEST
NA WYPOSAŻENIU) ................................................................. 4-16
WSKAŹNIK BIEGU NEUTRALNEGO (JEŻELI JEST
NA WYPOSAŻENIU) ................................................................. 4-16
WSKAŹNIK WYSOKIEGO ZAKRESU (JEŻELI JEST
NA WYPOSAŻENIU) ................................................................. 4-16
OPONY, KOŁA I BALAST ............................................................ 4-28
CIŚNIENIE POWIETRZA W OPONACH ................................... 4-29
ROZSTAW KÓŁ ...................................................................... 4-30
MOMENT DOKRĘCENIA ŚRUB I NAKRĘTEK KOŁA ORAZ
KIERUNEK MONTAŻU KÓŁ ...................................................... 4-30
OBCIĄŻNIK DODATKOWY (OPCJONALNY) .......................... 4-31
EKSPLOATACJA ................................................................... 5-1
OBSŁUGA WSTĘPNA .................................................................... 5-2
PIERWSZE GODZINY EKSPLOATACJI CIĄGNIKA ...................... 5-3
EKSPLOATACJA SILNIKA ............................................................. 5-3
URUCHAMIANIE SILNIKA .......................................................... 5-3
LAMPKI KONTROLNE SILNIKA .................................................. 5-7
WYŁĄCZANIE SILNIKA ............................................................... 5-8
ROZGRZEWANIE SILNIKA ......................................................... 5-8
ROZRUCH SILNIKA ZA POMOCĄ PRZEWODÓW .................... 5-9
EKSPLOATACJA CIĄGNIKA ....................................................... 5-10
JAZDA CIĄGNIKIEM ................................................................. 5-10
SKŁADANIE RAMY ROPS ........................................................ 5-13
PODNIESIENIE ROPS W POŁOŻENIE GÓRNE ...................... 5-14
HAMULEC ................................................................................. 5-15
POKONYWANIE ZAKRĘTÓW .................................................. 5-16
JAZDA CIĄGNIKIEM NA POCHYŁOŚCIACH TERENU ............ 5-17
UWAGI DOTYCZĄCE DROGI BRUKOWANEJ ......................... 5-17
ŚRODKI OSTROŻNOŚCI PODCZAS JAZDY PO DRODZE ..... 5-18
ZAŁADUNEK CIĄGNIKA NA I ROZŁADUNEK CIĄGNIKA
Z CIĘŻARÓWKI .............................................................................. 5-19
ŚRODKI OSTROŻNOŚCI DOTYCZĄCE WSPOMAGANIA
KIEROWNICY ............................................................................ 5-19
SYSTEM STEROWANIA TRZYPUNKTOWYM UKŁADEM
ZAWIESZENIA (TUZ) ................................................................ 5-21
ZEWNĘTRZNY HYDRAULICZNY UKŁAD STEROWANIA
(OPCJONALNY).................................................................................5-23
EKSPLOATACJA CIĄGNIKA Z NARZĘDZIEM
ZAMONTOWANYM NA 3-PUNKTOWYM UKŁADZIE
ZAWIESZENIA (TUZ) ............................................................. 6-1
DEMONTAŻ I MONTAŻ NARZĘDZIA NA TRZYPUNKTOWYM
UKŁADZIE ZAWIESZENIA (TUZ) (Z WAŁEM WOM) .................... 6-2
KOSIARKA ................................................................................... 6-2
SPOSÓB UŻYTKOWANIA ........................................................... 6-5
OBSŁUGA ELEMENTÓW TRZYPUNKTOWEGO UKŁADU
ZAWIESZENIA (TUZ) ......................................................................6-6
REGULACJA CIĘGNA PODNOSZĄCEGO ................................ 6-6
REGULACJA GÓRNEGO CIĘGŁA ............................................. 6-7
REGULACJA STABILIZATORA ................................................... 6-7
ZACZEP POCIĄGOWY I PRZYCZEPA ....................................... 6-8
MONTAŻ WOM ............................................................................ 6-9
SPIS TREŚCI
OBSŁUGA ŁADOWACZA ............................................................ 6-11
PUNKTY MOCOWANIA PRZYSTAWKI .................................... 6-12
JAZDA CIĄGNIKIEM NA POCHYŁOŚCIACH TERENU ............ 6-13
DŹWIGNIA JOYSTICKA ............................................................ 6-14
ZAWÓR HPL .............................................................................. 6-17
KONSERWACJA ................................................................... 7-1
LISTA KONTROLNA CZYNNOŚCI KONSERWACYJNYCH ......... 7-2
WYKAZ CODZIENNYCH CZYNNOŚCI KONTROLNYCH .......... 7-2
HARMONOGRAM KONSERWACJI ............................................ 7-3
ŚRODKI SMARNE .......................................................................... 7-6
KOD KONSERWACJI ..................................................................... 7-7
OTWIERANIE MASKI SILNIKA (A) ............................................. 7-7
OTWIERANIE POKRYWY BOCZNEJ (OSŁONY) SILNIKA (B) .. 7-7
SPRAWDZANIE POZIOMU PALIWA I TANKOWANIE (C) .......... 7-8
SPRAWDZANIE POZIOMU OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO (D) 7-9
SPRAWDZANIE POZIOMU OLEJU SILNIKOWEGO (E) .......... 7-10
SPRAWDZANIE POZIOMU CIECZY CHŁODZĄCEJ (F) ...........7-11
CZYSZCZENIE KRATKI I OSŁONY CHŁODNICY (G) .............. 7-12
SPRAWDZANIE PEDAŁÓW HAMULCA (H) ............................. 7-12
SPRAWDZANIE WSKAŹNIKÓW,
LICZNIK I LAMPKI SZYBKIEJ KONTROLI (I) ........................ 7-12
SPRAWDZANIE REFLEKTORÓW GŁÓWNYCH, ŚWIATEŁ
AWARYJNYCH ETC. (J) ............................................................ 7-12
SPRAWDZANIE PASÓW BEZPIECZEŃSTWA
I RAMY ROPS (K) ...................................................................... 7-12
WYMIANA OLEJU SILNIKOWEGO I FILTRA OLEJU
SILNIKOWEGO (L) ..................................................................... 7-13
WYMIANA OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO I FILTRA (M) .......... 7-15
WYMIANA OLEJU W OBUDOWIE PRZEDNIEJ OSI (N) .......... 7-17
REGULACJA PEDAŁU HAMULCA (O) ..................................... 7-18
SMAROWANIE PUNKTÓW SMAROWANIA (P) ....................... 7-19
SPRAWDZANIE MOMENTU DOKRĘCENIA
ŚRUB/NAKRĘTEK KOŁA (Q) .................................................... 7-20
WYMIANA GŁÓWNEGO WKŁADU FILTRA POWIETRZA (T) .. 7-20
SPRAWDZANIE PRZEWODÓW PALIWOWYCH (U) ............... 7-21
ODPOWIETRZANIE UKŁADU PALIWOWEGO (AK) ................ 7-22
REGULACJA NAPIĘCIA PASKA NAPĘDU
WENTYLATORA (V) .................................................................. 7-22
AKUMULATOR (W) ................................................................... 7-23
SPRAWDZANIE PRZEWODU DOLOTOWEGO
POWIETRZA (X) ........................................................................ 7-25
REGULACJA ZBIEŻNOŚCI KÓŁ (Y) ......................................... 7-26
SPRAWDZANIE PRZEWODÓW GIĘTKICH CHŁODNICY
I ZACISKÓW (Z) ........................................................................ 7-26
PRZEWODY UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICY (AA) . . 7-27
SPIS TREŚCI
SPIS TREŚCI
REGULACJA LUZU ZAWOROWEGO (AE) .............................. 7-27
WYMIANA FILTRA POWIETRZA W SILNIKU (AF) .................. 7-28
PRZEPŁUKIWANIE UKŁADU CHŁODZENIA I WYMIANA
CHŁODZIWA (AJ) ...................................................................... 7-28
PŁYN NIEZAMARZAJĄCY ........................................................ 7-30
WYMIANA BEZPIECZNIKA (AN) ............................................... 7-30
BEZPIECZNIK TOPIKOWY ZWŁOCZNY (AP) .......................... 7-32
WYMIANA ŻARÓWEK (AQ) ...................................................... 7-33
PRZECHOWYWANIE I WYCOFYWANIE CIĄGNIKA
Z EKSPLOATACJI ................................................................. 8-1
PRZECHOWYWANIE CIĄGNIKA ................................................... 8-2
CODZIENNE PRZECHOWYWANIE CIĄGNIKA .......................... 8-2
DŁUGOTRWAŁE SKŁADOWANIE .............................................. 8-2
PONOWNA EKSPLOATACJA CIĄGNIKA PO OKRESIE
PRZECHOWYWANIA .....................................................................8-3
UŻYTKOWANIE I WYCOFYWANIE CIĄGNIKA Z
EKSPLOATACJI ............................................................................. 8-4
WYKRYWANIE I USUWANIE USTEREK .............................. 9-1
WYKRYWANIE I USUWANIE USTEREK SILNIKA ........................ 9-2
WYKRYWANIE I USUWANIE USTEREK CIĄGNIKA .................... 9-4
W tej instrukcji obsługi znajdują się informacje oznaczone słowami OSTRZEŻENIE,
PRZESTROGA, WAŻNE i UWAGA. Znaczenie tych słów jest następujące:
OSTRZEŻENIA ZAPEWNIAJĄCE BEZPIECZEŃSTWO I CHRONIĄCE
PRZED USZKODZENIEM CIĄGNIKA
UWAGA
To słowo wskazuje interesujące lub przydatne informacje podane w
instrukcji obsługi.
OSTRZEŻENIE
Słowo to wskazuje sytuację, która może doprowadzić do powstania
szkód, poważnych obrażeń ciała lub śmierci operatora ciągnika lub
innych osób, w przypadku niezastosowania się do tego ostrzeżenia.
Należy stosować się do zaleceń podanych wraz z ostrzeżeniem.
!
To oznaczenie zwraca uwagę na istotne charakterystyki procedur
roboczych oraz informacje na temat technologii, których celem jest
ułatwienie obsługi ciągnika.
WAŻNE
Słowo to wskazuje sytuację, która może doprowadzić do uszkodzenia
ciągnika lub jego wyposażenia, w przypadku niezastosowania się do
tej przestrogi. Należy stosować się do zaleceń podanych wraz z prze-
strogą.
PRZESTROGA
Na przyrządach i elementach sterowania ciągnika KIOTI umieszczono różne uniwersalne symbole.
Poniżej podano wykaz uniwersalnych symboli wraz z ich znaczeniami.
UNIWERSALNE SYMBOLE
Poziom paliwa w zbiorniku
Hamulec postojowy
Ładowanie akumulatora
Ciśnienie oleju silnikowego
Sygnalizacja działania kierunkowskazu
Położenie włączenia sprzęgła odbioru
mocy
Blokada mechanizmu różnicowego:
Światła awaryjne
Reektor - światła drogowe
Napęd na cztery koła włączony
Podgrzewanie
H: Lampka jazdy z wysoką pręd-
kością
L: Lampka jazdy z niską prędko-
ścią
Pozycja neutralna
H
L
N
1
PRZED ROZPOCZĘCIEM EKSPLOATACJI CIĄGNIKA ................................1-2
OGÓLNE ŚRODKI OSTROŻNOŚCI ........................................................1-2
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PODCZAS EKSPLOATACJI CIĄGNIKA .......1-5
URUCHAMIANIE SILNIKA .......................................................................1-5
KIEROWANIE CIĄGNIKIEM ..................................................................... 1-9
PARKOWANIE CIĄGNIKA ...................................................................... 1-10
OBSŁUGA WOM .................................................................................... 1-11
KORZYSTANIE Z TRZYPUNKTOWEGO UKŁADU
ZAWIESZENIA (TUZ) .............................................................................1-12
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PODCZAS OBSŁUGI TECHNICZNEJ .........1-12
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PODCZAS PRACY CIĄGNIKA Z ŁADOWACZEM .........1-16
UTRZYMANIE NAKLEJEK BEZPIECZEŃSTWA .........................................1-19
ROZMIESZCZENIE NAKLEJEK BEZPIECZEŃSTWA ...........................1-19
NAKLEJKI BEZPIECZEŃSTWA .............................................................1-20
OSTRZEŻENIA DOTYCZĄCE UTRZYMANIA NAKLEJEK
BEZPIECZEŃSTWA ...............................................................................1-25
1
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
1
-
2CS2610
PRZED ROZPOCZĘCIEM EKSPLOATACJI CIĄGNIKA
OGÓLNE ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
Najlepszy operator ciągnika to ostroż-
ny operator. Większości wypadków
można uniknąć przestrzegając okre-
ślonych zasad bezpieczeństwa. Aby
zapobiec wypadkom, należy stoso-
wać te zasady bezpieczeństwa i kon-
centrować się na wykonywanej pra-
cy. Jeżeli uda się zapobiec wypadko-
wi, to znaczy, że czas przeznaczony
na zapoznanie się z tymi instrukcjami
nie został zmarnowany.
5. Naklejki z informacjami dotyczącymi
bezpieczeństwa powinny być wolne
od zanieczyszczeń i odpadów.
6. Należy zawsze kontrolować kieru-
nek jazdy ciągnika, aby możliwe
było ominięcie przeszkód, które
mogą spowodować obrażenia osób
lub uszkodzenie ciągnika.
7. Przed uruchomieniem silnika należy
upewnić się, że przed ciągnikiem
nie znajdują się żadne osoby, aby
zapobiec wpadkom powodowanym
przez nagły ruch ciągnika.
8. Przed rozpoczęciem jazdy do tyłu
należy zawsze upewnić się, że na
trasie jazdy ciągnika nie ma żad-
nych osób ani przeszkód.
1. Przed rozpoczęciem eksploatacji
nowego ciągnika zalecane jest
przeczytanie i zrozumienie całej tre-
ści tej instrukcji obsługi. Niezastoso-
wanie się do tego zalecenia może
doprowadzić do wypadków, obrażeń
ciała lub śmierci!
2. Tylko osoby odpowiednio przeszko-
lone mogą obsługiwać ciągnik.
3. Należy przeczytać i stosować się do
instrukcji podanych na wszystkich
etykietach i naklejkach ostrzegaw-
czych przymocowanych do ciągni-
ka.
4. Brakujące lub uszkodzone naklejki
ostrzegawcze należy zastąpić no-
wymi najszybciej, jak to praktycznie
możliwe. Wykaz naklejek ostrze-
gawczych przedstawiono na stronie
1-18~21.
T66O101A T66O102A
1
-
3
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
1
16. Wszystkie osoby eksploatujące
ciągnik powinny posiadać wiedzę
na temat jego prawidłowej obsłu-
gi oraz powinny dokładnie prze-
czytać tą instrukcję obsługi.
17. Nigdy nie należy wysiadać z ka-
biny ciągnika bez uprzedniego
zaciągnięcia hamulca postojo-
wego, opuszczenia narzędzia na
podłoże i wyłączenia silnika.
18. W ciągniku KIOTI nie wolno
wprowadzać żadnych zmian kon-
strukcyjnych.
12. Nigdy nie należy uruchamiać silni-
ka stojąc na ziemi obok ciągnika.
13. W ciągniku powinien jechać tylko
operator, chyba że w kabinie za-
montowany jest fotel pasażera.
Osoby postronne powinny przeby-
wać w bezpiecznej odległości od
pracującego ciągnika.
14. Podczas wsiadania do i wysiadania
z kabiny ciągnika, należy zawsze
trzymać się za poręcze i opierać
stopy na stopniach wejściowych
do kabiny. Pozwoli to zapobiec
przypadkowym poślizgnięciom, po-
tknięciom i upadkom.
15. Przed wejściem do kabiny ciągnika
należy koniecznie usunąć błoto i
glebę z podeszew butów.
T66O103A T66O104A T66O105A
9. Nigdy nie należy obsługiwać tego
ciągnika ani żadnych innych ma-
szyn rolniczych pod wpływem al-
koholu, narkotyków lub w stanie
silnego zmęczenia.
10. Podczas wykonywania prac we
współpracy z innymi ciągnikami,
należy zawsze komunikować
swoje zamiary.
11. Nie należy uruchamiać silnika
ciągnika poprzez zwarcie roz-
rusznika.
1
-
4CS2610
(1) Rozstaw kół
T66O106A T66O107A
Nigdy nie należy wprowadzać zmian
w ramie zabezpieczającej ROPS i
CAB poprzez spawanie, szlifowanie
lub cięcie, ponieważ może to spowo-
dować osłabienie konstrukcji ramy
ROPS. Należy wymieniać wszelkie
uszkodzone elementy składowe
ramy ROPS.
Jeżeli rama ROPS została zdemon-
towana lub poluzowana z jakiejkol-
wiek przyczyny, należy ponownie
zamontować jej elementy składowe
w oryginalnym położeniu i dokręcić
wszystkie śruby stosując prawidłowy
moment dokręcenia.
Zawsze należy stosować pasy
bezpieczeństwa kiedy ciągnik
jest wyposażony w ramę zabez-
pieczającą ROPS i KABINĘ. NI-
GDY NIE NALEŻY STOSOW
PASÓW BEZPIECZEŃSTWA
KIEDY CIĄGNIK NIE JEST WY-
POSAŻONY W RAMĘ ZABEZ-
PIECZAJĄCĄ ROPS. (ROPS:
konstrukcja (rama) zabezpie-
czająca przy przewróceniu się
ciągnika)
UWAGA
21. Szczególną ostrożność należy
zachować podczas prowadzenia
ciągników o małym rozstawie kół.
Dla zapewnienia większej stabil-
ności, należy ustawić odpowiedni
rozstaw kół tylnych.
19. Przed uruchomieniem ciągnika,
należy wcisnąć sprzęgło i upew-
nić się, że wszystkie dźwignie
ustawione są w pozycji neutralnej
a hamulec postojowy jest zacią-
gnięty.
20. Dla zapewnienia bezpieczeństwa
operatora, we wszystkich zasto-
sowaniach ciągnika zalecane jest
stosowanie konstrukcji (ramy)
zabezpieczającej przy przewró-
ceniu się ciągnika (ROPS) oraz
pasów bezpieczeństwa.
1
-
5
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
1
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PODCZAS EKSPLOATACJI CIĄGNIKA
URUCHAMIANIE SILNIKA
T66O109AT66O108A
2. Unikać przypadkowego dotykania
dźwigni zmiany biegów w czasie,
gdy silnik ciągnika pracuje. Nie-
oczekiwany ruch ciągnika może
spowodować obrażenia ciała lub
śmierć osób znajdujących się w
pobliżu.
3. Nie należy parkować ciągnika na
pochyleniach terenu i należy pa-
miętać o tym, aby wyłączyć silnik
i WOM przed wyjściem z kabiny
ciągnika.
1. Wsiadać do i wysiadać z ciągni-
ka z lewej strony, trzymając się za
poręcz na błotniku.
Nie należy wskakiwać do i wyska-
kiwać z ciągnika. Można wtedy do-
znać obrażeń. Podczas wsiadania i
wysiadania z ciągnika, należy być
zawsze odwróconym twarzą w stro-
ciągnika, przytrzymywać się za
poręcze i opierać stopy na stopniach
oraz powoli wchodzić do i wychodzić
z kabiny. Utrzymywać przynajmniej
trzypunktowy kontakt, aby uniknąć
upadku. (Tzn. trzymać oburącz za po-
ręcze i opierać jedną stopę na stop-
niu, lub trzymać jedną ręką za poręcz
i opierać obie stopy na stopniach).
OSTRZEŻENIE
M46O108A
1
-
6CS2610
7. Niewłaściwe użycie belki zaczepo-
wej, nawet w prawidłowym położe-
niu, może spowodować przewró-
cenie ciągnika do tyłu.
8. Nie należy nadmiernie obciążać
osprzętu lub ciągniętego wyposa-
żenia. W celu zachowania stabil-
ności ciągnika należy stosować
odpowiednie przeciwwagi. Ciężkie
ładunki należy zaczepiać wyłącz-
nie do belki zaczepowej.
M55O117A
5. Przed uruchomieniem ciągnika
należy upewnić się, że wszystkie
przewody ciśnieniowe są szczelne.
6. Zaczep przedni można zamonto-
wać na ramie przedniej osi. Do ce-
lów pociągowych można stosować
tylko belkę zaczepową i zaczep
przedni. NIGDY NIE NALEŻY ZA-
CZEPIAĆ ŻADNYCH NARZĘDZI
I ŁADUNKÓW DO OBUDOWY
OSI ANI DO JAKICHKOLWIEK
INNYCH PUNKTÓW ZA WYJĄT-
KIEM WSKAZANYCH PUNKTÓW
ZACZEPOWYCH. Doczepianie
ładunku do holowania w innych
miejscach zwiększa ryzyko poważ-
nych obrażeń ciała lub śmierci.
(1) Belka zaczepowa (2) Hak holowniczy
M46O107A
4. Nie należy eksploatować ciągnika
w zamkniętych pomieszczeniach
bez prawidłowej wentylacji. Wdy-
chanie tlenku węgla może spowo-
dować poważny uraz lub śmierć.
T66O110A
1
-
7
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
1
9. Sprawdzić prawidłowość połą-
czenia pomiędzy hakiem holow-
niczym i przyczepą. Patrz roz-
dział Osprzęt do holowania.
10. Obciążniki należy stosować w
zalecany sposób. Nigdy nie na-
leży zakładać większej liczby
obciążników, aby zrównoważyć
ładunek większy niż dopuszczal-
ny. Zamiast tego, należy zmniej-
szyć obciążenie, aby zapewnić
bezpieczeństwo.
11. Łańcuch zabezpieczający umoż-
liwia utrzymanie kontroli nad cią-
gniętym wyposażeniem w razie
przypadkowego odłączenia się
od belki zaczepowej podczas
transportu.
H11O682A
12. Jeżeli przód ciągnika podnosi
się kiedy ciężkie narzędzia
zamontowane na trzypunktowym
układzie zawieszenia, z przodu
ciągnika należy zamontować od-
powiednie obciążniki. W takich
przypadkach, nie należy eksplo-
atować ciągnika z nieobciążonym
przodem.
T66O112A
Za pomocą odpowiednich łącz-
ników należy przyczepić łańcuch
do wspornika belki zaczepowej
ciągnika lub do innego, wyzna-
czonego punktu mocowania.
Należy zapewnić jedynie taki
luz łańcucha, który pozwala na
swobodne skręcanie ciągnika.
W sprawie łańcucha o wytrzy-
małości nominalnej równej lub
wyższej niż całkowita masa holo-
wanej maszyny należy skontak-
tować się ze swoim Dealerem.
1
-
8CS2610
19. Wyjeżdżanie przodem z rowu lub
podjeżdżanie przodem na strome
wzniesienie może doprowadzić
do przewrócenia się ciągnika do
tyłu. Aby tego uniknąć, manewry
te należy wykonywać tyłem. Cią-
gniki z napędem na cztery koła
mogą dawać operatorowi fałszy-
we poczucie bezpieczeństwa
podczas wykonywania takich
manewrów, dlatego też, podczas
kierowania nimi należy zachować
szczególną ostrożność.
20. Nigdy nie należy podejmować
prób wsiadania lub wysiadania z
ciągnika, który jest w ruchu.
T66O114A
15. Nie należy pozostawiać podczepio-
nego narzędzia w pozycji podnie-
sionej kiedy ciągnik jest zatrzyma-
ny lub pozostawiony bez nadzoru.
16. W przypadku stosowania narzędzi
lub osprzętu podczepianego do
ciągnika, należy najpierw przeczy-
tać odpowiednią instrukcję obsłu-
gi. Należy zawsze przestrzegać
procedur bezpiecznej eksploatacji
określonych w instrukcji.
17. NALEŻY ZNAĆ MOŻLIWOŚCI I
OGRANICZENIA UŻYTKOWANE-
GO SPRZĘTU.
18. Ciągnik eksploatowany w niedo-
zwolony lub nieprawidłowy sposób
może stanowić zagrożenie dla
operatora i osób znajdujących się
w pobliżu. Przeciążanie ciągnika
lub stosowanie niebezpiecznego
wyposażenia może być również
niebezpieczne i należy unikać ta-
kich sytuacji. Należy zapoznać się
ze "Specykacjami ograniczeń dla
stosowanych narzędzi", które okre-
ślają maksymalne obciążenie, przy
którym możliwa jest bezpieczna
eksploatacja ciągnika.
13. Podczas pracy ciągnika z tylnymi
narzędziami należy zawsze sto-
sować właściwe obciążniki.
14. Należy obserwować przestrzeń
przed i za ciągnikiem, aby omijać
przeszkody podczas nawrotów
na uwrociach i podczas jazdy
w pobliżu drzew i innych prze-
szkód.
T66O113A
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176

PRONAR KIOTI CS2610 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi