PRONAR CK25,27.30,35(M27) Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
INSTRUKCJA OBSŁUGI
CIĄGNIKÓW ROLNICZYCH KIOTI
TŁUMACZENIE ORYGINALNEJ INSTRUKCJI OBSŁUGI
I
CK25/27/30/35
Gratulujemy zakupu i witamy w gronie zadowolonych właścicieli ciągników KIOTI CK25/27/30/35, dzięki któ-
rym ciężka praca staje się zabawą!
Ten uniwersalny ciągnik to szczytowe osiągnięcie rmy Daedong Industrial Co.,LTD, gromadzącej wiedzę
i doświadczenie z zakresu produkcji ciągników i silników wysokoprężnych od 1947 roku. Ciągnik ten jest
skonstruowany z najwyższej jakości materiałów i zgodnie z rygorystycznymi normami z zakresu kontroli ja-
kości, zdeniowanymi przez Dział Inżynieryjny rmy KIOTI.
Wiedza na temat działania ciągnika ma zasadnicze znaczenie dla zapewnienia niezawodności jego eksplo-
atacji przez długie lata. Aby pomóc nowym właścicielom w zapoznaniu się z działaniem ciągników KIOTI
CK25/27/30/35, w ramach swojej polityki, rma KIOTI dostarcza instrukcję obsługi zawierającą przydatne
informacje na temat bezpieczeństwa eksploatacji, obsługi i konserwacji ciągnika. Jeżeli ta instrukcja obsługi
nie zawiera poszukiwanych przez Państwa informacji, dealer rmy KIOTI z przyjemnością udzieli Państwu
potrzebnych informacji.
W przypadku wszelkich pytań/wątpliwości prosimy o niezwłoczny kontakt z rmą DAEDONG IND. CO.,LTD /
DAEDONG-USA, INC.
WPROWADZENIE
NORMY EUROPEJSKIE ISO 3600
Ta instrukcja obsługi została opracowana zgodnie z normami ISO 3600 a zalecenia w niej zawarte zgodne z wymo-
gami Dyrektywy maszynowej 2010/52/WE obowiązującej w Unii Europejskiej. W odniesieniu do ciągników sprzedawa-
nych i eksploatowanych poza obszarem Unii Europejskiej, zastosowanie mają lokalne przepisy prawa.
Główne zabezpieczenia, które są zastosowane w ciągnikach i omawiane w tej instrukcji obsługi.
OPIS BEZKABINOWY CIĄGNIK Z KABINĄ
1. ROPS (konstrukcja (rama) zabezpieczająca przy przewró-
ceniu ciągnika) Tak Ta k
2. FOPS (zabezpieczenie przed spadającymi przedmiotami) Brak sygnału Brak sygnału
3. OPS (konstrukcja zabezpieczająca operatora przed obra-
żeniami powodowanymi przez obiekty znajdujące się obok
trasy przejazdu ciągnika)
zabezpieczenie przed niebezpiecznymi substancjami che-
micznymi
Brak sygnału
(KategoriaⅠ)
Brak sygnału
(KategoriaⅠ)
SPIS TREŚCI
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA ..........................................
KONSERWACJA CIĄGNIKA ............................................
DANE TECHNICZNE ........................................................
OPIS ELEMENTÓW OBSŁUGOWYCH CIĄGNIKA .........
EKSPLOATACJA ..............................................................
TUZ I BELKA ZACZEPOWA ............................................
UKŁAD HYDRAULICZNY .................................................
OPONY, KOŁA I OBCIĄŻNIKI ..........................................
KONSERWACJA ..............................................................
OKRESOWA OBSŁUGA SERWISOWA ...........................
MAGAZYNOWANIE ..........................................................
WYKRYWANIE I USUWANIE USTEREK .........................
OPCJE ..............................................................................
ZAŁĄCZNIK ......................................................................
ROZDZIAŁ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SPIS TREŚCI
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA ............................................................1-1
PRZED ROZPOCZĘCIEM EKSPLOATACJI CIĄGNIKA ................ 1-2
EKSPLOATACJA CIĄGNIKA ......................................................... 1-5
KIEROWANIE CIĄGNIKIEM ........................................................... 1-9
PARKOWANIE CIĄGNIKA............................................................ 1-11
OBSŁUGA WOM .......................................................................... 1-11
PRACA Z TRZYPUNKTOWYM UKŁADEM ZAWIESZENIA ........ 1-12
KONSERWACJA CIĄGNIKA ........................................................ 1-13
ETYKIETY DOTYCZĄCE BEZPIECZNEJ OBSŁUGI CIĄGNIKA 1-19
OSTRZEŻENIA DOTYCZĄCE UTRZYMANIA NAKLEJEK
BEZPIECZEŃSTWA .................................................................. 1-25
KONSERWACJA CIĄGNIKA .............................................................. 2-1
OBSŁUGA TECHNICZNA ...............................................................2-2
DANE TECHNICZNE .......................................................................... 3-1
DANE TECHNICZNE ..................................................................... 3-2
POZIOMY HAŁASU ODCZUWANEGO PRZEZ OPERATORA ... 3-7
POZIOMY WIBRACJI GENEROWANYCH PRZEZ CIĄGNIK,
NARAŻENIE NA DRGANIA ......................................................... 3-7
OGRANICZENIA DOTYCZĄCE NARZĘDZIA ................................ 3-9
OPIS ELEMENTÓW OBSŁUGOWYCH CIĄGNIKA ........................... 4-1
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY ..............................................................4-2
TABLICA PRZYRZĄDÓW I PRZEŁĄCZNIKI .................................4-6
TABLICA PRZYRZĄDÓW I PRZEŁĄCZNIKI .................................4-7
STEROWANIE RĘCZNE I NOŻNE ................................................. 4-8
EKSPLOATACJA ................................................................................5-1
KONTROLA PRZEDEKSPLOATACYJNA...................................... 5-2
CODZIENNA KONTROLA ........................................................... 5-2
EKSPLOATACJA NOWEGO CIĄGNIKA........................................ 5-3
WYMIANA OLEJU W CIĄGNIKU NA NOWY ............................... 5-3
EKSPLOATACJA SILNIKA ............................................................. 5-4
URUCHAMIANIE SILNIKA .......................................................... 5-4
WYŁĄCZANIE SILNIKA ............................................................... 5-9
ROZGRZEWANIE SILNIKA ......................................................... 5-9
AWARYJNY ROZRUCH SILNIKA ZA POMOCĄ
AKUMULATORA ZEWNĘTRZNEGO ........................................ 5-10
EKSPLOATACJA CIĄGNIKA ....................................................... 5-11
EKSPLOATACJA RAMY ZABEZPIECZAJĄCEJ PRZY
PRZEWRÓCENIU SIĘ CIĄGNIKA .............................................5-11
PODNIEŚĆ RAMĘ ROPS DO POZYCJI PIONOWEJ. .............. 5-12
WŁĄCZANIE .............................................................................. 5-13
FOTEL ....................................................................................... 5-14
ZATRZYMYWANIE .................................................................... 5-24
KLAKSON ................................................................................. 5-24
SPRAWDZIĆ PODCZAS JAZDY (CK25 / 27/30) ......................... 5-25
NATYCHMIAST WYŁĄCZYĆ SILNIK, GDY .............................. 5-25
LAMPKI KONTROLNE .............................................................. 5-26
WSKAŹNIK POZIOMU PALIWA ................................................ 5-27
WSKAŹNIK TEMPERATURY CIECZY CHŁODZĄCEJ SILNIK . 5-27
LICZNIK MOTOGODZIN / TACHOMETR .................................. 5-27
SPRAWDZIĆ PODCZAS JAZDY (CK35) ..................................... 5-28
NATYCHMIAST WYŁĄCZYĆ SILNIK, GDY .............................. 5-28
LAMPKI KONTROLNE .............................................................. 5-29
SPIS TREŚCI
OBROTOMIERZ ........................................................................ 5-30
WSKAŹNIK POZIOMU PALIWA ................................................ 5-30
WSKAŹNIK TEMPERATURY CIECZY CHŁODZĄCEJ SILNIK . 5-30
LAMPKA OSTRZEGAWCZA CIŚNIENIA OLEJU
SILNIKOWEGO ........................................................................ 5-31
LAMPKA OSTRZEGAWCZA ŁADOWANIA AKUMULATORA .. 5-31
LAMPKA SYGNALIZUJĄCA WŁĄCZENIE ŚWIATEŁ
DROGOWYCH ......................................................................... 5-32
KIERUNKOWSKAZY ................................................................. 5-32
WSKAŹNIK WŁĄCZENIA ŚWIEC ŻAROWYCH........................ 5-32
LAMPKA OSTRZEGAJĄCA O ZACIĄGNIĘCIU HAMULCA
POSTOJOWEGO ...................................................................... 5-33
PARKOWANIE ........................................................................... 5-33
TECHNIKI PRACY ..................................................................... 5-34
EKSPLOATACJA WOM ............................................................. 5-37
UKŁAD KABINY (OPCJA) ......................................................... 5-40
OTWIERANIE / ZAMYKANIE PRZEDNIEJ SZYBY (OPCJA) ... 5-43
OTWIERANIE / ZAMYKANIE DRZWI (OPCJA) ........................ 5-44
TUZ I BELKA ZACZEPOWA ..............................................................6-1
TUZ I BELKA ZACZEPOWA (TYLKO USA/ AUSTRALIA) ................ 6-2
TUZ I BELKA ZACZEPOWA (TYLKO EUROPA) ............................... 6-3
TRZYPUNKTOWY UKŁAD ZAWIESZENIA ...................................6-4
PRZYGOTOWANIE DO MOCOWANIA
NARZĘDZIA .................................................................................... 6-4
PODŁĄCZANIE I ODŁĄCZANIE NARZĘDZI ................................. 6-4
BELKA ZACZEPOWA .....................................................................6-6
REGULACJA DŁUGOŚCI BELKI ZACZEPOWEJ ......................... 6-6
MONTAŻ WOM ............................................................................... 6-8
PUNKTY MOCOWANIA ŁADOWACZA CZOŁOWEGO ................. 6-9
UKŁAD HYDRAULICZNY ...................................................................7-1
UKŁAD STEROWANIA TRZYPUNKTOWYM UKŁADEM
ZAWIESZENIA (TUZ) ...................................................................... 7-2
REGULACJA POZYCYJNA ......................................................... 7-2
DŹWIGNIA REGULACJI SIŁOWEJ ............................................ 7-2
REGULACJA MIESZANA (JEŻELI ZNAJDUJE SIĘ NA
WYPOSAŻENIU) ......................................................................... 7-3
LIMIT OBNIŻANIA NARZĘDZIA .................................................. 7-3
REGULACJA PRĘDKOŚCI OPUSZCZANIA TUZ ....................... 7-3
POMOCNICZY UKŁAD HYDRAULICZNY ..................................... 7-4
ZAWÓR STEROWANY JOYSTICKIEM ....................................... 7-4
DŹWIGNIA DWUSTRONNEGO DZIAŁANIA ............................... 7-5
OPONY, KOŁA I OBCIĄŻNIKI ............................................................ 8-1
OPONY ............................................................................................8-2
CIŚNIENIE POWIETRZA W OPONACH .................................... 8-2
KOŁA PRZEDNIE ........................................................................ 8-3
ROZSTAW KÓŁ .............................................................................. 8-3
TYLNE KOŁA
(
DANE DO CK30 ODNOSZĄ SIĘ WYŁĄCZNIE DO OBU MODELI
) . 8-3
OBCIĄŻNIKI (OPCJA) .................................................................... 8-4
OBCIĄŻNIKI PRZEDNIE (JEŚLI SĄ NA WYPOSAŻENIU) ......... 8-4
OBCIĄŻNIKI TYLNE (JEŚLI SĄ NA WYPOSAŻENIU) ................ 8-4
WYMIANA FILTRA OLEJU HYDRAULICZNEGO, FILTR
OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO ...............................................10-11
WYMIANA OLEJU W OBUDOWIE PRZEDNIEJ OSI .............. 10-12
REGULACJA PEDAŁU SPRZĘGŁA ........................................ 10-12
CO 50 GODZIN ........................................................................... 10-13
SMAROWANIE PUNKTÓW SMAROWANIA ........................... 10-13
SPRAWDZANIE MOMENTU DOKRĘCENIA ŚRUB ............... 10-14
CO 100 GODZIN ......................................................................... 10-14
WYMIANA OLEJU SILNIKOWEGO ......................................... 10-14
REGULACJA PEDAŁU SPRZĘGŁA ........................................ 10-14
CZYSZCZENIE GŁÓWNEGO WKŁADU FILTRA POWIETRZA 10-14
CZYSZCZENIE FILTRA PALIWA ............................................. 10-15
SPRAWDZANIE PRZEWODU PALIWOWEGO....................... 10-16
REGULACJA PEDAŁU HAMULCA .......................................... 10-16
AKUMULATOR ........................................................................ 10-17
WYMIANA AKUMULATORA .................................................... 10-17
REGULACJA NAPIĘCIA PASKA NAPĘDU WENTYLATORA . 10-19
CO 200 GODZIN ......................................................................... 10-20
WYMIANA FILTRA OLEJU SILNIKOWEGO ............................ 10-20
WYMIANA FILTRA OLEJU HYDRAULICZNEGO
I FILTRA OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO ............................. 10-20
SPRAWDZANIE PRZEWODÓW GIĘTKICH CHŁODNICY
I ZACISKÓW ............................................................................ 10-20
OBCIĄŻENIE(A) I OPONA(Y)...................................................... 8-5
KONSERWACJA ................................................................................9-1
OKRESY MIĘDZYOBSŁUGOWE ................................................... 9-2
ŚRODKI SMARNE .......................................................................... 9-4
OKRESOWA OBSŁUGA SERWISOWA ...........................................10-1
OTWIERANIE MASKI SILNIKA .................................................... 10-3
MASKA SILNIKA ........................................................................ 10-3
POKRYWA BOCZNA ................................................................. 10-3
CODZIENNA KONTROLA ............................................................10-4
SPRAWDZANIE POZIOMU OLEJU SILNIKOWEGO ................ 10-4
SPRAWDZANIE POZIOMU OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO .... 10-5
KONTROLA I UZUPEŁNIANIE PALIWA .................................... 10-5
SPRAWDZANIE POZIOMU CIECZY CHŁODZĄCEJ ................ 10-7
SPRAWDZANIE PEDAŁÓW HAMULCA I SPRZĘGŁA ............. 10-7
CZYSZCZENIE KRATKI, OSŁONY CHŁODNICY
OSŁONA CHŁODNICY OLEJU .............................................. 10-8
SPRAWDZANIE WSKAŹNIKÓW, MIERNIKÓW I LAMPEK
KONTROLNYCH ....................................................................... 10-8
SPRAWDZANIE ŚWIATEŁ MIJANIA, ŚWIATEŁ
AWARYJNYCH ETC. ................................................................. 10-8
SPRAWDZANIE PASÓW BEZPIECZEŃSTWA I RAMY ROPS 10-8
PO PIERWSZYCH 50 GODZINACH .............................................10-9
WYMIANA OLEJU SILNIKOWEGO ........................................... 10-9
WYMIANA FILTRA OLEJU SILNIKOWEGO .............................. 10-9
WYMIANA PŁYNU PRZEKŁADNIOWEGO ............................. 10-10
SPIS TREŚCI
SPRAWDZANIE PRZEWODU OLEJOWEGO PRZEKŁADNI
HYDROSTATYCZNEJ I WSPOMAGANIA UKŁADU
KIEROWNICZEGO .....................................................................10-21
REGULACJA ZBIEŻNOŚCI KÓŁ ............................................. 10-21
CO 400 GODZIN ......................................................................... 10-22
WYMIANA PŁYNU PRZEKŁADNIOWEGO ............................. 10-22
WYMIANA WKŁADU FILTRA PALIWA ..................................... 10-22
WYMIANA OLEJU W OBUDOWIE PRZEDNIEJ OSI (N) ........ 10-22
CO 600 GODZIN ......................................................................... 10-22
REGULACJA CZOPU OBROTU PRZEDNIEJ OSI ................. 10-22
CO 800 GODZIN ......................................................................... 10-22
REGULACJA LUZU ZAWOROWEGO ..................................... 10-22
CO ROKU .................................................................................... 10-23
WYMIANA WKŁADU FILTRA POWIETRZA ........................... 10-23
CO 2 LATA ..................................................................................10-23
PRZEPŁUKIWANIE UKŁADU CHŁODZENIA I WYMIANA PŁYNU
CHŁODZĄCEGO .............................................................................10-23
PŁYN NIEZAMARZAJĄCY ...................................................... 10-24
WYMIANA PRZEWODU CHŁODNICY (PRZEWODY WODNE) 10-25
WYMIANA PRZEWODU WSPOMAGANIA UKŁADU
KIEROWNICZEGO .................................................................. 10-25
WYMIANA PRZEWODU OLEJU PRZEKŁADNI
HYDROSTATYCZNEJ ............................................................. 10-25
WYMIANA PRZEWODU PALIWOWEGO ................................ 10-25
SERWISOWAĆ ZGODNIE Z WYMAGANIAMI ........................... 10-26
ODPOWIETRZANIE UKŁADU PALIWOWEGO ...................... 10-26
SPUSZCZANIE WODY Z OBUDOWY SPRZĘGŁA ................ 10-26
WYMIANA BEZPIECZNIKA ..................................................... 10-26
WYMIANA ŻARÓWKI .............................................................. 10-27
WYMIANA BEZPIECZNIKA W KABINIE ................................. 10-28
MAGAZYNOWANIE .......................................................................... 11-1
PRZECHOWYWANIE CIĄGNIKA ................................................. 11-2
WYJEŻDŻANIE CIĄGNIKIEM Z MIEJSCA SKŁADOWANIA ...... 11-3
WYKRYWANIE I USUWANIE USTEREK ......................................... 12-1
WYKRYWANIE I USUWANIE USTEREK SILNIKA ...................... 12-2
OPCJE .............................................................................................. 13-1
ZAŁĄCZNIK ...................................................................................... 14-1
PORADY DOTYCZĄCE OBSŁUGI ...............................................14-2
PRZEKŁADNIA HYDROSTATYCZNA ....................................... 14-2
PRZEKŁADNIA ZMIANY BIEGÓW / PRZEKŁADNIA
NAWROTNA .............................................................................. 14-4
INSTRUKCJA OBSŁUGI DOTYCZĄCA WERSJI CIĄGNIKA
Z KABINĄ .................................................................................. 14-6
PANEL PRZEŁĄCZNIKÓW ....................................................... 14-6
OŚWIETLENIE KABINY ............................................................ 14-7
KRATKI WENTYLACYJNE ........................................................ 14-7
POKRĘTŁO REGULACYJNE OGRZEWANIA .......................... 14-7
SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW ................................................. 14-7
PRZEDNIA SZYBA OTWIERANIE/ZAMYKANIE ....................... 14-7
SPIS TREŚCI
SPIS TREŚCI
W tej instrukcji obsługi znajdują się informacje oznaczone słowami OSTRZEŻE-
NIE, PRZESTROGA, WAŻNE i UWAGA. Znaczenie tych słów jest następujące:
OSTRZEŻENIA ZAPEWNIAJĄCE BEZPIECZEŃSTWO I CHRONIĄCE
PRZED USZKODZENIEM CIĄGNIKA
UWAGA
To słowo wskazuje interesujące lub przydatne informacje po-
dane w instrukcji obsługi.
PRZESTROGA
!
Słowo to wskazuje sytuację, która może doprowadzić do
uszkodzenia ciągnika lub jego wyposażenia, w przypadku
niezastosowania się do tej przestrogi. Należy stosować się do
zaleceń podanych wraz z przestrogą.
OSTRZEŻENIE
Słowo to wskazuje sytuację, która może doprowadzić do po-
wstania szkód, poważnych obrażeń ciała lub śmierci opera-
tora ciągnika lub innych osób, w przypadku niezastosowania
się do tego ostrzeżenia. Należy stosować się do zaleceń poda-
nych wraz z ostrzeżeniem.
!
To oznaczenie zwraca uwagę na istotne charakterystyki proce-
dur roboczych oraz informacje na temat technologii, których
celem jest ułatwienie obsługi ciągnika.
WAŻNE
LISTA SKRÓTÓW
SKRÓTY
4WD
API
ASAE
ASTM
fpm
Hi-Lo
HST
m/s
WOM
RH/LH
ROPS
m-1 (obr/min)
S-1 (r/s)
SAE
SMV
DEFINICJE
Napęd na cztery koła
American Petroleum Institute
American Society of Agricultural Engineers, USA
American Society of Testing and Materials, USA
Stóp na minutę
Wysoka - niska prędkość
Przekładnia hydrostatyczna
Metrów na sekundę
Wał odbioru mocy
Prawą i lewą stronę określa się kierunkiem jazdy do przodu
Konstrukcja (rama) zabezpieczająca przy przewróceniu się ciągnika
Obrotów na minutę
Obrotów na sekundę
Society of Automotive Engineers, USA
Tablica wyróżniająca pojazd wolno poruszający się
Na przyrządach i elementach sterowania ciągnika KIOTI umieszczono różne uniwersalne symbole. Poniżej
podano wykaz uniwersalnych symboli wraz z ich znaczeniami.
UNIWERSALNE SYMBOLE
N
Poziom paliwa w zbiorniku
Wskaźnik temperatury cieczy
chłodzącej
Hamulec postojowy
Ładowanie akumulatora
Ciśnienie oleju silnikowego
Sygnalizacja działania kierun-
kowskazu
Sterowanie sprzęgłem WOM
— wyłączone
Sterowanie sprzęgłem WOM
— włączone
Blokada mechanizmu różni-
cowego:
Regulacja pozycyjna - niższa
pozycja
Światła awaryjne
Światła mijania
Światła drogowe
Napęd na cztery koła włączo-
ny
Szybko
Wolno
Wysoki zakres
Średni zakres
Niski zakres
Pozycja neutralna
Ciecz chłodząca
Podgrzewanie
PRZED ROZPOCZĘCIEM EKSPLOATACJI CIĄGNIKA ................................1-2
EKSPLOATACJA CIĄGNIKA ..........................................................................1-5
KIEROWANIE CIĄGNIKIEM ............................................................................1-9
PARKOWANIE CIĄGNIKA ............................................................................1-11
OBSŁUGA WOM .......................................................................................... 1-11
PRACA Z TRZYPUNKTOWYM UKŁADEM ZAWIESZENIA ......................... 1-12
KONSERWACJA CIĄGNIKA .........................................................................1-13
ETYKIETY DOTYCZĄCE BEZPIECZNEJ OBSŁUGI CIĄGNIKA .................1-19
OSTRZEŻENIA DOTYCZĄCE UTRZYMANIA NAKLEJEK
BEZPIECZEŃSTWA ...............................................................................1-26
1
1
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
1
-
3
1
-
2
ZASADY BEZPIECZEŃSTWACK25/27/30/35
Najlepszy operator ciągnika to ostroż-
ny operator. Większości wypadków
można uniknąć przestrzegając okre-
ślonych zasad bezpieczeństwa. Aby
zapobiec wypadkom, należy stoso-
wać te zasady bezpieczeństwa i kon-
centrować się na wykonywanej pra-
cy. Jeżeli uda się zapobiec wypadko-
wi, to znaczy, że czas przeznaczony
na zapoznanie się z tymi instrukcjami
nie został zmarnowany.
PRZED ROZPOCZĘCIEM EKSPLOATACJI CIĄGNIKA
5. Naklejki z informacjami dotyczą-
cymi bezpieczeństwa powinny być
wolne od zanieczyszczeń i odpa-
dów.
6. Należy zawsze kontrolować kieru-
nek jazdy ciągnika, aby możliwe
było ominięcie przeszkód, które
mogą spowodować obrażenia
osób lub uszkodzenie ciągnika.
7. Przed uruchomieniem silnika
należy upewnić się, że przed cią-
gnikiem nie znajdują się żadne
osoby, aby zapobiec wpadkom
powodowanym przez nagły ruch
ciągnika.
1. Przed rozpoczęciem eksploatacji
nowego ciągnika zalecane jest
przeczytanie i zrozumienie całej
treści tej instrukcji obsługi. Nieza-
stosowanie się do tego zalecenia
może doprowadzić do wypadków
lub obrażeń ciała.
2. Tylko osoby odpowiednio prze-
szkolone mogą obsługiwać ciągnik.
3. Należy przeczytać i stosować się
do instrukcji podanych na wszyst-
kich etykietach i naklejkach ostrze-
gawczych przymocowanych do
ciągnika.
4. Brakujące lub uszkodzone naklej-
ki ostrzegawcze należy zastąpić
nowymi najszybciej, jak to prak-
tycznie możliwe. Wykaz naklejek
ostrzegawczych przedstawiono na
stronie 1-19~21.
704O101C 704O102C
1
-
3
1
-
2
ZASADY BEZPIECZEŃSTWACK25/27/30/35
1
16. Wszystkie osoby eksploatujące
ciągnik powinny posiadać wiedzę
na temat jego prawidłowej obsłu-
gi oraz powinny dokładnie prze-
czytać tą instrukcję obsługi.
17. Nigdy nie należy wysiadać z ka-
biny ciągnika bez uprzedniego
zaciągnięcia hamulca postojo-
wego, opuszczenia narzędzia na
podłoże i wyłączenia silnika.
18. W ciągniku KIOTI nie wolno do-
konywać zmian bez wcześniej-
szego uzgodnienia ich z deale-
rem KIOTI.
12. Nigdy nie należy uruchamiać sil-
nika stojąc na ziemi obok ciągni-
ka.
13. W ciągniku powinien jechać tylko
operator, chyba że w kabinie za-
montowany jest fotel pasażera.
Osoby postronne powinny prze-
bywać w bezpiecznej odległości
od pracującego ciągnika.
14. Podczas wsiadania do i wysia-
dania z kabiny ciągnika, należy
zawsze trzymać się za poręcze i
opierać stopy na stopniach wej-
ściowych do kabiny. Pozwoli to
zapobiec przypadkowym pośli-
zgnięciom, potknięciom i upad-
kom.
15. Przed wejściem do kabiny cią-
gnika należy koniecznie usunąć
błoto i glebę z podeszew butów.
704O103C 704O104C 704O105C
8. Przed rozpoczęciem jazdy do tyłu
należy zawsze upewnić się, że na
trasie jazdy ciągnika nie ma żad-
nych osób ani przeszkód.
9. Nigdy nie należy obsługiwać tego
ciągnika ani żadnych innych ma-
szyn rolniczych pod wpływem al-
koholu, narkotyków lub w stanie
silnego zmęczenia.
10. Podczas wykonywania prac we
współpracy z innymi ciągnikami,
należy zawsze komunikować
swoje zamiary.
11. Nie należy uruchamiać silnika
ciągnika poprzez zwarcie roz-
rusznika.
1
-
5
1
-
4
ZASADY BEZPIECZEŃSTWACK25/27/30/35
Nigdy nie należy wprowadzać zmian
w ramie zabezpieczającej ROPS po-
przez spawanie, szlifowanie lub cię-
cie, ponieważ może to spowodować
osłabienie konstrukcji ramy ROPS.
Należy wymieniać wszelkie uszko-
dzone elementy składowe ramy
ROPS.
Jeżeli rama ROPS została zdemon-
towana lub poluzowana z jakiejkol-
wiek przyczyny, należy ponownie
zamontować jej elementy składowe
w oryginalnym położeniu i dokręcić
wszystkie śruby stosując prawidłowy
moment dokręcenia.
21. Szczególną ostrożność należy
zachować podczas prowadzenia
ciągników o małym rozstawie kół.
Dla zapewnienia większej stabil-
ności ciągnika, należy ustawić
odpowiedni rozstaw kół tylnych,
patrz strona 8-3.
19. Przed uruchomieniem ciągnika,
należy wcisnąć sprzęgło i upew-
nić się, że wszystkie dźwignie
ustawione w pozycji neutral-
nej.
20. Dla zapewnienia bezpieczeństwa
operatora, we wszystkich zasto-
sowaniach ciągnika zalecane jest
stosowanie konstrukcji (ramy)
zabezpieczającej przy przewró-
ceniu się ciągnika (ROPS) oraz
pasów bezpieczeństwa.
(1) Rozstaw kół
704O106C 704O107C
Zawsze należy stosować pasy
bezpieczeństwa kiedy ciągnik
jest wyposażony w ramę
zabezpieczającą ROPS. Nigdy
nie należy stosować pasów
bezpieczeństwa kiedy ciągnik
nie jest wyposażony w ramę
zabezpieczającą ROPS.
(ROPS: konstrukcja (rama)
zabezpieczająca przy
przewróceniu się ciągnika)
UWAGA
1
-
5
1
-
4
ZASADY BEZPIECZEŃSTWACK25/27/30/35
1
2. Unikać przypadkowego dotykania
dźwigni zmiany biegów w czasie,
gdy silnik ciągnika pracuje. Nie-
oczekiwany ruch ciągnika może
spowodować obrażenia ciała osób
znajdujących się w pobliżu.
3. Nie należy parkować ciągnika na
pochyleniach terenu i należy pa-
miętać o tym, aby wyłączyć silnik
i WOM przed wyjściem z kabiny
ciągnika.
EKSPLOATACJA CIĄGNIKA
704O109C
704O108C
H11O109A
1. Wsiadać do i wysiadać z ciągnika
z lewej strony, trzymając się za
poręcz na błotniku.
Nie należy wskakiwać do i wyska-
kiwać z ciągnika. Można wtedy
doznać obrażeń. Podczas wsiada-
nia i wysiadania z ciągnika, należy
być zawsze odwróconym twarzą
w stronę ciągnika, przytrzymywać
się za poręcze i opierać stopy na
stopniach oraz powoli wchodzić
do i wychodzić z kabiny. Utrzymy-
wać przynajmniej trzypunktowy
kontakt, aby uniknąć upadku.
(Tzn. trzymać oburącz za poręcze
i opierać jedną stopę na stopniu,
lub trzymać jedną ręką za poręcz i
opierać obie stopy na stopniach).
OSTRZEŻENIE
1
-
7
1
-
6
ZASADY BEZPIECZEŃSTWACK25/27/30/35
5. Przed uruchomieniem ciągnika
należy upewnić się, że wszystkie
przewody ciśnieniowe szczel-
ne.
6. Do celów pociągowych można
stosować tylko belkę zaczepo-
wą. Nigdy nie należy zaczepiać
żadnych narzędzi i ładunków do
obudowy osi ani do jakichkolwiek
innych punktów za wyjątkiem belki
zaczepowej. Doczepianie ładunku
do holowania w innych miejscach
zwiększa ryzyko poważnych obra-
żeń ciała lub śmierci.
(1) Belka zaczepowa (2) Hak holowniczy
704O135A
UEUSA
7. Niewłaściwe użycie belki zaczepo-
wej, nawet w prawidłowym położe-
niu, może spowodować przewró-
cenie ciągnika do tyłu.
8. Nie należy nadmiernie obciążać
osprzętu lub ciągniętego wyposa-
żenia. W celu zachowania stabil-
ności ciągnika należy stosować
odpowiednie przeciwwagi. Ciężkie
ładunki należy zaczepiać wyłącz-
nie do belki zaczepowej.
M55O117A
4. Nie wolno eksploatować ciągnika
w zamkniętych pomieszczeniach
bez prawidłowej wentylacji. Spali-
ny mogą wywołać poważne obra-
żenia lub śmierć.
704O110C
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180

PRONAR CK25,27.30,35(M27) Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi