20
1. Wyjąć nakrętki stopy korbowodu IV (lub II) z obydwu kołków stopy korbowodu połączonych z
korbą.
2. Wyjąć kołki stopy korbowodu, aby można było ściągnąć stopę korbowodu. (Uwaga; nie można
tego zrobić, gdy kołki stopy korbowodu są obok przekładni.).
3. Zdjąć pokrywy łożyska korby III
4. Ostrożnie wybić korbę IV i łożysko z ramy, uderzając młotkiem w środek korby.
5. Ostrożnie wyjąć łożysko z korby.
6. Po zamontowaniu korby i łożyska, założyć pozostałe części w takiej samej kolejności, jak przy
demontażu. Użyć pasty Loctite w miejscach pokazanych na rys. 8.
7. Jeśli wał korbowy jest obraca się z oporem, patrz 14.2.3.
14.2.3 USUWANIE NAPRĘŻENIA WAŁU KORBOWEGO
Jeżeli wymieniono części wału korbowego, może wydawać się, że wał korbowy obraca się z oporem.
Wynika to z ewentualnego naprężenia części wału korbowego. Konieczne jest usunięcie tego
naprężenia w sposób opisany poniżej, patrz rys. 9.:
1. Uderzyć w środek korby blisko przekładni, na przemian z lewej i prawej strony.
2. Wyczuć czy korba porusza się i kontynuować, aż korba osiądzie na swoim miejscu.
3. Powtórzyć tę operację dla sąsiedniej korby i kontynuować, aż wał korbowy będzie obracał się
płynnie.
@ Po każdej naprawie wału korbowego, należy regularnie sprawdzać nakrętki wału korbowego,
patrz 12.0
@ Nie wolno montować korb po nieodpowiedniej stronie maszyny. Zob. stronę części zamiennych,
gdzie podano prawidłowe numery części zamiennych.
14.3 USTAWIANIE WSPÓŁLINIOWOŚCI CZŁONÓW
Jeśli jakiś człon nie będzie ustawiony współliniowo z sąsiednimi członami, wówczas należy
poprawić współliniowość w następujący sposób (patrz rys. 8.):
- Poluzować cztery śruby / nakrętki A, łączące wał korbowy z członem.
- Poluzować dwie śruby B, mocujące człon z ramą.
- Spróbować ustawić współliniowo człon, przesuwając go na boki, aż będzie ustawiony
współliniowo z sąsiednimi członami.
- Dokręcić wszystkie śruby / nakrętki.
@ Współliniowość członu może zostać zaburzona z powodu przeciążenia maszyny.
@ Gdy wymieniana jest korba, należy zawsze ustawić współosiowość członu, ponieważ w
przeciwnym wypadku powstaje dodatkowe naprężenie w całym zespole członu.
@ Każde naprężenie w zespole członu skraca okres eksploatacji łożyska i może uszkodzić także inne
części.
15.0 OPCJE, POJEMNIK NA WYKORKI
Dla modelu 7215 jest dostępny łatwy w montażu pojemnik na wykorki. Jego numer katalogowym to
211.721.006.
INSTRUKCJE MONTAŻU (patrz rys. 11):
• Przygotowanie Verti-Drain:
- Zamocować śruby oczkowe 24 w ramie głównej 26
- Przymocować tuleje 15 za pomocą nowych, dłuższych śrub 18 do wspornika wałka tylnego.
@ Tuleje te mogą przez cały czas pozostawać na maszynie.
@ Za pomocą podkładek 16 ustawić tuleje współosiowo ze wspornikiem zgarniacza wałka tylnego.
• Montaż samego pojemnika na wykorki:
- Zamontować wspornik 17 za pomocą śrub oczkowych 9 i nakrętek 10/11 na głównej płycie
pojemnika 1