Haba 304326 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
DEUTSCH
Instrukcja
Copyright - Spiele Bad Rodach 2018
·
Wyścig Mix-Max ·
MI
X
-MAX-
WY
Ś
CIG
WY
Ś
CIG
Tim Rogasch
304326
3
Emocjonujący wyścig z przeszkodami,
dla 2-4 graczy od lat 5 do 99.
Autor: Tim Rogasch
Ilustracje: Marek Blaha
Tekst: Tim Rogasch
Cza trwania rozgrywki 10 - 15 minute
Małpki potrafią dobrze się wspinać, pingwiny to mistrzowie
nurkowania, a kangury skaczą najwyżej.
A wiecie, co to takiego pingur? Nie?! Może nie uwierzycie, ale
pingur potrafi wspaniale zarówno nurkować jak i skakać!
Stwórzcie takie połączenia zwierzaków, żeby wygrać wyścig z
przeszkodami. Użyjcie wszystkich swoich supermocy, żeby dotrzeć
do mety, jako pierwsi!
Zawartość:
1 kość
20 kart przeszkód
20 kart Mix- Max
(10 górnych i 10 dolnych partii
ciała zwierzaków)
4 drewniane figurki
4 karty gracza
8 kart magiczny napój
1 karta start/ meta
1 karta gracza początkowego
Instrukcja do gry
MI
X
-MAX
WY
Ś
CIG
WY
Ś
CIG
4
Przygotowanie do gry:
(wariant dla początkujących)
W tym wariancie karty magiczny napój nie będą potrzebne.
Wyeliminujcie z gry pięć kart przeszkód z kostką 6 oczek.
Wskazówka: utrudnicie wyścig, jeśli przed rozpoczęciem gry
wyeliminujcie karty przeszkody z kostką 3 oczka, zamiast tych z
kostką 6 oczek.
Wymieszajcie karty przeszkody i z 10 utwórzcie krąg. Pomiędzy
kartami pozostawcie odstępy. Pozostałe karty przeszkody
schowajcie do pudełka, nie będą potrzebne do gry. Pomiędzy dwie
dowolne karty ułóżcie kartę start/meta. Każdy z graczy bierze
jedną kartę gracza i ustawia drewnianą figurkę tego samego
koloru na karcie start/meta. Karty Mix- Max podzielcie na górne i
dolne partie ciała zwierzaków. Z dwóch rodzajów kart utwórzcie
zakryte talie i ułóżcie w środku kręgu. Każdy z graczy losuje po
jednej karcie z każdej talii. Układa je przed sobą i formuje z nich
zwierzaka dziwaka, którym rozpocznie grę.
5
Rozgrywka:
Grajcie w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek
zegara. Figurki również przesuwajcie w tym kierunku. Gracz, który
ostatnio odwiedził zoo rozpoczyna grę i otrzymuje kartę gracza
początkowego. Układa ją przed sobą i zatrzymuje do końca gry.
Przyjrzyj się ilości punktów na karcie przeszkodzie, która znajduje
się przed twoją figurką. Spróbuj wyrzucić na kostce taka samą lub
wyższą liczbę oczek. Jeśli otrzymałeś wynik mniejszy od liczby
oczek na karcie, przyjrzyj się swojemu zwierzakowi dziwakowi.
Jeśli na karcie ze zwierzakiem znajdują się takie same symbole, jak
na karcie przeszkoda, możesz dodać je do otrzymanego wyniku,
jako dodatkowe punkty. Udało ci się osiągnąć potrzebny wynik?
Tak: przeskocz kartę przeszkodę i zatrzymaj się na najbliższym
pustym miejscu pomiędzy kartami.
Nie: niestety, nie możesz wykonać ruchu figurką.
Teraz możesz podjąć decyzję, czy podmienić jedną część swojego
zwierzaka dziwaka. Zdejmij wybraną część, odłóż na spód odpowiedniej
talii kart i wylosuj nową. Dołóż nową część do twojego zwierzaka
dziwaka.
Grę kontynuuje kolejny uczestnik.
Przykład: figurka Elizy znajduje się
przed kartą przeszkodą, która
przedstawia jezioro
(niebieski symbol
pływania) oraz
kostkę 6 oczek.
Eliza wyrzuca kostką i
otrzymuje wynik 4. Z tym
wynikiem nie jest w stanie
ominąć przeszkody. Do wyniku może dodać dwa
symbole pływania, które znajdują się na jej karcie
zwierzaka dziwaka, tym sposobem otrzyma
wynik, który umożliwi jej pokonanie przeszkody.
6
Koniec gry
Kiedy jeden z graczy ominął ostatnią przeszkodę i trafił na kartę
start/meta, kontynuujcie grę, aż do momentu, kiedy dojdziecie
do osoby, która ma kartę gracza początkowego. Wszyscy
gracze, którzy w tym momencie znajdują się na karcie start/
meta zwyciężają rozgrywkę!
Przygotowanie do gry
(wariant dla mistrzów)
Przygotowanie do gry jest takie samo, jak w wersji podstawowej.
Każdy z graczy otrzymuje dodatkowo dwie kart z magicznym
napojem, które układa przed sobą.
Po ułożeniu kart z przeszkodami i wybraniu gracza
początkowego, każdy z graczy, biorąc pod uwagę przeszkody
tworzy własnego zwierzaka dziwaka w sposób opisany poniżej.
Gracz początkowy otrzymuje karty Mix- Max przedstawiające
górne partie ciała zwierzaków. Gracz po jego prawej stronie
otrzymuje talię kart z dolnymi partiami ciała.
Obaj gracze wybierają po jednej karcie z talii i układają zakrytą
przed sobą. Talie kart są przekazywane dalej. Gracz początkowy
przekazuje karty osobie znajdującej się po jego lewej stronie, a
drugi osobie po jego prawej. Gracze wybierają karty i w ten sam
sposób przekazują je inny uczestnikom. Dwie talie kart krążą
pomiędzy graczami, jedna w sposób zgodny z kierunkiem ruchu
wskazówek zegara, a druga w przeciwnym. Po tym jak każdy z
graczy wybrał po jednej karcie z każdej talii i złożył zwierzaka
dziwaka, z pozostałych kart utwórzcie dwie zakryte talie. Ułóżcie je
w samym środku kręgu kart z przeszkodami.
7
Przebieg gry:
Gra przebiega podobnie jak w wersji podstawowej. Tylko sposób
przemiany zwierząt jest bardziej złożony.
Jeśli chcesz dokonać zmian swojego zwierzaka po nieudanym
rzucie kostką, musisz użyć do tego karty z magicznym napojem.
Jeśli wykorzystałeś dwie karty z magicznym napojem, nie możesz
już wybrać kart. Jedyne, co możesz zrobić to wylosować jedną z
kart Mix- Max i podmienić górną lub dolną partię ciała zwierzaka.
Koniec gry:
Gra kończy się tak samo jak w wersji podstawowej.
Drogie dzieci i rodzice,
Jeśli się zdarzy, że po wesoej zabawie któryś element gry Haba się
zgubi i nie będzie go można nigdzie znaleźć, to żaden problem.
Na stronie
www.haba.de/ersatzteile można się dowiedzieć, czy ta
część jest jeszcze dostępna
Nauka i zabawa
Habermaass GmbH
August-Grosch-Straße 28 - 38
96476 Bad Rodach, Germany
www.haba.de
Art. Nr. 304326 TL A115879 1/18
UWAGA:
RYZYKO ZADŁAWIENIA
Małe części . Nie nadaje się dla
dzieci poniżej 3 lat.
!
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8

Haba 304326 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi