5
Rozgrywka:
Grajcie w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek
zegara. Figurki również przesuwajcie w tym kierunku. Gracz, który
ostatnio odwiedził zoo rozpoczyna grę i otrzymuje kartę gracza
początkowego. Układa ją przed sobą i zatrzymuje do końca gry.
Przyjrzyj się ilości punktów na karcie przeszkodzie, która znajduje
się przed twoją figurką. Spróbuj wyrzucić na kostce taka samą lub
wyższą liczbę oczek. Jeśli otrzymałeś wynik mniejszy od liczby
oczek na karcie, przyjrzyj się swojemu zwierzakowi dziwakowi.
Jeśli na karcie ze zwierzakiem znajdują się takie same symbole, jak
na karcie przeszkoda, możesz dodać je do otrzymanego wyniku,
jako dodatkowe punkty. Udało ci się osiągnąć potrzebny wynik?
Tak: przeskocz kartę przeszkodę i zatrzymaj się na najbliższym
pustym miejscu pomiędzy kartami.
Nie: niestety, nie możesz wykonać ruchu figurką.
Teraz możesz podjąć decyzję, czy podmienić jedną część swojego
zwierzaka dziwaka. Zdejmij wybraną część, odłóż na spód odpowiedniej
talii kart i wylosuj nową. Dołóż nową część do twojego zwierzaka
dziwaka.
Grę kontynuuje kolejny uczestnik.
Przykład: figurka Elizy znajduje się
przed kartą przeszkodą, która
przedstawia jezioro
(niebieski symbol
pływania) oraz
kostkę 6 oczek.
Eliza wyrzuca kostką i
otrzymuje wynik 4. Z tym
wynikiem nie jest w stanie
ominąć przeszkody. Do wyniku może dodać dwa
symbole pływania, które znajdują się na jej karcie
zwierzaka dziwaka, tym sposobem otrzyma
wynik, który umożliwi jej pokonanie przeszkody.