Haba 305154 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
1
1 dno pudełko
wraz z 4 ściankami działowymi
2 plansze do gry
29 żółtych gwiazd
1 pomarańczowa
gwiazda
4 rakiety
4 karty okrążenie
1 klepsydra
1 kostka
6 kart gwiazd
Intergalaktyczna zabawa w poszukiwanie gwiazd dla 2-4 graczy w wieku od 6 lat wzwyż.
Autor:
Manfred Ludwig
· Ilustracje:
Matthias Derenbach
·
Tekst: Tim Rogasch
Czas trwania rozgrywki: ok. 20 minut
Wyobraź sobie, że przemierzasz galaktykę na pokładzie rakiety kosmicznej: pokonujesz Drogę Mleczną, robisz sobie krótki przystanek na
Marsie i wyruszasz dalej. Nagle wysiadają systemy nawigacji. Na szczęście są gwiazdy, które wskażą ci drogę. Z ich pomocą odnajdziesz
drogę powrotną do domu. To nie lada gratka dla wytrawnego poszukiwacza gwiazd! Czy uda ci się odnaleźć odpowiednie konstelacje?
Przy umiejętnym ułożeniu karty gwiazd i odrobinie szczęścia w rzucie kostką, twoja rakieta będzie najszybsza i zwyciężysz grę!
Przed pierwszą rozgrywką
Wypchnijcie ostrożnie elementy gry z dwóch paneli oraz usuńcie
wypełniacze z planszy. Możecie wyrzucić niepotrzebne skrawki: dwie
pozostałe białe ramki oraz mini krążki usunięte z planszy. Złóż cie ze sobą
ścianki działowe, tak, jak jest to przedstawione na obrazku. Powstałą
konstrukcję umieśćcie na dnie pudełka.
Wskazówka:
Po skończonej grze pozostawcie ścianki
działowe na dnie pudełka. Nie musicie ich demontować.
Porozkładajcie w nich elementy gry, przykryjcie planszami
oraz instrukcjami. Bez problemu zamkniecie pudełko.
Zawartość
Poszukiwacze gwiazd
305154
2 3
Wariant gry ''Astronauta Sokole Oko'' dla odkrywców kosmosu
Poszukiwanie gwiazd
Poszukiwanie gwiazd składa się z 3 etapów: ułożenia karty gwiazd,
lotu rakiety i świecenia gwiazd.
1.
Ułożenie karty gwiazd
Weź kartę gwiazd z samego spodu rezerwy. Odwróć ją tak, aby
przedstawiała taki sam kolor, jak pole planeta na którym stoisz
lub planet które pokazała kostka. Następnie gracz po twojej
lewej odwraca klepsydrę: czas start!
Przed rozpoczęciem gry wspólnie wybierzcie poziom
trudności. Użyjcie klepsydry wzorując się na obrazku,
odwróćcie ją raz, dwa lub trzy razy, w zależności od
wybranego poziomu trudności. Jeśli w grze
uczestniczą zarówno dzieci, jak i dorośli możecie
zastosować różne poziomy trudności dla uczestników,
tak, aby szanse w grze były bardziej wyrównane:
dorośli wybierają poziom trudniejszy, dzieci łatwiejszy.
Kiedy upływa czas, postaraj się w jak najbardziej logiczny sposób
ułożyć twoją kartę gwiazd na niebie: im więcej gwiazd z konstelacji
na karcie ( z białą otoczką) wypełnionych jest gwiazdami, tym lepiej.
Przykład: rozłożenie gry dla 4 graczy
Przebieg gry
Przygotowanie do gry
Łatwy
Średni
Trudny
Dno pudełka umieśćcie pośrodku stołu. Planszę bez otworów
ułóżcie na konstrukcji ze ścianek działowych. Następnie nałóżcie na
nią planszę z otworami. Ta plansza przedstawia niebo pełne
gwiazd i otaczającą je trasę lotu.
Gwiazdy równomiernie rozłóżcie w otworach. Grając po raz
pierwszy radzimy wam ułożyć pomarańczową gwiazdę
w samym centrum.
Gwiazdy mają stronę, którą trudniej włożyć w otwór.
Powkładajcie je do otworów właśnie tę stroną, tak, aby nie
odczepiały się zbyt łatwo.
Czerwone pole startowe na planszy jest oznaczone strzałkami.
Każdy z was wybiera sobie jedną rakietę i ustawia ją na polu
startowym. Karty okrążenie będą potrzebne dopiero w drugim
wariancie gry. Odłóżcie je z powrotem do pudełka wraz z
niepotrzebnymi rakietami.
Wymieszajcie karty gwiazd i utwórzcie z nich rezerwę. Strona
kart nie jest istotna. Przygotujcie do gry kostkę oraz klepsydrę.
End of the Game
Important: You may ...
• … hold the star chart over the starry sky to find the best
position.
• … turn the star chart left and right, but not turn it over.
• … only place the star chart within the starry sky. The star chart
may not cover any of the surrounding flight path.
• …
not
move
any
stars in the starry sky.
Warning:
No corrections are allowed after placement.
The player to your left must watch the sand timer (and depending
on the degree of difficulty turn it over and let it run again), then
call “Stop!” when the time is up. If you haven’t already, you’ll need
to place your star chart on the starry sky at this point.
2. Rocket Flight
Now see how many of the star markings on your star chart have
a star in them. For each of these stars you can move your rocket
forward one field in a clockwise direction. Is there a star in every
marking? Wow, you’re an excellent Star Searcher!
The orange fixed star
: Are
all
the markings filled with stars,
and one of them is even the fixed star? Intergalactic congratula-
tions! You can move your rocket forward an extra field. If not all
markings are filled, then the fixed orange star counts like a normal
yellow star.
Example: It’s Max’s turn. His rocket is on a red
planet field. He takes the bottom star chart from the stack
and turns it over to the red side. Anna turns the hourglass over.
After a short time, Max places his card.
There is one yellow star and the fixed star in the markings. The
third marking is empty. Max can move his rocket forward by two
fields. If he had also been able to fill the third marking, then he
could have moved his rocket forward by 4 fields (3 for the stars +
1 extra for the fixed star).
3. Twinkling Stars
After the Rocket Flight, the player to the left takes the stars out of
the white markings. They then put them in other empty holes in
the starry sky or the star chart.
Warning:
The fixed orange star cannot be moved!
Now take the star chart off the game board and place it on top of
the star chart stack.
The game ends as soon as the first player has circled the starry sky
once with their rocket, by reaching or flying past the starting field.
This player is the winner and may call themselves an Eagle-eyed
Astronaut!
Set up the game as described in “Eagle-eyed Astronaut”. Now each
player also takes the lap tile that matches the color of their rocket,
and places it in front of them with the number “1” facing up.
The rules from “Eagle-eyed Astronaut” apply, but with the
following changes:
As soon as a player rolls the red or blue planet, a Super Star Search
takes place.
Super Star Search
The Super Star Search also consists of the phases: Star Chart
Placement, Rocket Flight and Twinkling Stars. But now
all players
play at the same time, and you need to be quick.
Game variation
Astronaut Rudi Rocket”
for Inter galactic Pros
How to Play
Grajcie po kolei, zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Rozpoczyna gracz, który ostatnio widział spadającą gwiazdę.
Na którym polu stoi twoja rakieta na początku ruchu?
Na polu z planetami czerwonymi lub niebieskimi
Wspaniale! Możesz wyruszyć na poszukiwanie
gwiazd!Reguły poszukiwania gwiazd znajdziecie opisane
poniżej. Na polu startowym znajdują się czerwone planety!
Na polu bez planet
Weź do ręki kostkę i wykonaj rzut! Co pokazuje kostka?
Punkty na kostce
Punkty na kostce wskazują o ile pól do przodu
możesz przesunąć swoją rakietę. Twoja rakieta jest
ostatnia i sama stoi na polu. W tym wypadku liczą
się wszystkie punkty na kostce. W przeciwnym
razie możesz policzyć tylko czarne punkty (pełne).
Planety czerwone lub niebieskie
Fantastycznie! Możesz wyruszyć na
poszukiwanie gwiazd!
Kolej gry przechodzi na następną osobę.
2 3
Game variation “Eagle-eyed Astronaut” for Space Explorers
Star Search
A Star Search consists of three phases: Star Chart Placement, Rocket
Flight, and Twinkling Stars
1. Star Chart Placement
Take the
bottom
star chart from the stack. Turn it over so that it
shows the same color as the planet field that you are on, or the
planet that you rolled. Then the player to your left turns the sand
timer over and starts timing.
Before the game starts, agree on the degree
of difficulty. Use the sand timer according
to the image, letting the hourglass run once,
twice or three times before the time is up. If
children and adults are playing together they
can play with different levels of difficulty to give
children a better chance. The adults play at the
difficult level, the children at the easy level.
While the sand timer times, you try to place your star chart on the
starry sky as cleverly as possible; the more constellation markings
are filled with a star the better!
Example: Game setup for 4 players
How to Play
Game Setup
Easy
Medium
Difficult
Place the box base in the center of the table. Place the game board
without holes on the grid in the box base. Then place the game
board with holes over the top. This shows the starry sky and the
surrounding flight path.
Distribute the stars relatively evenly in the holes of the starry
sky. For the first game, we recommend placing the orange
fixed star in the center.
One side of the stars is a little more difficult to stick into
the holes. Place the stars into the game board with this side
down, so that they don’t fall over so easily.
The red starting field of the flight path is marked with arrows.
Each player selects a rocket and places it on this starting field.
The lap tiles are only needed for the second game variation.
Set the lap tiles and any spare rockets aside.
Shuffle the star charts and stack them. It doesn’t matter which
side is facing up. Keep the hourglass and the die handy.
Koniec gry
Ważne: ruchy dozwolone i niedozwolone:
• … żeby odnaleźć najlepszą pozycję możesz trzymać
kartę gwiazd nad planszą
• … możesz obracać kartę we wszystkich kierunkach,
ale nie możesz odwracać jej na drugą stronę.
• … kartę możesz umieścić tylko na niebie. Nie może nachodzić
na trasę dookoła nieba.
• … nie możesz zmieniać położenia gwiazd znajdujących się na niebie.
Uwaga: raz położona karta nie może zostać przełożona na inne miejsce.
Gracz po twojej lewej musi pilnować klepsydry ( odwrócić ilość
razy zgodną z wybranym poziomem trudności) i powiedzieć stop
na czas. W tym momencie nie masz wyjścia i ostatecznie musisz
ułożyć swoją kartę.
2.
Rakieta w locie
Teraz przyjrzyj się ile gwiazd znajduje się w oznaczonych otworach
na twoje karcie. Za każdą gwiazdę przesuń swoją rakietę o jedno
pole do przodu. W każdym z oznaczonych otworów znajduje się
gwiazda? Brawo! Jesteś wytrwanym poszukiwaczem gwiazd!
Pomarańczowa gwiazda:
we wszystkich zaznaczonych
otworach na karcie znajduje się gwiazda, a jedną z nich jest
pomarańczowa? Intergalaktyczne gratulacje! Możesz przesunąć
swoją rakietę o dodatkowo jedno pole do przodu. Jeśli nie we
wszystkich oznaczonych polach na karcie znajdują się gwiazdy, a le
jedną z nich jest pomarańczowa, wtedy ta liczy się jako normalna
żółta gwiazda.
Przykład: Kolej gry Marka. Jego rakieta stacjonuje na polu z
czerwonymi planetami. Marek losuje z rezerwy jedną kartę gwiazd i
odwraca ją czerwoną stroną do góry. Anna odwraca klepsydrę. Po
szybkim poszukiwaniu Marek układa swoją kartę na planszy.
Trzeci zaznaczony otwór jest pusty. Marek może przesunąć swoją rakietę
o dwa pola do przodu. Jeśli udałoby mu się ułożyć kartę, tak, aby w
trzecim otworze również znalazła się gwiazda, wtedy mógłby przesunąć
rakietę, aż o 4 pola do przodu (3 za odnalezione gwiazdy + 1 dodatkowe
za gwiazdę pomarańczową).
3.
Świecenie gwiazd
Po tym, jak rakieta zakończyła swój lot, gracz po twojej lewej wyjmuje
gwiazdy z oznaczonych otworów na twojej karcie i wkłada je w
dowolne wolne otwory na niebie lub na karcie.
Ale uwaga: nie można zmieniać położenia pomarańczowej gwiazdy.
Teraz zdejmij wykorzystaną kartę z planszy i ułóż ją na samym
wierzchu rezerwy kart.
Gra kończy się w momencie, kiedy jeden z graczy wykona swoją
rakietą pełne okrążenie dookoła gwieździstego nieba, tzn. dotrze
do pola startowego lub je minie. Gracz ten zwycięża rozgrywkę i
może nazywać siebie Astronautą Sokole Oko!
Przygotowanie do gry jest takie samo, jak w pierwszym wariancie.
Każdy z graczy bierze dodatkowo jedną kartę okrążenie. Układa j ą
przed sobą stroną z nr 1 do góry.
Reguły gry są takie same, jak w wariancie Astronauta
Sokole Oko, z małymi wyjątkami:
Jak tylko jeden z graczy wyrzuci na kostce niebieskie lub czerwone
planety rozpoczyna się super poszukiwanie gwiazd.
Super poszukiwanie gwiazd
Super poszukiwanie również składa się z tych samym faz: ułożeni e
karty gwiazd, rakieta w locie, świecenie gwiazd. Różnica jest taka,
że wszyscy zawodnicy grają jednocześnie i należy wykazać się
refleksem.
Wariant
Astronauta Rakieta Rudi
dla intergalaktycznych ekspertów!
Przebieg gry
Play in a clockwise direction. The player who has most recently
seen a shooting star begins.
Which field is your rocket on at the start of your move?
On a field with red or blue planets
Great! Time for you go on a Star Search!
The rules about this can be found in the
next section. The starting field shows red planets!
On a field without a planet
Take the die and roll it! What does the die show?
Dice pips
The dice pips show how many fields you
canmove your rocket forward in a clockwise
direction: Is your rocket the last one, and all alone
on a field? Then all the dice pips count. If not then
only the black (filled) dice pips count.
The red or blue planet
Fantastic! Time for you go on a Star Search!
Then the next player takes their turn.
11
4
1 fond de boîte avec
4 parois séparatrices
2 plateaux de jeu
29 étoiles jaunes
1 étoile fixe
orange
4 fusées
4 tuiles rondes
1 sablier
1 dé
6 cartes
« constellation »
Un jeu d’observation et de course intersidérale originale pour 2 à 4 joueurs à partir de 6 ans.
Auteur :
Manfred Ludwig
· Illustrateur :
Matthias Derenbach
· Rédaction :
Tim Rogasch
Durée de la partie : env. 20 minutes
A bord de votre vaisseau spatial, vous parcourez la galaxie en longeant la Voie lactée et en faisant une courte pause sur Mars avant de
poursuivre votre route. Mais votre système de navigation tombe soudainement en panne ! Heureusement, vous pouvez encore vous fier aux
étoiles pour vous repérer. Il ne vous reste plus qu’à observer le ciel pour retrouver le chemin qui vous ramènera chez vous. Ce devrait être
facile pour des explorateurs galactiques comme vous ! Parviendrez-vous à remplir les constellations d’étoiles ? Avec un peu de chance au
dé, celui qui placera habilement ses cartes « constellation » fera avancer sa fusée le plus rapidement et remportera la partie !
Avant de jouer pour la première fois
Détachez soigneusement les pièces en carton des deux cadres et du
plateau de jeu. Vous pouvez jeter les petits cercles et les deux grands
cadres blancs. Prenez les quatre parois séparatrices et assemblez-les
comme sur l’illustration. Posez la grille ainsi obtenue au fond de la boîte
MiSSion Spatiale
Astuce :
à la fin de la partie, vous pouvez laisser les parois
séparatrices assemblées dans la partie inférieure de la boîte.
Répartissez simplement le matériel de jeu restant dans les com-
partiments et posez par-dessus les plateaux et la règle du jeu.
Koniec gry
1.
Ułożenie karty gwiazd
Wszyscy gracze biorą po kolei jedną kartę gwiazd ze spodu rezerwy.
Każdy odwraca swoją kartę stroną z kolorem planet, które pokazała
kostka. Klepsydra nie będzie potrzebna. Na hasło: Poszukiwacze
gwiazd, do dzieła! Wszyscy gracze w tym samym momencie
rozpoczynają poszukiwania (astronauci to honorowe osoby!):
Każdy stara się ułożyć swoją kartę tak, aby zaznaczone
otwory miały w środku gwiazdę.
Uwaga! Zabronione jest trzymanie karty gwiazd
bezpośrednio nad gwieździstym niebem.
Jeśli graczowi wydaje się, że znalazł odpowiednie miejsce dla
swojej karty, szybko ją na nim układa.
Udało się wypełnić wszystkie oznaczone otwory gwiazdami?
Super! Faza układania karty gwiazd dobiegła końca.
Nie udało się wypełnić wszystkich oznaczonych otworów
gwiazdami? Szkoda! Gracz pozostaje z pustymi rękoma.
Pozostali gracze kontynuują poszukiwania. Ułożone na
planszy karty gwiazd mogą zostać przykryte przez inną kartę
częściowo lub całkowicie.
Na przykład: Maria wyrzuca na kostce niebieskie planety. Wszyscy gracze
biorą po jednej karcie gwiazd i odwracają je niebieską stroną do góry. Na
hasło: Poszukiwacze gwiazd, do dzieła! Wszyscy gracze rozpoczynają
poszukiwania w tym samym momencie. Tomek jako pierwszy układa swoją
kartę, niestety tylko w 3 z 4 oznaczonych otworów znajdują się gwiazdy.
Pozostali gracze kontynuują poszukiwania. Chwilę później Anna układa
swoją kartę. Wszystkie oznaczone otwory wypełnione są gwiazdami.
Kończy się faza układania karty, Anna może przesunąć swoją rakietę o 4
pola do przodu.
Ważne: poniżej zostały opisane przypadki, kiedy poszukiwania
mogą zakończyć się przed czasem.
Wszyscy gracze ułożyli swoje karty, ale nikomu nie udało się
wypełnić gwiazdami wszystkich czterech oznaczonych otworów?
Co za pech! Następnym razem na pewno pójdzie wam lepiej!
Tracicie za dużo czasu na ułożenie karty, bo żadne z was
nie jest w stanie znaleźć odpowiedniej pozycji? Wspólnie
możecie zdecydować o przerwaniu poszukiwań.
W obydwu przypadkach pomijana zostaje faza lotu rakiety i
świecenia gwiazd. Gracze odkładają na wierzch rezerwy swoje karty.
2.
Rakieta w locie
Tylko gracz, któremu udało się jako pierwszemu ułożyć kartę, której
wszystkie oznaczone otwory wypełniają gwiazdy może przesunąć
swoją rakietę do przodu. Również tutaj obowiązuje zasada
pomarańczowej gwiazdy.
3.
Świecenie gwiazd
Obowiązują takie same zasady, jak w pierwszym wariancie. Na
koniec każdy odkłada swoją kartę na sam wierzch rezerwy kart.
Poszukiwanie gwiazd
W tym wariancie poszukiwanie gwiazd wymaga specjalnych
umiejętności ( rozpoczyna się, kiedy rakieta aktywnego gracza
stacjonuje na polu z planetami).
Do końca czasu wymierzonego przez klepsydrę musisz ułożyć
swoją kartę gwiazd na planszy, tak, aby we wszystkich
oznaczonych otworach znajdowała się gwiazda. Po ułożeniu
karty okazało się, że w nie wszystkich otworach znajduje się
gwiazda? W tym przypadku rakieta zostaje na swoim miejscu.
Podczas poszukiwania nie możesz trzymać swojej karty nad
gwieździstym niebem!
W tym wariancie gry do zapamiętania wszystkich etapów możecie
trzymać się następujących ustaleń: kostka do gry powinna leżeć zawsze
obok aktywnego gracza. W ten sposób kostka przypomni wam czyja
kolejka będzie po was, nawet po super poszukiwaniu gwiazd.
W momencie, kiedy jeden z graczy wykona pełne okrążenie dookoła
nieba, odwraca swoją kartę okrążenie. Karta pokazuje numer 2. Gra
kończy się w momencie, kiedy jeden z graczy swoją rakietą dokończy
drugie pełne okrążenie dookoła nieba, czyli dotrze do pola startowego
lub je minie. Ten gracz zostaje ogłoszony zwycięzcą i zapisany w
kronikach lotów kosmicznych, jako Rudi Rakieta.
Contenu du jeu
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4

Haba 305154 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi