2 3
Game variation “Eagle-eyed Astronaut” for Space Explorers
Star Search
A Star Search consists of three phases: Star Chart Placement, Rocket
Flight, and Twinkling Stars
1. Star Chart Placement
Take the
bottom
star chart from the stack. Turn it over so that it
shows the same color as the planet field that you are on, or the
planet that you rolled. Then the player to your left turns the sand
timer over and starts timing.
Before the game starts, agree on the degree
of difficulty. Use the sand timer according
to the image, letting the hourglass run once,
twice or three times before the time is up. If
children and adults are playing together they
can play with different levels of difficulty to give
children a better chance. The adults play at the
difficult level, the children at the easy level.
While the sand timer times, you try to place your star chart on the
starry sky as cleverly as possible; the more constellation markings
are filled with a star the better!
Example: Game setup for 4 players
How to Play
Game Setup
Easy
Medium
Difficult
Place the box base in the center of the table. Place the game board
without holes on the grid in the box base. Then place the game
board with holes over the top. This shows the starry sky and the
surrounding flight path.
Distribute the stars relatively evenly in the holes of the starry
sky. For the first game, we recommend placing the orange
fixed star in the center.
One side of the stars is a little more difficult to stick into
the holes. Place the stars into the game board with this side
down, so that they don’t fall over so easily.
The red starting field of the flight path is marked with arrows.
Each player selects a rocket and places it on this starting field.
The lap tiles are only needed for the second game variation.
Set the lap tiles and any spare rockets aside.
Shuffle the star charts and stack them. It doesn’t matter which
side is facing up. Keep the hourglass and the die handy.
Koniec gry
Ważne: ruchy dozwolone i niedozwolone:
• … żeby odnaleźć najlepszą pozycję możesz trzymać
kartę gwiazd nad planszą
• … możesz obracać kartę we wszystkich kierunkach,
ale nie możesz odwracać jej na drugą stronę.
• … kartę możesz umieścić tylko na niebie. Nie może nachodzić
na trasę dookoła nieba.
• … nie możesz zmieniać położenia gwiazd znajdujących się na niebie.
Uwaga: raz położona karta nie może zostać przełożona na inne miejsce.
Gracz po twojej lewej musi pilnować klepsydry ( odwrócić ilość
razy zgodną z wybranym poziomem trudności) i powiedzieć stop
na czas. W tym momencie nie masz wyjścia i ostatecznie musisz
ułożyć swoją kartę.
2.
Rakieta w locie
Teraz przyjrzyj się ile gwiazd znajduje się w oznaczonych otworach
na twoje karcie. Za każdą gwiazdę przesuń swoją rakietę o jedno
pole do przodu. W każdym z oznaczonych otworów znajduje się
gwiazda? Brawo! Jesteś wytrwanym poszukiwaczem gwiazd!
Pomarańczowa gwiazda:
we wszystkich zaznaczonych
otworach na karcie znajduje się gwiazda, a jedną z nich jest
pomarańczowa? Intergalaktyczne gratulacje! Możesz przesunąć
swoją rakietę o dodatkowo jedno pole do przodu. Jeśli nie we
wszystkich oznaczonych polach na karcie znajdują się gwiazdy, a le
jedną z nich jest pomarańczowa, wtedy ta liczy się jako normalna
żółta gwiazda.
Przykład: Kolej gry Marka. Jego rakieta stacjonuje na polu z
czerwonymi planetami. Marek losuje z rezerwy jedną kartę gwiazd i
odwraca ją czerwoną stroną do góry. Anna odwraca klepsydrę. Po
szybkim poszukiwaniu Marek układa swoją kartę na planszy.
Trzeci zaznaczony otwór jest pusty. Marek może przesunąć swoją rakietę
o dwa pola do przodu. Jeśli udałoby mu się ułożyć kartę, tak, aby w
trzecim otworze również znalazła się gwiazda, wtedy mógłby przesunąć
rakietę, aż o 4 pola do przodu (3 za odnalezione gwiazdy + 1 dodatkowe
za gwiazdę pomarańczową).
3.
Świecenie gwiazd
Po tym, jak rakieta zakończyła swój lot, gracz po twojej lewej wyjmuje
gwiazdy z oznaczonych otworów na twojej karcie i wkłada je w
dowolne wolne otwory na niebie lub na karcie.
Ale uwaga: nie można zmieniać położenia pomarańczowej gwiazdy.
Teraz zdejmij wykorzystaną kartę z planszy i ułóż ją na samym
wierzchu rezerwy kart.
Gra kończy się w momencie, kiedy jeden z graczy wykona swoją
rakietą pełne okrążenie dookoła gwieździstego nieba, tzn. dotrze
do pola startowego lub je minie. Gracz ten zwycięża rozgrywkę i
może nazywać siebie Astronautą Sokole Oko!
Przygotowanie do gry jest takie samo, jak w pierwszym wariancie.
Każdy z graczy bierze dodatkowo jedną kartę okrążenie. Układa j ą
przed sobą stroną z nr 1 do góry.
Reguły gry są takie same, jak w wariancie Astronauta
Sokole Oko, z małymi wyjątkami:
Jak tylko jeden z graczy wyrzuci na kostce niebieskie lub czerwone
planety rozpoczyna się super poszukiwanie gwiazd.
Super poszukiwanie gwiazd
Super poszukiwanie również składa się z tych samym faz: ułożeni e
karty gwiazd, rakieta w locie, świecenie gwiazd. Różnica jest taka,
że wszyscy zawodnicy grają jednocześnie i należy wykazać się
refleksem.
Wariant
Astronauta Rakieta Rudi
dla intergalaktycznych ekspertów!
Przebieg gry
Play in a clockwise direction. The player who has most recently
seen a shooting star begins.
Which field is your rocket on at the start of your move?
•
On a field with red or blue planets
Great! Time for you go on a Star Search!
The rules about this can be found in the
next section. The starting field shows red planets!
•
On a field without a planet
Take the die and roll it! What does the die show?
•
Dice pips
The dice pips show how many fields you
canmove your rocket forward in a clockwise
direction: Is your rocket the last one, and all alone
on a field? Then all the dice pips count. If not then
only the black (filled) dice pips count.
•
The red or blue planet
Fantastic! Time for you go on a Star Search!
Then the next player takes their turn.