Haba 304223 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Moje Pierwsze Gry
Copyright - Spiele Bad Rodach 2018
· Kolekcja gier ·
·
Instrukcja
·
Kolekcja gier
Kolekcja gier
304223
2
Moje Pierwsze Gry
Moje Pierwsze Gry
Kolekcja gier
Zestaw 10 gier edukacyjnych dla 1-3 dzieci od lat 2.
Autorzy:
Ilustracje:
Czas rozgrywki:
Annemarie Wolke, Christiane Hüpper, Markus Nikisch, Johannes Zirm
Anna Karina Birkenstock
około 5 minut
Materiał do gry:
1 plansza (obustronnie zadrukowana)
1 drewniana figurka ‘’Farmer Nils’’
1 kostka z symbolami i kolorami
8 klocków (1 most, 1 kwadratowa kostka, 2 figury trapezowate,
1 koniczynka, 2 daszki, 1 dysk)
15 kart domino
12 okrągłych kart ze słoneczkiem
12 kwadratowych kart memo
Instrukcja do gry
Drodzy rodzice,
Gratulujemy zakupu produktu z serii ‘’Moja pierwsza gra’’.
Dokonaliście świetnego wyboru, oferując waszemu dziecku możliwość rozwoju
oraz nauki poprzez zabawę.
Instrukcja podpowie wam, jak w efektywny sposób wykorzystać materiał do gry. Gra
stymuluje różne zdolności dziecka: motorykę małą, koncentrację, spostrzegawczość oraz
zachęca do nauki liczenia.
Podczas gry jedna rzecz jest gwarantowana: dobra zabawa! Nauka idzie z nią w parze.
Życzymy dobrej zabawy!
Twórcy gry.
Przed pierwszą rozgrywką wyjmijcie z foliowej torebki drewniane elementy. Delikatnie
wypchnijcie z ramek tekturowe karty. Foliową torebkę oraz pozostałe ramki wyrzućcie.
Niepotrzebne elementy nie są zabawką i mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia dziecka.
3
Moje Pierwsze Gry
Materiał do gry
Plansza ‘’Farma Nilsa’’ Plansza ‘’Na zielonej łące’’
Farmer Nils
Kostka z symbolami i kolorami
Klocki
12 okrągłych kart ze
słoneczkiem
15 kart domino
12 kwadratowych kart memo
4
Moje Pierwsze Gry
Spis gier
Strona
Gra nr 1: Wesoła loteria ze zwierzakami
5
Loteria z obrazkami, dla dzieci od lat 2.
Uczy: rozpoznawania i klasyfikacji obrazków
Gra nr 2: Szalone domino z kostką
6
Kooperatywna gra z kostką, dla dzieci od lat 2.
Uczy: rozpoznawania oraz klasyfikacji kolorów i symboli
7
Gra nr 3: Wiosenne porządki na farmie
Gra kooperatywna ćwicząca pamięć, dla dzieci od lat 2.
Uczy: rozpoznawania i klasyfikacji obrazków
Gra nr 4: Kolorowe domino
8
Gra domino dla dzieci od lat 2.
Uczy: rozpoznawania oraz klasyfikacji kolorów.
Gra nr 5: Zwierzątka na pastwisku
9
Gra ćwicząca pamięć, dla dzieci od lat 2.
Uczy: rozpoznawania i klasyfikacji obrazków
10
Gra nr 6: Poznajemy farmę
Gra ćwicząca spostrzegawczość, dla dzieci od lat 2.
Uczy: obserwacji, koncentracji oraz rozpoznawania i klasyfikacji obrazków
Gra nr 7: Widzę to, czego ty nie widzisz
11
Gra ucząca klasyfikacji i nazywania kolorów, dla dzieci od lat 2 i pół.
Uczy: spostrzegawczości, rozpoznawania, klasyfikacji, nazywania
kolorów, obrazków i symboli.
Gra nr 8: Dom Farmera Nilsa
12
Gra motoryczna, dla dzieci od lat 2 i pół.
Uczy: rozpoznawania oraz klasyfikacji kształtów, kolorów i symboli,
ćwiczy pamięć krótkotrwałą.
Gra nr 9: Budowa farmy
13
Ekscytująca gra konstrukcyjna, dla dzieci od lat 3.
Uczy: rozpoznawania oraz klasyfikacji kształtów, kolorów i symboli, ćwiczy
motorykę małą.
Gra nr 10: Budujemy stodołę
14
Gra konstrukcyjna w grupie, dla dzieci od lat 3.
Uczy: spostrzegawczości, rozpoznawania oraz klasyfikacji kształtów,
kolorów i symboli, ćwiczy motorykę małą, ćwiczy pamięć krótkotrwałą.
5
Moje Pierwsze Gry
Swobodna zabawa i poznawanie gry
Zalecamy umożliwienie dziecku zapoznania się z materiałem do gry poprzez swobodną
zabawę. Odkryjcie razem, co przedstawiają ilustracje. Porozmawiajcie o tym, co przedstawia
plansza. W ten sposób stymulujecie mowę, wzbogacacie słownictwo i ćwiczycie
spostrzegawczość dziecka.
Starszym dzieciom, które znają dobrze materiał do gry, możecie
zadawać pytania o szczegóły na planszy. Na przykład: Jakie
zwierzątko tutaj widzisz? Jakiego jest koloru? Gdzie jest staw z
gąskami/ drzewo z jabłuszkami? Gdzie są żółte kwiatki?
Możemy również zachęcić dziecko do liczenia. Na przykład: Policz
wszystkie kwiatki! Ile ptaszków widzisz? Teraz policzmy zielone
jabłuszka!
Gra nr 1: Wesoła loteria ze zwierzakami
Loteria z obrazkami, dla dzieci od lat 2.
Materiał potrzebny do gry:
okrągłe karty ze słoneczkiem, kwadratowe karty memo
Uczy:
rozpoznawania i klasyfikacji obrazków
Przygotowanie do gry
Wybierzcie 3 pary obrazków (3 pary na każdego gracza).
Pozostałe, niepotrzebne karty odłóżcie do pudełka.
Zakryte karty wymieszajcie. Każde z dzieci otrzymuje 3 kwadratowe karty i układa odkryte
przed sobą. Okrągłe karty rozłóżcie zakryte po środku stołu.
Rozpoczynamy grę
Rozpoczyna najmłodszy z graczy, odkrywa jedną z okrągłych kart i pokazuje ją wszystkim.
Zapytajcie się dzieci:
Kto z was ma przed sobą taki sam obrazek?
Teraz dzieci porównują pokazywany obrazek z kartami, które mają przed sobą. To samo robi
dziecko pokazujące kartę. Ten, kto znajdzie u siebie taki sam obrazek, wskazuje na niego.
Fantastycznie! Dziecko, które odgadło układa okrągłą kartę na swojej kwadratowej.
Teraz kolej gry przechodzi na następne dziecko, które odkrywa kolejną okrągłą kartę.
6
Moje Pierwsze Gry
Koniec gry
Wygrywa dziecko, które jako pierwsze zakryje wszystkie swoje karty.
Rozpocznijcie z 3 parami kart na jedno dziecko,
później stopniowo zwiększajcie ilość kart.
Gra nr 2: Szalone domino z kostką
Kooperatywna gra z kostką, dla dzieci od lat 2.
Materiał do gry:
Farmer Nils, kostka z symbolami i kolorami, karty domino
Uczy:
rozpoznawania oraz klasyfikacji kolorów i symboli
Przygotowanie do gry
Na stole rozłóżcie odkryte karty domino. Obok postawcie farmera Nilsa,
przygotujcie kostkę do gry.
Rozpoczynamy grę
Rozpoczyna najmłodszy z graczy, wykonuje rzut kostką.
Rozmawiajcie z dzieckiem, pomóżcie mu wykonać odpowiedni ruch.
Zapytajcie się dziecka:
Co pokazuje kostka?
Kolor:
Możesz wziąć kartę, która na jednej ze strona ma taki sam kolor.
Słoneczko:
Możesz wziąć dowolną kartę.
Farmer Nils:
Farmer Nils otrzymuje kartę.
Połóż obok figurki dowolną kartę.
Teraz kolej gry przechodzi na następne dziecko, które wykonuje rzut kostką.
7
Moje Pierwsze Gry
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy wszystkie karty zostaną rozdane. Teraz karty zdobyte
przez dzieci i przez farmera Nilsa ułóżcie w dwóch szeregach i porównajcie ze sobą. Który z
nich jest dłuższy?
Dzieci uczą się stosowania do zasad gry, samodzielnie wykonując
proste polecenia. Mówiąc powoli i spokojnym głosem towarzyszcie
w tym dziecku. Dajcie mu samodzielnie wykonywać ruchy,
poznawać kostkę i karty. W ten sposób dzieci szybko nauczą się
grać i będą miały przy tym dużo dobrej zabawy.
Gra nr 3: Wiosenne porządki na farmie
Gra kooperatywna ćwicząca pamięć, dla dzieci od lat 2.
Materiał do gry:
plansza ‘’Farma Nilsa’’, farmer Nils, okrągłe karty ze słoneczkiem i kwadratowe karty memo,
klocki (opcjonalnie).
Uczy:
rozpoznawania i klasyfikacji obrazków
Przygotowanie do gry
Planszę ułóżcie po środku stołu. Farmera Nilsa ustawcie na polu z domkiem (=pole startowe).
Kwadratowe i okrągłe karty wymieszajcie i rozłóżcie zakryte obok planszy. Kto chce, ten może
zbudować z klocków stodołę dla zwierzaków.
Rozpoczynamy grę:
Rozpoczyna najmłodsze dziecko, które odkrywa jedną dowolną kwadratową kartę, zaraz po
tym jedną okrągłą.
Rozmawiajcie z dzieckiem i pomóżcie mu wykonać odpowiedni ruch.
Zapytajcie się dziecka:
Farmer jest tylko na jednej karcie, czy na obydwu?
Tak, na jednej!:
Och, nie! Farmer Nils idzie w stronę pastwiska. Przesuń figurkę o jedno
pole do przodu.
Teraz dziecko zakrywa ponownie obie karty.
Nie, na obu!:
Brawo! Teraz przyjrzyj się obrazkom na kartach.
8
Moje Pierwsze Gry
Zapytajcie się dziecka:
Obrazki na kartach są takie same?
Tak:
Odkryte karty ułóż jedna na drugiej na pastwisku.
Nie: Poproś dziecko, żeby dobrze przyjrzało się obrazkom:
Przyjrzyj się uważnie obrazkom i zakryj od nowa karty.
Kolej gry przechodzi na następne dziecko, które również odkrywa karty, jedną kwadratową,
a drugą okrągłą.
Koniec gry
Dzieci wygrają, jeśli uda im się zebrać wszystkie karty, zanim farmer Nils dotrze do
pastwiska.
Można grać również z mniejszą ilością par kart. Grając z
młodszymi dziećmi zacznijcie od 4 motywów, stopniowo
zwiększając ilość. W każdej rozgrywce musicie użyć pary kart z
farmerem. Gra stanie się trudniejsza, jeśli farmer Nils wyruszy nie
z pola z domkiem, ale z dowolnego innego pola znajdującego się
bliżej pastwiska.
Gra nr 4: Kolorowe domino
Gra domino dla dzieci od lat 2.
Materiał do gry:
wszystkie karty domino.
Uczy:
rozpoznawania oraz klasyfikacji kolorów.
Przygotowanie do gry
Wymieszajcie zakryte karty domino. Każde z dzieci otrzymuje po 3 karty i odkryte układa
przed sobą. Z pozostałych kart wybierzcie jedną kartę początkową i odkrytą ułóżcie po
środku stołu. Dookoła karty początkowej rozłóżcie zakryte pozostałe karty.
Rozpoczynamy grę
Rozpoczyna najmłodsze dziecko, uważnie przygląda się karcie początkowej.
Rozmawiajcie z nim i pomóżcie mu wykonać odpowiedni ruch.
9
Moje Pierwsze Gry
Zapytajcie się dziecka:
Czy masz kartę, której jedna strona jest w takim samym kolorze, jak kolory na
karcie początkowej?
Tak:
Fantastycznie! Ułóż swoją kartę przy karcie począkowej, tak, aby stykały się
stronami o takim samym kolorze.
W ten sposób krok po kroku utworzycie szereg kart.
Nie:
Nie udało się, ale teraz możesz dobrać jedną dowolną zakrytą kartę ze środka stołu.
Jeśli dziecku uda się wylosować pasującą kartę, może od razu ułożyć ją w szeregu. Jeśli nie,
dokłada ją do swoich pozostałych odkrytych kart. W przypadku, kiedy nie ma już zakrytych
kart po środku stołu, dziecko nie dobiera karty.
Kolejne dziecko kontynuuje grę i sprawdza, czy może ułożyć w szeregu jedną ze swoich kart.
Koniec gry
Wygra dziecko, które jak najszybciej wyłoży wszystkie swoje karty domino.
Gra kończy się również w momencie, kiedy żadne z dzieci nie ma pasującej karty domino lub,
kiedy zabraknie zakrytych kart domino po środku stołu. W tym przypadku wygra ten, kto
posiada najmniej kart domino. W przypadku takiej samej ilości kart u dzieci ogłaszany jest
remis.
Podczas gry nazywajcie kolory znajdujące się na
kartach domino. W ten sposób dziecko nauczy się
podstawowych nazw kolorów.
Gra nr 5: Zwierzątka na pastwisku
Gra ćwicząca pamięć, dla dzieci od lat 2.
Materiał do gry
okrągłe karty ze słoneczkiem, kwadratowe karty memo.
Uczy:
rozpoznawania i klasyfikacji obrazków
Przygotowanie do gry:
Wymieszajcie obie talie kart, każdą oddzielnie. Zachowując podział, rozłóżcie zakryte
karty w dwa kwadraty.
10
Moje Pierwsze Gry
Rozpoczynamy grę
Rozpoczyna najmłodsze dziecko. Odkrywa dowolną kwadratową kartę, zaraz po tym
jedną okrągłą. Rozmawiajcie z dzieckiem i pomóżcie mu wykonać odpowiedni ruch.
Zapytajcie się dziecka:
Czy obrazki na kartach są takie same?
Tak:
Wspaniale! W nagrodę możesz zabrać parę kart.
Nie: Zasugerujcie dzieciom, żeby uważnie przyjrzały się obrazkom
Przyjrzyj się uważnie obrazkom i zakryj ponownie obie karty.
Grę kontynuuje kolejne dziecko.
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy wszystkie pary kart zostaną odkryte. Dzieci układają
zdobyte karty jedna na drugiej, właściciel najwyższej kolumny wygrywa.
Można grać z użyciem mniejszej ilości kart.
Dla najmłodszych dzieci sugerujemy użycie do gry tylko 4 par kart
i stopniowe zwiększanie ilości.
Gra nr 6: Poznajemy farmę
Gra ćwicząca spostrzegawczość, dla dzieci od lat 2.
Materiał do gry:
plansza ‘’Na zielonej łące’’, okrągłe karty ze słoneczkiem.
uczy:
obserwacji, koncentracji
rozpoznawania i klasyfikacji obrazków
Przygotowanie do gry
Planszę ułóżcie po środku stołu. Okrągłe karty wymieszajcie i zakryte rozłóżcie dookoła
planszy.
11
Moje Pierwsze Gry
Rozpoczynamy grę
Rozpoczyna najmłodszy gracz i odrywa jedną dowolną kartę. Powiedzcie dziecku, jakie
zwierzątko przedstawia karta.
Zapytajcie się dziecka:
Czy widzisz takie samo zwierzątko na planszy?
Tak: Dziecko wskazuje zwierzątko i w nagrodę otrzymuje kartę. Układa przed sobą
zakrytą.
Nie: Jeśli dziecko nie odnajdzie zwierzątka na planszy, bierze kartę i daje ją w prezencie
dziecku siedzącemu obok. Teraz dziecko, które otrzymało kartę będzie kontynuowało
grę i szukało kolejnego zwierzątka.
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy wszystkie karty zostały rozdane. Dzieci układają zdobyte
karty jedna na drugiej, właściciel najwyższej kolumny wygrywa.
Starsze dzieci możemy zapytać o nazwę
zwierzaka.
Gra nr 7: Widzę to, czego ty nie widzisz
Gra ucząca klasyfikacji i nazywania kolorów, dla dzieci od lat 2 i pół.
Materiał do gry:
plansza ‘’Na zielonej łące’’, kostka z kolorami i symbolami, okrągłe karty ze słoneczkiem.
Uczy:
spostrzegawczości
rozpoznawania, klasyfikacji, nazywania kolorów, obrazków i symboli.
Przygotowanie do gry
Planszę ułóżcie po środku stołu. Okrągłe karty wymieszajcie i zakryte
rozłóżcie dookoła planszy.
Rozpoczynamy grę
Rozpoczyna najmłodszy z graczy, wykonuje rzut kostką.
Rozmawiajcie z dzieckiem i pomóżcie mu wykonać odpowiedni ruch.
12
Moje Pierwsze Gry
Zapytajcie się dziecka:
Co przedstawia kostka?
Kolor:
Przyjrzyj się uważnie planszy i wskaż/nazwij przedmiot o takim samym kolorze.
Za poprawne wskazanie przedmiotu dziecko otrzymuje w nagrodę kartę.
Farmer Nils:
Zapytajcie się pozostałych dzieci:
jakiego koloru szukamy?
Dzieci mówią jeden kolor. Dziecko, które wyrzuciło kostką
szuka na planszy przedmiotu w tym kolorze.
Za poprawne wskazanie przedmiotu dziecko
otrzymuje w nagrodę kartę.
Słoneczko:
W nagrodę możesz wziąć jedną kartę ze słoneczkiem.
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy wszystkie karty zostały rozdane. Dzieci układają zdobyte
karty jedna na drugiej, właściciel najwyższej kolumny wygrywa.
Gra nr 8: Dom Farmera Nilsa
Gra motoryczna, dla dzieci od lat 2 i pół.
Materiał do gry:
klocki, farmer Nils, kostka z kolorami i symbolami.
Uczy:
rozpoznawania oraz klasyfikacji kształtów, kolorów i symboli
ćwiczy pamięć krótkotrwałą
Przygotowanie do gry
Klocki, farmera Nilsa, kostkę ułóżcie po środku stołu.
Rozpoczynamy grę
Rozpoczyna najmłodsze dziecko, wykonuje rzut kostką.
Rozmawiajcie z dzieckiem i pomóżcie mu wykonać odpowiedni ruch.
13
Moje Pierwsze Gry
Zapytajcie się dziecka:
Co pokazuje kostka?
Kolor:
Weź klocek o takim samym kolorze.
Słoneczko:
Weź klocek o dowolnym kolorze.
Farmer Nils: Weź farmera Nilsa! Jeśli inne dziecko ma w danym
momencie figurkę farmera, musi przekazać go tobie. Jeśli ty masz
figurkę zostawiasz ją sobie.
Koniec gry:
Gra kończy się w momencie, kiedy wszystkie klocki zostaną rozdane.
Teraz każde dziecko buduje ze swoich klocków domek dla farmera Nilsa. Ten, kto ma figurkę
farmera ustawia go na dachu swojego domku. Wygrywa dziecko, którego domek jest
najwyższy.
Utrudnicie grę, jeśli rozłożycie klocki po całym pokoju, wtedy dzieci
muszą zapamiętać ich kolor, żeby je odnaleźć.
Gra nr 9: Budowa farmy
Ekscytująca gra konstrukcyjna, dla dzieci od lat 3.
Materiał do gry:
plansza ‘’Na zielonej łące’’, wszystkie klocki, okrągłe karty ze słoneczkiem.
Uczy:
rozpoznawania oraz klasyfikacji kształtów, kolorów i symboli
ćwiczy motorykę małą
Przygotowanie do gry
Planszę ułóżcie po środku stołu. Karty ze słoneczkiem wymieszajcie rozłóżcie zakryte w
kwadrat obok planszy. Klocki trzymajcie w zasięgu ręki.
Rozpoczynamy grę
Rozpoczyna najmłodszy z graczy i odkrywa jedną z kart.
14
Moje Pierwsze Gry
Zapytajcie się dziecka:
Gdzie na planszy widzisz takie zwierzątko?
Dziecko szuka na planszy zwierzątka przedstawionego na karcie.
Kiedy go odnajdzie, wie, jaką konstrukcję musi zbudować. Dziecko bierze niezbędne klocki i
odtwarza konstrukcję.
Udało się?
Tak: Fantastycznie! Wszyscy się cieszą!
Mały architekcie, w nagrodę weź kartę.
Nie:
Odłóż i zakryj od nowa kartę. Następnym razem na pewno będziesz miał/a
więcej szczęścia.
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy wszystkie karty zostaną rozdane. W tej zabawie
dzieci wspólnie zwyciężają.
Można również wyłonić tylko jednego zwycięzcę. Na
koniec każde dziecko układa swoje karty jedna na drugiej,
wygrywa właściciel najwyższej kolumny.
Gra nr 10: Budujemy stodołę
Gra konstrukcyjna w grupie, dla dzieci od lat 3.
Materiał do gry:
Plansza ‘’Farma Nilsa’’, Farmer Nils, kostka z symbolami i kolorami, klocki.
Uczy:
spostrzegawczości
rozpoznawania oraz klasyfikacji kształtów, kolorów i symboli
ćwiczy motorykę małą, ćwiczy pamięć krótkotrwałą.
Przygotowanie do gry
Planszę ‘’Farma Nilsa’’ ułóżcie po środku stołu. Farmera Nilsa ustawcie na polu z domkiem
(=pole startowe). Obok planszy przygotujcie klocki oraz kostkę.
15
Moje Pierwsze Gry
Rozpoczynamy grę
Rozpoczyna najmłodsze dziecko i wykonuje rzut kostką.
Rozmawiajcie z dzieckiem i pomóżcie mu wykonać odpowiedni ruch.
Zapytajcie się dziecka:
Co pokazuje kostka?
Kolor: Weź klocek o takim samym kolorze i ustaw go na pastwisku/ na konstrukcji z
klocków. Jeśli nie ma już klocków o danym kolorze nie wykonujesz żadnego ruchu.
Farmer Nils: Farmer wyrusza w stronę pastwiska. Przesuń
figurkę farmera o jedno pole do przodu.
Słoneczko: Możesz wziąć dowolny klocek i ustawić go na konstrukcji.
Koniec gry
Dzieci zespołowo wygrywają, jeśli wspólnymi siłami udało im się zbudować z klocków
stodołę, zanim farmer Nils dotarł do pastwiska.
Utrudnicie grę, jeśli farmer Nils wyruszy nie z pola z domkiem, ale z dowolnego innego pola
znajdującego się bliżej pastwiska.
Wspólne dzielenie radości buduje emocjonalne więzi
pomiędzy członkami grupy oraz wprawia w dobry humor.
Buduje w dzieciach poczucie własnej wartości oraz pomaga
tym, którzy przegrali pogodzić się z porażką, ponieważ
odwraca ich uwagę od ich niepowodzenia. Wspólne
przeżywanie emocji umacnia więzi w grupie i rodzinie.
Drogie dzieci, drodzy rodzice!
Jeśli się zdarzy, że po wesołej zabawie któryś element gry Habasię zgubi i
nie będzie go można nigdzie znaleźć, to żaden problem.
Na stronie www.haba.de/Ersatzteile można się dowiedzieć, czy ta część
jest jeszcze dostępna.
Nauka i zabawa
Habermaass GmbH
August-Grosch-Straße 28 - 38
96476 Bad Rodach, Germany
www.haba.de
Art. Nr. 304223 TL A115816 1/18
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16

Haba 304223 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi