Haba 303610 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Prospero Hall
303610
Abstrakcyjna gra logiczna dla 2-4
nieszablonowych spryciarzy
w wieku 8-99 lat.
2
ZAWARTOŚĆ
zym jest CONEX? - CONEX nie jest jak
pozostałe gry karciane! CONEX jest inny.
Podczas gry będziecie starać się
strategicznie wykładać karty tak, aby
zdobyć jak najwięcej punktów zwycięstwa.
Będziecie wykorzystywać karty akcji i
żetony gwiazd, aby zdobyć punkty
bonusowe. W tym celu, układajcie
najbardziej wartościowe narożniki CONEX na
kartach w tym samym kolorze, które już
znajdują się na stole. Ale uważajcie, obszar
gry jest ograniczony i niedozwolone jest
przykrywanie innych narożników CONEX lub
innych kart…
Kto pierwszy osiągnie cel i zostanie
mistrzem CONEX?
52 karty
(w tym karty akcji)
C
1 karta gracza startowego
1 plansza punktów
4 znaczniki graczy
2 znaczniki gwiazd
(2x oraz błyskawica)
1 kostka z symbolami
3
Ważn
e!
W
t
rakcie gry karty
szybko zaczną się
rozprzestrzeniać we
ws
zystkich kierunkach.
Im większy stół, tym
większy będzie obszar
gry. Krawędzie stołu
jednocześnie granicami
obszaru gry. Oczywiście
możecie grać na gładkiej
podłodze.
PRZYGOTOWANIE
Połóżcie planszę punktów na środku stołu. Każdy z was wybiera znacznik gracza i stawia go na
początkowym polu planszy. Niewykorzystane znaczniki nie będą potrzebne.
Najmłodszy gracz otrzymuje kartę gracza startowego i zachowuje ją aż do końca gry. Należy
potasować karty CONEX i rozdać 5 zakrytych kart każdemu z graczy. Każdy bierze je do ręki
bez pokazywania innym. Pozostałe karty tworzą zakrytą talię kart do dobierania. Przygotujcie
kostkę i dwa znaczniki gwiazd - ruszamy!
Rozstawienie
poc
z
ą
tkowe
4
ROZGRYWKA
Gra toczy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Rozpoczyna gracz startowy.
W swojej turze masz dwie opcje:
1. Zagraj kartę z ręki przeprowadź akcję, a następnie porusz swoim
pionkiem na planszy o ilość zdobytych punktów.
LUB
2.
Dobierz dwie karty z talii kart do dobierania i dodaj je do swojej puli.
Po przeprowadzeniu jednej z powyższych akcji Twoja tura się kończy. Czas
na kolejnego gracza.
ZAGRANIE KARTY Z RĘKI
Każda karta ma kolorowe narożniki CONEX. Możecie je umieszczać na kolorowych
obszarach planszy lub na wyłożonych wcześniej kartach. Ale tylko pod warunkiem,
że będziecie trzymać się wszystkich zasad CONEX! Liczba na narożniku CONEX, który
został dołączony wskazuje ilu punktów dostaniesz za jego wyłożenie - wartości na
pozostałych rogach są nieistotne.
Porusz swoim znacznikiem na torze o liczbę pól równą tej wartości.
ZASADY CONEX
Kolor musi p
asować!
Narożnik CONEX możesz dołączyć tyl
ko wtedy, kiedy jego kolor zgadza
się z kolorem na planszy lub na karcie, do której go dołączasz.
5
Wystarczy jedna!
Twoja karta może dotykać tylko tej karty (lub planszy), do której
została dołączona. Nie może stykać się lub zakrywać żadnych
innych kart.
Nie zakrywać narożników CONEX!
Zagrywane karty nie mogą stykać się z
narożnikiem CONEX ani go zakrywać.
Wystarczająco dużo!
Nie możesz zagrywać kart, które
przekraczałyby obszar gry (czyli np. krawędź stołu).
Przykład:
Max jest graczem startowym. Może zagrać kartę wyłącznie na planszy
punktów. Zagrywa czerwony narożnik CONEX ze swojej fioletowej karty
na czerwonym polu planszy punktów i otrzymuje 4 punkty.
Nela zagrywa fioletowy narożnik CONEX
z
e swojej czerwonej karty na zagranej
wcześniej fioletowej karcie i otrzymuje 4
punkty.
6
KARTY AKCJI
W Conex występują dwie różne karty akcji o specjalnych funkcjach. Te karty należy najpierw
zagrać i podliczyć zgodnie ze standardowymi zasadami.
KARTA PLUS 2
Jeśli karta Plus 2 została wcześniej zagrana i dokładasz do niej
swoją kartę, od razu otrzymujesz dwa punkty bonusowe dodawane
do wartości na narożniku CONEX, który dołączyłeś.
Ale uważaj: Gracz, który zagrał tą kartę akcji nie otrzymuje żadnych
dodatkowych punktów za jej wyłożenie! Dostaje za to 5 punktów z
narożnika CONEX, który dołączył.
5
Przykład:
Max zagrywa czerwoną kartę z żółtym narożnikiem
CONEX na karcie zagranej wcześniej przez Felixa.
Jako, że jest to karta Plus 2, Max otrzymuje 2 punkty
bonusowe dodawane do 3 punktów za narożnik
CONEX, który dołączył. Felix nie otrzymuje żadnych
punktów bonusowych.
7
2
2
KARTA Z KOST
Jeśli zagrasz kartę z symbolem kostki, najpierw porusz się na
torze punktów o liczbę pól równą na dołączonym narożniku
CONEX, a następnie rzuć kostką.
Dodatkowe akcje czekają:
Dobierz kartę z talii kart do dobierania i dodaj ją do kart na
ręce!
Dobierz dwie karty z talii kart do dobierania i dodaj je do kart
na
ręce!
Weź znacznik błyskawicy, nawet jeśli znajduje się przed
innym graczem.
Weź znacznik gwiazdy 2x, nawet jeśli znajduje się przed
innym graczem.
8
ZNAC ZNIKI GW IAZ D
Nie możesz użyć gwiazdy natychmiast po jej zdobyciu. Musisz poczekać do następnej rundy.
Po tym możesz ją zagrać kiedykolwiek chcesz. Jednak, jeśli ktoś w międzyczasie wyrzuci na
kostce symbol gwiazdy, to masz pecha - zabiera ci znacznik.
Dzięki błyskawicy możesz usunąć zagraną wcześniej kartę, dopóki
jest “wolna”, czyli nie przykryta przez inną kartę. Możesz użyć
błyskawicy na początku lub na końcu swojej tury. Dotknij błyskawicą
karty, którą chcesz usunąć, a następnie ostrożnie zabierz ją z obszaru
gry. Połóż ją zakrytą na spodzie talii do dobierania. Błyskawicę odłóż
obok talii.
Każdy z pozostałych graczy musi teraz wybrać jedną z kart trzymanych w ręku i odrzucić
zakrytą na spód talii do dobierania. Gracze, którzy nie posiadają w tym czasie kart na ręku,
nie muszą nic odrzucać.
Przykład:
Felix używa błyskawicy i
kładzie ją na czerwonej karcie.
To oznacza, że żółta karta Plus
2 jest znowu wolna. Teraz Felix
wykłada swoją turkusową
kartę z żółtym narożnikiem
CONEX na karcie Plus 2. Dzięki
temu otrzymuje 4 + 2
bonusowe punkty, czyli 6.
9
Jeśli położysz gwiazdę 2x na karcie, którą właśnie wyłożyłeś, otrzymasz
za nią podwojoną ilość punktów. Możesz użyć jej także na karcie Plus 2.
Po zagraniu gwiazda 2x odkładana jest obok talii do dobierania.
Przykład:
Max wykłada swoją turkusową kartę z fioletowym narożnikiem
CONEX na karcie, którą wcześniej wyłożyła Nela. Max ma gwiazdę
2x, którą zdobył w poprzedniej rundzie. Wykorzystuje ją teraz i
kładzie na zagranej właśnie karcie. Dostaje zatem 4 + 2 punkty
bonusowe = 6 x 2 = 12 punktów.
10
OSTRZEŻENIE:
!
KONIEC GRY
CONEX kończy się
kiedy jeden z graczy dotrze do ostatniego pola na planszy punktów lub je przekroczy. Jeśli je
przekroczy po prostu połóżcie znacznik na polu startowym i liczcie dalej. Należy dokończyć
trwającą rundę.
lub
kiedy obszar gry zostanie zapełniony i nikt nie posiada karty, która mógłby zagrać.
Gracz, którego znacznik na planszy punktów jest najdalej wygrywa. Jeśli kilku graczy dotarło
równie daleko, gra kończy się remisem.
Autorzy:
Licencja:
Grafika:
Edycja:
RYZYKO ZADŁAWIENIA -
Małe elementy. Nie odpowiednie
dla dzieci poniżej 3 roku życia.
Prospero Hall
Forrest-Pruzan Creative LLC
Benjamin Petzold Christiane
Hüpper
©
HABA-Spiele Bad Rodach 2017, Art.-Nr. 303610
11
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12

Haba 303610 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi