15
CLARKSON SERIA KGF I KGF-HP ZASUWA DO MEDIÓW SZLAMOWYCH
INSTRUKCJE INSTALACJI I KONSERWACJI
Ponowny montaż
1. Położyć pierwszą połowę obudowy licem w
dół, na odpowiedniej płaskiej powierzchni.
2. Wymienić podpory zawieradła, jeśli jest to
konieczne, zgodnie z sekcją 10, Wymiana
podpory zawieradła; podpory należy
wymieniać jako zestaw i zaleca się ich
wymianę w przypadku wymiany tulei.
3. Ostrożnie położyć dwie nowe uszczelki
obudowy na licach obudów. Uszczelki można
utrzymaćna swoim miejscu nakładając
niewielką ilość smaru silikonowego
pomiędzy uszczelkąa obudową.
7. Sprawdzić zawieradło pod kątem ostrych
krawędzi i nadmiernego zużycia. Podczas
normalnej eksploatacji może dojść do
niewielkich zadrapań.
Jeśli zawieradło zostało wygięte o ponad
1
/
16” względem środka i wygięcie jest trwałe,
należy je wyprostować lub wymienić. W
przypadku prostowania należy zachować
ostrożność, aby zminimalizować ślady na
powierzchni zawieradła. Zadrapania lub inne
ślady można wyczyścić szlifierką taśmową.
Nie zaleca się skrawania powierzchni
zasuwy. Niewielką ilość nagromadzonego
osadu można usunąć szpachelką lub
skrobaczką do uszczelek. Sprawdzić zasuwę
pod kątem zużycia i nierówności. Nierówne
powierzchnie wyrównać szlifierką kątową
lub taśmową. Należy zachować szczególną
ostrożność w przypadku krawędzi wiodącej
i ściętej, aby usunąć zadziory i inne
ostrekrawędzie.
8. Sprawdzić ramę pod kątem korozji,
uszkodzenia lub innych potencjalnych
problemów.
9. Sprawdzić wszystkie połączenia śrubowe
pod kątem integralności gwintu, objawów
korozji, wykrzywienia itp. Wymienić, jeśli
tokonieczne.
10. W przypadku zasuw z zespołami do
drenowania wycieków sprawdzić główne
elementy, poszukać oznak korozji i
nagromadzenia się materiału. Wyczyścić
widoczne nagromadzenie, wymienić, jeśli to
konieczne. Sprawdzić uszczelkę i wymienić,
jeśli to konieczne.
11. Sprawdzić zespół siłownika.
A) Zasuwy ręczne: sprawdzić trzpień
pod kątem korozji, wykrzywienia itp.
Poszukać oznak zużycia mosiężnej
nakrętki trzpienia.
B) Pneumatyczne lub hydrauliczne:
sprawdzić pod kątem wycieków z
uszczelek wokół trzpienia cylindra,
główek i zatyczek. Sprawdzić trzpień
cylindra pod kątem korozji, wykrzywienia
itp. Serwisować zgodnie z instrukcjami
producenta.
C) Silnik elektryczny: serwisować zgodnie
z instrukcjami producenta.
16. Ponownie podłączyć zawieradło do
siłownika. (Aby ułatwić instalację i
zdejmowanie w przyszłości, należy nałożyć
powłokę lub środek przeciw zatarciom
na zewnętrzną część bolca łącznika nad
obszarem styku z jarzmem).
17. „Rozciągnąć” zespół ramy/siłownika
względem obudowy, pociągając (nie
unosząc) zespół ramy/siłownika na tyle,
na ile jest to możliwe, z dala od zespołu
obudowy (trzymając obudowę na swoim
miejscu, jeśli zasuwa została wyjęta z
rurociągu). Dokręcić śruby ramy/obudowy
i sprawdzić, czy siłownik jest dobrze
dokręcony do ramy.
6. Zainstalować nowe tuleje i kołnierze
ustalające (jeśli używane) zgodnie z
instrukcjami w sekcji „Wymiana tulei”.
7. Podnieść zespół zasuwy do pozycji pionowej.
Patrz sekcja 17, Podnoszenie.
8. Za pomocą DOW III lub zatwierdzonego
zamiennika, całkowicie wypełnić wszystkie
komory wewnętrzne nowego uszczelnienia
dodatkowego.
9. Zwracając uwagę na górę i spód
uszczelnienia dodatkowego, włożyć nowe,
nasmarowane uszczelnienie dodatkowe
do zespołu obudowy zasuwy. (Spód
uszczelnienia ma zaokrąglonekrawędzie).
10. Umieścić płytę ustalającą dodatkowego
uszczelnienia we właściwym miejscu.
11. Założyć i dokręcić ręką wszystkie elementy
mocujące płyty ustalającej i podkładki
blokujące.
12. Nałożyć niewielką ilość zalecanego smaru
na dwóch stożkowych licach „zaostrzonego
końca” zawieradła.
13. Przecisnąć mocno zawieradło przez
dodatkowe uszczelnienie, do wnętrza
zespołu obudowy zasuwy, aż oznaczenie
umieszczone na zawieradle zrówna
się z wierzchem płyty ustalającej lub
aż zawieradło osiągnie wcześniej
zarejestrowany wymiar.
14. Całkowicie dokręcić wszystkie elementy
mocujące elementu ustalającego.
15. Ponownie zamontować zespół siłownika/
ramy z luźno zamocowanymi elementami
mocującymi obudowy/ramy.
4. Wziąć drugą obudowę i umieścić na swoim
miejscu na pierwszej obudowie, a następnie
właściwie wyrównać otwory na śruby,
utrzymując uszczelki na swoim miejscu.
5. Włożyć większość śrub obudowy, pomijając
górne śruby, które są używane do
mocowania zespołu siłownika do obudowy,
a następnie lekko dokręcić. Postukać
krawędzie obudowy, abywyrównać
wewnętrzne otwory tulei w zakresie
1
/
16”,
jednocześnie utrzymując wyrównanie
otworów na śruby w kwadratowych
kołnierzach.
18. Ustawić zasuwę w pozycji pełnego otwarcia
isprawdzić położenie zawieradła.
19. Poruszać zawieradłem. Powinno być
prawie całkowicie odłączone od tulei.
Krawędzie zewnętrzne zawieradła powinny
być uwolnione, a środek wciąż częściowo
zaczepiony pomiędzytulejami.
20. Ustawić zawieradło w pozycji pełnego
zamknięcia i pełnego otwarcia.
21. Sprawdzić zawieradło pod kątem
fragmentów gumy. Jeśli widać dużą ilość
gumy, może to oznaczać, że ostre krawędzie
zasuwy powodują uszkodzenia uszczelnienia
lub zasuwa wysuwa się za bardzo przy
ruchu w górę. Końce zawieradła powinny
być swobodne, a środek wciąż zaczepiony.
Jeśli tuleja/zawieradło nie jest wyrównana,
należy poluzować śruby siłownika ramy
i/lub wyregulować jarzmo, aż uzyskana
zostanie prawidłowa pozycja przy otwarciu
izamknięciu.
22. Ponownie zainstalować zasuwę, zgodnie
zsekcją 17, Podnoszenie.