Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
• Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z usunięciem
taśmy i założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia opony lub dętki lub
może wystąpić nagłe przebicie i spadnięcie opony, co może doprowadzić do
poważnych obrażeń.
• Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru,
powodując w konsekwencji poważne zranienie.
• Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
• Koło zaprojektowane jest do jazdy cross country. Nie stosować do jazdy
zjazdowej. Może dojść do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może
spowodować wypadek.
• Jeżeli zacisk Quick Release nie będzie używany prawidłowo, koło może spaść z
roweru, co często prowadzi do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie
przeczytać instrukcję serwisową dotyczącą zacisku Quick Release.
• Koła te przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami tarczowymi. Nie
wolno stosować tych kół z hamulcami obręczowymi.
• Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu instrukcji serwisowej dotyczącej
hamulca tarczowego.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie
jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
Dane techniczne
Wymiana szprych
Naciąg szprych
UWAGA
UWAGA
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
1
Na przód Na tył
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne wytyczne.
OSTRZEŻENIE
•Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Osłony szprych są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
Uwaga
• Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
• Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ
mogą one się wydostać na zewnątrz.
• Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
• Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu
sprzedawcy rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w
szprychach i po pierwszym 1000 km przebiegu.
• Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się uszczelniacza
powietrznego, które znajduje się na złączach.
• Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się naklejek na obręczy.
• Odblaski są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
Techniczna instrukcja serwisowa
WH-MT65
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej kombinacji.
Montaż tarczy
Uwaga:
• Jeżeli podkładka nie została
założona, niemożliwe będzie
wyregulowanie naprężenia
szprychy, dlatego należy
pamiętać o założeniu podkładek.
• Dokręcić nyple do końca gwintu.
Podkładka
Zatyczka
Blokada szprychy
Szprycha
Nakrętka
2
3
Moment dokręcania: 40 Nm
Pierścień blokady
mocowania tarczy
TL-LR15
• Stosować tylko oryginalne szprychy, nyple, zatyczki i podkładki Shimano. W
przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia obręczy i piasty.
• Ciśnienie powietrza powinno mieścić się w zakresie 200-400 kPa {29-58 psi}.
• Uważać, aby nie naprężyć zbyt mocno zatyczek w czasie regulowania naprężenia
szprych. Jeśli zatyczki zostaną naprężone zbyt mocno, może nastąpić
uszkodzenie obręczy.(Zalecamy zasięgnąć porady autoryzowanego sprzedawcy
rowerów w kwestii regulacji.)
• Nie zalecamy używania alkalicznych środków naprawczych przeznaczonych do
celów ogólnych, gdyż mogą one spowodować korozję i nieszczelność obręczy.
< Z mocowaniem tarczy na 6 śrub >
Zamontować tarczę oraz podkładki dociskające
tarczę na piaście, a następnie dokręcić śruby, jak
pokazano na rysunku 1.
W rękawicach ochronnych chwycić mocno tarczę i
obrócić ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara, jak
pokazano na rysunku 2. Jednocześnie dokręcać
śruby mocujące tarczę w kolejności pokazanej na
rysunku.
Użyć płaskiego śrubokręta lub podobnego narzędzia
do zagięcia końców podkładki dociskającej na
główki śrub, jak pokazano na rysunku 3.
< System Center Lock >
Rys. 1
Podkładka dociskająca
Tarcza
Piasta
Śruby mocujące
tarczę (nr 25 Torx)*
* TORX to zastrzeżony znak
towarowy Camcar LLC.
Rys. 2 Rys. 3
Podkładka dociskająca
Moment dokręcania: 2 - 4 Nm
Szeroki wypust
Podkładka dystansowa
koronki (2,56 mm)
Podkładka dystansowa
nakrętki kasety
Nakrętka kasety
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
Wymiana główki piasty
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą
główkę (wewnątrz główki piasty) i wymienić główkę.
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
Uwaga
Nie należy podejmować prób demontażu główki,
ponieważ może to osłabić wydajność piasty.
Korpus główki
Klucz imbusowy 10 mm
(TL-WR37)
Podkładka główki
Śruba mocująca główkę piasty
Demontaż
Montaż
Moment dokręcania: 30 - 50 Nm
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty,
dokręcić nyple. W czasie montażu zastosować blokady
szprych do zablokowania obrotu szprych, a następnie
włożyć wkrętak lub podobne narzędzie do rowka w
nakrętce, w celu dokręcenia nypla.
3. Obrócić zatyczkę w prawo, aby wkręcić go do
otworu w obręczy.W tym czasie użyć blokady
szprych, aby zapobiec obracaniu się szprychy.
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW BEZ WSPORNIKA
JIS/CPSC Biały
RR-550-WUA SW BEZ WSPORNIKA
AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ WSPORNIKA
DIN Bursztynowy
CP-WH14 CS-M970
CP-WH15 CS-M770
SI-4EZ0A-001
Największa zębatka
34T
Tarcza
Dane techniczne - system Center Lock
SM-RT64 / 78 / 79 / 97
Dane techniczne - mocowanie tarczy na 6 śrub
SM-RT61/75
Symbol modelu WH-MT65
Przełożenia 9
Liczba szprych 24
Szerokość obręczy 23,3 mm
Rozmiar obręczy 26"
Odpowiedni rozmiar opon 26 x 1,5 ~ 2,25
Odpowiednie hamulce Hamulec tarczowy
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
Prawa strona Lewa strona
Prawa strona
(zębatki)
Lewa strona
600 - 1000 N 900 - 1350 N 900 - 1350 N 600 - 1000 N
SI-4EZ0A-001-03