2
Szukanie skarpetek
Potwornie szybka gra w odnajdywanie par skarpetek dla 2-6 graczy w wieku 4-99 lat.
Zawartość gry
Komu z Was uda się zgromadzić najwięcej par i zdobyć trzy
Postawcie Skarpetkowego Potwora na środku stołu.
Włóżcie wszystkie skarpetki do pudełka, zamknijcie je i
mocno potrząśnijcie. Skarpetki się wymieszają. Następnie
wysypcie skarpetki na środek pola gry. Klamerki zostają w
Rozpoczyna gracz, który ma dzisiaj na nogach dwie skarpetki
do pary. Naprawdę jest więcej graczy, którzy mają
dwie jednakowe skarpetki? Zatem grę rozpoczyna gracz,
który ma największe stopy, i głośno daje sygnał do startu:
Na ten sygnał wszyscy gracze jednocześnie zaczynają
przeszukiwać stos skarpetek. Każdy gracz próbuje odnaleźć i
położyć przed sobą jak najwięcej par.
skarpetki wyglądają bardzo podobnie. Zwróćcie
szczególną uwagę, żeby skompletować pary skarpetek, które
rzeczywiście do siebie pasują – czyli od góry do dołu wyglądają
• Można szukać tylko jedną ręką. Druga ręka spoczywa na
• Nie wolno podkradać par odłożonych przez innego gracza!
Gdy tylko jeden z graczy zgromadzi przed sobą pięć par
skarpetek, chwyta Skarpetkowego Potwora stojącego na
środku stołu. Oznacza to koniec poszukiwań.
Kto trzyma jeszcze w rękach skarpetki, musi je z powrotem
odłożyć na stos. Nie można ich już dołożyć do swojej puli!
Wspólnie sprawdźcie, czy skarpetki gracza, który chwycił
Skarpetkowego Potwora, rzeczywiście do siebie pasują.
• Jeśli wszystkie skarpetki są do pary,
w nagrodę jedną klamerkę do bielizny.
• Jeśli znajdzie się jedna niewłaściwa para,
Teraz wszyscy pozostali gracze liczą swoje pary skarpetek.
Gracz, który zgromadził najwięcej właściwych par skarpetek,
otrzymuje w nagrodę klamerkę do bielizny.
Jeśli więcej graczy ma tę samą liczbę par skarpetek, to
każdy z nich otrzymuje klamerkę.
Rozpoczyna się nowa runda:
Skarpetki połóżcie z powrotem na stosie. Zanim rozpocznie
się nowa runda, wspólnie porządnie wymieszajcie
Zwycięzca poprzedniej rundy ponownie stawia
Skarpetkowego Potwora na środku stołu i daje sygnał do
startu: „Szukać skarpetek!”
Jeżeli w poprzedniej rundzie zwycięzców było kilku, to
Skarpetkowego Potwora bierze najstarszy gracz.
Gra się kończy z chwilą, gdy pierwszemu graczowi uda się
zdobyć trzy klamerki do bielizny i tym samym zwyciężyć.
Jeśli kilku graczy zdobyło po trzy klamerki, to przeprowadza
się rundę rozstrzygającą:
Wszystkie skarpetki traają na środek stołu. Po sygnale
startu gracze jednocześnie przeszukują stos skarpetek.
Wygrywa gracz, który jako pierwszy położy przed sobą parę
pasujących do siebie skarpetek i zabierze Skarpetkowego
Wielki Skarpetkowy Potwór już czeka na kolejne poszukiwanie
skarpetek. A zatem: do skarpetek, gotów, start!
Gra będzie trudniejsza, jeżeli po każdej rundzie zabierze
się z gry jedną skarpetkę i odłoży z powrotem do pudełka.
Wtedy może się zdarzyć, że poszukiwana będzie skarpetka,
której już nie ma w grze.