5. Regulacja i dostrajanie
Obracając ramieniem mechanizmu korbowego, delikatnie
naciśnij dźwignię (b) i sprawdź, czy przednia przerzutka przesuwa się
w kierunku najmniejszej tarczy. Jeśli przerzutka przesunie się
znacznie i łańcuch zostanie przeniesiony na mniejszą tarczę,
poluzować śrubę regulacji górnej
o1/8 obrotu. Następnie ustawić
łańcuch w położeniu początkowym,
wyregulować i sprawdzić
mechanizm dostrajający.
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
Dane techniczne
Montaż przerzutki przedniej
Przerzutka przednia (ST-4603)
Kąt nachylenia
rury podsiodłowej
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak pokazano na ilustracji.
Nie wolno w tym momencie usuwać blokady regulującej Pro-Set.
Zęby tarczy
powinny mieścić
się w tym zakresie
Miernik Pro-Set
Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się
bezpośrednio nad największą tarczą i powinien być
ustawiony równolegle do niej.
Przykręcić za pomocą klucza imbusowego 5 mm.
Tarcza
mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Prowadnica
Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
Regulacja SIS
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-Set.
Następnie ustawić tak, aby dystans między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem
imbusowym 5 mm, aby zamocować linkę.
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem
zewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
Największa
zębatka
Najmniejsza
tarcza
Pozycja łańcucha
Blokada regulująca
Pro-Set
Pociągnąć
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki ponownie
przymocować linkę do przedniej przerzutki, jak
pokazano na ilustracji.
Najmniejsza
zębatka
Największa
tarcza
Pozycja łańcucha
4. Regulacja linki za pomocą środkowej tarczy
Podczas regulacji linki ustawić łańcuch na największej
koronce z tyłu i tarczy środkowej z przodu.
Największa
zębatka
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
Pokrętło regulacyjne pancerza
Pozycja łańcucha
Prowadnica
wewnętrzna
Śruba regulacji
górnej
Prowadnica
zewnętrzna
Łańcuch
Łańcuch
Dźwignia b
Zmiana tarczy
zwiększej na mniejszą
Dźwignia a
Zmiana tarczy
zmniejszej na większą
Dźwignia a
Dźwignia b
Przeczytać niniejszą instrukcję wraz z instrukcjami serwisowymi
ST-4603/SL-4603 przed rozpoczęciem pracy.
Blokada regulująca Pro-Set
Najmniejsza
zębatka
Największa
tarcza
Pozycja łańcucha
Śruba regulacji
dolnej
Prowadnica
wewnętrzna
Łańcuch
Śruba regulacji
górnej
Prowadnica
zewnętrzna
Łańcuch
6. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 5 przestawić dźwignię zmiany biegów
w celu sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy
zmiana biegu stanie się trudna w czasie użytkowania.)
Środkowa tarcza
mechanizmu korbowego
Największa tarcza Najmniejsza tarcza
Punkt regulacji
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Przed zamontowaniem części należy uważnie
przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub
uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie
przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty nie
zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może
spadać, co prowadzi do upadku z roweru i poważnych
obrażeń.
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia
nogawek o łańcuch, ponieważ może to spowodować
wywrócenie roweru.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną
instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
• Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i
nasmarować wszystkie części ruchome.
• Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie
jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
• Użyj łańcuchów CN-7801/CN-6600/CN-5600
zmechanizmem korbowym FD-4603.
• Kiedy łańcuch będzie w położeniu pokazanym na rysunku,
może stykać się z przednimi tarczami lub przednią
przerzutką i hałasować. Jeżeli hałas będzie stanowić
problem, przerzucić łańcuch na kolejną, większą koronkę.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni
pancerz i ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza,
aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
• Przerzutka przednia przeznaczona jest do zastosowania
tylko z trzyrzędowymi mechanizmami. Nie można jej
stosować z dwurzędowymi mechanizmami, ponieważ nie
będą pasować punkty zmiany biegów.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego
zużycia lub pogorszenia działania wynikającego
znormalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji,
konserwacji lub obsługi prosimy kierować do
profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Tylna koronka
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na
stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
FD-4603
Techniczna instrukcja
serwisowa SI-5MX0A-001
SI-5MX0A-001-03
Uwaga: są 2 położenia przerzutki do ustawienia tarczy
środkowej. Podczas regulacji linki upewnić się,
żeprzerzutka znajduje się po wewnętrznej stronie
(po stronie mniejszej tarczy). Umieścić przerzutkę
w tym położeniu poprzez zmianę biegów
znajwiększej tarczy na środkową (zalecane) lub
zmniejszej na środkową, a następnie delikatnie
nacisnąć dźwignię (b), aż słyszalne będzie
kliknięcie (pozwoli to na ustawienie przerzutki po
wewnętrznej stronie tarczy środkowej).
Obracając pokrętło regulacyjne pancerza, wyregulować naprężenie
linki tak, aby dystans między wózkiem wewnętrznym przerzutki i
łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
Regulację można wykonać za pomocą dźwigni dual control
(zregulatorem linki). Szczegółowe informacje dotyczące sposobu
regulacji można znaleźć w instrukcji serwisowej ST-4600.
Grupa TIAGRA
Dźwignia Dual Control ST-4603
Dźwignia przerzutki SL-4603
Dźwignia hamulca BL-4600
Pancerz OT-SP41
Biegi 30
Przerzutka przednia FD-4603
Mechanizm korbowy FC-4603
Przerzutka tylna RD-4600-GS
Piasta tylna FH-4600
Kaseta zębatek CS-4600
Łańcuch CN-7801 / CN-6600 / CN-5600
Ślizg SM-SP17
Typ Na obejmę/hak
Różnica zębów w mechanizmie
korbowym
20 zęby lub mniej
Min. różnica między dużą a średnią
tarczą
11T
Średnica obejmy montażowej
przerzutki przedniej
S (średnica 28,6 mm), M (średnica
31,8 mm), L (średnica 34,9 mm)
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (
C
) 63° - 66°
Linia łańcucha 45 mm
Jeżeli łańcuch spada na stronę
mechanizmu korbowego
Dokręcić śrubę regulacji górnej
wprawo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana ze średniej
tarczy na dużą tarczę
Poluzować śrubę regulacji górnej
wlewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana ze średniej
tarczy na małą tarczę
Poluzować śrubę regulacji dolnej
wlewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem zewnętrznym
przedniej przerzutki na największej tarczy
Poluzować śrubę regulacji górnej
wlewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany z największej
tarczy średnia tarcza jest pomijana
Poluzować pokrętło regulacyjne
pancerza w lewo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przerzutki przedniej kiedy następuje
zmiana na największą koronkę, a na
przedniej przerzutce łańcuch jest na
środkowej tarczy.
Dokręcić pokrętło regulacyjne
pancerza obracając je w prawo
(1 do 2 obrotów).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi
suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej
wprawo (około 1/8 obrotu).
Jeśli dochodzi do kontaktu pomiędzy
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przerzutki przedniej, gdy łańcuch znajduje
się na najmniejszej tarczy i największej
koronce
Poluzować śrubę regulacji dolnej
wlewo (około 1/8 obrotu).