Typ Rodzaj obejmy / lutowania
Różnica zębów w mechanizmie
korbowym
22 zęby lub mniej
Min. różnica między dużą a średnią
tarczą
13T
Przerzutka przednia
średnica obejmy montażowej
S (Ø28,6 mm),
M (Ø31,8 mm), L (Ø34,9 mm)
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (
a
)
63° - 66°
Linia łańcucha 45 mm
5. Regulacja i sprawdzanie mechanizmu dostrajającego
Obracając ramieniem mechanizmu korbowego, delikatnie naciśnij
dźwignię (b) i sprawdź, czy przednia przerzutka przesuwa się w kie-
runku najmniejszej tarczy. Jeśli przerzutka przesunie się znacznie i
łańcuch zostanie przeniesiony na mniejszą tarczę, poluzować śrubę
regulacji górnej o 1/8 obrotu.
Następnie ustawić łańcuch w poło-
żeniu początkowym, wyregulować i
sprawdzić mechanizm dostrajający.
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Techniczna instrukcja
serwisowa
SI-5JE0B-001
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie
przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować
obrażenia kierującego rowerem. Zalecamy stosowanie
jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie
przeczytać niniejszą instrukcję.
Jeżeli komponenty nie zostaną prawidłowo wyregulo-
wane, łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z
roweru i poważnych obrażeń.
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia
nogawek o łańcuch; może to spowodować wywrócenie
roweru.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję
serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
• Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i
nasmarować wszystkie części ruchome.
• Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że
regulacja nie jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
• Kiedy łańcuch będzie w położeniu pokazanym na
rysunku, łańcuch może stykać się z przednimi tarczami
lub przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli hałas będzie
stanowić problem, przerzucić łańcuch na kolejną,
większą kornkę.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni
pancerz i ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza,
aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
• Przerzutka przednia przeznaczona jest do zastosowania
tylko z trzyrzędowymi mechanizmami. Nie można jej
stosować z dwurzędowymi mechanizmami, ponieważ nie
będą pasować punkty zmiany biegów.
• Należy stosować tylko wąskie łańcuchy Shimano. Nie
można stosować łańcucha o szerokim ogniwie.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego
zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z
normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu,
regulacji, konserwacji lub obsługi, prosimy kierować do
profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie następującej
kombinacji.
FD-6603
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia.
Dane techniczne
Montaż przerzutki przedniej
Przerzutka przednia (ST-6603)
Kąt nachyle-
nia rury pod-
siodłowej
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak pokazano na ilustracji.
Nie wolno w tym momencie usuwać blokady regulującej Pro-Set.
Zęby tarczy
powinny mieścić
się w tym zakresie
Miernik Pro-Set
Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się
bezpośrednio nad i być równoległy do największej tarczy.
Przykręcić korzystając z klucza imbusowego 5 mm.
Tarcza mechani-
zmu korbowego
(największa tarcza)
Wózek przerzutki
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Regulacja SIS
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-Set.
Następnie ustawić tak, aby luz między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem
imbusowym 5 mm, aby zamocować linkę.
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem zewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Największa
koronka
Najmniejsza
tarcza
Pozycja łańcucha
Blokada regulująca Pro-Set
Pociągnąć
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki, ponownie
przymocować linkę do przedniej przerzutki, jak
pokazano na ilustracji.
Najmniejsza
koronka
Największa
tarcza
Pozycja łańcucha
4. Regulacja linki za pomocą środkowej tarczy
Podczas regulacji linki ustawić łańcuch na największej koronce z tyłu i
tarczy środkowej z przodu.
Uwaga: Są 2 położenia przerzutki do ustawienia tarczy środkowej.
Podczas regulacji linki upewnić się, że przerzutka znajduje się
po wewnętrznej stronie (po stronie mniejszej tarczy). Umieścić
przerzutkę w tym położeniu poprzez zmianę biegów z największej
tarczy na środkową (zalecane) lub z mniejszej na środkową, a
następnie delikatnie nacisnąć dźwignię (b), aż słyszalne będzie
kliknięcie (pozwoli to na ustawienie przerzutki po wewnętrznej
stronie tarczy środkowej).
Wyregulować naprężenie linki tak, aby luz między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Największa
koronka
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
Pokrętło regulacyjne pancerza
Pozycja łańcucha
Wózek
wewnętrzny
przerzutki
Śruba regulacji
górnej
Wózek
zewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Łańcuch
Dźwignia b
Zmiana tarczy z
większej na mniejszą.
Dźwignia a
Zmiana tarczy z
mniejszej na większą.
Dźwignia a
Dźwignia b
Przeczytać te instrukcje przed użyciem, wraz z instrukcjami serwisowymi ST-6603.
Blokada regulująca Pro-Set
Najmniejsza
koronka
Największa
tarcza
Pozycja łańcucha
Śruba regulacji
dolnej
Wózek
wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Śruba regulacji
górnej
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
6. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 5 przestawić dźwignię zmiany biegów
w celu sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy
zmiana biegu stanie się trudna w czasie użytkowania.)
W przypadku ram z włókien węglowych może być konieczne zmniejszenie momentu
dokręcania w celu zapobieżenia uszkodzeniu ramy. W przypadku ram z włókna
węglowego należy skonsultować się z producentem roweru lub kierownicy, aby uzyskać
informacje na temat odpowiedniego momentu dokręcania.
Grupa ULTEGRA
Dźwignia przerzutki ST-6603 / ST-6603-G
Pancerz SP41
Biegi 30
Przerzutka przednia FD-6603 / FD-6603-G
Mechanizm korbowy FC-6603 / FC-6604-G
Przerzutka tylna RD-6600-GS / RD-6600-GS-G
Piasta tylna FH-6600
Kaseta koronek CS-6600
Łańcuch CN-6600
Ślizg SM-SP17
Jeżeli łańcuch spada na stronę
mechanizmu korbowego
Dokręcić śrubę regulacji górnej w
prawo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana ze średniej tarczy
na dużą tarczę
Poluzować śrubę regulacji górnej w
lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana ze średniej tarczy
na małą tarczę
Poluzować śrubę regulacji dolnej w
lewo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem zewnętrznym
przedniej przerzutki na największej tarczy
Poluzować śrubę regulacji górnej w
lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany z największej tarczy
średnia tarcza jest pomijana
Poluzować pokrętło regulacyjne
pancerza w lewo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przerzutki przedniej kiedy następuje
zmiana na największą koronkę, a na
przedniej przerzutce łańcuch jest na
środkowej tarczy.
Dokręcić pokrętło regulacyjne
pancerza obracając je w prawo (1 do
2 obrotów).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi
suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej w
prawo (około 1/2 obrotu).
SI-5JE0B-001-03
OSTRZEŻENIE
3 mm
1 mm