Shimano RD-F800 Service Instructions

Typ
Service Instructions
3. Długość pancerza
(1) Luzować śrubę regulacyjną B, dopóki nie znajdzie się
w położeniu pokazanym na ilustracji.
(2) Sprawdzić, czy pancerz ma wystarczający luz. Następnie
wyrównać pancerz z dolną krawędzią
uchwytu pancerza na tylnej przerzutce i
odciąć nadmiar pancerza.
Przyłączyć linkę do tylnej
przerzutki i po usunięciu luzu
początkowego linki,
ponownie przymocować tylną
przerzutkę, jak pokazano na
rysunku.
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
Dane techniczne
Przerzutka tylna
Montaż tylnej przerzutki
Klucz imbusowy 5 mm
Zakończenie
widełek
Wspornik
Moment dokręcenia śruby haka:
8 - 10 Nm
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
"Długość okresów międzykonserwacyjnych zależy od sposobu użytkowania
i warunków jazdy na rowerze. Łańcuch należy czyścić regularnie, używając
odpowiedniego środka do czyszczenia łańcucha. Nigdy nie stosować
rozpuszczalników na bazie kwasów lub zasad, takich jak odrdzewiacze.
W razie użycia takiego typu rozpuszczalnika łańcuch może się zerwać,
powodując poważne obrażenia ciała".
Do łączenia łańcuchów o wąskich ogniwach stosować tylko wzmocnione sworznie łączące.
Dostępne są dwa różne typy wzmocnionych sworzni łączących. Przed wybraniem sworznia
zapoznać się z poniższą tabelą. W przypadku stosowania sworzni innych niż wzmocnione lub
kiedy stosowany jest sworzeń wzmocniony lub narzędzie niedostosowane do typu łańcucha,
połączenie łańcucha będzie za słabe, co może spowodować rozerwanie lub spadanie łańcucha.
Jeżeli konieczne jest wyregulowanie długości łańcucha z powodu
zmiany liczby zębów zębatek skrócić łańcuch w miejscu innym
niż miejsce, gdzie łańcuch został połączony za pomocą sworznia
wzmocnionego lub sworznia końcowego. Łańcuch ulegnie uszko-
dzeniu, jeżeli zostanie skrócony w miejscu, gdzie został połączony
za pomocą sworznia wzmocnionego lub sworznia końcowego.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli
naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym
razie może dojść do zerwania łańcucha i poważnego zranienia.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane,
zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować
poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych
Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli
komponenty nie zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do
upadku z roweru i poważnych obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
Jeżeli zmiana biegu nie wydaje się być płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie części
ruchome.
Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
Należy okresowo czyścić przerzutkę i smarować wszystkie części ruchome (mechanizm i kółka).
Jeżeli nie można wyregulować zmiany przełożeń, sprawdzić, czy rama i hak roweru są równoległe
do osi. Sprawdzić również, czy nasmarowana jest linka oraz czy pancerz nie jest zbyt długi lub
zbyt krótki.
Jeżeli w wyniku poluzowania słychać nietypowy dźwięk w kółku, należy wymienić kółko.
Zębatki należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i następnie ponownie je
smarować. Dodatkowo czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie
może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości zębatek i łańcucha.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z zębatek, należy wymienić zębatki i łańcuch.
Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo odradzane,
ponieważ mają one tendencję do pogarszania działania przerzutki SIS ze
względu na duże opory linek.
Należy zawsze upewnić się, czy zestaw koronek ma to samo oznaczenie
grupy. Nigdy nie używać kombinacji koronek mających różne oznaczenie
grupy.
Należy zastosować pancerz nieco dłuższy i odstający, nawet w przypadku,
gdy kierownica jest skręcona maksymalnie. Ponadto należy sprawdzić, czy
dźwignia przerzutki nie dotyka ramy, gdy kierownica jest maksymalnie
skręcona.
Do smarowania linki przerzutki stosowany jest smar specjalny. Nie należy stosować smaru
DURA-ACE ani innych środków smarnych. W przeciwnym razie może dojść do pogorszenia
sprawności roboczej przerzutki.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić swobodne ślizganie
się linki.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być wykonywana jedynie, kiedy obraca się
mechanizm korbowy.
Kółko napinające ma strzałkę wskazującą kierunek obrotów. Kółko napinające należy
zamontować tak, aby strzałka była skierowana w prawo, patrząc od zewnętrznej strony
|przerzutki.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
W celu uzyskania maksymalnych osiągów, zalecamy stosowanie smarów i produktów
konserwacyjnych Shimano.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi prosimy
kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Wzmocniony sworzeń łączący
Sworzeń końcowy Sworzeń ogniwa
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Oznaczenia grupy
1. Regulacja górna
Obrócić śrubę regulacji górnej, aby ustawić tak, że
kółko prowadzące znajdzie się w linii z krawędzią
zewnętrzną najmniejszej koronki, patrząc od tyłu.
2. Regulacja dolna
Obrócić śrubę regulacji dolnej tak, aby kółko
prowadzące przesunęło się do położenia
bezpośrednio w linii z największą koronką.
Regulacja SIS
Śruba regulacji
górnej
Pociągnąć
Mniej niż 30 mm
Moment dokręcania: 6 - 7 Nm
Wyżłobienie
Uwaga: Upewnić się, czy linka
znajduje się w rowku.
Śruba regulacji
dolnej
4. Jak używać śruby regulacyjnej B
Założyć łańcuch na koło łańcuchowe przednie i największą koron-
kę oraz obrócić ramię korby, aby zmienić biegi. Następnie obrócić
śrubę regulacyjną B, aby
ustawić kółko prowadzące
tak, aby nie dotykało tylnej
koronki ale nie tak blisko,
aby dotykało łańcucha.
Następnie ustawić łańcuch
na najmniejszej koronce i
powtórzyć powyższe czyn-
ności, pamiętając, aby
kółko prowadzące nie
dotknęło koronki.
Największa zębatka Najmniejsza zębatka
Śruba
regulacyjna B
5. Regulacja SIS
Kilka razy poruszyć dźwignią w celu przesunięcia łańcucha na
drugą koronkę. Następnie, naciskając na dźwignię aż do oporu,
obrócić ramieniem mechanizmu korbowego.
Kiedy następuje
zmiana na trzeci
bieg
Dokręcać pokrętło regulacyj-
ne pancerza dopóki łańcuch
nie wróci na drugą koronkę.
(w prawo)
Poluzować pokrętło regulacyj-
ne pancerza dopóki łańcuch
nie dotknie trzeciej koronki i
nie zacznie hałasować.
(w lewo)
Kiedy nie słychać
dźwięku
Najlepsze ustawienie
Najlepsze ustawienie jest wówczas, kiedy dźwignia
zmiany biegów jest przestawiana tylko tyle, aby
wykasować luz, a łańcuch dotyka trzeciej koronki i
hałasuje.
* Przestawić dźwignię do pierwotnego położenia (położe-
nie, kiedy dźwignia przerzuciła łańcuch na drugą koronkę
i kiedy została puszczona) i obrócić ramię mechanizmu korbowego w
prawo. Jeżeli łańcuch dotyka trzeciej koronki i hałasuje, obracać powoli
pokrętłem regulacyjnym pancerza, dokręcając go, dopóki hałas nie
ustąpi i łańcuch nie zacznie przemieszczać się płynnie.
Nacisnąć dźwignię w celu zmiany biegów i sprawdzenia czy w
położeniu któregoś z biegów występuje hałas.
W celu zapewnienia najlepszego działania przerzutki SIS należy
okresowo smarować wszystkie elementy przeniesienia napędu.
Śruba regulacyjna Śruba regulacyjna
Uwaga:
Ustawić linkę tak, aby wystawała na odległość
mniejszą niż około 30 mm, a następnie spraw-
dzić, czy linka nie styka się ze szprychami koła.
Zatrzymać koło podczas wykonywania tego
kroku.
Pancerz
Oparcie pancerza
Kółko prowadzące
Największa zębatka
Zewnętrzna krawędź
najmniejszej koronki
SI-5XJ0A-001-03
Uwaga: Okresowo sprawdzać czy nie ma luzu
pomiędzy zakończeniem widełek i hakiem, jako
pokazano na ilustracji. Jeżeli pomiędzy tymi
dwoma częściami występuje luz, to może poja-
wić się problem ze zmianą biegów.
Skracanie pancerza
Podczas skracania pancerza obciąć koniec przeciwny do
końca z oznaczeniem. Po skróceniu
pancerza zaokrąglić zakończenie tak, aby
średnica wewnętrzna była jednakowa.
Na obcięty koniec pan-
cerza założyć tę samą
końcówkę pancerza.
Końcówka pancerza
* Jeżeli przerzutka tylna przemieszcza się zbyt daleko, tak jak
w rowerach z tylnym amortyzatorem, zalecana jest wymiana
końcówki na końcówkę aluminio-
wą (sprzedawana oddzielnie).
Koniec pancerza z końcówką alu-
miniową powinien znajdować się
po stronie przerzutki.
Końcówka aluminiowa
Strona przerzutki
Uszczelniona końców-
ka z gumową osłoną
powinna być zamonto-
wana w oparciu pan-
cerza na ramie.
Gumowa osłona
Gumowa osłona
Należy uważać, aby nie zgiąć
Uszczelniona końcówka
n Wymiana przerzutki tylnej
Moment dokręcania kółka
prowadzącego/napinającego: 2,5 - 5,0 Nm
Klucz imbusowy 3 mm
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
(Polish)
Należy zapoznać się zarówno z niniejszą instrukcją serwisową, jak i instrukcją
układu napędowego Capreo.
Techniczna instrukcja serwisowa SI-5XJ0A-001
RD-F800
Łańcuch
Wzmocniony
sworzeń łączący
Wyciskacz do łańcucha
Łańcuch 9-rzędowy o
bardzo wąskich ogniwach,
np. CN-7701 / CN-HG93
Srebrny
TL-CN32 / TL-CN27
Łańcuch 8-/7-/6-rzędowy
o wąskich ogniwach, np.
CN-HG50 / CN-HG40
Czarny
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
Grupa Capreo
RAPIDFIRE (dźwignia zmiany biegów) SL-F800
Pancerz OT-SP41 (SIS-SP41)
Przerzutka tylna RD-F800
Typ SS/GS
Piasta tylna FH-F700
Biegi 9
Kaseta zębatek CS-HG70-S
Łańcuch CN-HG73
Ślizg SM-SP17 / SM-BT17
Symbol modelu RD-F800
Typ SS GS
Biegi 9
Całkowita pojemność 17 T
Stosowana zębatka 9 - 26 T
Najmniejsza zębatka 9 T
  • Page 1 1

Shimano RD-F800 Service Instructions

Typ
Service Instructions