Shimano RD-2300 Service Instructions

Typ
Service Instructions
1
1 2
2
Największa zębatka
Kółko prowadzące
Śruba regulacji
dolnej
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie
poniższej kombinacji.
Montaż tylnej przerzutki
Podczas instalowania należy uważać, aby śruba regulacyjna napięcia B nie
zetknęła się z hakiem na zakończeniu widełek. W przeciwnym razie zostanie
zniekształcona.
Klucz
imbusowy
5 mm
Śruba
regulacyjna B
Hak
przerzutki
Długość łańcucha
Najmniejsza zębatka Największa tarcza
Kółko prowadzące
Kółko napinające
Łańcuch
90°
Regulacja skoku i zabezpieczanie
linki
1. Regulacja górna
Obrócić śrubę regulacji górnej, aby ustawić tak,
że kółko prowadzące znajdzie się pod krawędzią
zewnętrzną najmniejszej koronki, patrząc
od tyłu.
1
2
1 2
Zewnętrzna
krawędź
najmniejszej
koronki
Kółko prowadzące
Śruba regulacji
górnej
2. Mocowanie i zabezpieczanie
linki
Przyłączyć linkę do tylnej
przerzutki i po usunięciu luzu
początkowego linki, ponownie
przymocować tylną przerzutkę,
jak pokazano na rysunku.
Pociągnąć
Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
Uwaga:
Upewnić się,
że linka jest
przymocowana
w rowku.
Rowek
3. Regulacja dolna
Obrócić śrubę regulacji dolnej tak, aby kółko
prowadzące przesunęło się do położenia
bezpośrednio w linii z największą koronką.
4. Jak używać śruby regulacyjnej B
Założyć łańcuch na najmniejszą przednią tarczę
i największą koronkę tylną i obrócić ramię mechanizmu
korbowego do tyłu. Następnie obrócić śrubę
regulacyjną B, aby ustawić kółko prowadzące tak blisko
koronki jak to możliwe, ale tak, aby jej nie dotykało.
Następnie ustawić łańcuch na najmniejszej koronce i
powtórzyć powyższe czynności, pamiętając, aby kółko
prowadzące nie dotknęło koronki.
1
2
1 2
2
1
Największa zębatka
Najmniejsza zębatka
Śruba regulacyjna B
W celu zapewnienia najlepszego działania przerzutki SIS
należy okresowo smarować wszystkie elementy
przeniesienia napędu.
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
Prawidłowy kąt z podłożem
Kiedy następuje zmiana
na trzeci bieg
Kiedy nie słychać
dźwięku
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Najlepsze ustawienie
Najlepsze ustawienie jest wówczas,
kiedy dźwignia zmiany biegów jest
przestawiana tylko tyle, aby
wykasować luz,
a łańcuch dotyka trzeciej koronki
i powoduje hałas.
* Przestawić dźwignię do pierwotnego położenia
(położenie, kiedy dźwignia przerzuciła łańcuch na
drugą koronkę i kiedy została puszczona) i obrócić
ramię mechanizmu korbowego w prawo. Jeżeli
łańcuch dotyka trzeciej koronki i hałasuje, obracać
powoli pokrętłem regulacyjnym pancerza, dokręcając
go, dopóki hałas nie ustąpi i łańcuch nie zacznie
przemieszczać się płynnie.
Nacisnąć dźwignię w celu zmiany biegów i sprawdzenia
czy w położeniu któregoś z biegów występuje hałas.
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Dokręcać pokrętło
regulacyjne linki dopóki
łańcuch nie wróci na
drugą koronkę.
(w prawo)
Poluzować pokrętło
regulacyjne pancerza
dopóki łańcuch nie
dotknie trzeciej koronki
i nie zacznie hałasować.
(w lewo)
Dane techniczne
Moment dokręcenia śruby
haka: 8 - 10 Nm
5. Regulacja SIS
Kilka razy poruszyć dźwignią w celu przesunięcia
łańcucha na drugą koronkę. Następnie, naciskając
na dźwignię aż do oporu, obrócić ramieniem
mechanizmu korbowego.
2
3
Dźwignia (A)
Luz
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Do czyszczenia łańcucha stosować obojętne środki czyszczące. Nie
należy stosować zasadowych lub kwaśnych środków czyszczących
takich jak odrdzewiacze, ponieważ mogą one prowadzić do
uszkodzenia i/lub usterki łańcucha.
Do łączenia łańcuchów o wąskich ogniwach stosować tylko
wzmocnione sworznie łączące.
Dostępne są dwa różne typy wzmocnionych sworzni łączących.
Przed wybraniem sworznia zapoznać się z poniższą tabelą.
W przypadku stosowania sworzni innych niż wzmocnione lub kiedy
stosowany jest sworzeń wzmocniony lub narzędzie niedostosowane
do typu łańcucha, połączenie łańcucha będzie za słabe, co może
spowodować rozerwanie lub spadanie łańcucha.
Jeżeli konieczne jest wyregulowanie długości łańcucha z powodu
zmiany liczby zębów zębatek skrócić łańcuch w miejscu innym niż
miejsce, gdzie łańcuch został
połączony za pomocą sworznia
wzmocnionego lub sworznia
końcowego. Łańcuch ulegnie
uszkodzeniu, jeżeli zostanie
skrócony w miejscu, gdzie został
połączony za pomocą sworznia
wzmocnionego lub sworznia końcowego.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch
nie jest uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest
uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym razie może
dojść do zerwania łańcucha i poważnego zranienia.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą
doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować
poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję
serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować
wszystkie części ruchome.
Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie jest możliwa,
należy wymienić przerzutkę.
Należy okresowo czyścić przerzutkę i smarować wszystkie części
ruchome (mechanizm i kółka).
Jeżeli nie można wyregulować zmiany przełożeń, sprawdzić, czy
rama i hak roweru są równoległe do osi. Sprawdzić również, czy
nasmarowana jest linka oraz czy pancerz nie jest zbyt długi lub zbyt
krótki.
Jeżeli w wyniku poluzowania słychać nietypowy dźwięk w kółku,
należy wymienić kółko.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz
i ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby
zapewnić swobodne ślizganie się linki.
Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo
odradzane, ponieważ mają one tendencję do pogarszania działania
przerzutki SIS ze względu na duże opory linek.
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia ani pogorszenia
działania wynikających z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji
lub obsługi prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy
rowerów.
SI-5XA0A-001-03
Techniczna instrukcja serwisowa
RD-2300
SI-5XA0A-001
Dźwignia przerzutki
ST-2300 / SL-R400
ST-R221 / SL-R440-8
ST-2303 / ST-R225
SL-R440-8
Biegi 16 24
Pancerz SIS-SP40
Przerzutka tylna RD-2300
Piasta tylna FH-2200
Kaseta zębatek CS-HG50-8
Łańcuch CN-HG50
Ślizg SM-SP17
Całkowita pojemność 35 zęby lub mniej
Największa zębatka 26 T
Najmniejsza zębatka 12 T
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 22 T
Łańcuch
Wzmocniony sworzeń
łączący
Wyciskacz do łańcucha
Łańcuch 9-rzędowy o
bardzo wąskich ogniwach,
np. CN-7701/CN-HG93
Srebrny
TL-CN32 / TL-CN23
Łańcuch 8-/7-/6-rzędowy
o wąskich ogniwach, np.
CN-HG50/CN-IG51
Czarny
TL-CN32 / TL-CN23
Wzmocniony sworzeń łączący
Sworzeń końcowy Sworzeń ogniwa
7.1mm
6.5mm
6,5 mm
7,1 mm
  • Page 1 1

Shimano RD-2300 Service Instructions

Typ
Service Instructions