FA00700M4C - ver. 1 - 02/2017
ZMIANA KIERUNKU MONTAŻU SZLLABANÓW GARD
Niniejszy dokument zawiera instrukcje opisujące przekształcenie
szlabanu GARD z lewostronnego na prawostronny i odwrotnie.
Zalecamy przechowywać je razem z instrukcjami montażu szlabanu.
- Szlaban lewostronny (SX), to szlaban z obudową zamontowaną
po lewej stronie, ramieniem zamykającym się po stronie prawej i
dzwiczkami inspekcyjnymi zamontowanymi w sposób widoczny :
1. Wejście
2. Chroniony obszar
3. Obudowa
- Szlaban prawostronny (DX), to szlaban z obudową zamontowaną
po prawej stronie, ramieniem zamykającym się po stronie
prawej i dzwiczkami inspekcyjnymi zamontowanymi w sposób
widoczny :
4. Wejście
5. Chroniony obszar
6. Drzwiczki inspekcyjne
N.B.: Jeżeli nie ma szczególnych powodów, które tego wymagają,
zaleca się umieścić obudowę tak, by drzwiczki były zwrócone
do wewnątrz, co ułatwi operacje montażu i/lub konserwacji oraz
jest korzystniejsze ze względów bezpieczeństwa.
Za strefę wewnętrzną uważa się strefę, dostęp do której jest
chroniony przez szlaban Gard.
OPIS "KROK PO KROKU" PROCEDURY ZMIANY KIERUNKU MONTAŻU
SZLABANÓW G2500 / G2500N - G4000 / G4000N / G4001
- Jeśli ramię jest już zamontowane, ustawić je w pozycji
pionowej , a następnie wyjąć je;
- przy użyciu specjalnego klucza wysprzęglić siłownik;
- wyjąć sprężynę służącą jako przeciwwaga, po wcześniejszym
poluzowaniu, działając na nakrętkę , sprężynę
(odkręcając) i śrubę mocującą przegubu ;
- wyjąć zespół wyłączników krańcowych ;
- odłączyć zespół górnego ogranicznika mechanicznego
(ogranicznik wspornikowy) ;
- przesunąć dolny ogranicznik mechaniczny po przeciwnej stronie;
- obrócić o 270° ramię siłownika :
• iw kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara
dla przekształcenia szlabanu prewostronnego (DX) w
lewostronny (SX)
• iw kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara
dla przekształcenia szlabanu lewostronnego (SX) w
prawostronny (DX);
- zamontować zespół górnego ogranicznika mechanicznego
(moment dokręcania: 77,5 Nm) i przesunąć ogranicznik
po przeciwnej stronie;
- obrócić płytę mocowania ramienia o 180° (moment
dokręcania śrub: 45 Nm);
- umieścić ponownie po przeciwnej stronie zespół wyłączników
krańcowych;
- odwrócić przewody mikrowyłączników położeń krańcowych i
biegunowość silnika na płycie sterującej ;
- zasprzęglić siłownik;
- zaczepić sprężynę i zamontować zespół. Jeżeli szlaban był już
zainstalowany należy ponownie wyrównać położenie poziome/
pionowe ramienia oraz ponownie wyważyć ramię.
OPIS "KROK PO KROKU" PROCEDURY ZMIANY KIERUNKU
MONTAŻU SZLABANÓW G5000 / G6000 / G6000N / G6001
- Jeśli ramię jest już zamontowane, ustawić je w pozycji
pionowej , a następnie wyjąć je;
- przy użyciu specjalnego klucza wysprzęglić siłownik;
- wyjąć sprężynę (lub sprężyny) służącą jako przeciwwaga,
po wcześniejszym poluzowaniu, działając na nakrętkę
, sprężynę (odkręcając) i śrubę mocującą przegubu ;
- odczepić dźwignię napędową od ramienia odkręcając
odpowiednią śrubę ;
- odłączyć ramię dźwigni od drążka ramienia , wyjmując
dwa elastyczne kołki .
Obrócić ramię szlabanu o180° działając na płyty mocowania ramienia .
Obrócić ramię dźwigni w dół o 90°, po czym zablokować je
ponownie na ramieniu szlabanu przy pomocy elastycznych kołków.
- odkręcić i przesunąć górny ogranicznik mechaniczny po
przeciwnej stronie;
- odczepić i obrócić o 180° dolny ogranicznik mechaniczny (moment
dokręcenia: 77,5 Nm), lekko przesuwając ramię siłownika;
- zamocować dźwignię napędową ramienia dźwigni (moment
dokręcania: 77,5 Nm);
- zdjąć pokrywę zespołu wyłączników krańcowych ;
odłączyć i obrócić o 90° bloczek aktywacji mikrowałączników
, zgodnie z rysunkiem, po czym zamknąć pokrywę;
- odwrócić przewody mikrowyłączników położeń krańcowych i
biegunowość silnika na tablicy elektrycznej ;
- zasprzęglić siłownik;
- zaczepić sprężynę (lub sprężyny) i zamontować zespół. Jeżeli
szlaban był już zainstalowany należy ponownie wyrównać
położenie poziome/pionowe ramienia oraz ponownie wyważyć
ramię.
POŁĄCZENIA ELEKTRYCZNE, KTÓRE NALEŻY ZMIENIĆ
NA PŁYTACH STERUJĄCYCH SZLABANÓW - POŁĄCZENIA
SZLABANU LEWOSTRONNEGO (SX)
7. Mikrowyłącznik otwierania (przewód na zacisku FA "BIAŁY")
8. Mikrowyłącznik zamykania (przewód na zacisku FC
"CZERWONY")
9. Silnik 24 V (przewód na zacisku M "BRĄZOWY"; przewód
na zacisku N "NIEBIESKI")
10. Silnik 230 V (przewód na zacisku V "BRĄZOWY"; przewód
na zacisku U "NIEBIESKI")
POŁĄCZENIA ELEKTRYCZNE, KTÓRE NALEŻY ZMIENIĆ
NA PŁYTACH STERUJĄCYCH SZLABANÓW - POŁĄCZENIA
SZLABANU PRAWOSTRONNEGO (DX)
11. Mikrowyłącznik otwierania (przewód na zacisku FC "BIAŁY")
12. Mikrowyłącznik zamykania (przewód na zacisku FA
"CZERWONY")
13. Silnik 24 V (przewód na zacisku M "NIEBIESKI"; przewód na
zacisku N "BRĄZOWYI")
14. Silnik 230 V (przewód na zacisku V "NIEBIESKI"; przewód na
zacisku U "BRĄZOWY")
PL
Produkt jest zgodny z obowiązującymi dyrektywami odniesienia.
WYCOFANIE Z UŻYTKU I UTYLIZACJA - Części opakowania (karton, tworzywo
sztuczne, itp.) są przyjmowane ze stałymi odpadami miejskimi. Części produktu
(metal, karty elektroniczne, baterie itd.), należy poddać selektywnej zbiórce. Aby
poznać sposoby utylizacji należy sprawdzić przepisy obowiązujące w miejscu
instalacji.
NIE WYRZUCAĆ DO OTOCZENIA!
TREŚĆ INSTRUKCJI MOŻE ULEGAĆ ZMIANOM W DOWOLNYM MOMENCIE I
BEZ KONIECZNOŚCI WCZEŚNIEJSZEGO POWIADOMIENIA.
WYMIARY, JEŚLI NIE ZOSTAŁO PODANE INACZEJ, SĄ WYRAŻONE W
MILIMETRACH.
A GARD SOROMPÓK ÁTALAKÍTÁSA
Ez a dokumentum a GARD sorompók bal oldali felszerelésének
jobb oldalira (és viszont) történő átalakítását írja le. A sorompó
felszerelési kézikönyve is legyen kéznél.
- Bal oldali felszerelésű (SX) sorompón azt értjük, hogy a szekrény
bal oldalon van, a sorompóárboc jobb oldalon záródik és az
ajtó látható :
1. Bejárati oldal
2. Belső terület
3. Szekrény
- Jobb oldali felszerelésű (DX) sorompón azt értjük, hogy a
szekrény jobb oldalon van, a sorompóárboc jobb oldalon záródik
és az ajtó látható :
4. Bejárati oldal
5. Belső terület
6. Ajtó
Figyelem: Ha nincs különleges oka másként rendelkezni, akkor
ajánlott a szekrényt úgy elhelyezni, hogy az ajtó a belső oldal felé
nyíljon, ezzel megkönnyíti a felszerelési és/vagy karbantartási
műveletek elvégzését, biztonsági szempontokból is.
A belső oldal alatt azt a területet értjük, amelyre a be- és kilépést
a Gard sorompóval ellenőrizzük.
A G2500 / G2500N - G4000 / G4000N / G4001 SOROMPÓK
ÁTALAKÍTÁSI LÉPÉSEINEK LEÍRÁSA
- ha már fel van szerelve, állítsa a sorompóárbocot függőleges
állásba és távolítsa el;
- oldja ki a kulccsal a motoros hajtóművet;
- oldja a feszítettségét és húzza ki az ellensúlyos rugót az anya
, rugó (kicsavarvozva) és a csuklópont rögzítő csavarja
segítségével ;
- távolítsa el a végállás-kapcsoló egységet ;
- kapcsolja le a felső mechanikus végállás-kapcsoló egységet
(tartó) ;
- helyezze át az alsó mechanikus végállás-kapcsolót az
ellentétes oldalra;
- fordítsa el 270°-kal a motoros hajtómű kart :
• az óra járásával ellenkező irányba a jobbosról a balosra való
átállításhoz
• az óra járásával megegyező irányba a balosról a jobbosra
való átállításhoz;
- szerelje vissza a felső mechanikus végállás-kapcsoló egységet
(meghúzási nyomaték: 77,5 Nm) és helyezze át a végállás-
kapcsolót az ellentétes oldalra;
- fordítsa el a sorompóárboc csatlakozó lemezt 180°-kal (a
csavarok meghúzási nyomatéka: 45 Nm);
- szerelje vissza a végállás-kapcsoló egységet az ellentétes oldalra;
- cserélje fel a végállás-mikrokapcsolók csatlakozó kábeleit
és a motor polaritását az elektromos panelen ;
- reteszelje a motoros hajtóművet;
- akassza vissza a rugót és helyezze el az egységet. Ha a
sorompó már fel van szerelve, akkor ismét el kell végezni
a sorompóárboc függőleges és vízszintes helyzetének és
kiegyenlítésének beállítását.
A G5000 / G6000 / G6000N / G6001 SOROMPÓK ÁTALAKÍTÁSI
LÉPÉSEINEK LEÍRÁSA
- ha már fel van szerelve, állítsa a sorompóárbocot függőleges
állásba és távolítsa el;
- oldja ki a kulccsal a motoros hajtóművet;
- oldja a feszítettségét és húzza ki az ellensúlyos rugót (vagy
rugókat) az anya , rugó (kicsavarvozva) és a csuklópont
rögzítő csavarja segítségével;
- kapcsolja le az erőátviteli kart az emelőkarról a megfelelő
csavar eltávolításával ;
- szabadítsa ki az emelőkart a sorompóárboc tengelyéről
a 2 rugalmas tüske kivételével .
Fordítsa el 180°-kal a sorompóárboc tengelyt az árboc csatlakozó
lemezekkel .
Fordítsa el az emelőkart 90°-kal lefelé, majd rögzítse ismét a
sorompóárboc tengelyre a rugalmas tüskékkel.
- csavarja le és helyezze át a felső mechanikus végállás-
kapcsolót az ellentétes oldalra;
- kapcsolja le és fordítsa el 180°-kal az alsó mechanikus
végállás-kapcsolót (meghúzási nyomaték: 77,5 Nm), kissé
mozdítsa el a motoros hajtómű karját ;
- kapcsolja vissza az emelőkar erőátviteli karját (meghúzási
nyomaték: 77,5 Nm);
- vegye le a fedelet a végállás-kapcsoló egységről ;
kapcsolja le és fordítsa el 90°-kal a mikrokapcsolók blokkját
az ábra szerint és zárja vissza a fedelet;
- cserélje fel a végállás-mikrokapcsolók csatlakozó kábeleit és
a motor polaritását az elektromos panelen ;
- reteszelje a motoros hajtóművet;
- akassza vissza a rugót (vagy rugókat) és helyezze el az egységet.
Ha a sorompó már fel van szerelve, akkor ismét el kell végezni
a sorompóárboc függőleges és vízszintes helyzetének és
kiegyenlítésének beállítását.
A SOROMPÓK VEZÉRLÉSEIN MÓDOSÍTANDÓ ELEKTROMOS
BEKÖTÉSEK - BAL OLDALI FELSZERELÉSŰ SOROMPÓ
7. Nyitó mikrokapcsoló (csatlakozó kábel az FA kapocshoz, FEHÉR)
8. Záró mikrokapcsoló (csatlakozó kábel az FC kapocshoz, PIROS)
9. 24 V-os motor (csatlakozó kábel az M kapocshoz, BARNA;
csatlakozó kábel az N kapocshoz, KÉK)
10. 230 V-os motor (csatlakozó kábel a V kapocshoz, BARNA;
csatlakozó kábel az U kapocshoz, KÉK)
A SOROMPÓK VEZÉRLÉSEIN MÓDOSÍTANDÓ ELEKTROMOS
BEKÖTÉSEK - JOBB OLDALI FELSZERELÉSŰ SOROMPÓ
11. Nyitó mikrokapcsoló (csatlakozó kábel az FC kapocshoz, FEHÉR)
12. Záró mikrokapcsoló (csatlakozó kábel az FA kapocshoz, PIROS)
13. 24 V-os motor (csatlakozó kábel az M kapocshoz, KÉK;
csatlakozó kábel az N kapocshoz, BARNA)
14. 230 V-os motor (csatlakozó kábel a V kapocshoz, KÉK;
csatlakozó kábel az U kapocshoz, BARNA)
HU
A termék megfelel a vonatkozó érvényes irányelveknek.
SELEJTEZÉS ÉS HULLADÉKKÉNT VALÓ KEZELÉS - A csomagolás elemei
(kartonpapír, műanyag stb.) települési szilárd hulladékként selejtezhetők. A
termék elemeit (fémek, elektronikus kártyák, akkumulátorok stb.) szelektív
hulladékgyűjtés keretében kell selejtezni. A hulladékként való kezelés módjával
kapcsolatosan ellenőrizze a felszerelés helyén érvényes szabályozást.
KERÜLNI KELL A KÖRNYEZETBE JUTÁSÁT!
A KÉZIKÖNYV TARTALMA BÁRMIKOR ÉS ELŐZETES FIGYELMEZTETÉS
NÉLKÜL MÓDOSÍTHATÓ.
A MÉRETEK MILLIMÉTERBEN VANNAK MEGADVA, KIVÉVE HA MÁSKÉNT
VAN JELÖLVE.
PREINAKA RAMPI GARD
Ovaj dokument sadrži upute za preinačavanje lijeve izvedbe
rampe GARD u desnu i obrnuto. Držite pri ruci i priručnik za
instalaciju rampe.
- Lijevom rampom (SX) smatra se rampa čije je kućište montirano
s lijeve strane, letva se spušta s desne strane, a bočni poklopac
je vidljiv :
1. Ulazna strana
2. Unutarnji prostor
3. Kućište
- Desnom rampom (DX) smatra se rampa čije je kućište montirano
s desne strane, letva se spušta s lijeve strane, a bočni poklopac
je vidljiv :
4. Ulazna strana
5. Unutarnji prostor
6. Bočni poklopac
Napomena: Ukoliko ne postoje posebni zahtjevi, savjetuje se
smještanje kućišta na način da bočni poklopac bude okrenut
prema unutrašnjosti, kako bi se olakšao postupak montaže i/ili
održavanja, a također i zbog sigurnosnih razloga.
Unutarnjim prostorom smatra se područje na kojem se želi
kontrolirati ulaz i izlaz pomoću rampe Gard.
KORAK PO KORAK POSTUPAK PREINAČAVANJA RAMPI G2500
/ G2500N - G4000 / G4000N / G4001
- Ako je letva već montirana, okrenuti ju u vertikalan položaj
, a zatim skinuti;
- deblokirati motoreduktor pomoću predviđenog ključa ;
- oprugu za protutežu odgovarajuće popustiti pomoću matice ,
opruge (odviti) i pričvrsnog vijka zgloba , a zatim izvaditi;
- izvaditi sklop graničnika hoda ;
- otkačiti sklop gornjeg mehaničkog graničnika (graničnik s
nosačem) ;
- premjestiti donji mehanički graničnik na suprotnu stranu;
- zaokrenuti ruku motoreduktora za 270° :
• suprotno od smjera kazaljke na satu, za preinaku desne
izvedbe u lijevu
• u smjeru kazaljke na satu, za preinaku lijeve izvedbe u
desnu;
- montirati sklop gornjeg mehaničkog graničnika (moment
pritezanja: 77,5 Nm) i premjestiti graničnik na suprotnu
stranu;
- zaokrenuti ploču za priključak letve za 180° (moment
pritezanja vijaka: 45 Nm);
- vratiti sklop graničnika hoda na suprotnu stranu;
- invertirati priključne kablove mikroprekidača za ograničavanje
hoda i polove motora na upravljačkoj ploči ;
- blokirati motoreduktor;
- zakačiti oprugu i namjestiti sklop. Ako je rampa već montirana,
potrebno je ponoviti postupke poravnavanja vodoravnog i
okomitog položaja te balansiranja letve.
KORAK PO KORAK POSTUPAK PREINAČAVANJA RAMPI G5000 /
G6000 / G6000N / G6001
- Ako je letva već montirana, okrenuti ju u vertikalan položaj
, a zatim skinuti;
- deblokirati motoreduktor pomoću predviđenog ključa ;
- oprugu (odnosno opruge) za protutežu odgovarajuće popustiti
pomoću matice , opruge (odviti) i pričvrsnog vijka zgloba,
a zatim ju izvaditi ;
- skinuti prijenosnu polugu s ruke poluge, izvadivši odnosni
vijak ;
- izvući 2 elastična zatika i osloboditi ruku poluge s osovine
letve .
Zaokrenuti osovinu letve za 180° putem ploče za priključak letve .
Zaokrenuti ruku poluge za 90° prema dolje, a zatim ju ponovno
pričvrstiti na osovinu letve pomoću elastičnih zatika.
- odviti gornji mehanički graničnik na
suprotnu stranu;
- otkačiti donji mehanički graničnik i zaokrenuti ga za 180°
(moment pritezanja: 77,5 Nm), pri čemu ruku motoreduktora
treba lagano odmaknuti;
- ponovno zakačiti prijenosnu polugu ruke poluge (moment
pritezanja: 77,5 Nm);
- skinuti poklopac sa sklopa graničnika hoda ; otkačiti i
zaokrenuti za 90° blok za aktiviranje mikroprekidača , kao
što je prikazano, a zatim zatvoriti poklopac;
- invertirati priključne kablove mikroprekidača za ograničavanje
hoda i polove motora na upravljačkoj ploči ;
- blokirati motoreduktor;
- zakačiti oprugu (odnosno opruge) i namjestiti sklop. Ako je rampa
već montirana, potrebno je ponoviti postupke poravnavanja
vodoravnog i okomitog položaja te balansiranja letve.
POTREBNE IZMJENE ELEKTRIČNIH SPOJEVA NA UPRAVLJAČKIM
KUTIJAMA RAMPI - SPOJEVI ZA LIJEVU RAMPU
7. Mikroprekidač za otvaranje (priključni kabel na stezaljku
FA "BIJELI")
8. Mikroprekidač za zatvaranje (priključni kabel na stezaljku
FC "CRVENI")
9. Motor 24 V (priključni kabel na stezaljku M "SMEĐI";
priključni kabel na stezaljku N "PLAVI")
10. Motor 230 V (priključni kabel na stezaljku V "SMEĐI";
priključni kabel na stezaljku U "PLAVI")
POTREBNE IZMJENE ELEKTRIČNIH SPOJEVA NA UPRAVLJAČKIM
KUTIJAMA RAMPI - SPOJEVI ZA DESNU RAMPU
11. Mikroprekidač za otvaranje (priključni kabel na stezaljku
FC "BIJELI")
12. Mikroprekidač za zatvaranje (priključni kabel na stezaljku
FA "CRVENI")
13. Motor 24 V (priključni kabel na stezaljku M "PLAVI";
priključni kabel na stezaljku N "SMEĐI")
14. Motor 230 V (priključni kabel na stezaljku V "PLAVI";
priključni kabel na stezaljku U "SMEĐI")
HR
Proizvod je sukladan s važećim mjerodavnim direktivama.
PRESTANAK UPORABE I ZBRINJAVANJE - Sastavni dijelovi ambalaže (karton,
plastika i dr.) smatraju se krutim komunalnim otpadom. Sastavne dijelove
proizvoda (metal, elektroničke kartice, baterije i dr.) potrebno je razdvojiti
i odvojeno odlagati. Za način zbrinjavanja provjeriti važeće propise u mjestu
ugradnje.
NE BACAJTE U OKOLIŠ!
SADRŽAJ PRIRUČNIKA PODLOŽAN JE IZMJENAMA U BILO KOJEM
TRENUTKU BEZ OBVEZE PRETHODNE OBAVIJESTI.
MJERE SU ISKAZANE U MILIMETRIMA, OSIM AKO NIJE DRUGAČIJE
NAZNAČENO.
ЛІВОБІЧНИЙ/ПРАВОБІЧНИЙ МОНТАЖ
ШЛАГБАУМІВ GARD
В даному документі містяться інструкції щодо перетворення
лівобічного шлагбауму GARD на правобічний та навпаки.
Під час переналаштування тримайте під рукою інструкцію
з монтажу шлагбауму.
- Під лівобічним шлагбаумом (SX) мається на увазі шлагбаум
з тумбою, встановленою ЗЛІВА, стрілою, яка закривається
СПРАВА, та оглядовим люком назовні :
1. Бік в'їзду
2. Внутрішня зона
3. Тумба шлагбауму
- Під правобічним шлагбаумом (DX) мається на увазі
шлагбаум з тумбою, встановленою СПРАВА, стрілою, яка
закривається ЗЛІВА, та оглядовим люком назовні :
4. Бік в'їзду
5. Внутрішня зона
6. Дверцята оглядового люку
Примітка: у разі відсутності особливих підстав, які цього
вимагають, рекомендується розміщувати тумбу оглядовим
люком всередину для спрощення робіт з монтажу та/або
технічного обслуговування, а також з міркувань безпеки.
Під внутрішньою ділянкою мається на увазі ділянка, в'їзд до
якої та виїзд з якої планується контролювати за допомогою
шлагбауму Gard.
ПОКРОКОВА ПРОЦЕДУРА ДЛЯ ПЕРЕНАЛАШТУВАННЯ
ШЛАГБАУМІВ G2500 / G2500N - G4000 / G4000N / G4001
- Якщо монтаж стріли вже виконаний, встановіть стрілу
у вертикальне положення , а потім демонтуйте її.
- Розблокуйте привід відповідним ключем;
- Розпустіть належним чином, а потім зніміть пружину
противагу: відкрутіть гайку , саму пружину (відкрутіть)
та кріпильний болт шарнірного з'єднання ;
- Демонтуйте блок кінцевих вимикачів ;
- Від'єднайте верхній механічний обмежувач ходу (обмежувач
на кронштейні) ;
- Змістіть нижній механічний обмежувач ходу у
протилежний бік;
- Поверніть на 270° важіль приводу :
• проти годинникової стрілки для перетворення
ПРАВОБІЧНОГО шлагбауму на ЛІВОБІЧНИЙ;
• за годинниковою стрілкою для перетворення ЛІВОБІЧНОГО
шлагбауму на ПРАВОБІЧНИЙ.
- Встановіть на місце верхній обмежувач ходу (момент
затягування ― 77,5 Нм) та змістіть обмежувач у
протилежний бік;
- Поверніть пластину кріплення стріли на 180° (момент
затягування гвинтів ― 45 Нм);
- Встановіть на місце блок кінцевих вимикачів.
- Інвертуйте проводи підключення кінцевих мікровимикачів
та полюси мотору на електричному щиті
;
- Заблокуйте привід.
- Знову зачепіть пружину та встановіть на місце весь блок.
Якщо шлагбаум вже встановлений, необхідно повторно
виконати процедуру горизонтального/вертикального
вирівнювання та балансування стріли.
ПОКРОКОВА ПРОЦЕДУРА ПЕРЕНАЛАШТУВАННЯ
ШЛАГБАУМІВ СЕРІЇ G5000 / G6000 / G6000N / G6001
- Якщо монтаж стріли вже виконаний, встановіть стрілу
у вертикальне положення , а потім демонтуйте її.
- Розблокуйте привід відповідним ключем;
- Розпустіть належним чином, а потім зніміть пружину
(пружини) противагу: відкрутіть гайку , саму пружину
(відкрутіть) та кріпильний болт шарнірного з'єднання ;
- Від'єднайте важіль передачі від плеча важелю, знявши
відповідний гвинт ;
- Зніміть плече важелю
з валу стріли , витягнувши дві
еластичні втулки .
Поверніть на 180° вал стріли, повернувши пластини її кріплення .
Поверніть плече важелю на 90° донизу, а потім знову
зафіксуйте його на валу еластичними втулками.
- Відкрутіть та змістіть верхній механічний обмежувач ходу
у протилежний бік;
- Від'єднайте та поверніть на 180° нижній механічний упор
(момент затягування ― 77,5 Нм), трохи пересунувши вбік
важіль приводу;
- Знову закріпіть важіль передачі плеча важелю (момент
затягування ― 77,5 Нм);
- Зніміть кришку блоку кінцевих вимикачів . Від'єднайте
та поверніть на 90° шпонку включення мікровимикачів так,
як показано на малюнку, та закрийте кришку;
- Інвертуйте проводи підключення кінцевих мікровимикачів
та полюси мотору на електричному щиті
;
- Заблокуйте привід.
- Знову зачепіть пружину (пружини) та встановіть на
місце весь блок. Якщо шлагбаум вже встановлений,
необхідно повторно виконати процедуру горизонтального/
вертикального вирівнювання та балансування стріли.
ЕЛЕКТРИЧНІ ПІДКЛЮЧЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ЗМІНИТИ В БЛОЦІ
УПРАВЛІННЯ ПРИ ПІДКЛЮЧЕННІ ЛІВОБІЧНОГО ШЛАГБАУМУ
7. Мікровимикач відкриття (кабель підключення у затиску
FA «БІЛИЙ»)
8. Мікровимикач закриття (кабель підключення у затиску
FC «ЧЕРВОНИЙ»)
9. Мотор з напругою 24 В (кабель підключення у затиску
М «КОРИЧНЕВИЙ»; кабель підключення у затиску N
«СИНІЙ»)
10. Мотор з напругою 230 В (кабель підключення у затиску V
«КОРИЧНЕВИЙ»; кабель підключення у затиску U «СИНІЙ»)
ЕЛЕКТРИЧНІ ПІДКЛЮЧЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ЗМІНИТИ В БЛОЦІ
УПРАВЛІННЯ ПРИ ПІДКЛЮЧЕННІ ПРАВОБІЧНОГО ШЛАГБАУМУ
11. Мікровимикач відкриття (кабель підключення у затиску
FС FC «БІЛИЙ»)
12. Мікровимикач закриття (кабель підключення у затиску
FА «ЧЕРВОНИЙ»)
13. Мотор з напругою 24 В (кабель підключення у
затиску М «СИНІЙ»; кабель підключення у затиску N
«КОРИЧНЕВИЙ»)
14. Мотор з напругою 230 В (кабель підключення у
затиску V «СИНІЙ»; кабель підключення у затиску U
«КОРИЧНЕВИЙ»)
UK
Прилад відповідає чинному законодавству.
ВИВІД З ЕКСПЛУАТАЦІЇ ТА УТИЛІЗАЦІЯ - Пакувальні матеріали (картон,
пластмаса тощо) можна утилізовувати як побутові відходи. Матеріали й
компоненти виробу (метал, електронні плати, елементи живлення тощо)
необхідно розділяти перед утилізацією. Утилізацію виробу необхідно
проводити у відповідності до чинного законодавства місцевості, в якій
здійснювалась його експлуатація.
НЕ ЗАБРУДНЮЙТЕ НАВКОЛИШНЄ СЕРЕДОВИЩЕ!
ЗМІСТ ЦІЄЇ ІНСТРУКЦІЇ МОЖЕ БУТИ ЗМІНЕНИЙ В БУДЬ-ЯКИЙ МОМЕНТ
БЕЗ ПОПЕРЕДНЬОГО ПОВІДОМЛЕННЯ.
ВИМІРИ, ЯКЩО НЕ ЗАЗНАЧЕНО ІНШЕ, ВКАЗАНІ В МІЛІМЕТРАХ.