TL-7S20 / 22 mm
TL-7S20 / 22 mm
0mm
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
1
2
3
Wartość napięcia szprychy
Prawa strona Lewa strona
600 - 1000 N 900 - 1350 N
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne
wytyczne.
SI-4G30A-002-03
Tuleja
osi
Osłona
przeciwkurzowa
Nakrętka
Zatyczka
Podkładka
Blokada szprychy
Szprycha
Uszczelka
(Wypust uszczelki jest po
zewnętrznej stronie)
Dokręcić
W przypadku używania klucza piasty na częściach ukośnych lewej osłony osi
należy uważać, aby nie zastosować zbyt dużego momentu obrotowego; w
przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia
Uwaga:
nie demontować pofałdowanej osłony
przeciwkurzowej na lewej osłonie piasty.
Uwaga:
Nie można zdemontować od lewej strony
piasty (strony z ząbkowaniami stałej
tarczy).
Uwaga:
W trakcie zdejmowania
i instalowania uszczelki
należy postępować bardzo
ostrożnie, aby jej nie zagiąć.
Przy ponownym instalowaniu
uszczelki należy się upewnić,
czy jest dobrze zorientowana,
i włożyć ją tak daleko, jak to
możliwe.
Smar DURA-ACE (Y-04110000)
• Lewa
Liczba kulek: 15 Rozmiar kulki: 5/32 cala
• Prawa
Liczba kulek: 17 Rozmiar kulki: 5/32 cala
Nasmarować
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Do montażu kół użyć narzędzia TL-HB16.
<Montaż>
Zamontować tuleję osi i następnie za pomocą narzędzi specjalnych (TL-7S20 / 22 mm) dokręcić
nakrętki zabezpieczające tak, aby podwójne zablokować mechanizm, jak pokazano na ilustracji.
TL-FC36
Pierścień blokady mocowania tarczy
Techniczna instrukcja serwisowa SI-4G30A-002
WH-M988-F15
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej kombinacji.
Tarcza SM-RT98
Dźwignia
zacisku osi
Tarcza
Moment dokręcania:
40 - 50 Nm
Moment dokręcania:
21 - 26 Nm
Wymiana szprych
Naciąg szprych
Konserwacja
Montaż tarczy
Dane techniczne
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty, dokręcić nyple.
W czasie montażu zastosować blokady szprych do zablokowania
obrotu szprych, a następnie włożyć wkrętak lub podobne narzędzie
do rowka w nakrętce, w celu dokręcenia nypla.
3. Obrócić zatyczkę w prawo, aby wkręcić go do
otworu w obręczy.W tym czasie użyć blokady
szprych, aby zapobiec obracaniu się szprychy.
Uwaga:
• Jeżeli podkładka nie została założona,
niemożliwe będzie wyregulowanie
naprężenia szprychy, dlatego należy
pamiętać o założeniu podkładek.
• Dokręcić nyple do końca gwintu.
Układy mogą zostać zdemontowane zgodnie z przedstawioną ilustracją. Okresowo należy smarować każdy
z elementów.
OSTRZEŻENIE
UWAGA
UWAGA
• Model WH-M988-F15 nie jest przeznaczony do zjazdowej ani do swobodnej jazdy na
rowerze. Jednak zależnie od warunków jazdy, w osi piasty może dojść do pęknięcia, które
może prowadzić do uszkodzenia osi piasty. Może to prowadzić do wypadku, którego
wynikiem mogą być poważne obrażenia lub śmierć. Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić
piasty, w celu upewnienia się, że nie ma pęknięć w osiach, a w przypadku znalezienia śladów
pęknięcia lub innych nietypowych śladów, NIE wolno korzystać z roweru.
• Modelu WH-M988-F15 można używać w połączeniu ze specjalnym widelcem i opcją
E-Thru. Jeżeli będzie używany w połączeniu z jakimkolwiek innymi widełkami przednimi
lub osią stałą, może to spowodować odłączenie się koła od roweru podczas jazdy i
w konsekwencji poważne obrażenia ciała.
• Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od rodzaju przedniego
amortyzatora. W przypadku montowania przedniego koła do widelca przedniego, zawsze
należy przestrzegać zaleceń podanych w Instrukcji serwisowej widelca przedniego. Jeżeli
zalecenia nie będą przestrzegane, przednie koło może wypaść z widelca przedniego, czego
konsekwencją może być poważny wypadek
• Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane. Jeżeli koła
są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru, powodując w konsekwencji
poważne zranienie.
• Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych szprych
oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku wystąpienia któregoś
z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
• Koło zaprojektowano do jazdy po ścieżkach. Nie stosować do jazdy zjazdowej. Może dojść
do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może spowodować wypadek.
• Jeżeli dźwignia zacisku piasty nie jest używana prawidłowo
prawidłowo, koło może spaść z roweru, co może doprowadzić do
poważnych obrażeń.
• Jeśli dźwignia zacisku piasty znajduje się po tej samej stronie co
tarcza, istnieje ryzyko, że będzie ona kolidować z tarczą, więc
należy sprawdzić, czy nie dochodzi do kolizji.
• Koła te przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami
tarczowymi. Nie wolno stosować tych kół z hamulcami obręczowymi.
• Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu instrukcji serwisowej dotyczącej hamulca tarczowego.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane,
zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
• Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z usunięciem taśmy
i założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia opony lub dętki lub może wystąpić
nagłe przebicie i spadnięcie opony, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
■ Okres docierania
• Tarcze hamulcowe wymagają dotarcia, dlatego siła hamowania rośnie wraz z upływem
okresu docierania. Należy o tym pamiętać podczas korzystania z hamulców w okresie
docierania. Ta sama sytuacja zaistnieje po wymianie okładzin hamulcowych lub tarczy.
• Stosować tylko oryginalne szprychy, nyple, zatyczki i podkładki Shimano. W przeciwnym
razie może dojść do uszkodzenia obręczy i piasty.
• Ciśnienie powietrza powinno mieścić się w zakresie 200-400 kPa {29-58 psi}.
• Uważać, aby nie naprężyć zbyt mocno zatyczek w czasie regulowania naprężenia szprych.
Jeśli zatyczki zostaną naprężone zbyt mocno, może nastąpić uszkodzenie obręczy.
(Zalecamy zasięgnąć porady autoryzowanego sprzedawcy rowerów w kwestii regulacji.)
• Nie zalecamy używania alkalicznych środków naprawczych przeznaczonych do celów
ogólnych, gdyż mogą one spowodować korozję i nieszczelność obręczy.
• W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia (TL-FC36) do zdejmowania oraz
zakładania pierścienia blokującego tarczy, należy uważać, aby nie dotknąć zewnętrznej
części tarczy rękoma. W celu ochrony rąk przed zranieniem, założyć rękawice.
Uwaga
• Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
• Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą one się
wydostać na zewnątrz.
• Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
• Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rowerów,
jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w szprychach i po pierwszym 1000 km
przebiegu.
• Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się uszczelniacza
powietrznego, które znajduje się na złączach.
• Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się naklejek na obręczy.
• Odblaski są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy
rowerów.
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW BEZ WSPORNIKA JIS/CPSC Biały
RR-550-WUA SW BEZ WSPORNIKA AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ WSPORNIKA DIN Bursztynowy
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
• Jeśli uchwyt mocowania zacisku i hak przerzutki nie zostaną ustawione równolegle, tarcza
może stykać się z zaciskiem.
• Jeśli tarcza jest zużyta, pęknięta lub uszkodzona, należy ją wymienić.
Liczba szprych 24
Szerokość obręczy 25,8 mm
Rozmiar obręczy 26”
Odpowiedni rozmiar opon 26x1,95 ~ 2,5
Odpowiednie hamulce Hamulec tarczowy