Og
lne informacje dotyczące bezpiecze
stwa
OSTRZE
ENIE
Techniczna instrukcja serwisowa
I-4BR0
WH-6600
WH-R601
WH-R600
• Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się że nie ma wygiętych lub luźnych szprych
raz w
nieceń, rys lub p
kni
ć na powierzchni obr
czy. W przypadku wyst
pienia które
oś
w
mienion
ch problemów, nie wolno uż
wać koła
• Nie stosować w poł
czeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelców te
o typu
ystans pomi
dzy osi
piasty a klockami hamulcowymi może ule
ać zmianom wskutek działania
mortyzator
w, więc w momencie użycia hamulc
w, klocki hamulcowe mogą dotkną
szprych
• Jeżeli zacisk piasty nie jest używany prawidłowo, koło może spa
z roweru, co może
oprowadzi
do poważnych obraże
. Przed użyciem dokładnie przeczyta
instrukcję serwisową
ac
s
u p
asty
• Te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o twardej nawierzchni. Jeśli koła będą używane
na nieutwardzonych nawierzchniach, mo
zostać skrzywione lub uszkodzone, co może
spowodować w
padek
• Przed jazd
na rowerze, sprawdzić czy koła s
dobrze zamocowane. Jeżeli koła s
w jakikolwie
sposób poluzowane, mo
one wypaść z roweru, cze
o konsekwencj
może być poważne
ran
en
e.
• Przed zamontowaniem czę
ci uzyska
i dokładnie przeczyta
niniejszą instrukcję
Lu
ne, zużyte lub uszkodzone czę
ci mogą spowodowa
obrażenia kierującego rowerem
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych czę
ci zamiennych Shimano
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
• Cz
ści nie s
obj
te
warancj
w zakresie normalne
o zużycia lub po
orszenia działania
wyn
a
ącego z norma
nego użyt
owan
a.
UWAGA
• Przed użyciem opony powinny zosta
napompowane do odpowiedniego ci
nienia
• W przypadku stosowania obr
czy z oponami drutówkami, stosować taśm
na obr
cze
wielkości 18-622, odporn
na wysokie ciśnienia, w przeciwnym razie może to spowodować
na
łe przebicie i wypadni
cie opony, co może prowadzić do poważnej kontuzji. Ponadto,
nie zalecamy ponowne
o używania taśmy na obr
cze po zdj
ciu jej z koła. W przypadku
onownego użycia ta
my, opony mogą zosta
nagle przebite i uszkodzone, co może prowadzi
o poważne
ontuz
.
UWAG
• W klockach hamulcowych Shimano R55HC (wysokowydajnych) zastosowano a
resywn
mieszank
, zapewniaj
c
wysok
skuteczność hamowania w warunkach mokrych. Powoduj
ne jednak przyspieszone zużycie obr
czy
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialności za mniejsz
trwałość obr
czy, która może wyst
pić
wskutek zastosowania klocków hamulcow
ch R55HC
• Używanie oryginalnych szprych, nypli i podkładek
himano jest stanowczo zalecane.
W przypadku użycia czę
ci innych niż Shimano, miejsce, w kt
rym nypel wchodzi do kołnierza
iasty może zosta
uszkodzone
• Przed użyciem sprawdzi
, czy do klock
w hamulcowych nie przylegają kawałki metalu lub ciała
bce. Jeżeli są obecne, takie przedmioty mogą spowodować uszkodzenie obręczy w momencie
uż
cia hamulców
• Nyple posiadaj
duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwi
kszenia napr
żenia szprychy
ednakże, podczas re
ulacji napr
żenia szprych należy uważać, aby nie dokr
cać nypli zbyt
mocno. W przypadku nadmierne
o napr
żenia nypli może dojść do uszkodzenia obr
czy
(Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu sprzedawcy rower
w.)
W celu uzyskania najlepszych osiąg
w, zalecamy wykorzystanie następującej
om
nac
.
Dane techniczne
Wymiana główki piasty
Montaż koronek HG
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
(Na przód
o
ac
rzednich zaple
szpryc
y
romieni
cie,
arówno z lewej,
jak i prawej stron
Włożyć i zaczepić szprychę o obręcz, jak pokazano na rysunku.
na rysunku pokazano obr
cz dla opon drutówek).
Wymiana szprych
Uwa
• Jeżeli koło stanie si
sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarować.
• Nie dawa
żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, w przeciwnym razie może się on wydosta
.
• Zagłębienie z drugiej strony otworu zaworu jest wska
nikiem zużycia obręczy. Jeżeli zagłębienie nie
est widoczne, obręcz znajduje się u kresu okresu użyteczno
ci
•
a
o wyposażen
e opc
ona
ne
ostępne są spec
a
ne
ucze
o szpryc
• Zalecamy zlecenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rowerów, jeżeli
wyst
puje jakikolwiek luz wst
pny w szprychach i po pierwszym 1000 km przebie
u
• Osłony szprych (CP-WH20-A) s
sprzedawane także oddzielnie. Szcze
ółowych informacji udzielaj
sprzedawc
rowerów
• Reflektory (produkowane przez CATEYE) sprzedawane s
także osobno. Szcze
ółowych informacji
udzielają sprzedawcy rower
w.
W przypadku każdej koronki,
owierzchnia z oznaczeniem grupy
owinna być skierowana na zewnątrz
i ustawiona tak, aby szerokie występy
na każdej koronce i część A (na której
owek jest szeroki) główki piasty, były
edne
linii.
owe
est szero
ty
o w
e
nym
e
scu.
*Wartości te należy traktować tylko jako wskazówkę.
• Podczas montowania koronek HG zastosowa
narzędzie specjalne (TL-LR15)
o dokr
cenia nakr
tki kasety.
• Aby wymienić koronki HG zastosować narz
dzia specjalne (TL-LR15)
TL-SR21, aby odkr
cić nakr
tk
kasety.
oment
o
ręcen
a:
- 5
m
Uwaga: Kasety z
batek
-6600
13-25T, 14-25T, 15-25T, 16-27T
nie można używa
z kołami WH-6600
R601
R600.
bręcz
zprycha
Zd ć k k j łó k ( łó ki) i i ić łó k
• Zdemontowa
nakrętkę mocującą gł
wkę
wewnątrz gł
wki
, a następnie wymieni
gł
wkę
Nakr
tka mocuj
ca główk
ma lewostronny gwint.
• Do
łówki jest używany specjalny smar. Nie należy
o mieszać z innymi smarami,
dyż może to spowodować problemy
działaniem mechanizmu sprz
aj
ce
o piasty. (Symbol smaru: Y-3B980000)
Uwaga: Nie należy pr
bowa
rozbierania
gł
wki, ponieważ może to
powodować niewłaściwe
zi
ł
ni
.
Korpus gł
wki
Nakrętka mocująca główkę.
Kl
z 17 mm Klucz imbusow
5 mm
Oś piasty
oment
o
ręcen
a:
- 15
m
zeroki występ
o
a
a
ystansowa
oron
a
ręt
a
asety
o
a
a
ystansowa na
ręt
asety
Nakrętka kasety
Narzędzie
TL-SR21)
m
nt
ż
-
15
I-4BR0B-03
Symbol modelu D
n
t
hni
zn
K
l
RR-550-WUW
W
P
a
y
RR-550-W
A
W
urszt
now
RR-317-W
A
W
urszt
now
dpowiedni rozmiar opon
O
ona drutówka
700C
19C - 28C
K
ł
WH-6600 / WH-R601 / WH-R600
a
cuch 10-rzęd
w
N-6600
oron
a 10-rzęd
w
-6600
Symbol modelu WH-6600
WH-R601 WH-R600
Prz
ł
ż
ni
ozm
ar o
r
czy 700
622 x 15
Odpowiednia dłu
o
szpr
ch
Na
rz
d 2
4 mm 2
mm
a t
272 mm
300 mm
Szerokość obręczy
,
mm
(Na tył)
Wartość napięcia szprychy
Na
rzód Na t
ł
980-1400N
Prawa strona
koronki
ewa strona
1000-1600N 600-1100N