Master BE 35-150 CEB Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
R
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Ogrzewacze o wydajności: 10kW, 20kW, 29kW, 44kW
–”Œ¬Œƒ—“¬Œ ƒÀfl œŒÀ‹«Œ¬¿“≈Àfl
œ≈–≈ƒ¬»∆Õ¤≈ ¬Œ«ƒ”’ŒÕ¿√–≈¬¿“≈À»
— —»—“≈ÃŒ… Õ¿ƒƒ”¬¿
ÃÓ˘ÌÓÒÚ¸ ̇„‚‡ÚÂÎÂÈ - 10, 20, 29 Ë 44 ͬÚ
FűTőBERENDEZéS MéRETEK: 10, 20, 29 éS 44 KW/ó
*PŘENOSNÉ OHŘÍVAČE
S NUCENÝM OBĚHEM VZDUCHU
Příručka pro uživatele
Modele - ÃÓ‰ÂÎË - Modellek - Modely:
BE35CEB, BE70CEB, BE100CEB, BE150CEB
HORDOZHATÓ, GÉPI LÉGFŰTŐ
BERENDEZÉS
FELHASZNáLóI KéZIKöNYV
Vákon ohřívačů: 10, 20, 29 a 44 kW/hod.
PRZENOŚNE WENTYLATOROWE
OGRZEWACZE POWIETRZA
104344
WAŻNE
Zaleca się dokładne przeczytanie i zrozumienie niniejszej instrukcji przed
przystąpieniem do montażu ogrzewacza, jego uruchomieniem i naprawą.
Niewłaściwe użycie ogrzewacza może spowodować poważne obrażenia
ciała. Należy zachować tę instrukcję do przyszłego użytku.
R
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Ogrzewacze o wydajności: 10kW, 20kW, 29kW, 44kW
Modele: BE35CEB, BE70CEB, BE100CEB, BE150CEB
PRZENOŚNE
WENTYLATOROWE
OGRZEWACZE POWIETRZA
2
104344
PRZENOŚNE WENTYLATOROWE OGRZEWACZE POWIETRZA
R
BE35CEB, BE70CEB, BE100CEB, BE150CEB
WAŻNE: Zaleca się dokładne
przeczytanie i zrozumienie
niniejszej instrukcji przed
przystąpieniem do montażu,
uruchomienia lub naprawy
ogrzewacza. Niewłaściwe użycie
ogrzewacza może spowodować
poważne obrażenia ciała, a nawet
śmierć w wyniku poparzeń,
pożaru, wybuchu, porażenia
prądem, bądź zatrucia tlenkiem
węgla.
Należy przeczytać i zrozumieć wszystkie
zawarte w tej instrukcji ostrzeżenia oraz
zachować ją do użytku w przyszłości.
Instrukcja ta jest przewodnikiem do
bezpiecznego i właściwego użytkowania
ogrzewacza.
Należy używać tylko oleju napędowego
lub lekkiego oleju opałowego Nr 1, aby
uniknąć ryzyka pożaru lub wybuchu.
Nigdy nie naleźy stosować benzyny,
nafty, rozpuszczalników, alkoholi lub
innych łatwopalnych paliw.
Napełnianie paliwem
NIEBEZPIECZENŚTWO:
Zatrucie tlenkiem węgla może
spowodować śmierć!
Zatrucie tlenkiem węgla: Pierwsze
objawy zatrucia tlenkiem węgla
przypominają grypę z bólami głowy,
zawrotami głowy i nudnościami. Jeśli
wystąpią wymienione wyżej objawy,
wówczas zachodzi przypuszczenie, że
ogrzewacz działa nieprawidłowo.
Należy natychmiast zaczerpnąć
świeżego powietrza! Ogrzewacz musi
zostać naprawiony. Niektóre osoby
bardziej podatne na zatrucie tlenkiem węgla,
np. kobiety ciężarne, osoby cierpiące na
choroby serca, płuc lub anemię, osoby
będące pod wpływem alkoholu oraz
przebywające na dużych wysokościach nad
poziomem morza.
OSTRZEŻENIA
a) Personel zajmujący się napełnianiem
ogrzewacza paliwem musi być
przeszkolony i szczegółowo
zaznajomiony ze wskazaniami
producenta oraz mającymi
zastosowanie zasadami
bezpiecznego napełniania paliwem
urządzeń ogrzewających.
b) Należy stosować wyłącznie paliwo
podane na tabliczce znamionowej
ogrzewacza.
c) Przed napełnianiem paliwem należy
wygasić ogień w każdej postaci,
w tym również kontrolny płomień
gazowy, a ogrzewacz pozostawić do
wystygnięcia.
d) Podczas napełniania paliwem
obserwować wszystkie przewody
paliwowe i połączenia przewodów
paliwowych pod kątem powstania
przecieku. Wszelkie przecieki należy
naprawić przed ponownym użyciem
ogrzewacza.
e) Nigdy nie przechowywać wewnątrz
budynku, w pobliżu ogrzewacza,
większej ilości paliwa niż jego
jednodniowy zapas. Zbiorniki
paliwa powinny znajdować się poza
budynkiem.
f) Wszelkie zbiorniki paliwa powinny
znajdować się w odległości co
najmniej 762 cm (25 stóp) od
ogrzewaczy, palników, urządzeń
spawalniczych i wszelkich innych
źródeł zapłonu (wyjątkiem jest
zbiornik paliwa będący integralnym
elementem ogrzewacza).
g)
W miarę możliwości przechowywanie
paliwa powinno
ograniczać się do
miejsc, w których stopień
przenikania podłoża nie pozwala na
przeciekanie paliwa na niższą
kondygnację lub jego zapalenie przez
ogień przedostający się z niższej
kondygnacji.
h) Miejsce przechowywania paliwa
powinno być utrzymane zgodnie
z miejscowymi przepisami.
Nigdy nie należy używać ogrzewacza
tam, gdzie występują opary benzyny,
rozpuszczalników lub innych
łatwopalnych substancji.
Należy przestrzegać wszelkich
przepisów lokalnych oraz wskazań
dotyczących eksploatacji urządzenia.
Ogrzewacze używane w pobliżu
impregnowanego brezentu, płótna lub
podobnych materiałów pokryciowych
powinny być umieszczone w bezpiecznej
odległości od tego typu materiałów.
Zalecana minimalna bezpieczna
odległość wynosi 304,80 cm (10 stóp).
Ponadto zaleca się, by materiały te miały
właściwość zmniejszonej zapalności.
Wspomniane materiały pokryciowe
należy bezpiecznie umocować, aby
zapobiec ich zapaleniu l
ub zakłócaniu
pracy ogrzewacza w
wyniku
wytwarzania prądów powietrza.
Należy używać ogrzewacz tylko
w
dobrze przewietrzanych
pomieszczeniach. Przed
uruchomieniem
ogrzewacza należy zapewnić wlot
świeżego powietrza przez otwarcie
o powierzchni co najmniej 2.800 cm
2
(3 stopy kwadr.) na każdą godzinną
wydajność 29kW.
Ogrzewacz powinien być używany
wyłącznie w miejscach wolnych od
łatwopalnych oparów lub dużej
zawartości pyłu.
Naleźy podłączać ogrzewacz wyłącznie
do źródła prądu o takim napięciu
i
częstotliwości, jakie podane na
tabliczce znamionowej modelu.
Naleźy używać wyłącznie 3-kołkowego,
uziemionego przedłużacza.
Wymagane minimalne odległości
ogrzewacza od materiałów i substancji
łatwopalnych:
od wylotu: 250 cm (8 stóp),
od powierzchni ścian bocznych, góry
i tyłu: 125 cm (4 stóp).
Podczas pracy ogrzewacza lub gdy jest
on gorący, należy go umieścić na
płaskiej i stabilnej powierzchni, aby
uniknąć niebezpieczeństwa pożaru.
Podczas przemieszczania bądź
przechowywania należy utrzymywać
ogrzewacz w pozycji poziomej, aby
uniknąć wycieku paliwa.
Nie należy dopuszczać dzieci i zwierząt
w pobliże ogrzewacza.
Naleźy wyłączać ogrzewacz z prądu,
kiedy nie jest używany.
Jeżeli ogrzewacz jest wyposażony
w termostat, może się włączyć o każdej
porze.
BEZPIECZENŚTWO
OBSŁUGI
3
104344
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Nigdy nie należy używać ogrzewacza
w pomieszczeniach mieszkalnych.
Nigdy nie należy blokować wlotu
powietrza (z tyłu) lub wylotu powietrza
(z przodu).
Nigdy nie należy przesuwać,
przemieszczać, napełniać paliwem lub
naprawiać działającego, gorącego lub
włączonego do prądu ogrzewacza.
Nigdy nie przyłączać jakichkolwiek
dodatkowych ciągów powietrznych na
wlocie i wylocie powietrza.
SCHEMATY MODELI
Pokrywa boczna
Korek
paliwa
Wylot gorącego
powietrza
Pokrywa górna
Przycisk kasowania
kontroli zerwania
płomienia
Przewód
elektryczny
Rysunek 2 - Modele 29kW, 44kW
Zbiornik
paliwa
Osłona
wentylatora
Pokrywa dolna
Pokrywa boczna
Zbiornik paliwa
Pokrywa górna
Wylot gorącego
powietrza
Uchwyt
Osłona wentylatora
Korek paliwa
Rysunek 1 - Modele 10kW, 20kW
Przewód
elektryczny
Przycisk kasowania
kontroli zerwania
płomienia
Pokrywa
dolna
Przełącznik WŁ/WYŁ
Przełącznik
WŁ/WYŁ
ROZPAKOWYWANIE
1. Wyjnij wszystkie opakowania
zabezpieczające użyte do transportu
ogrzewacza.
2. Wyjmij wszystkie części z pudła.
3. Sprawdź, czy nie zostały one
uszkodzone podczas transportu. Jeśli
ogrzewacz jest uszkodzony,
niezwłocznie zawiadomić dystrybutora,
u którego został on zakupiony.
BEZPIECZENŚTWO
OBSŁUGI
(ciąg dalszy)
4
104344
PRZENOŚNE WENTYLATOROWE OGRZEWACZE POWIETRZA
R
BE35CEB, BE70CEB, BE100CEB, BE150CEB
MONT
(TYLKO DLA MODELI 29kW,
44kW)
Modele te wyposażone w kółka i uchwyty.
Kółka, uchwyty i inne części służące do
montażu znajdują się w pudle.
Potrzebne narzędzia
Średniej wielkości śrubokręt typu
Phillips
Klucz nastawny lub o rozwartości 3/8
cala
Młotek
1. Wsuń w ramę wspierającą koła.
Zainstaluj koła na osi.
QAŻNE: Podczas instalowania kół,
należy skierować przedłużenia piast kół
w kierunku ramy wspierającej koła
(patrz rysunek 4).
2. Umieść nakrętki kołpakowe na końcach
osi. Delikatnie stuknij młotkiem, by
weszły na miejsce.
3. Ustaw ogrzewacz na ramie wspierającej
koła. Upewniij się, czy wlot powietrza
ogrzewacza (z tyłu) znajduje się ponad
kołami. Dopasuj otwory w kołnierzu
zbiornika paliwa z otworami w ramie
wspierającej koła.
4. Umieść przedni i tylny uchwyt na górnej
powierzchni kołnierza zbiornika paliwa.
Przełuż śruby przez uchwyty, kołnierz
zbiornika paliwa oraz ramę wspierającą
koła. Na każdą przełożoną śrubę mocno
nakręć ręcznie nakrętkę.
5. Po przełożeniu wszystkich śrub mocno
dokręć nakrętki.
Rysunek 3 - Montaż kół i uchwytów, tylko dla modeli 29kW, 44kW
Śruba
Rama
wspierająca
koła
Koło
Nakrętka
kołpakowa
Nakrętka
Przedłużenie piasty
Uchwyt przedni
Uchwyt tylny
Wlot powietrza
Kołnierz
zbiornika
paliwa
Wylot gorącego
powietrza
5
104344
INSTRUKCJA OBSŁUGI
ZASADA DZIAŁANIA
System paliwowy: Pompa powietrzna
przepycha powietrze przez kanał
powietrzny. Następnie jest ono popychane
do dyszy na głowicy palnika. Powietrze to
powoduje zasysanie paliwa ze zbiornika.
Drobno rozpulone paliwo jest wtryskiwane
do komory spalania.
System powietrza: Wentylator jest
obracany za pomocą silnika. Wentylator
przepycha powietrze do komory spalania
i dookoła niej. Ogrzane powietrze dostarcza
strugi czystego, gorącego powietrza.
System zapłonu: Elektroniczny
zapłonnik przesyła napięcie na świecę
zapłonową. Zapala ona mieszankę
paliwowo-powietrzną.
System kontroli zerwania płomienia:
system ten powoduje wyłączenie
ogrzewacza przy zerwaniu (zgaśnięciu)
płomienia.
Rysunek 4 - Przekrój operacyjny
PALIWO
Nie naleźy używać paliw ciężkich, takich
jak olej opałowy Nr 2 lub Diesel Nr 2.
Używanie paliw ciężkich może stać się
przyczyną:
zablokowania filtra paliwa i dyszy
pojawienia się osadów węgla na świecy
zapłonowej
OSTRZEŻENIE: Należy
używać wyłącznie nafty lub
lekkiego oleju opałowego Nr 1,
żeby uniknąć ryzyka pożaru lub
wybuchu. Nigdy nie używać
benzyny, benzyny ciężkiej,
rozpuszczalników do farb,
alkoholu, ani innych, wysoce
zapalnych paliw.
Filtr paliwa
Powietrze do systemu
paliwowego
Powietrze do spalania
i ogrzewania
Paliwo
Świeca
zapłonowa
Komora
spalania
Silnik
Kanał
powietrzny do
palnika
Zapłonnik
elektroniczny
Wylot
czystego
gorącego
powietrza
Wlot
zimnego
powietrza
Filtr wylotu
powietrza
Dysza
palnika
Filtr wlotu
powietrza
Pompa powietrza
Wentylator
Głowica palnika
Zbiornik
paliwa
konieczności używania nietoksycznych
środków zapobiegających zamarzaniu
paliwa podczas bardzo niskich
temperatur
WAŻNE: Należy używać WYŁĄCZNIE
zbiornika przeznaczonego do
przechowywania OLEJU
NAPĘDOWEGO. Należy upewnić się, że
pojemnik jest czysty. Obce ciała jak rdza,
brud lub woda spowodują wyłączenie
ogrzewacza przez kontrolę zerwania
płomienia. Obce substancje mogą także
spowodować konieczność częstego
czyszczenia systemu paliwowego.
6
104344
PRZENOŚNE WENTYLATOROWE OGRZEWACZE POWIETRZA
R
BE35CEB, BE70CEB, BE100CEB, BE150CEB
Aby wyłączyć ogrzewacz
należy:
1. Nastawić przełącznik WŁ/WYŁ na
WYŁ
Aby ponownie włączyć
ogrzewacz należy:
1. Odczekać 2 minuty od wyłączenia
ogrzewacza.
2. Powtórzyć czynności zgodnie
z punktem Aby włączyć ogrzewacz.
PRZEWIETRZANIE DZIAŁANIE
Rysunek 5 - Przycisk kasowania kontroli
zerwania płomienia, modele 10kW, 20kW
Rysunek 6 - Przycisk kasowania kontroli
zerwania płomienia, modele 29kW, 44kW
Należy zapewnić wlot świeżego powietrza
przez otwarcie o powierzchni co najmniej
2.800 cm
2
(3 stopy kwadr.) na każdą
godzinną wydajność 29kW. Przy kilku
pracujących urządzeniach należy dostarczyć
odpowiednio więcej świeżego powietrza.
Przykład: Ogrzewacz 44kW wymaga
spełnienia jednego z warunków:
drzwi garażu na dwa samochody
podniesione na wysokość 15 cm (6 cali)
drzwi garażu na jeden samochód
podniesione na wysokość 23 cm (9 cali)
dwa okna o szerokości 76 cm (30 cali)
każde podniesione na wysokość
31 cm (12 cali)
OSTRZEŻENIE: Przed
przystąpieniem do eksploatacji
urządzenia należy uważnie
przeczytać i zrozumieć wszystkie
ostrzeżenia zawarte w rozdziale
dotyczącym bezpieczeństwa
obsługi ogrzewacza. Informacje
te konieczne dla
prawidłowego używania
ogrzewacza. Należy również
przestrzegać wszelkich
przepisów lokalnych.
Aby włączyć ogrzewacz należy:
1. Przestrzegać wszelkich wskazań
dotyczących wentylacji i bezpieczeństwa.
2. Napełnić zbiornik paliwa olejem
napędowym lub lekkim olejem
opałowym Nr 1.
3. Zamknąć nakrętkę zbiornika paliwa.
4. Włączyć wtyczkę ogrzewacza do
standardowego uziemionego gniazdka
230V/50Hz. Jeśli jest to konieczne,
należy użyć przedłużacza. Należy
używać tylko 3-kołkowego,
uziemionego przedłużacza.
Wymagania dotyczące rozmiaru
przewodu elektrycznego
w przedłużaczu
długość do 30,5 m (100 stóp) - przewód
1,00 mm
2
(16 AWG)
długość od 30,6 do 61 m (101 do 200
stóp) - przewód 1,50 mm
2
(14 AWG)
Nastawić przełącznik WŁ/WYŁ na
i ogrzewacz powinien ruszyć. Jeśli to nie
nastąpi, wcisnąć przycisk kasowania
kontroli zerwania płomienia (zob.
rysunki 5 i 6).
OSTRZEŻENIE: Należy
przestrzegać wymagań
dotyczących minimalnego
przewietrzania ogrzewanych
pomieszczeń świeżym
powietrzem z zewnątrz. Przy
niedostatecznej ilości świeżego
powietrza może wystąpić
zatrucie tlenkiem węgla. Należy
zapewnić odpowiednie
przewietrzenie świeżym
powietrzem z zewnątrz przed
uruchomieniem urządzenia.
Przycisk kasowania
kontroli zerwania płomienia
Przycisk kasowania kontroli zerwania
płomienia
Przełącznik
WŁ/WYŁ
Przełącznik
WŁ/WYŁ
7
104344
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Część
Zbiornik paliwa
Filtr wylotu powietrza i filtr włókninowy
Filtr wlotu powietrza
Filtr paliwa
Świeca zapłonowa
Łopatki wentylatora
Silnik
Jak często
Przepłukiwać co 150-200 godzin pracy lub
w razie potrzeby.
Wymieniać co 500 godzin pracy lub raz
w roku.
Przemywać wodą z mydłem i wysuszyć co
500 godzin działania lub w razie potrzeby.
Czyścić dwa razy w ciągu sezonu
grzewczego lub w razie potrzeby.
Czyścić i uszczelniać co 600 godzin pracy
lub wymienić w razie potrzeby.
Czyścić raz w sezonie lub w razie potrzeby.
Konserwacja nie potrzebna. Naoliwiony na
stałe.
W jaki sposób
Patrz Przechowywanie, transport, wysyłka,
powyżej.
Patrz Filtr wylotu powietrza, filtr wlotu
powietrza i filtr włókninowy, strona 11.
Patrz Filtr wylotu powietrza, filtr wlotu
powietrza i filtr włókninowy, strona 11.
Patrz Filtr paliwa, strona 9.
Patrz Świeca zapłonowa, strona 10.
Patrz Wentylator, strona 14.
PRZECHOWYWANIE,
TRANSPORT,
WYSYŁKA
Uwaga: Przy wysyłce, przedsiębiorstwa
transportowe wymagają opróżnienia
zbiorników paliwowych.
1. Opróżnj zbiornik paliwa.
Uwaga: Niektóre modele wyposażone
w korek spustowy paliwa w spodniej
części zbiornika paliwa. W takim
przypadku, w celu opróżnienia
zbiornika paliwa, należy odkręcić korek
spustowy. Jeśli ogrzewacz nie jest
wyposażony w korek spustowy paliwa,
należy opróżnić zbiornik przez otwór na
górze. Należy zawsze upewnić się, że
całe paliwo zostało usunięte ze
zbiornika.
BIEŻĄCA
KONSERWACJA
OSTRZEŻENIE: Nigdy nie należy naprawiać ogrzewacza, gdy jest on
włączony do prądu, w czasie pracy lub gdy jest gorący. Może to
spowodować poważne oparzenia lub porażenie prądem.
2. Zamocuj z powrotem korek spustowy
paliwa, jeśli był użyty.
3. Jeśli w starym paliwie zauważalny jest
osad, należy wlać do zbiornika 1 lub 2
litry (kwarty) czystego oleju
napędowego, zamieszać i opróżnić
zbiornik ponownie. Zapobiegnie to
zapychaniu filtrów osadem przy użyciu
w przyszłości.
4. Zamocuj z powrotem korek paliwa lub
korek spustowy paliwa. Należy pozbyć
się starego paliwa w sposób zgodny
z przepisami. Sprawdź, czy lokalne
stacje serwisowe nie przyjmują
używanego paliwa do oczyszczenia
i ponownego użycia.
5. Naleźy przechowywać ogrzewacz
w suchym miejscu, upewniając się, że
miejsce przechowywania jest wolne od
kurzu i oparów wywołujących korozję.
WAŻNE: Nie należy przechowywać nafty
przez miesiące letnie w celu użycia
w następnym sezonie grzewczym. Używanie
starego paliwa może uszkodzić ogrzewacz.
8
104344
PRZENOŚNE WENTYLATOROWE OGRZEWACZE POWIETRZA
R
BE35CEB, BE70CEB, BE100CEB, BE150CEB
DIAGNOSTYKA
1. Złe ciśnienie w pompie
2. Zanieczyszczony filtr wylotu powietrza,
filtr wlotu powietrza lub filtr
włókninowy
3. Zanieczyszczony filtr paliwa
4. Zanieczyszczenia w dyszy palnika
5.
Zanieczyszczona soczewka fotokomórki
6. Wadliwa kontrola zerwania płomienia
1. Patrz Regulacja ciśnienia w pompie,
strona 11.
2. Patrz Filtr wylotu powietrza, filtr wlotu
powietrza i filtr włókninowy, strona 11.
3. Patrz Filtr paliwa, strona 9.
4. Patrz Dysza palnika, strona 12.
5. Wyczyść soczewkę fotokomórki.
6. Wymienić kontrolę zerwania płomienia
OSTRZEŻENIE: Nigdy nie należy naprawiać ogrzewacza, gdy jest on
włączony do prądu, w czasie pracy lub gdy jest gorący. Może to
spowodować poważne oparzenia lub porażenie prądem.
ZAUWAŻONA USTERKA MOŻLIWA PRZYCZYNA NAPRAWA
Ogrzewacz włącza się, ale po krótkim czasie
kontrola zerwania płomienia wyłącza
ogrzewacz.
Ogrzewacz nie zapala, ale silnik pracuje
przez krótką chwilę.
1. Złe ciśnienie w pompie
2. Osad węgla na świecy zapłonowej lub
niewłaściwa odległość między
elektrodami
3. Zanieczyszczony filtr paliwa
4. Zanieczyszczenia w dyszy palnika
5. Woda w zbiorniku paliwa
6. Nie uziemiony zapłonnik elektroniczny
7. Uszkodzony zapałonnik elektroniczny
1. Patrz Regulacja ciśnienia w pompie,
strona 11.
2. Patrz Świeca zapłonowa, strona 10.
3. Patrz Filtr paliwa, strona 9.
4. Patrz Dysza palnika, strona 12.
5. Opróżnij i wypłucz zbiornik paliwa
czystym olejem napędowym. Patrz
Przechowywanie, transport, wysyłka,
strona 7.
6. Upewnić się, czy zapłonnik jest dobrze
przymocowany.
7. Wymień zapłonnik elektroniczny.
OSTRZEŻENIE: Wysokie napięcie!
1. Kontrola zerwania płomienia nie
skasowana
2. Zacięcie się wirnika pompy
Silnik nie startuje po podłączeniu
ogrzewacza do prądu, wentylator obraca się
powoli lub nie obraca się.
1. Wdusić przycisk kasowania kontroli
zerwania płomienia, zob. rysunki 5 i 6
na stronie 6.
2. Jeśli wentylator obraca się z trudem,
patrz Wirnik pompy, strona 13.
9
104344
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Zdejmowanie górnej pokrywy
1. Wyjmij śruby i podkładki
zabezpieczające wzdłuż obu stron
ogrzewacza, używając klucza 5/16
cala. Śruby te łączą górną i dolną
pokrywę.
2. Zdejmij górną pokrywę.
3. Zdejmij osłonę wentylatora.
OSTRZEŻENIE: Nigdy nie
naleźy naprawiać ogrzewacza,
gdy jest on włączony do prądu,
w czasie pracy lub gdy jest
gorący. Może to spowodować
poważne oparzenia lub
porażenie prądem.
Rysunek 7 - Zdejmowanie górnej
pokrywy, modele 10kW, 20kW
Rysunek 8 - Zdejmowanie górnej
pokrywy, modele 29kW, 44 kW
Górna
pokrywa
Osłona
wentylatora
Osłona
wentylatora
Górna
pokrywa
Filtr paliwa
(modele 10kW, 20kW)
1. Odkręć śruby w bocznej pokrywie,
używając klucza 5/16 cala.
2. Zdejmij boczną pokrywę.
3. Wyciągnij gumowy wężyk paliwa
z szyjki filtra paliwa.
4. Ostrożnie podważ i wyciągnij zwężkę i
filtr paliwa ze zbiornika paliwa.
5. Wypłucz filtr czystym paliwem i
umieść go z powrotem w zbiorniku.
6. Umocuj gumowy wężyk paliwowy do
szyjki filtra paliwa.
7. Zamocuj boczną pokrywę.
Filtr paliwa
(modele 29kW, 44kW)
1. Odkręć śruby w bocznrj pokrywie,
używając klucza 5/16 cala.
2. Zdejmij boczną pokrywę.
3. Wyciągnij górny wężyk paliwa z szyjki
filtra paliwa.
4. Ostrożnie podważ i wyciągnij zwężkę,
dolny wężyk paliwowy i filtr paliwa ze
zbiornika paliwa.
5. Wypłucz filtr czystym paliwem i
umieść go z powrotem w zbiorniku.
6. Umocuj górny wężyk paliwowy do
szyjki filtra paliwa.
7. Zamocuj boczną pokrywę.
Rysunek 9 - Wyjmowanie filtra paliwa,
modele 10kW, 20kW
Filtr paliwa
Boczna
pokrywa
Wężyk
paliwowy
Rysunek 10 - Wyjmowanie filtra paliwa, modele 29kW, 44kW
Filtr paliwa,
zwężka i dolny
wężyk paliwowy
Pokrywa boczna
Górny wężyk paliwowy
OBSŁUGI
I CZYNNOŚCI
ZWIĄZANE
Z NAPRAWĄ
10
104344
PRZENOŚNE WENTYLATOROWE OGRZEWACZE POWIETRZA
R
BE35CEB, BE70CEB, BE100CEB, BE150CEB
Świeca zapłonowa
(modele 20kW, 29kW, 44kW)
1. Zdejmij górną pokrywę (patrz strona 9).
2. Wyjmij wentylator (patrz strona 14).
3. Wyjmij przyłącze świecy ze świecy
zapłonowej.
4. Zdejmij świecę zapłonową z głowicy
palnika, używając klucza o rozwartości
13/16 cala.
5. Wyczyść elektrody świecy zapłonowej
i ustaw je ponownie w odległości:
modele 20kW, 29kW:
1,90 mm (0,075 cala)
model 44kW:
2,80 mm (0,110 cala)
6. Zamontuj świecę zapłonową na głowicy
palnika.
7. Umocuj przyłącze świecy do świecy
zapłonowej.
8. Zamocuj wentylator (patrz strona 14).
9. Zamocuj osłonę wentylatora i pokrywę
górną.
Rysunek 15 - Odstęp między elektrodami
świecy zapłonowej, modele 20kW, 29kW,
44kW
Rysunek 14 - Wyjmowanie świecy
zapłonowej, modele 20kW, 29kW, 44kW
Świeca zapłonowa
(model 10kW)
1. Zdejmij górną pokrywę (patrz strona 9).
2. Wyjmij wentylator (patrz strona 14).
3. Wyjmij wąż paliwa i wąż powietrza
z zespołu dyszy.
4. Wyjmij przyłącze świecy ze świecy
zapłonowej.
5. Wykręć dwie śruby za pomocą klucza
5/16 cala i zdejmij nakładkę palnika.
6. Umieść sześciokąt świecy w imadle
i dociśnij.
7. Odkręć śrubę mocującą świecę
zapłonową przy pomocy klucza o
rozwartości 11/16 cala.
8. Zdejmij nakładkę palnika ze świecy
zapłonowej.
9. Wyczyść elektrody świecy zapłonowej
i ustaw je ponownie w odległości
1,40 mm (0,055 cala).
10. Umieść nakładkę palnika na świecy
zapłonowej. Obracaj nakładkę palnika
do momentu, gdy dotknie elektrod
świecy zapłonowej. (patrz rysunek 13).
11. Dopasuj świecę zapłonową nakrętką
mocującą.
12. Uwolnij sześciokąt świecy z imadła.
13. Umieść nakładkę palnika na komorze
spalania.
14. Umocuj przyłącze świecy do świecy
zapłonowej.
15. Przyłącz wąż paliwa i wąż powietrza do
zespołu dyszy palnika.
16. Zamocuj wentylator (patrz strona 14).
17. Zamocuj osłonę wentylatora i pokrywę
górną.
Rysunek 13 - Obracanie świecy
zapłonowej, tylko dla modelu
10kW
Rysunek 12 - Odstęp między elektrodami
świecy zapłonowej, model 10kW
Rysunek 11 - Wyjmowanie świecy
zapłonowej, model 10kW
Komora
spalania
Nakładka palnika
Zespół
dyszy
palnika
Wąż paliwa
Wąż
powietrza
Nakrętka do zamocowania
świecy zapłonowej
Świeca
zapłonowa
Przyłącze
świecy
zapłonowej
Zagnij w tym miejscu, aby
dopasować odstęp między
elektrodami
Odstęp 1,40 mm
(0.055 cala)
Nakładka
palnika
Głowica palnika
Przyłącze świecy
zapłonowej
Świeca
zapłonowa
Zagnij w tym miejscu,
aby dopasować odstęp
między elektrodami
Odstęp
11
104344
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Filtr wylotu powietrza, filtr
wlotu powietrza i filtr
włókninowy.
1. Zdejmij górną pokrywę (patrz strona 9).
2. Odkręć śruby w nakładce w końcu filtra,
używając klucza 5/16 cala.
3. Zdejmij nakładkę na końcu filtra.
4. Wymień filtr wylotu powietrza i filtr
włókninowy.
5. Wypłucz lub wymienić filtr wlotu
powietrza (patrz Bieżąca konserwacja,
strona 7).
6. Zamontuj nakładkę na końcu filtra.
7. Zamontuj osłonę wentylatora
i pokrywę górną.
WAŻNE: Nie należy naoliwiać filtrów
Rysunek 16 - Filtr wylotu powietrza, filtr wlotu powietrza i filtr włókninowy, modele
10kW, 20kW
Filtr wlotu powietrza
Nakładka na końcu filtra
Filtr włókninowy
Filtr wylotu powietrza
Rysunek 17 - Filtr wylotu powietrza, filtr wlotu powietrza i filtr włókninowy, modele
29kW, 44kW
Rysunek 18 - Wyjmowanie zatyczki
ciśnieniowej
Rysunek 19 - Regulacja ciśnienia w
pompie
Ciśnienie
Model w pompie
(PSI/Bar)
10kW 2,9/0,200
20kW 5,2/0,359
29kW 3,9/0,269
44kW 4,8/0,331
Regulacja ciśnienia w pompie
1. Zdejmij zatyczkę ciśnieniową
z nakładki na końcu filtra.
2. Zainstaluj pomocniczy ciśnieniomierz
(część HA1180).
3. Włącz ogrzewacz (patrz Działanie,
strona 6). Poczekaj silnik osiągnie
maksymalną moc.
4. Wyreguluj ciśnienie. Przekręć zawór
nadmiarowy w prawo, aby zwiększyć
ciśnienie. Przekręć zawór nadmiarowy
w lewo, aby zmniejszyć ciśnienie.
Zobacz specyfikacje po prawej stronie
po wyszczególnienie odpowiednich
wartości ciśnienia dla poszczególnych
modeli.
5. Odłącz ciśnieniomierz. Załóż zatyczkę
ciśnieniową na nakładce końca filtra.
Osłona wentylatora
Ciśnieniomierz
(Przedstawione modele
-10kW, 20kW)
Zawór
nadmiarowy
Zatyczka
ciśnieniowa
Filtr wlotu powietrza
Filtr włókninowy
Nakładka na końcu filtra
Filtr wylotu powietrza
Osłona wentylatora
12
104344
PRZENOŚNE WENTYLATOROWE OGRZEWACZE POWIETRZA
R
BE35CEB, BE70CEB, BE100CEB, BE150CEB
Dysza palnika
(modele 20kW, 29kW, 44kW)
1. Zdejmij pokrywę górną (patrz strona 9).
2. Wyjmij wentylator (patrz strona 14).
3. Wyjmij wąż paliwa i wąż powietrza
z głowicy palnika.
4. Wyjmij przyłącze świecy ze świecy
zapłonowej.
5. Zdejmij świecę zapłonową z głowicy
palnika, używając klucza 13/16 cala.
6. Wykręć trzy śruby przy pomocy klucza
5/6 cala i zdjejmij głowicę palnika
z komory spalania.
7. Umieść głowicę palnika w imadle
i lekko dociśnij.
8. Ostrożnie odłącz dyszę od głowicy
palnika, używając klucza nasadowego
5/8 cala (patrz rysunek 24).
Rysunek 23 - Demontaż głowicy palnika,
modele 20kW, 29kW, 44kW
Rysunek 24 - Demontaż dyszy, modele
20kW, 29kW, 44kW
Dysza palnika
(model 10kW)
1. Zdejmij górną pokrywę (patrz strona 9).
2. Wyjmij wentylator (patrz strona 14).
3. Wyjmij wąż paliwa i wąż powietrza
z zespołu dyszy palnika.
4. Przekręć zespół dyszy palnika o 1/4
obrotu w lewo i pociągnij w kierunku
silnika w celu wyjęcia.
5. Umieść plastikowy sześciokąt w imadle
i lekko go dociśnij.
6. Ostrożnie wyjmij dyszę palnika ze
złączki dyszy przy pomocy klucza
nasadowego o rozwartości 5/8 cala.
7. Przedmuchaj sprężonym powietrzem
czoło dyszy. Usunie to wszelkie
zanieczyszczenia znajdujące się w
obszarze dyszy.
8. Sprawdź, czy uszczelka dyszy nie
została uszkodzona.
9. Włóż dyszę do złączki, tak by w niej
osiadła. Dociśnij ją, dokręcając o 1/3
obrotu przy użyciu klucza nasadowego
5/8 cala (4,50-5,10 n-m/40-45 inch-
pounds).
10.Przymocuj zespół dyszy do nakładki
palnika.
11. Przyłącz wąż paliwa i wąż powietrza do
zespołu dyszy.
12. Zamocuj wentylator (patrz strona 14).
13. Zamocuj osłonę wentylatora i pokrywę
górną.
Rysunek 20 - Demontaż węża powietrza
i węża paliwa, model 10kW
Rysunek 21 - Demontaż zespołu dyszy
palnika, model 10kW
Rysunek 22 - Dysza palnika i złączka
zwężkowa dyszy, model 10kW
Zespół
dyszy
palnika
Nakładka
palnika
Komora
spalania
Wąż paliwa
Wąż powietrza
Zespół
dyszy
palnika
Umocowanie
węża powietrza
Umocowanie
węża paliwa
Dysza palnika
Uszczelka
dyszy
Złączka
zwężkowa
dyszy
Głowica dyszy
palnika
9. Przedmuchaj sprężonym powietrzem
powierzchnię czołową dyszy. Usunie to
wszelkie zanieczyszczenia znajdujące
się w obszarze dyszy.
10.Sprawdź, czy uszczelka dyszy nie
została uszkodzona.
11. Umieść dyszę palnika na głowicy
palnika i mocno dociśnij (9,10-12,40 n-
m/80-110 inch-pounds).
12. Przymocuj głowicę palnika do komory
spalania.
13. Zamontuj świecę zapłonową na głowicy
palnika.
14. Dołącz przyłącze świecy do świecy
zapłonoweej.
15. Przyłącz wąż paliwa i wąż powietrza do
głowicy palnika.
16. Zamocuj wentylator (patrz strona 14).
17. Zamocuj osłonę wentylatora i pokrywę
górną.
Świeca
zapłonowa
Komora
spalania
Głowica
palnika
Wąż powietrza
Wąż paliwa
Śruba
Przyłącze
świecy
zapłonowej
Głowica dyszy palnika
Dysza
palnika
Głowica
palnika
Umocowanie węża powietrza
Umocowanie
węża paliwa
Uszczelka
dyszy
13
104344
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Wirnik pompy
(Czynności w wypadku zacięcia się
wirnika)
1. Zdjąć pokrywę górną (patrz strona 9).
2. Odkręcić śruby w nakładce na końcu
filtra używając klucza 5/16 cala.
3. Zdjąć nakładkę na końcu filtra i filtry
powietrzne.
4. Wykręć śruby na płycie pompy,
używając klucza 5/16 cala.
5. Zdejmij płytę pompy.
6. Zdejmij wirnik, wkładkę i łopatki.
7. Sprawdź, czy nie ma osadów
w pompie. Jeśli wydmuchaj je
sprężonym powietrzem.
8. Zamontuj wkładkę i wirnik.
9. Sprawdź odstęp na wirniku. Jeśli trzeba,
wyreguluj do 0,076/0,101 mm (0,003/
0,004 cala) w najwęższym miejscu
(patrz Rysunek 27).
Uwaga: Obrócić wirnik o pełny obrót,
aby upewnić się, że odległość wynosi
0,076/0,101 mm (0,003/0,004 cala)
w najwęższym miejscu. Jeśli trzeba,
wyreguluj.
10. Zamontuj łopatki, płytę pompy, filtry
powietrzne, nakładkę na końcu filtra.
11. Załóż osłonę na wentylator i pokrywę
górną.
12. Wyreguluj ciśnienie w pompie (patrz
strona 11).
Uwaga: Jeśli wirnik wciąż się zacina,
postępuj według poniższych instrukcji.
13. Wykonaj czynności wymienione
w punktach 1 do 6 powyżej.
14. Na płaskiej powierzchni umieść
kawałek drobnoziarnistego papieru
ściernego (ziarnistość 600). Lekko
przeszlifuj wirnik wykonując cztery
ósemki na papierze ściernym (patrz
Rysunek 28).
15. Ponownie zamontuj wkładkę i wirnik.
16. Wykonaj czynności wymienione
w punktach 10 do 12 powyżej.
Rysunek 25 - Umiejscowienie wirnika, modele 10kW, 20kW
Rysunek 26 - Umiejscowienie wirnika, modele 29kW, 44kW
Wkładka
Łopatka
Wirnik
Płyta pompy
Filtr wlotu
powietrza
Filtr wylotu powietrza
Płyta pompy
Wkładka
Wirnik
Łopatka
Nakładka na
końcu filtra
Filtr wlotu
powietrza
Filtr wylotu
powietrza
Osłona
wentylatora
Osłona
wentylatora
Nakładka na
końcu filtra
Rysunek 27 - Umiejscowienie śrub do
regulacji wielkości odstępu
Śruba do regulacji
wielkości odstępu
Śruba do regulacji
wielkości odstępu
Łopatka
Odstęp 0,076/
0,101 mm (0,003/
0,004 cala)
zmierzony przy
pomocy
szczelinomierza
Wirnik
Rysunek 28 - Szlifowanie wirnika
Papier ścierny
14
104344
PRZENOŚNE WENTYLATOROWE OGRZEWACZE POWIETRZA
R
BE35CEB, BE70CEB, BE100CEB, BE150CEB
Wydajność 10kW 20kW 29kW 44kW
Paliwo Należy używać tylko oleju napędowego lub oleju opałowego Nr 1
Pojemność zbiornika paliwa
(U.S.Gal./litry) 3,0/11,40 5,0/18,90 9,0/34 13,5/51,10
Zużycie paliwa
(Gal.Hr/litry na godz.) 0,26/1,00 0,49/1,85 0,70/2,70 1,1/4,10
Wymagania odnośnie
elektryczności2 30V/50Hz (jednakowo dla wszystkich modeli)
Pobór prądu
(przy normalnej pracy silnika) 0,80 1,00 1,20 1,20
Wydajność ciepłego powietrza
(CFM/m
3
/min) 140/4 225/6,40 425/12 500/14,20
Obroty na minutę 1425 2850 2850 2850
SPECYFIKACJE
Wentylator
WAŻNE: Wymontuj wentylator z wału silnika
przed wymontowaniem silnika z ogrzewacza.
Spoczywający na wentylatorze silnik
mógłby swoim ciężarem uszkodzić gwint
wentylatora.
1. Zdejmij pokrywę górną (patrz strona 9).
2. Przy pomocy klucza sześciokątnego 1/8
cala wyluzuj śrubę dociskową, która
łączy wentylator z wałem silnika.
3. Zsuń wentylator z wału silnika.
4. Oczyść wentylator używając miękkiej
ściereczki nawilżonej naftą lub
rozpuszczalnikiem.
5. Dokładnie osusz wentylator.
6. Umocuj wentylator ponownie na wale
silnika. Umocuj płaszczyznę czołową
piasty wentylatora równolegle do
płaszczyzny końcówki wału silnika
(patrz Rysunek 30).
7. Umieść śrubę dociskową na
płaszczyźnie wału. Mocno przykręć
śrubę dociskową (40-50 inch-
poundś4.5-5.6 n-m).
8. Zamontuj osłonę wentylatora i górną
pokrywę.
Rysunek 29 - Umiejscowienie
wentylatora, wału silnika i śruby
dociskowej
Rysunek 30 - Przekrój wentylatora
Wał silnika
Śruba
dociskowa
Wentylator
Wał silnika
Wentylator
Śruba
dociskowa
Ustawić
w jednej
płaszczyźnie
15
104344
INSTRUKCJA OBSŁUGI
SCHEMAT POŁĄCZEŃ
Rysunek 31 - Schemat połączeń
R
B
C
D
A
B
1
1a
230 V~ / 50 Hz
Zielono-żółty
Zielono-żółty
Zapłonnik
Fotokomórka
Świeca
zapłonowa
Kontrola
zerwania
płomienia
Przycisk
kasowania
Biały
Biały
Biały
Pomarańczowy
Czerwony
Czerwony
Czerwony
Brązowy
Czarny
Czarny
Biały
Niebieski
Niebieski
Filtr zakłóceń
radioelektrycznych (RFI)
Tabliczka
zaciskowa
Silnik
Czarny
Przełącznik WŁ/WYŁ
16
104344
PRZENOŚNE WENTYLATOROWE OGRZEWACZE POWIETRZA
R
BE35CEB, BE70CEB, BE100CEB, BE150CEB
18-1
18-2
18-18
18-4
18-5
18-6
18-7
18-8
18-9
18-10
18-11
18-12
18-13
18-14
18-15
18-16
18-17
18-3
Zespół pompy i silnika
1
2
3
4
5
6
7
8
9
11
22
13
13
15
16
17
18
19
20
21
22
39
43
23
24
26
27
28
29
30
31
32
35
36
37
38
22
14
10
11-1
11-2
11-3
11-4
11-5
33
34
40
41
42
21
46
45
44
25
12
ILUSTRACJA CZŚCI
W ROZŁOżENIU
Model 10kw
17
104344
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Lista ta zawiera wszystkie możliwe do wymiany części ogrzewacza. Przy zamawianiu części należy
podać odpowiednie numery modelu i jego serii (na tabliczce modelu), następnie numer części i nazwę
żądanej części.
NUMER NAZWA
NR CZęňCI CZęňCI ILOňć
** Części niedostępne w zespołach, należy zamawiać osobno.
18-18 FHPF3-6C Śruba, #10-32 x 3/4 cala 2
19 M51105-01 Osłona wentylatora 1
20 NTC-4C Sześciokątna nakrętka
blokowa 2
21 M50104-02 Tuleja (przewody) 2
22 102431-01 Śruba/podkładka za
bezpieczająca, 1/2 cala 10
23 098511-197 Pokrywa dolna 1
24 M11271-8 Nakrętka zaciskowa 6
25 RF3-6B Śruba, #10-32 x 3/4 cala 1
26 M29652-04 Gumowy wężyk powietrza 1
27 M29652-05 Wężyk paliwa 1
28 M16841-57 Zespół przewodów
(czerwony) 1
29 M10990-3 Tuleja gumowa 1
30 M50876-04 Podzespół filtra paliwa
(wraz z tuleją) 1
31 102482-02 Zapłonnik elektroniczny 1
32 M11084-29 Śruba, #10-16 x 3/4 cala 2
33 099125-13 Tabliczka zaciskowa 1
34 099157-01 Nit 1
35 097630-02 Kontrola zerwania płomienia 1
36 097702-01 Korek zbiornika paliwa 1
37 098513-89 Zbiornik paliwa 1
38 097461-05AA Pokrywa boczna 1
39 NPF-3B Nakrętka, #10-32 3
40 099177-01 Nakrętka sześciokątna 1
41 078918-01 Nasadka na klapkę tabliczki
zaciskowej 1
42 097785-01 Uszczelka pianowinylowa 1
43 WLE-3 Podkładka
zabezpieczająca, #10 2
44 079010-33 Zespół przewodów (czarny) 2
45 097462-01 Przełącznik WŁ/WYŁ 1
46 079919-01 Nakładka przełącznika 1
DOSTęPNE CZęňCI - NIE POKAZANE
HA2210 Osłona szyjki wlewu paliwa 1
097649-01 Kalkomania z nazwą urządzeń 2
M9900-192 Przewód uziemiający komory
spalania 1
103957-01 Paczuszka z kalkomanią 1
NUMER NAZWA
NR CZęňCI CZęňCI ILOňć
1 M51104-01 Uchwyt 1
2 098511-54 Pokrywa górna 1
3 102432-01 Śruba/podkładka
zabezpieczająca, 1/2 cala 6
4 098512-43 Komora spalania 1
5 M51108-01 Osłona ciepłochronna 1
6 M11084-29 Śruba, #10-16 x 3/4 cala 2
7 M16660 Wspornik fotokomórki 1
8 M10908-2 Śruba, #6-32 x 3/8 cala 2
9 HA3019 Podzespół fotokomórki 1
10 079673-06 Przewód elektryczny 1
11 ** Podzespół nakładki palnika 1
11-1 097124-01 Wspornik 1
11-2 104183-01 Świeca zapłonowa 1
11-3 079980-01 Złączka zwężkowa dyszy
palnika 1
11-4 M29824 Nakrętka, 14 mm 1
11-5 HA3006 Dysza palnika 1
12 102801-01 Filtr przewodu zasilającego 1
13 M30865-02 Tuleja 2
14 M50400 Tuleja wychodu 1
15 M30884 Wentylator 1
16 M50631 Zderzak gumowy 2
17 101205-01 Wspornik silnika 1
18 ** Zespół pompy i silnika 1
18-1 102001-15 Silnik (230V/50Hz) 1
18-2 079975-03 Korpus pompy 1
18-3 M22009 Nakładka 1
18-4 M22456-2 Wirnik 1
18-5 M29608 Nakładka na koniec pompy 1
18-6 M29632 Filtr włókninowy 1
18-7 M29633 Filtr wlotowy 1
18-8 M29609 Nakładka na koniec filtra 1
18-9 M12461-31 Śruba, #10-32 x 1 cal 3
18-10 M8940 Kulka stalowa (śred. 1/4 cala) 1
18-11 M10993-1 Sprężyna regulacji ciśnienia 1
18-12 M27694 Śruba regulująca 1
18-13 M22997 Zaślepka 1
18-14 M29612-01 Filtr wylotowy 1
18-15 M12461-32 Śruba, #10-31 x 1 1/8 cala 6
18-16 M50016 Kolanko, 90ˇ
(umocowanie kolcowe) 1
18-17 M8643-2 Łopatka 4
LISTA CZŚCI
Model 10kw
18
104344
PRZENOŚNE WENTYLATOROWE OGRZEWACZE POWIETRZA
R
BE35CEB, BE70CEB, BE100CEB, BE150CEB
10-6
10-3
10-2
10-4
10-5
10-7
Zespół głowicy palnika
10-1
18-1
18-2
18-18
18-4
18-5
18-6
18-7
18-8
18-9
18-10
18-11
18-12
18-13
18-14
18-15
18-16
18-17
18-3
Zespół silnika i pompy
1
2
4
3
5
6
7
8
10
11
12
12
14
15
17
20
18
19
21
21
24
28
29
30
31
32
34
38
37
11
13
9
33
35
36
42
43
39
40
23
44
11
41
45
26
25
16
22
27
ILUSTRACJA CZŚCI
W ROZŁOżENIU
Model 20kw
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118

Master BE 35-150 CEB Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi

w innych językach