2
PL
zasilania, H. Pokrywa boczna, I. Zbiornik paliwa, L. Pokrywa
dolna, M. Pokrywa górna, N. Przycisk kasowania kontroli
zerwania płomienia.
ROZPAKOWYWANIE
1. Wyjmij wszystkie opakowania zabezpieczające użyte do
transportu ogrzewacza.
2. Wyjmij wszystkie części z pudła.
3. Sprawdź, czy nie zostały one uszkodzone podczas transportu.
Jeśli ogrzewacz jest uszkodzony, niezwłocznie zawiadomić
dystrybutora, u którego został on zakupiony.
PALIWO
OSTRZEŻENIE: Należy używać wyłącznie oleju
napędowego lub lekkiego oleju opałowego, żeby uniknąć
ryzyka pożaru lub wybuchu. Nigdy nie używać benzyny,
benzyny ciężkiej, rozpuszczalników do farb, alkoholu, ani
innych, wysoce zapalnych paliw.
Nie naleźy używać paliw ciężkich, takich jak olej opałowy ciężki.
Używanie paliw ciężkich może stać się przyczyną:
• zablok owania fi ltra paliwa i dyszy
• k onieczności używania nietoksycznych środków zapobiegających
zamarzaniu paliwa podczas bardzo niskich temperatur
WAŻNE: Należy używać WYŁĄCZNIE zbiornika przeznaczonego
do przechowywania OLEJU NAPĘDOWEGO. Należy upewnić
się, że pojemnik jest czysty. Obce ciała jak rdza, brud lub woda
spowodują wyłączenie ogrzewacza przez system kontroli
zerwania p
łomienia. Obce substancje mogą także spowodować
konieczność częstego czyszczenia systemu paliwowego.
MONTAŻ -(Tylko w modelach 29 kW i 44 kW)-
Modele te są wyposażone w kółka i uchwyty. Kółka, uchwyty i
inne części służące do montażu znajdują się w pudle.
Potrzebne narzędzia
● Średniej wielkości śrubokręt typu Phillips
● Klucz nastawny lub o rozwartości 3/
● Młotek
1.Wsuń oś w ramę wspierającą koła. Zainstaluj koła na osi. WAŻNE:
Podczas instalowania kół, należy skierować przedłużenia piast
kół w kierunku ramy wspierającej koła (patrz rys. 3).
2.Umieść nakrętki kołpakowe na końcach osi. Delikatnie stuknij
młotkiem, by weszły na miejsce.
3. Ustaw ogrzewacz na ramie wspierającej koła. Upewniij się
,
czy wlot powietrza ogrzewacza (z tyłu) znajduje się ponad
kołami. Dopasuj otwory w kołnierzu zbiornika paliwa z ot-
worami w ramie wspierającej koła.
4. Umieść przedni i tylny uchwyt na górnej powierzchni kołnierza
zbiornika paliwa. Przełuż śruby przez uchwyty, kołnierz
zbiornika paliwa oraz ramę wspierającą koła. Na każdą
przełożoną śrubę mocno nakręć ręcznie nakrętkę.
5. Po przełożeniu wszystkich śrub mocno dokręć nakrętki.
(patrz rysunek 3, strona 2)
A. Wylot gorącego powietrza, B. Śruba, C. Uchwyt przedni,
D. Uchwyt tylny, E. Wlot powietrza, F. Przedłużenie piasty, G.
Oś, H. Koło, I. Nakrętka, L. Nakrętka kołpakowa, M. Rama
wspierająca koła, N. Kołnierz zbiornika paliwa.
PRZEWIETRZANIE
OSTRZEŻENIE: Należy przestrzegać wymagań dotyczących
minimalnego przewietrzania ogrzewanych pomieszczeń
świeżym powietrzem z zewnątrz. Przy niedostatecznej ilości
świeżego powietrza może wystąpić zatrucie tlenkiem węgla.
Należy zapewnić odpowiednie przewietrzenie świeżym
powietrzem z zewnątrz przed uruchomieniem urządzenia.
Należy zapewnić wlot świeżego powietrza przez otwór o
powierzchni co najmniej 2.800 cm² (3 stopy kwadr.) na każdą
godzinną wydajność 29 kW. Przy kilku pracujących urządzeniach
należy dostarczyć odpowiednio więcej świeżego powietrza.
Przykład: Ogrzewacz 44 kW wymaga spełnienia jednego z wa-
runków:
• drzwi garażu na dwa samochody [otwór 4,9 metra] podniesione
na wysokość 9 cm
• drzwi garażu na jeden samochód [otwór 2,75 metra] podnie-
sione na wysokość 15,25 cm
• dwa okna 76 cm podniesione na wysoko
ść 31 cm
ZASADA DZIAŁANIA
System paliwowy: Pompa powietrzna przepycha powietrze przez
kanał powietrzny. Następnie jest ono popychane do dyszy na
głowicy palnika. Powietrze to powoduje zasysanie paliwa ze zbiorni-
ka. Drobno rozpulone paliwo jest wtryskiwane do komory spalania.
System powietrza: Wentylator jest obracany za pomocą silnika.
Wentylator przepycha powietrze do komory spalania i dookoła niej.
Ogrzane powietrze dostarcza strugi czystego, gorącego powietrza.
System zapłonu: Elektroniczny zapłonnik przesyła napięcie na
świecę zapłonową. Zapala ona mieszankę paliwowo-powietrzną.
System kontroli zerwania płomienia: System ten powoduje
wyłączenie ogrzewacza przy zerwaniu (zgaśnięciu) płomienia.
(patrz rysunek 4, strona 2)
A. Wylot zystego gorącego powietrza, B. Komora spalania, C.
Świeca zapłonowa, D. Głowica palnika, E. Wentylator, F. Silnik,
G. Pompa powietrza, H. Filtr wlotu powietrza, I. Wlot zimnego
powietrza, L. Filtr wylotu powietrza, M. Zespół sterowania zapłonem,
N. Kanał powietrzny do palnika, O. Filtr paliwa, P. Dysza palnika, Q.
Zbiornik paliwa, R. Powietrze do systemu paliwowego, S. Powietrze
do spalania i ogrzewania, T. Paliwo.
DZIAŁANIE
OSTRZEŻENIE: Przed przystąpieniem do eksploatacji
urządzenia należy uważnie przeczytać i zrozumieć
wszystkie ostrzeżenia zawarte w rozdziale dotyczącym
bezpieczeństwa obsługi ogrzewacza. Informacje te są
konieczne dla prawidłowego używania ogrzewacza.
ABY WŁĄCZYĆ OGRZEWACZ NALEŻY:
1. Przestrzegać wszelkich wskazań dotyczących wentylacji i
bezpieczeństwa.
2. Napełnić zbiornik paliwa olejem napędowym lub lekkim
olejem opałowym.
3. Zamknąć nakrętkę zbiornika paliwa.
4.Włączyć wtyczkę ogrzewacza do standardowego
uziemionego gniazdka 230V/50Hz. Jeśli jest to konieczne,
należy użyć przedłużacza. Należy używać tylko 3-kołkowego,
uziemionego przedłużacza.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE ROZMIARU PRZEWODU
ELEKTRYCZNEGO W PRZEDŁUŻACZU
długość do 30,5 m - przewód 1,00 mm2 (16 AWG)
długość od 30 do 61 m - przewód 1,50 mm2 (14AWG)
Ustawić przełącznik WŁ/WYŁ na pozycję WŁ (|) - ogrzewacz
powinien włączyć się w ciągu 5 sekund. W przypadku,
jeśli lampka zasilania nie zapala się, lub nie uruchamia się
ogrzewacz, patrz Diagnostyka, (str. 3)
ABY WYŁĄCZYĆ OGRZEWACZ NALEŻY:
Nastawić przełącznik WŁ/WYŁ na WYŁ
KASOWANIE KONTROLI ZERWANIA
PŁOMIENIA OGRZEWACZA
1. Odczekać 2 minuty od wyłączenia ogrzewacza.
2. Powtórzyć czynności zgodnie z punktem Aby włączyć
ogrzewacz.
(patrz rysunek 5 i 6, strona 2)
A. Przycisk kasowania kontroli zerwania płomienia, A. Wyłącznik
ROZPAKOWYWANIE
PALIWO
MONTAŻ
PRZEWIETRZANIE
ZASADA DZIAŁANIA
DZIAŁANIE