Shimano WH-6600 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

Og
ó
lne informacje dotyczące bezpiecze
ń
stwa
OSTRZE
Ż
ENIE
Techniczna instrukcja serwisowa
S
I-4BR0
B
WH-6600
WH-R601
WH-R600
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się że nie ma wygiętych lub luźnych szprych
o
raz w
g
nieceń, rys lub p
ę
kni
ę
ć na powierzchni obr
ę
czy. W przypadku wyst
ą
pienia które
g
z
w
y
mienion
y
ch problemów, nie wolno uż
y
wać koła
.
Nie stosować w poł
ą
czeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelców te
g
o typu
d
ystans pomi
ę
dzy osi
ą
piasty a klockami hamulcowymi może ule
g
ać zmianom wskutek działania
a
mortyzator
ó
w, więc w momencie użycia hamulc
ó
w, klocki hamulcowe mogą dotkną
ć
szprych
.
Jeżeli zacisk piasty nie jest używany prawidłowo, koło może spa
z roweru, co może
d
oprowadzi
ć
do poważnych obraże
ń
. Przed użyciem dokładnie przeczyta
ć
instrukcję serwisową
z
ac
i
s
k
u p
i
asty
.
Te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o twardej nawierzchni. Jeśli koła będą używane
na nieutwardzonych nawierzchniach, mo
zostać skrzywione lub uszkodzone, co może
spowodować w
y
padek
.
• Przed jazd
ą
na rowerze, sprawdzić czy koła s
ą
dobrze zamocowane. Jeżeli koła s
ą
w jakikolwie
k
sposób poluzowane, mo
one wypaść z roweru, cze
g
o konsekwencj
ą
może być poważne
z
ran
i
en
i
e.
Przed zamontowaniem czę
ś
ci uzyska
ć
i dokładnie przeczyta
ć
niniejszą instrukcję
.
Lu
ź
ne, zużyte lub uszkodzone czę
ś
ci mogą spowodowa
ć
obrażenia kierującego rowerem
.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych czę
ś
ci zamiennych Shimano
.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
• Cz
ę
ści nie s
ą
obj
ę
te
g
warancj
ą
w zakresie normalne
g
o zużycia lub po
g
orszenia działania
wyn
ik
a
j
ącego z norma
l
nego użyt
k
owan
i
a.
UWAGA
Przed użyciem opony powinny zosta
ć
napompowane do odpowiedniego ci
ś
nienia
.
W przypadku stosowania obr
ę
czy z oponami drutówkami, stosować taśm
ę
na obr
ę
cze
o
wielkości 18-622, odporn
ą
na wysokie ciśnienia, w przeciwnym razie może to spowodować
na
g
łe przebicie i wypadni
ę
cie opony, co może prowadzić do poważnej kontuzji. Ponadto,
nie zalecamy ponowne
g
o używania taśmy na obr
ę
cze po zdj
ę
ciu jej z koła. W przypadku
p
onownego użycia ta
ś
my, opony mogą zosta
ć
nagle przebite i uszkodzone, co może prowadzi
ć
d
o poważne
j
k
ontuz
ji
.
UWAG
A
W klockach hamulcowych Shimano R55HC (wysokowydajnych) zastosowano a
g
resywn
ą
mieszank
ę
, zapewniaj
ą
c
ą
wysok
ą
skuteczność hamowania w warunkach mokrych. Powoduj
ą
o
ne jednak przyspieszone zużycie obr
ę
czy
.
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialności za mniejsz
ą
trwałość obr
ę
czy, która może wyst
ą
pić
wskutek zastosowania klocków hamulcow
y
ch R55HC
.
Używanie oryginalnych szprych, nypli i podkładek
S
himano jest stanowczo zalecane.
W przypadku użycia czę
ś
ci innych niż Shimano, miejsce, w kt
ó
rym nypel wchodzi do kołnierza
p
iasty może zosta
ć
uszkodzone
.
Przed użyciem sprawdzi
ć
, czy do klock
ó
w hamulcowych nie przylegają kawałki metalu lub ciała
o
bce. Jeżeli są obecne, takie przedmioty mogą spowodować uszkodzenie obręczy w momencie
y
cia hamulców
.
• Nyple posiadaj
ą
duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwi
ę
kszenia napr
ę
żenia szprychy
.
J
ednakże, podczas re
g
ulacji napr
ę
żenia szprych należy uważać, aby nie dokr
ę
cać nypli zbyt
mocno. W przypadku nadmierne
g
o napr
ę
żenia nypli może dojść do uszkodzenia obr
ę
czy
.
(Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu sprzedawcy rower
ó
w.)
W celu uzyskania najlepszych osiąg
ó
w, zalecamy wykorzystanie następującej
k
om
bi
nac
ji
.
Dane techniczne
Wymiana główki piasty
Montaż koronek HG
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
(Na przód
)
W
k
o
ł
ac
h
p
rzednich zaple
ść
szpryc
h
y
p
romieni
ś
cie,
z
arówno z lewej,
jak i prawej stron
y
Włożyć i zaczepić szprychę o obręcz, jak pokazano na rysunku.
(
na rysunku pokazano obr
ę
cz dla opon drutówek).
Wymiana szprych
Uwa
ga
Jeżeli koło stanie si
ę
sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarować.
• Nie dawa
ć
żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, w przeciwnym razie może się on wydosta
ć
.
Zagłębienie z drugiej strony otworu zaworu jest wska
ź
nikiem zużycia obręczy. Jeżeli zagłębienie nie
j
est widoczne, obręcz znajduje się u kresu okresu użyteczno
ś
ci
.
J
a
k
o wyposażen
i
e opc
j
ona
l
ne
d
ostępne są spec
j
a
l
ne
kl
ucze
d
o szpryc
h.
Zalecamy zlecenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rowerów, jeżeli
wyst
ę
puje jakikolwiek luz wst
ę
pny w szprychach i po pierwszym 1000 km przebie
g
u
.
Osłony szprych (CP-WH20-A) s
ą
sprzedawane także oddzielnie. Szcze
g
ółowych informacji udzielaj
ą
sprzedawc
y
rowerów
.
Reflektory (produkowane przez CATEYE) sprzedawane s
ą
także osobno. Szcze
g
ółowych informacji
udzielają sprzedawcy rower
ó
w.
W przypadku każdej koronki,
p
owierzchnia z oznaczeniem grupy
p
owinna być skierowana na zewnątrz
i ustawiona tak, aby szerokie występy
na każdej koronce i część A (na której
r
owek jest szeroki) główki piasty, były
w
j
edne
j
linii.
R
owe
k
j
est szero
ki
ty
lk
o w
j
e
d
nym
mi
e
j
scu.
*Wartości te należy traktować tylko jako wskazówkę.
Podczas montowania koronek HG zastosowa
ć
narzędzie specjalne (TL-LR15)
d
o dokr
ę
cenia nakr
ę
tki kasety.
Aby wymienić koronki HG zastosować narz
ę
dzia specjalne (TL-LR15)
i
TL-SR21, aby odkr
ę
cić nakr
ę
tk
ę
kasety.
M
oment
d
o
k
ręcen
i
a:
30
- 5
0
N
m
CS ( ) ć / /
Uwaga: Kasety z
ę
batek
CS
-6600
(
13-25T, 14-25T, 15-25T, 16-27T
)
nie można używa
ć
z kołami WH-6600
/
R601
/
R600.
O
bręcz
S
zprycha
Zd ć k k j łó k ( łó ki) i i łó k
• Zdemontowa
ć
nakrętkę mocującą gł
ó
wkę
(
wewnątrz gł
ó
wki
)
, a następnie wymieni
ć
ó
wkę
.
(
Nakr
ę
tka mocuj
ą
ca główk
ę
ma lewostronny gwint.
)
• Do
g
łówki jest używany specjalny smar. Nie należy
g
o mieszać z innymi smarami,
g
dyż może to spowodować problemy
z
działaniem mechanizmu sprz
ęg
aj
ą
ce
g
o piasty. (Symbol smaru: Y-3B980000)
Uwaga: Nie należy pr
ó
bowa
ć
rozbierania
ó
wki, ponieważ może to
s
powodować niewłaściwe
d
zi
a
ł
a
ni
e
.
Korpus gł
ó
wki
Nakrętka mocująca główkę.
Kl
uc
z 17 mm Klucz imbusow
y
5 mm
Oś piasty
M
oment
d
o
k
ręcen
i
a:
10
- 15
N
m
S
zeroki występ
P
o
dkł
a
dk
a
d
ystansowa
k
oron
ki
N
a
k
ręt
k
a
k
asety
P
o
dkł
a
dk
a
d
ystansowa na
k
ręt
ki
k
asety
Nakrętka kasety
Narzędzie
(
TL-SR21)
De
m
o
nt
a
ż
TL
-
LR
15
S
I-4BR0B-03
Symbol modelu D
a
n
e
t
ec
hni
c
zn
e
K
o
l
or
RR-550-WUW
S
W
C
P
SC
Bi
a
ł
y
RR-550-W
U
A
S
W
AS
B
urszt
y
now
y
RR-317-W
U
A
S
W
DIN
B
urszt
y
now
y
O
dpowiedni rozmiar opon
O
p
ona drutówka
700C
(
19C - 28C
)
K
o
ł
o
WH-6600 / WH-R601 / WH-R600
Ł
a
ń
cuch 10-rzęd
ó
w
C
N-6600
K
oron
k
a 10-rzęd
ó
w
CS
-6600
Symbol modelu WH-6600
/
WH-R601 WH-R600
Prz
e
ł
o
ż
e
ni
a
10
R
ozm
i
ar o
b
r
ę
czy 700
C
(
622 x 15
C)
Odpowiednia dłu
g
o
ść
szpr
y
ch
Na
p
rz
ó
d 2
8
4 mm 2
86
mm
N
a t
272 mm
/
300 mm
Szerokość obręczy
20
,
8
mm
(Na tył)
Wartość napięcia szprychy
Na
p
rzód Na t
y
ł
980-1400N
Prawa strona
(
koronki
)
L
ewa strona
1000-1600N 600-1100N
  • Page 1 1

Shimano WH-6600 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla