Beta 1498/120A Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
65
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
INSTRUKCJA OBSŁUGI I ZALECENIA DO ŁADOWARKI AKUMULATOROWEJ WIELO-
FUNKCYJNEJ 12V PRODUKOWANEJ PRZEZ:
BETA UTENSILI S.P.A.
Via A. Volta 18, 20845, Sovico (MB) WŁOCHY
Dokumentacja oryginalna sporządzona jest w języku WŁOSKIM.
Starannie przechowywać niniejsze instrukcje bezpieczeństwa i przekazać je personelowi
korzystającemu z urządzenia.
PRZEZNACZENIE UŻYTKOWE
Ładowarka elektroniczna akumulatorowa (prostownik) przeznaczona jest do następującego użycia:
do ładowania i zasilania pojazdów
do stosowania do akumulatorów 12V, Wet - Agm - lithium (LiFePO4)
w trakcie faz przeprogramowania i autodiagnostyki.
Nie są dozwolone następujące operacje:
• zabrania się używania do akumulatorów innych niż 12V
• zabrania się używania poza specykacjami technicznymi zawartymi w tabeli DANE TECHNICZNE
• zabrania się używania w środowisku wilgotnym, mokrym lub narażonym na działanie warunków
atmosferycznych
• zabrania się stosowania do wszelkich innych celów niż te określone
BEZPIECZEŃSTWO NA STANOWISKU PRACY
Nie używać prostownika do ładowania akumulatorów w środowiskach zawierających atmosferę
potencjalnie wybuchową lub materiały łatwopalne, ponieważ mogą powstać iskry i spowodować
zapalenie się pyłów lub oparów.
Nie pozwalać dzieciom lub odwiedzającym zbliżać się do stanowiska pracy, podczas
używania ładowarki akumulatorowej. Obecność innych osób powoduje rozproszenie uwagi i
może doprowadzić do utraty kontroli podczas jej użycia.
Nie wdychać ewentualnych szkodliwych gazów emitowanych z akumulatora pojazdu, pracując
przy silniku.
Podczas czynności podłączania trzymać twarz jak najdalej od akumulatora pojazdu. Akumulator
zawiera elektrolit będący żrąca cieczą, w razie przypadkowego kontaktu elektrolitu ze skórą lub
oczami należy miejsce skażone natychmiast przemyć wodą i skonsultować się z lekarzem.
Nie upuszczać metalowych narzędzi na akumulator pojazdu, może to spowodować zwarcie
akumulatora.
Używać ładowarki akumulatorowej-prostownika w miejscu suchym, unikając wilgoci.
BEZPIECZEŃSTWO PROSTOWNIKA DO ŁADOWANIA AKUMULATORÓW
Sprawdzić przed użyciem, czy prostownik nie doznał uszkodzeń i czy nie ma odsłoniętych przewodów
lub zużytych części.
BARDZO WAŻNE, ABY PRZED UŻYCIEM ŁADOWARKI PRZECZYT
CAŁĄ NINIEJSZĄ INSTRUKCJĘ OBSŁUGI. NIEPRZESTRZEGANIE ZASAD
BEZPIECZEŃSTWA I INSTRUKCJI OBSŁUGI MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ
POWAŻNYCH WYPADKÓW.
UWAGA
66
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
Nie należy używać prostownika, jeśli jest uszkodzony, ponieważ istnieje ryzyko porażenia prądem, nie
próbować otwierać go lub modykować.
Podłączyć przewód zasilania prostownika do gniazda sieciowego upewniając się, że napięcie z sieci
jest takie, jak wskazano na urządzeniu zasilającym. (Patrz tabela DANE TECHNICZNE)
Po zakończeniu pracy nie pozostawiać prostownika podłączonego do gniazda sieciowego przez
dłuższy czas.
Nie wolno naruszać obwodu elektronicznego prostownika.
ZALECENIA DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA PERSONELU
Zaleca się maksymalną uwagę, starając się zawsze skupić na czynnościach, które się wykonuje. Nie
używać prostownika ładowarki, gdy jest się zmęczonym lub pod wpływem narkotyków, alkoholu lub leków.
Należy zawsze stosować następujące środki ochrony indywidualnej:
• obuwie ochronne;
• okulary ochronne;
• rękawice chroniące przed czynnikami zycznymi.
Wszystkie przewidziane prace wykonywać w pomieszczeniach suchych i dobrze wentylowanych.
Nigdy nie doprowadzać do styku między sobą końcówek dwóch zacisków (czerwony (+)
dodatni; czarny (+) ujemny).
Upewnić się, że kable prostownika oddalone od wirników, ruchomych części i przewodu paliwowego.
Nie nosić luźnej odzieży, bransoletek, łańcuszków czy metalowych przedmiotów podczas pracy z
pojazdem.
Przed odłożeniem prostownika upewnić się, że ochłodził się do temperatury pokojowej.
PRAWIDŁOWE UŻYCIE PROSTOWNIKA DO ŁADOWANIA AKUMULATORÓW
Nie wkładać żadnych przedmiotów do szczelin czy jakichkolwiek otworów, które znajdują się na
powierzchni prostownika do ładowania akumulatorów.
Nigdy nie używać prostownika, jeśli obudowa, zaciski, przewody czy przewód zasilający uszkodzone.
Jeśli czuje się dziwny zapach lub wytwarza zbyt dużo ciepła.
Prostownik do ładowania akumulatorów nie może być przerabiany. Zmiany mogą zmniejszyć
skuteczność środków bezpieczeństwa i zwiększyć ryzyko dla operatora.
Naprawiać prostownik wyłącznie przez wykwalikowany personel i tylko przy użyciu oryginalnych
części zamiennych.
Przed wykonaniem jakiejkolwiek czynności, wyłączyć światła pojazdu i wszystkie funkcjonujące
akcesoria.
Zawsze należy sprawdzić zgodność między napięciem prostownika a napięciem pojazdu. Ewentualny
nadmiar może spowodować wybuch, uszkodzenie pojazdu, prostownikai oraz obrażenia osób.
Podłączać zawsze przewód wyjściowy z czerwonym zaciskiem (+) do bieguna dodatniego akumulatora,
a przewód wyjściowy z czarnym zaciskiem (-) do masy pojazdu.
Nigdy nie odwracać biegunowości, odwrócenie biegunowości może spowodować wybuch, uszkodzenie
67
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
pojazdu, prostownika oraz obrażenia osób.
Do czyszczenia należy używać suchej szmatki, odłączając zawsze ładowarkę od sieci zasilania.
Nigdy nie używać wilgotnych lub mokrych szmatek.
ZALECENIA BEZPIECZEŃSTWA DOTYCZĄCE PROSTOWNIKA
Okresowo należy sprawdzać integralność prostownika, przewodu zasilającego i zacisków.
Nie należy używać prostownika jeśli jest uszkodzony, ponieważ istnieje ryzyko porażenia prądem, nie
próbować otwierać go lub modykować.
Podłączyć prostownik do gniazda sieciowego, upewniając się, że napięcie z sieci jest takie, jak
wskazano na urządzeniu zasilania. (Patrz tabela DANE TECHNICZNE)
W żaden sposób nie należy przykrywać prostownika podczas używania. Należy zapewnić odpowiednią
przestrzeń do wentylacji.
Nie używać prostownika w środowiskach wilgotnych, mokrych i nie wystawiać jej na deszcz.
Środowiska wilgotne i zanieczyszczone zwiększają ryzyko porażenia prądem.
ŚRODKI OCHRONY INDYWIDUALNEJ PRZEWIDZIANE W TRAKCIE UŻYWANIA PROSTOWNIKA
Nieprzestrzeganie poniższych zaleceń może spowodować obrażenia ciała i/lub choroby.
Dodatkowe środki ochrony osobistej, które muszą być stosowane w zależności od wartości
odczytanych podczas badania higieny środowiska/analizy ryzyka w przypadku, gdy wartości
przekraczają limity określone przez obowiązujące przepisy.
DANE TECHNICZNE
ZAKŁADAĆ ZAWSZE OKULARY OCHRONNE
UŻYWAĆ ZAWSZE OBUWIE BEZPIECZEŃSTWA
KORZYSTAĆ ZAWSZE Z RĘKAWIC CHRONIĄCYCH PRZED CZYNNIKAMI
FIZYCZNYMI, W TRAKCIE UŻYWANIA PROSTOWNIKA
UŻYWAĆ DO AKUMULATORÓW
NAPIĘCIE NOMINALNE
NAPIĘCIE ŁADOWANIA
MOC ABSORBOWANA
POJEMNOŚĆ AKUMULATORA W ŁADOWANIU
POJEMNOŚĆ AKUMU. W STANIE PODTRZYMYWANIA
DŁUGOŚĆ KABLA ZE SZCZYPCAMI
PRZEKRÓJ KABLA Z ZACISKAMI
STOPIEŃ OCHRONY
DŁUGOŚĆ KABLA ZASILANIA
WYMIARY
WAGA
12V Wet - Agm - Lithium LiFePO4
110V-240V 50/60Hz
12V max
1800 Watt
10÷1200 Ah
10÷3000 Ah
2,7 m
25 mm
2
IP20
1,7 m
350x450x150 mm
8,8 kg
68
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
SYGNALIZACJA DIODOWA
Na przednim panelu ładowarki znajduje się 15 diod LED. 4 diody LED stanu akumulatora, które
sygnalizują:
“Full” akumulator jest naładowany, i jest w stanie podtrzymywania
“Charging” ładowanie akumulatora jest w toku
“Fault” akumulator jest uszkodzony
“Reverse” odwrócenie biegunowości
1 dioda LED “led ON” stanu prostownika (kolor Niebieski)
1 dioda LED “Start/Stop” (kolor Żółty) stanu działania, wskazuje, czy ładowanie następuje w wybranym trybie
2 diody LED trybu pracy „Function” Flash lub Charge (Kolor ŻÓŁTY)
4 diody LED wskazujące dostarczany prąd „Amperage” opisane poniżej (Kolor ŻÓŁTY)
3 diody LED wskazujące napięcie zasilania i rodzaj akumulatora “Volt/Bat” opisane poniżej (kolor
ŻÓŁTY).
Na przednim panelu ładowarki znajduje się 5 przycisków:
“Start/Stop”: uruchamia lub zatrzymuje ładowanie w wybranym trybie
“Function”: wybiera tryb pracy
„Volt/Batt”: wybiera zasilanie Supply lub rodzaj akumulatora do ładowania
“Amperage”: wybiera dostarczany prąd
"A/V" (wyświetlacz): wybiera, co wyświetlić na wyświetlaczu
CYFROWY WYŚWIETLACZ
Przycisk wyboru „A/V" umożliwia wyświetlanie na wyświetlaczu napięcia lub prądu.
FUNKCJE PROSTOWNIKA I TRYBY PRACY
A) Tryb pacy: “Function”
Charge
Tryb ładowania akumulatora. Przewiduje 7 faz ładowania, jak opisano poniżej:
• FAZA 1: Analiza1. Jeżeli akumulator ma napięcie wyższe niż 6,5V, przechodzi do następnej fazy. Napięcia
poniżej 6,5V powodują powrót urządzenia do trybu stand-by (gotowości).
FAZA 2: Ładowanie wstępne. Rozpoczyna ładowanie przy stałym prądzie, aż napięcia akumulatora osiągnie
wartość 13V
FAZA 3: Analiza 2. Poszukiwanie elementu w zwarciu. Prostownik wyłącza zasilanie na 5 minut. Jeżeli w
tym czasie napięcie akumulatora spadnie poniżej 11,7V urządzenia powróci do stanu stand-by (gotowości).
Jeśli napięcie utrzymuje się powyżej 11,7V przechodzi się do FAZY 4. W przypadku elementu w zwarciu
lub zasiarczonego akumulatora (sygnalizowanego na wyświetlaczu: ERR02 podczas FAZY 3) zalecane jest
ładowanie akumulatora w trybie RECOVERY.
• FAZA 4: Głębokie ładowanie. Akumulator zostaje naładowany do ustawionej wartości granicznej.
• FAZA 5: Napięcie stałe. Utrzymuje akumulator w napięciu występującym na koniec ładowania.
FAZA 6: Rezerwa. Napięcie spadnie do poziomu podtrzymywania i zostanie zakończony cykl ładowania.
Zaświeci się zielona dioda FULL.
• FAZA 7: Cykl impulsowy. Cykl impulsowego podtrzymywania akumulatora (w długim przedziale czasu).
Flash
Tryb Zasilacza, funkcja wspierająca podczas programowania pojazdu. Tryb ten nie przewiduje żadnej
fazy ładowania, jest zwykłym zasilaczem ustabilizowanym na znamionowe napięcie akumulatora. Jego
celem jest zapewnienie prądu wsparcia dla akumulatora, aby zapobiec jego rozładowaniu podczas
operacji, które wymagają energii na krótki lub długi okres.
Recovery
Tryb regeneracji dla zasiarczonych akumulatorów, dostępny jest przez dłuższe naciśnięcie przycisku
“Function". Na ekranie pojawi się napis “rEC” z wyświetleniem wartości chwilowego napięcia lub prądu,
w czasie tej fazy dioda „Charge” miga.
Prostownik wykona specjalny cykl ładowania, w którym zostaną wymuszone napięcia powyżej średniej,
69
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
starając się w ten sposób odzyskać akumulator. Tryb ten nie przewiduje komunikatów o błędach
podczas cyklu ładowania, sygnalizowany jest wynik końcowy, czy akumulator został odzyskany czy nie,
w zależności od napięcia i poboru prądu. Tryb ładowania na 6 faz, jak opisano poniżej:
FAZA 1: Analiza1. Jeżeli akumulator ma napięcie wyższe niż 3V, przechodzi do następnej fazy.
Napięcia poniżej 3V powodują powrót urządzenia do trybu stand-by (gotowości).
FAZA 2: Ładowanie wstępne. Rozpoczyna ładowanie przy stałym prądzie, napięcia akumulatora
osiągnie wartość 13V
• FAZA 3: Głębokie ładowanie. Akumulator zostaje naładowany do ustawionej wartości granicznej.
• FAZA 4: Napięcie stałe. Utrzymuje akumulator w napięciu występującym na koniec ładowania.
FAZA 5: Rezerwa. Napięcie spadnie do poziomu podtrzymywania i zostanie zakończony cykl
ładowania. Zaświeci się zielona dioda FULL.
FAZA 6: Cykl impulsowy. Cykl impulsowego podtrzymywania akumulatora (w długim przedziale czasu).
UWAGA: ze względu na wysokie napięcie osiągane podczas tego cyklu ładowania, odzyskiwanie
należy wykonywać z akumulatorem odłączonym od pojazdu. Odzysk z podłączonym do pojazdu
akumulatorem może spowodować uszkodzenie elektroniki pokładowej
Minimalne napięcie akumulatora
Jeśli początkowe napięcie akumulatora wynosi poniżej 2,5 V, akumulator nie może być odzyskany.
B) Tryb zasilania “Flash” i ładowanie “Amperage”
Ustalone przedziały prądu zasilania:
Flash 10A: prąd zasilania ustawiony na 10A
Flash 30A: prąd zasilania ustawiony na 30A
Flash 60A: prąd zasilania ustawiony na 60A
Flash 120A: prąd zasilania ustawiony na 120A
Ustalone przedziały ładowania do wyboru podłączonego akumulatora (prąd wyjściowy regulowany
automatycznie)
Charge 10Ah – 100Ah: Obsługuje akumulatory od 10Ah do 100Ah
Charge 100Ah – 300Ah: Obsługuje akumulatory od 100Ah do 300Ah
Charge 300Ah – 600Ah: Obsługuje akumulatory od 300Ah do 600Ah
Charge 600Ah – 1200Ah: Obsługuje wszystkie akumulatory od minimum 600Ah do maksymalnie
1200Ah.
C) Napięcia zasilania "Flash" i obsługiwane akumulatory “Volt / Batt.”
Ustalone przedziały napięcia zasilania:
13,8V: Napięcie zasilania ustawione na 13,8V
14,4V: Napięcie zasilania ustawione na 14,4V
14,8V: Napięcie zasilania ustawione na 14,8V
Ustalone rodzaje akumulatorów:
Wet: Akumulatory z elektrolitem kwasowym. Koniec ładowania przy 14,4V
Agm: Akumulatory na bazie płaskiej płyty AGM lub akumulatory spiralne typu Optima. Koniec ładowania
przy 14,7V
LiFePO4: Akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe LiFePO4
Zapamiętywanie ustawień
Urządzenie realizuje zapamiętywanie ustawień na przednim panelu sterowania. W razie przypadkowego
lub dobrowolnego przerwania zasilania, w momencie ponownego włączenia ładowarka rozpoczyna
pracę według ostatnio zapamiętanych ustawień. Gdy prostownik ustawiony jest na tryb FLASH, cykl
pracy wznawia się automatycznie po powrocie dostawy prądu.
Natomiast w trybie CHARGE, na ekranie zostanie wyświetlony błąd ER01 i należy nacisnąć przycisk
START/STOP, aby powrócić do normalnego cyklu ładowania.
70
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
Analiza akumulatora
Analizy wewnątrz trybów pracy mogą kończyć się sygnalizacją niektórych błędów.
Akumulator uszkodzony: zaświeci się dioda „Fault” i zgaśnie dioda „Start / Stop”, przechodzi do stanu
Stand-By, na wyświetlaczu pojawi się napis „Errx”, gdzie „x” oznacza numer odpowiadający przyczynie
błędu (patrz tabela 1). Pojedynczy sygnał dźwiękowy przez dwie sekundy.
Odwrócenie biegunowości: zaświeci się dioda „Reverse" i na wyświetlaczu pojawi się „Err7” z
sygnalizacją dźwiękową przez dwie sekundy.
SYGNALIZACJA BŁĘDÓW
Błędy, które mogą być raportowane są przedstawione w tabeli 1.
Tabela 1: wskazania błędów
OZNACZENIE NA
WYŚWIETLACZU
PRZYCZYNA ŚRODEK ZARADCZY
Er01 Odłączone przewody, zwarcie w
przewodach.
Umieścić zaciski w sposób poprawny i przywrócić
ładowanie akumulatora; (patrz akapit „Jak używa
się prostownika do ładowania akumulatorów”).
Całkowite zwarcie akumulatora. Skonsultować się z najbliższym Centrum
Serwisowym akumulatora.
Er02 Akumulator uszkodzony lub
niedający się naładować
Nie akceptuje prądu po 20 godz
regeneracji
Akumulator może być wadliwy.
Er03 Przegrzanie wewnętrzne
prostownika. Przeciążenie
urządzenia
Usunąć ewentualne przedmioty, które
uniemożliwiają wentylację prostownika lub
przenieść go w chłodniejsze miejsce. Poczekać
do momentu, aż prostownik automatycznie
rozpocznie ponowne ładowanie.
Er04 Błąd napięcia.
Napięcie akumulatora zbyt
niskie. (Usiłuje się ładować
akumulator 6Volt).
Ustawić cykl “Recovery”.
Używać prostownika tylko do akumulatorów
obsługiwanych przez 12V.
Przywrócić ładowanie akumulatora (patrz akapit
“Jak używa się prostownika do ładowania
akumulatorów”).
Zwarcie jednego lub więcej
elementów akumulatora.
Akumulator może być wadliwy.
Er05 Zbyt wysokie napięcie
akumulatora w stosunku do
napięcia ustawionego. (Usiłuje
się ładować akumulator 6Volt).
Używać prostownika tylko do akumulatorów
obsługiwanych przez 12V.
Przywrócić ładowanie akumulatora (patrz akapit
“Jak używa się prostownika do ładowania
akumulatorów”).
Er06 Akumulator o zbyt dużej
ładowności. Nigdy nie osiągnie
się końca ładowania.
Używać prostownikao większej zdolności
doładowczej.
Er07 and led
reverse
Zaciski przewodów wyjściowych
są niewłaściwie podłączone do
zacisków akumulatora.
Umieścić zaciski w sposób poprawny i przywrócić
ładowanie akumulatora; (patrz paragraf
„Jak używa się prostownika do ładowania
akumulatorów”).
Er08 Prąd wyjściowy jest zbyt wysoki.
Prąd powyżej maksymalnej
granicy.
Obniżyć absorpcję akumulatora.
71
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
ŁADOWANIE AKUMULATORA
Ładowanie akumulatorów podłączonych do pojazdu
1. Przed rozpoczęciem ładowania sprawdzić, czy przewód zasilania jest odłączony od gniazda
sieciowego.
2. Określić biegun odpowiadający masie pojazdu; zazwyczaj połączona ona jest z zaciskiem ujemnym.
3. Ładowanie akumulatora z zaciskiem ujemnym podłączonym do masy pojazdu, jak następuje:
• Podłączyć przewód wyjściowy z czerwonym zaciskiem do bieguna dodatniego (+) akumulatora.
• Podłączyć przewód wyjściowy z czarnym zaciskiem do masy pojazdu, z daleka od akumulatora i
przewodu paliwowego.
4. Ładowanie akumulatora z zaciskiem dodatnim podłączonym do masy pojazdu, jak następuje:
• Podłączyć przewód wyjściowy z czarnym zaciskiem do bieguna ujemnego (-) akumulatora.
• Podłączyć przewód wyjściowy z czerwonym zaciskiem do masy pojazdu, z daleka od akumulatora i
przewodu paliwowego.
Ładowanie akumulatorów niepodłączonych do pojazdu
1. Przed rozpoczęciem ładowania sprawdzić, czy przewód zasilania jest odłączony od gniazda
sieciowego.
2. Podłączyć przewód wyjściowy z czerwonym zaciskiem do bieguna dodatniego (+) akumulatora.
3. Podłączyć przewód wyjściowy z czarnym zaciskiem do bieguna ujemnego (-) akumulatora.
UWAGA Upewnić się, że obydwa zaciski przewodów wyjściowych mają prawidłowy styk z ich
odpowiednimi końcówkami.
JAK UŻYWA SIĘ PROSTOWNIKA DO ŁADOWANIA AKUMULATORÓW
1. Po podłączeniu przewodów wyjściowych do akumulatora, podłączyć przewód zasilania urządzenia do
gniazda sieciowego upewniając się, że napięcie odpowiada napięciu nominalnemu prostownika do
ładowania akumulatorów (230V-50Hz); teraz urządzenie przez 0,5 sekundy emituje sygnał dźwiękowy
a wszystkie diody sygnalizacyjne umieszczone na panelu sterowania świecą się przez dwie sekundy, w
tej fazie wyświetlacz cyfrowy pokazuje “----”
2. Prostownik do ładowania akumulatorów konguruje się w trybie “stand-by”, na przykład: dioda ON
zapalona, dioda WET zapalona, dioda CHARGE 5-30Ah zapalona. Diody zapalają się w zależności od
ostatniego, zapamiętanego programu.
3. Teraz, gdy prostownik jest już w trybie “stand-by” za pomocą klawiszy umieszczonych na panelu
sterowania, ustawić parametry ładowania odpowiednie do typu akumulatora do naładowania. Wybrane
parametry ładowania zostają oznaczane przez zapalenie się odpowiedniej diody.
Parametry ładowania możliwe do ustawienia:
Przycisk Function: (patrz akapit A - Tryb pacy: “Function”) w zależności od cyklu pracy, należy wybrać:
- Flash, Charge lub Recovery.
• Przycisk Amperage: (patrz akapit B - Tryb zasilania i ładowanie: “Amperage”)
W zależności od prądu zasilania wymaganego do podtrzymania napięcia akumulatora podczas
przeprogramowywania, można wybrać cztery różne prądy zasilania:
Jeśli wybieramy funkcję FLASH możemy wybrać spośród:
- Flash 10A: prostownik dostarcza 10A stałe
- Flash 30A: prostownik dostarcza 30A stałe
- Flash 60A: prostownik dostarcza 60A stałe
- Flash 120A: prostownik dostarcza 120A stałe
W zależności od pojemności ładowanego akumulatora wybrać funkcję CHARGE; możemy wybrać między:
- Charge 10Ah – 100Ah: Obsługuje akumulatory od 10Ah do 100Ah.
- Charge 100Ah – 300Ah: Obsługuje akumulatory od 100Ah do 300Ah.
- Charge 300Ah – 600Ah: Obsługuje akumulatory od 300Ah do 600Ah.
- Charge 600Ah – 1200Ah: Obsługuje wszystkie akumulatory od 600Ah do 1200Ah.
72
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
• Przycisk Volt / Batt (patrz akapit C - Napięcia zasilania “Flash” i Obsługiwane akumulatory: “Volt / Batt.”)
W zależności od prądu zasilania wymaganego do podtrzymania napięcia akumulatora podczas
przeprogramowywania. (TYLKO TRYB FLASH) można wybrać trzy różne napięcia zasilania:
13,8V: Napięcie zasilania ustawione na 13,8V
14,4V: Napięcie zasilania ustawione na 14,4V
14,8V: Napięcie zasilania ustawione na 14,8V
W zależności od technologii konstrukcji akumulatora (TYLKO W TRYBIE CHARGE), wybrać: Wet,
LiFePO4 lub Agm.
4. Po ustawieniu parametrów ładowania, nacisnąć klawisz START/STOP, aby uruchomić ładowanie
akumulatora. Zapalone diody START/STOP i CHARGING wskazują, że ładowanie jest w toku, na
wyświetlaczu wyświetli się prąd ładujący oraz napięcie akumulatora.
5. Podczas ładowania akumulatora w fazach „I” i „U0” pozostaje zapalona dioda CHARGING.
6. Przy zapaleniu diody FULL akumulator będzie naładowany w 100%, od tego momentu prostownik
wejdzie w fazę podtrzymywania i będzie stale monitorował stan sprawności akumulatora, utrzymując
go zawsze na optymalnym poziomie naładowania. W tej fazie ładowania urządzenie może pozostawać
podłączone przez wiele miesięcy.
7. Jeżeli chce się przerwać lub zakończyć sesję ładowania należy postępować według instrukcji
przerywania/końca ładowania.
DOBROWOLNE PRZERWANIE CYKLU ŁADOWANIA
Jeśli chce się przerwać cykl ładowania akumulatora wystarczy nacisnąć przycisk START/STOP;
wyłączy się dioda oznaczająca zakończenie cyklu ładowania. Odłączyć przewód zasilający urządzenia
od gniazda sieciowego i odłączyć przewody wyjściowe od zacisków akumulatora.
PRZERWANIE CYKLU ŁADOWANIA W PRZYPADKU BRAKU PRĄDU SIECIOWEGO
W przypadku zakłóceń na linii sieciowej 110V - 230V, prostownik zapisze wykonywany cykl roboczy, tak,
aby móc wznowić go automatycznie (tylko w trybie FLASH) po powrocie dostawy prądu sieciowego
o napięciu 230V. Ta funkcja ma podstawowe znaczenie w przypadkach, gdy prostownik wykonuje
bardzo długie cykle zasilania nawet w przypadku braku operatora. W trybie CHARGE konieczne będzie
naciśnięcie przycisku START/STOP, aby wznowić cykl roboczy.
KONIEC ŁADOWANIA
1. Po zakończeniu ładowania nacisnąć przycisk START/STOP prostownika do ładowania akumulatorów.
Wyłączenie się diody oznacza, że prostownik zakończył cykl ładowania.
2. Odłącz przewód zasilający urządzenia od gniazdka sieciowego.
3. Odłączyć przewód wyjściowy z czarnym zaciskiem od masy pojazdu lub od zacisku ujemnego (-)
akumulatora.
4. Odłączyć przewód wyjściowy z czerwonym zaciskiem od zacisku dodatniego (+) akumulatora.
After use, replace the battery charger in a dry place free from humidity. To clean the outer casing, use
a dry cloth.
KONSERWACJA
Prace konserwacyjne i naprawcze powinny być wykonywane przez wykwalikowany personel. Odnośnie
tych interwencji można kontaktować się z centrum serwisowym Beta Utensili S.P.A.
LIKWIDACJA
Symbol skreślonego kubła naniesiony na urządzeniu lub na opakowaniu oznacza, że wyrób po
zakończeniu swojej użytecznej funkcji musi być likwidowany oddzielnie od innych odpadów komunalnych.
Użytkownik, który zamierza zlikwidować to urządzenie może:
- Dostarczyć je do centrum zbiórki odpadów elektronicznych lub elektrotechnicznych.
- Oddać je w punkcie sprzedaży, przy zakupie ekwiwalentnego urządzenia.
- W przypadku produktów do użytku wyłącznie profesjonalnego, należy skontaktować się z producentem,
73
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
który przekaże procedurę do prawidłowego usuwania.
Prawidłowe usuwanie tego produktu umożliwi ponowne wykorzystanie surowców w nim zawartych i
zapobiega szkodom wobec środowiska i zdrowia ludzi.
Nielegalne usuwanie produktu stanowi naruszenie prawa o usuwaniu odpadów niebezpiecznych i
podlega zastosowaniu przewidzianych sankcji.
GWARANCJA
Warunki gwarancji dla towarów produkcji Beta Utensili S.p.A. sprzedawanych przez Beta Polska Sp.
z o.o. określone w aktualnym Oświadczeniu Gwarancyjnym Beta Polska Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Skarbimierzycach, które dostępne jest na stronie internetowej spółki
oraz będzie wysyłane na każde żądanie.
DEKLARACJA ZGODNOŚCI UE
Niniejszym oświadczamy z pełną odpowiedzialnością, że opisany produkt jest zgodny ze wszystkimi
odnośnymi przepisami następujących Dyrektyw:
• Dyrektywa kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) 2014/30/UE;
• Dyrektywa Niskonapięciowa (LVD) 2014/35/UE;
• Dyrektywa w sprawie ograniczenia stosowania niektórych niebezpiecznych substancji w sprzęcie
elektrycznym i elektronicznym (RoHS) 2011/65/UE.
Dokumentacja techniczna dostępna jest pod adresem:
BETA UTENSILI S.P.A.
Via A. Volta 18,
20845 Sovico (MB)
WŁOCHY
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86

Beta 1498/120A Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi