Beta 1498/30A Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
65
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
INSTRUKCJA OBSŁUGI I ZALECENIA DO ŁADOWARKI AKUMULATOROWEJ
WIELOFUNKCYJNEJ 6-12-24V PRODUKOWANEJ PRZEZ:
BETA UTENSILI S.P.A.
Via A. Volta 18, 20845, Sovico (MB) WŁOCHY
Dokumentacja oryginalna sporządzona jest w języku WŁOSKIM.
Starannie przechowywać niniejsze instrukcje bezpieczeństwa i przekazać je personelowi
korzystającemu z urządzenia.
PRZEZNACZENIE UŻYTKOWE
Ładowarka elektroniczna akumulatorowa (prostownik) przeznaczona jest do następującego
użycia:
do ładowania i zasilania pojazdów
do stosowania do akumulatorów 6V-12V-24V, Wet - Agm - lithium (LiFePO4)
w trakcie faz przeprogramowania i autodiagnostyki
Nie są dozwolone następujące operacje:
• zabrania się używania do akumulatorów innych niż 6V-12V-24V
• zabrania się używania poza specykacjami technicznymi zawartymi w tabeli DANE TECHNICZNE
zabrania się używania w środowisku wilgotnym, mokrym lub narażonym na działanie warunków atmosferycznych
• zabrania się stosowania do wszelkich innych celów niż te określone
BEZPIECZEŃSTWO NA STANOWISKU PRACY
Nie używać prostownika do ładowania akumulatorów w środowiskach zawierających atmosferę
potencjalnie wybuchową lub materiały łatwopalne, ponieważ mogą powstać iskry i spowodować
zapalenie się pyłów lub oparów.
Nie pozwalać dzieciom lub odwiedzającym zbliżać się do stanowiska pracy, podczas używania
ładowarki akumulatorowej. Obecność innych osób powoduje rozproszenie uwagi i może
doprowadzić do utraty kontroli podczas jej użycia.
Nie wdychać ewentualnych szkodliwych gazów emitowanych z akumulatora pojazdu, pracując przy silniku.
Podczas czynności podłączania trzymać twarz jak najdalej od akumulatora pojazdu. Akumulator
zawiera elektrolit będący żrąca cieczą, w razie przypadkowego kontaktu elektrolitu ze skórą lub
oczami należy miejsce skażone natychmiast przemyć wodą i skonsultować się z lekarzem.
Nie upuszczać metalowych narzędzi na akumulator pojazdu, może to spowodować zwarcie
akumulatora.
Używać ładowarki akumulatorowej-prostownika w miejscu suchym, unikając wilgoci.
BEZPIECZEŃSTWO PROSTOWNIKA DO ŁADOWANIA AKUMULATORÓW
Sprawdzić przed użyciem, czy prostownik nie doznał uszkodzeń i czy nie ma odsłoniętych przewodów lub
zużytych części.
BARDZO WAŻNE, ABY PRZED UŻYCIEM ŁADOWARKI PRZECZYT
CAŁĄ NINIEJSZĄ INSTRUKCJĘ OBSŁUGI. NIEPRZESTRZEGANIE ZASAD
BEZPIECZEŃSTWA I INSTRUKCJI OBSŁUGI MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ
POWAŻNYCH WYPADKÓW.
UWAGA
66
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
Nie należy używać prostownika, jeśli jest uszkodzony, ponieważ istnieje ryzyko porażenia prądem, nie
próbować otwierać go lub modykować.
Podłączyć przewód zasilania prostownika do gniazda sieciowego upewniając się, że napięcie z sieci jest
takie, jak wskazano na urządzeniu zasilającym. (Patrz tabela DANE TECHNICZNE)
Po zakończeniu pracy nie pozostawiać prostownika podłączonego do gniazda sieciowego przez
dłuższy czas.
Nie wolno naruszać obwodu elektronicznego prostownika.
ZALECENIA DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA PERSONELU
Zaleca się maksymalną uwagę, starając się zawsze skupić na czynnościach, które się wykonuje. Nie
używać prostownika ładowarki, gdy jest się zmęczonym lub pod wpływem narkotyków, alkoholu lub leków.
Należy zawsze stosować następujące środki ochrony indywidualnej:
obuwie ochronne;
okulary ochronne;
rękawice chroniące przed czynnikami zycznymi.
Wszystkie przewidziane prace wykonywać w pomieszczeniach suchych i dobrze wentylowanych.
Nigdy nie doprowadzać do styku między sobą końcówek dwóch zacisków (czerwony (+) dodatni; czarny (+)
ujemny).
Upewnić się, że kable prostownika są oddalone od wirników, ruchomych części i przewodu paliwowego.
Nie nosić luźnej odzieży, bransoletek, łańcuszków czy metalowych przedmiotów podczas pracy z pojazdem.
Przed odłożeniem prostownika upewnić się, że ochłodził się do temperatury pokojowej.
PRAWIDŁOWE UŻYCIE PROSTOWNIKA DO ŁADOWANIA AKUMULATORÓW
Nie wkładać żadnych przedmiotów do szczelin czy jakichkolwiek otworów, które znajdują się na powierzchni
prostownika do ładowania akumulatorów.
Nigdy nie używać prostownika, jeśli obudowa, zaciski, przewody czy przewód zasilający uszkodzone.
Jeśli czuje się dziwny zapach lub wytwarza zbyt dużo ciepła.
Prostownik do ładowania akumulatorów nie może być przerabiany. Zmiany mogą zmniejszyć skuteczność
środków bezpieczeństwa i zwiększyć ryzyko dla operatora.
Naprawiać prostownik wyłącznie przez wykwalikowany personel i tylko przy użyciu oryginalnych części
zamiennych.
Przed wykonaniem jakiejkolwiek czynności, wyłączyć światła pojazdu i wszystkie funkcjonujące akcesoria.
Zawsze należy sprawdzić zgodność między napięciem prostownika a napięciem pojazdu. Ewentualny
nadmiar może spowodować wybuch, uszkodzenie pojazdu, prostownikai oraz obrażenia osób.
Podłączać zawsze przewód wyjściowy z czerwonym zaciskiem (+) do bieguna dodatniego akumulatora, a
przewód wyjściowy z czarnym zaciskiem (-) do masy pojazdu.
67
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
Nigdy nie odwracać biegunowości, odwrócenie biegunowości może spowodować wybuch, uszkodzenie
pojazdu, prostownika oraz obrażenia osób.
Do czyszczenia należy używać suchej szmatki, odłączając zawsze ładowarkę od sieci zasilania.
Nigdy nie używać wilgotnych lub mokrych szmatek.
ZALECENIA BEZPIECZEŃSTWA DOTYCZĄCE PROSTOWNIKA
Okresowo należy sprawdzać integralność prostownika, przewodu zasilającego i zacisków.
Nie należy używać prostownika jeśli jest uszkodzony, ponieważ istnieje ryzyko porażenia prądem, nie
próbować otwierać go lub modykować.
Podłączyć prostownik do gniazda sieciowego, upewniając się, że napięcie z sieci jest takie, jak wskazano
na urządzeniu zasilania. (Patrz tabela DANE TECHNICZNE)
W żaden sposób nie należy przykrywać prostownika podczas używania. Należy zapewnić odpowiednią
przestrzeń do wentylacji.
Nie używać prostownika w środowiskach wilgotnych, mokrych i nie wystawiać jej na deszcz. Środowiska
wilgotne i zanieczyszczone zwiększają ryzyko porażenia prądem.
ŚRODKI OCHRONY INDYWIDUALNEJ PRZEWIDZIANE W TRAKCIE UŻYWANIA PROSTOWNIKA
Nieprzestrzeganie poniższych zaleceń może spowodować obrażenia ciała i/lub choroby.
ZAKŁADAĆ ZAWSZE OKULARY OCHRONNE
UŻYWAĆ ZAWSZE OBUWIE BEZPIECZEŃSTWA
KORZYSTAĆ ZAWSZE Z RĘKAWIC CHRONIĄCYCH PRZED CZYNNIKAMI
FIZYCZNYMI, W TRAKCIE UŻYWANIA PROSTOWNIKA
UŻYWAĆ DO AKUMULATORÓW
NAPIĘCIE NOMINALNE
NAPIĘCIE ŁADOWANIA
MOC ABSORBOWANA
POJEMNOŚĆ AKUMULATORA W ŁADOWANIU
POJEMNOŚĆ AKUMU. W STANIE PODTRZYMYWANIA
DŁUGOŚĆ KABLA ZE SZCZYPCAMI
PRZEKRÓJ KABLA Z ZACISKAMI
DŁUGOŚĆ KABLA ZASILANIA
STOPIEŃ OCHRONY
WYMIARY
WAGA
6V-12V-24V Wet - Agm - Lithium LiFePO4
220V ÷ 240V 50/60Hz
6V - 12V - 24V
450 Watt
5 ÷ 300 Ah
5 ÷ 600 Ah
2,5 m
10 mm2
1,3 m
IP20
270x330x130 mm
4,2 kg
Dodatkowe środki ochrony osobistej, które muszą być stosowane w zależności od wartości
odczytanych podczas badania higieny środowiska/analizy ryzyka w przypadku, gdy wartości
przekraczają limity określone przez obowiązujące przepisy.
68
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
SYGNALIZACJA DIODOWA
Na przednim panelu ładowarki znajduje się 15 diod LED. 4 diody LED stanu akumulatora, które
sygnalizują:
“Full” akumulator jest naładowany, i jest w stanie podtrzymywania
“Charging” ładowanie akumulatora jest w toku
“Fault” akumulator jest uszkodzony
“Reverse” odwrócenie biegunowości
1 dioda LED “led ON” stanu prostownika (kolor Niebieski)
1 dioda LED “Start/Stop” (kolor Żółty) stanu działania, wskazuje, czy ładowanie następuje w wybranym
trybie
2 diody LED sygnalizacji napięcia ładowania “Voltage” opisane poniżej (kolor Żółty)
4 diody LED sygnalizacji funkcji ładowania “Function” opisane poniżej (kolor żółty)
3 diody LED wskazujące rodzaj akumulatora “Batt” opisane poniżej (kolor Żółty).
Na przednim panelu ładowarki znajduje się 5 przycisków:
“Start/Stop” uruchamia lub zatrzymuje ładowanie w wybranym trybie
“Voltage” wybiera tryb pracy
“Function” wybiera tryb pracy, Charge lub Flash
„Batt” wybiera rodzaj akumulatora do ładowania
"A/V" (wyświetlacz) wybiera, co wyświetlić na wyświetlaczu; napięcie lub prąd
FUNKCJE PROSTOWNIKA I TRYBY PRACY
Funkcja Charge (Akumulatory 12V)
Tryb ładowania akumulatora. Przewiduje 7 faz ładowania, jak opisano poniżej:
• FAZA 1: Analiza1. Jeżeli akumulator ma napięcie wyższe niż 7,5V, przechodzi do następnej fazy. Napięcia
poniżej 7,5V powodują powrót urządzenia do trybu stand-by (gotowości).
FAZA 2: Ładowanie wstępne. Rozpoczyna ładowanie przy stałym prądzie, aż napięcia akumulatora osiągnie
wartość 13V
FAZA 3: Analiza 2 (na wyświetlaczu pojawi się komunikat "tESt"). Poszukiwanie elementu w zwarciu.
Prostownik wyłącza zasilanie na 5 minut. Jeżeli w tym czasie napięcie akumulatora spadnie poniżej 11,7V
urządzenia powróci do stanu stand-by (gotowości). Jeśli napięcie utrzymuje się powyżej 11,7V przechodzi
się do FAZY 4. W przypadku elementu w zwarciu lub zasiarczonego akumulatora (sygnalizowanego na
wyświetlaczu: ERR02 podczas FAZY 3) zalecane jest ładowanie akumulatora w trybie RECOVERY.
• FAZA 4: Głębokie ładowanie. Akumulator zostaje naładowany do ustawionej wartości granicznej.
• FAZA 5: Napięcie stałe. Utrzymuje akumulator w napięciu występującym na koniec ładowania.
FAZA 6: Rezerwa. Napięcie spadnie do poziomu podtrzymywania i zostanie zakończony cykl ładowania.
Zaświeci się zielona dioda FULL.
• FAZA 7: Cykl impulsowy. Cykl impulsowego podtrzymywania akumulatora (w długim przedziale czasu).
Flash
Tryb Zasilacza, funkcja wspierająca podczas programowania pojazdu. Tryb ten nie przewiduje żadnej fazy
ładowania, jest zwykłym zasilaczem ustabilizowanym na znamionowe napięcie akumulatora. Jego celem
jest zapewnienie prądu wsparcia dla akumulatora, aby zapobiec jego rozładowaniu podczas operacji, które
wymagają energii na krótki lub długi okres.
Minimalne napięcie akumulatora
Dla dwóch trybów "Charge i Flash" używać funkcji RECOVERY, jeśli akumulator ma napięcie poniżej
następujących wartości:
• akumulator 6V napięcie wykryte 4V
• akumulator 12V napięcie wykryte 7,5V
• akumulator 24V napięcie wykryte 15V
69
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
Funkcja Recovery (Akumulatory 12V)
Tryb regeneracji dla zasiarczonych akumulatorów, dostępny jest przez dłuższe naciśnięcie przycisku “Batt".
Na ekranie pojawi się napis “rEC” z wyświetleniem wartości chwilowego napięcia lub prądu, w czasie tej fazy
dioda „Charge” miga.
Prostownik wykona specjalny cykl ładowania, w którym zostaną wymuszone napięcia powyżej średniej,
starając się w ten sposób odzyskać akumulator. Tryb ten nie przewiduje komunikatów o błędach podczas
cyklu ładowania, sygnalizowany jest wynik końcowy, czy akumulator został odzyskany czy nie, w zależności
od napięcia i poboru prądu. Tryb ładowania na 6 faz, jak opisano poniżej:
• FAZA 1: Analiza1. Jeżeli akumulator ma napięcie wyższe niż 2,5V, przechodzi do następnej fazy. Napięcia
poniżej 2,5V powodują powrót urządzenia do trybu stand-by (gotowości).
FAZA 2: Ładowanie wstępne. Rozpoczyna ładowanie przy stałym prądzie, aż napięcia akumulatora osiągnie
wartość 13V
• FAZA 3: Głębokie ładowanie. Akumulator zostaje naładowany do ustawionej wartości granicznej.
• FAZA 4: Napięcie stałe. Utrzymuje akumulator w napięciu występującym na koniec ładowania.
FAZA 5: Rezerwa. Napięcie spadnie do poziomu podtrzymywania i zostanie zakończony cykl ładowania.
Zaświeci się zielona dioda FULL.
• FAZA 6: Cykl impulsowy. Cykl impulsowego podtrzymywania akumulatora (w długim przedziale czasu).
UWAGA: ze względu na wysokie napięcie osiągane podczas tego cyklu ładowania, odzyskiwanie
należy wykonywać z akumulatorem odłączonym od pojazdu. Odzysk z podłączonym do pojazdu
akumulatorem może spowodować uszkodzenie elektroniki pokładowej.
Minimalne napięcie akumulatora
W trybie "Recovery", jeśli początkowe napięcie akumulatora jest niższe niż wartości wskazane poniżej,
akumulator nie może być odzyskany:
• akumulator 6V napięcie wykryte 1,5V
• akumulator 12V napięcie wykryte 2,5V
• akumulator 24V napięcie wykryte 5,5V
PRZYCISKI WYBORU
A) “Voltage” wybiera napięcie ładowania
6V: napięcie ładowania dla akumulatorów 6V, trzymać przycisk wciśnięty przez 3', aby aktywować funkcję
(wyświetlacz pokaże 6U)
12V: napięcie ładowania dla akumulatorów 12V
24V: napięcie ładowania dla akumulatorów 24V
B) "Function" wstępnie ustawione zakresy ładowania i tryb Flash (prąd wyjściowy jest regulowany
automatycznie)
Charge 5Ah – 30Ah: Obsługuje akumulatory od 5Ah do 30Ah
Charge 30Ah – 100Ah Obsługuje akumulatory od 30Ah do 100Ah
Charge > 100Ah Obsługuje akumulatory powyżej 100Ah
Flash: Dostarcza maksymalny dostępny prąd przy napięciu znamionowym wybranym za pomocą przycisku
"Voltage"
C) “Batt” wstępnie ustawione rodzaje akumulatorów
Agm: cykl zoptymalizowany dla akumulatorów AGM na bazie płaskiej płyty lub akumulatorów spiralnych typu
Optima. Koniec ładowania przy 14,7V
LiFePO4: cykl zoptymalizowany dla akumulatorów LiFePO4
Wet: cykl zoptymalizowany dla akumulatorów z elektrolitem kwasowym. Koniec ładowania przy 14,4V.
Trzymać przycisk wciśnięty przez 3', aby aktywować funkcję (wyświetlacz pokaże rEC).
Zapamiętywanie ustawień
Urządzenie realizuje zapamiętywanie ustawień na przednim panelu sterowania. W razie przypadkowego
lub dobrowolnego przerwania zasilania, w momencie ponownego włączenia ładowarka rozpoczyna pracę
według ostatnio zapamiętanych ustawień.
70
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
Analiza akumulatora
Analizy wewnątrz trybów pracy mogą kończyć się sygnalizacją niektórych błędów.
Akumulator uszkodzony: zaświeci się dioda „Fault” i zgaśnie dioda „Start / Stop”, przechodzi do stanu Stand-
By, na wyświetlaczu pojawi się napis „Errx”, gdzie „x” oznacza numer odpowiadający przyczynie błędu (patrz
tabela 1). Pojedynczy sygnał dźwiękowy przez dwie sekundy.
• Odwrócenie biegunowości: zaświeci się dioda „Reverse" i na wyświetlaczu pojawi się „Err7” z sygnalizacją
dźwiękową przez dwie sekundy.
SYGNALIZACJA BŁĘDÓW
Błędy, które mogą być raportowane są przedstawione w tabeli 1.
Tabela 1: wskazania błędów
OZNACZENIE NA
WYŚWIETLACZU
PRZYCZYNA ŚRODEK ZARADCZY
Er01
Odłączone przewody, zwarcie w
przewodach.
Całkowite zwarcie akumulatora.
Umieścić zaciski w sposób poprawny i przywrócić
ładowanie akumulatora; (patrz akapit „Jak używa się
prostownika do ładowania akumulatorów”).
Skonsultować się z najbliższym Centrum Ser-
wisowym akumulatora.
Er02 Akumulator uszkodzony lub
niedający się naładować
Nie akceptuje prądu po 20 godz
regeneracji
Akumulator może być wadliwy.
Er03 Przegrzanie wewnętrzne pro-
stownika. Przeciążenie urządzenia
Usunąć ewentualne przedmioty, które uniemożliwiają
wentylację prostownika lub przenieść go w chłodniejsze
miejsce. Poczekać do momentu, prostownik auto-
matycznie rozpocznie ponowne ładowanie.
Er04 Błąd napięcia.
Napięcie akumulatora zbyt niskie.
Zwarcie jednego lub więcej
elementów akumulatora.
Ponownie ustawić napięcie odpowiadające akumu-
latorowi. Przywrócić ładowanie akumulatora (patrz
akapit “Jak używa się prostownika do ładowania
akumulatorów”).
Akumulator może być wadliwy.
Er05 Zbyt wysokie napięcie akumulatora
w stosunku do napięcia
ustawionego.
Ponownie ustawić napięcie odpowiadające akumu-
latorowi. Przywrócić ładowanie akumulatora (patrz
akapit “Jak używa się prostownika do ładowania
akumulatorów”).
Er06 Akumulator o zbyt dużej
ładowności. Nigdy nie osiągnie się
końca ładowania.
Używać prostownikao większej zdolności
doładowczej. Akumulator może być wadliwy.
Er07 and led
reverse
Zaciski przewodów wyjściowych
są niewłaściwie podłączone do za-
cisków akumulatora.
Umieścić zaciski w sposób poprawny i przywrócić
ładowanie akumulatora; (patrz paragraf „Jak używa
się prostownika do ładowania akumulatorów”).
Er08 Prąd wyjściowy jest zbyt wysoki.
Prąd powyżej maksymalnej
granicy.
Obniżyć absorpcję akumulatora.
71
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
ŁADOWANIE AKUMULATORA
Ładowanie akumulatorów podłączonych do pojazdu
1. Przed rozpoczęciem ładowania sprawdzić, czy przewód zasilania jest odłączony od gniazda sieciowego.
2. Określić biegun odpowiadający masie pojazdu; zazwyczaj połączona ona jest z zaciskiem ujemnym.
3. Ładowanie akumulatora z zaciskiem ujemnym podłączonym do masy pojazdu, jak następuje:
• Podłączyć przewód wyjściowy z czerwonym zaciskiem do bieguna dodatniego (+) akumulatora.
• Podłączyć przewód wyjściowy z czarnym zaciskiem do masy pojazdu, z daleka od akumulatora i przewodu
paliwowego.
4. Ładowanie akumulatora z zaciskiem dodatnim podłączonym do masy pojazdu, jak następuje:
• Podłączyć przewód wyjściowy z czarnym zaciskiem do bieguna ujemnego (-) akumulatora.
• Podłączyć przewód wyjściowy z czerwonym zaciskiem do masy pojazdu, z daleka od akumulatora i
przewodu paliwowego.
Ładowanie akumulatorów niepodłączonych do pojazdu
1. Przed rozpoczęciem ładowania sprawdzić, czy przewód zasilania jest odłączony od gniazda sieciowego.
2. Podłączyć przewód wyjściowy z czerwonym zaciskiem do bieguna dodatniego (+) akumulatora.
3. Podłączyć przewód wyjściowy z czarnym zaciskiem do bieguna ujemnego (-) akumulatora.
UWAGA Upewnić się, że obydwa zaciski przewodów wyjściowych mają prawidłowy styk z ich odpowiednimi
końcówkami.
JAK UŻYWA SIĘ PROSTOWNIKA DO ŁADOWANIA AKUMULATORÓW
1. Po podłączeniu przewodów wyjściowych do akumulatora, podłączyć przewód zasilania urządzenia
do gniazda sieciowego upewniając się, że napięcie odpowiada napięciu nominalnemu prostownika do
ładowania akumulatorów (230V-50Hz); teraz urządzenie przez 0,5 sekundy emituje sygnał dźwiękowy a
wszystkie diody sygnalizacyjne umieszczone na panelu sterowania świecą się przez dwie sekundy, w tej
fazie wyświetlacz cyfrowy pokazuje “----”
2. Prostownik do ładowania akumulatorów konguruje się w trybie “stand-by”, na przykład: dioda ON
zapalona, dioda WET zapalona, dioda CHARGE 5-30Ah zapalona. Diody zapalają się w zależności od
ostatniego, zapamiętanego programu.
3. Teraz, gdy prostownik jest już w trybie “stand-by” za pomocą klawiszy umieszczonych na panelu
sterowania, ustawić parametry ładowania odpowiednie do typu akumulatora do naładowania. Wybrane
parametry ładowania zostają oznaczane przez zapalenie się odpowiedniej diody.
Parametry ładowania możliwe do ustawienia:
“Voltage”. Wybiera napięcie ładowania
6V: napięcie ładowania dla akumulatorów 6V. Trzymać przycisk wciśnięty przez 3', aby aktywować funkcję
(wyświetlacz pokaże 6U).
12V: napięcie ładowania dla akumulatorów 12V
24V: napięcie ładowania dla akumulatorów 24V
"Function" wstępnie ustawione zakresy ładowania i tryb Flash (prąd wyjściowy jest regulowany
automatycznie)
Charge 5Ah – 30Ah: Obsługuje akumulatory od 5Ah do 30Ah
Charge 30Ah – 100Ah Obsługuje akumulatory od 30Ah do 100Ah
Charge > 100Ah Obsługuje akumulatory powyżej 100Ah
Flash: Dostarcza maksymalny dostępny prąd przy napięciu znamionowym wybranym za pomocą przycisku
"Voltage"
„Batt” wstępnie ustawione rodzaje akumulatorów
Agm: cykl zoptymalizowany dla akumulatorów AGM na bazie płaskiej płyty lub akumulatorów spiralnych
typu Optima. Koniec ładowania przy 14,7V
LiFePO4: cykl zoptymalizowany dla akumulatorów LiFePO4
Wet: cykl zoptymalizowany dla akumulatorów z elektrolitem kwasowym. Koniec ładowania przy 14,4V.
Trzymać przycisk wciśnięty przez 3', aby aktywować funkcję (wyświetlacz pokaże rEC).
72
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
4. Po ustawieniu parametrów ładowania, nacisnąć klawisz START/STOP, aby uruchomić ładowanie
akumulatora. Zapalone diody START/STOP i CHARGING wskazują, że ładowanie jest w toku, na
wyświetlaczu wyświetli się prąd ładujący oraz napięcie akumulatora.
5. Podczas ładowania akumulatora w fazach „I” i „U0” pozostaje zapalona dioda CHARGING.
6. Przy zapaleniu diody FULL akumulator będzie naładowany w 100%, od tego momentu prostownik
wejdzie w fazę podtrzymywania i będzie stale monitorował stan sprawności akumulatora, utrzymując
go zawsze na optymalnym poziomie naładowania. W tej fazie ładowania urządzenie może pozostawać
podłączone przez wiele miesięcy.
7. Jeżeli chce się przerwać lub zakończyć sesję ładowania należy postępować według instrukcji
przerywania/końca ładowania.
DOBROWOLNE PRZERWANIE CYKLU ŁADOWANIA
Jeśli chce się przerwać cykl ładowania akumulatora wystarczy nacisnąć przycisk START/STOP; wyłączy
się dioda oznaczająca zakończenie cyklu ładowania. Odłączyć przewód zasilający urządzenia od gniazda
sieciowego i odłączyć przewody wyjściowe od zacisków akumulatora.
PRZERWANIE CYKLU ŁADOWANIA W PRZYPADKU BRAKU PRĄDU SIECIOWEGO
W przypadku zakłóceń na linii sieciowej 230V, prostownik zapisze wykonywany cykl roboczy, tak, aby
móc wznowić go automatycznie po powrocie dostawy prądu sieciowego o napięciu 230V. Ta funkcja ma
podstawowe znaczenie w przypadkach, gdy prostownik wykonuje bardzo długie cykle zasilania nawet w
przypadku braku operatora.
KONIEC ŁADOWANIA
1. Po zakończeniu ładowania nacisnąć przycisk START/STOP prostownika do ładowania akumulatorów.
Wyłączenie się diody oznacza, że prostownik zakończył cykl ładowania.
2. Odłącz przewód zasilający urządzenia od gniazdka sieciowego.
3. Odłączyć przewód wyjściowy z czarnym zaciskiem od masy pojazdu lub od zacisku ujemnego (-)
akumulatora.
4. Odłączyć przewód wyjściowy z czerwonym zaciskiem od zacisku dodatniego (+) akumulatora.
Po zakończeniu czynności odłożyć prostownik do ładowania akumulatorów w suche i wolne od wilgoci
miejsce. Do czyszczenia zewnętrznej obudowy używać suchej szmatki.
KONSERWACJA
Prace konserwacyjne i naprawcze powinny być wykonywane przez wykwalikowany personel. Odnośnie
tych interwencji można kontaktować się z centrum serwisowym Beta Utensili S.P.A.
LIKWIDACJA
Symbol skreślonego kubła naniesiony na urządzeniu lub na opakowaniu oznacza, że wyrób po zakończeniu
swojej użytecznej funkcji musi być likwidowany oddzielnie od innych odpadów komunalnych.
Użytkownik, który zamierza zlikwidować to urządzenie może:
- Dostarczyć je do centrum zbiórki odpadów elektronicznych lub elektrotechnicznych.
- Oddać je w punkcie sprzedaży, przy zakupie ekwiwalentnego urządzenia.
- W przypadku produktów do użytku wyłącznie profesjonalnego, należy skontaktować się z producentem,
który przekaże procedurę do prawidłowego usuwania.
Prawidłowe usuwanie tego produktu umożliwi ponowne wykorzystanie surowców w nim zawartych i
zapobiega szkodom wobec środowiska i zdrowia ludzi.
Nielegalne usuwanie produktu stanowi naruszenie prawa o usuwaniu odpadów niebezpiecznych i podlega
zastosowaniu przewidzianych sankcji.
73
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
GWARANCJA
Warunki gwarancji dla towarów produkcji Beta Utensili S.p.A. sprzedawanych przez Beta Polska Sp.
z o.o. określone są w aktualnym Oświadczeniu Gwarancyjnym Beta Polska Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Skarbimierzycach, które dostępne jest na stronie internetowej spółki oraz
będzie wysyłane na każde żądanie.
DEKLARACJA ZGODNOŚCI UE
Niniejszym oświadczamy z pełną odpowiedzialnością, że opisany produkt jest zgodny ze wszystkimi
odnośnymi przepisami następujących Dyrektyw:
Dyrektywa kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) 2014/30/UE;
Dyrektywa Niskonapięciowa (LVD) 2014/35/UE;
Dyrektywa w sprawie ograniczenia stosowania niektórych niebezpiecznych substancji w sprzęcie
elektrycznym i elektronicznym (RoHS) 2011/65/UE.
Dokumentacja techniczna dostępna jest pod adresem:
BETA UTENSILI S.P.A.
Via A. Volta 18,
20845 Sovico (MB)
WŁOCHY
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84

Beta 1498/30A Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi