Rozgrywka
Grajcie w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek
zegara. Rozpoczyna gracz, który najlepiej wykona grymas
strasznego pirata.
Eks
ploracja Zatoki piratów
W celu wywiezienia skarbu najpierw należy odnaleźć drogę
wyjścia z zatoki. Rozpocznij od rzutu kostką.
C
o pokazuje kostka?
•
Duch Kapitana Białobrodego
O nie! Obudziłeś strasznego ducha! Przesuń figurkę Ducha
Białobrodego o jedno pole do przodu w stronę waszego statku.
•
1, 2, 3 oczka:
Po cichutki poruszasz się po zatoce. Odkryj jedną, dwie
lub trzy karty morze leżące obok siebie, w zależności od
ilości oczek na kostce. Jak przystało na zgraną załogę
możecie wspólnie ustalić, którą/ które karty morze
odkryć.
Po odkryciu jednej, dwóch lub trzech kart morze
wykonaj aktywności, które się na nich znajdują.
S
zukanie monet z trupimi czaszkami oraz przepędzanie statków
widmo
Siedem rodzajów kart morze przedstawia różne efekty specjalne i
akcje:
Karta Morska otchłań
Wielka szkoda! Tu jest tylko woda, a w niej pływające
ośmiornice i rybki. Zakryj kartę od nowa.
4
Moneta z trupią czaszką
Co za szczęśliwy traf! Odnalazłeś/aś monetę z trupią
czaszką, która należy do Ducha Kapitana
Białobrodego!W nagrodę weź ją i ułóż na
odpowiednim polu w twojej skrzyni skarbów.
U
waga: nie możesz posiadać więcej, niż jedną monetę z trupią
czaszką. Jeśli w twojej skrzyni znajduje się już moneta z czaszką,
nie pobieraj karty. Zakryj ją od nowa.
A
rmata widmo
Do przepędzenia statków widm będzie wam potrzebna
specjalna armata. Armata widmo jest pilnie strzeżona
przez załogę Ducha Białobrodego. Do odwrócenia uwagi
załogi i zabrania armaty potrzebna wam będzie złota
moneta z trupią czaszką.
C
zy posiadasz w swojej skrzyni skarbów monetę z trupią czaszką?
Do stu zdechłych wielorybów! Użyj swojej monety! Odłóż ją do
pudełka, a w zamian ułóż armatę widmo na odpowiednim polu
w twojej skrzyni skarbów.
N
ie posiadasz monety z trupią czaszką?
Szkoda, nie udało ci się odwrócić uwagi załogi strzegącej
armaty i nie możesz jej zabrać. Zakryj kartę od nowa.
U
waga: nie możesz posiadać więcej, niż jedną monetę z armatą
widmo. Jeśli w twojej skrzyni znajduje się już armata widmo, nie
pobieraj karty. Zakryj ją od nowa.
S
tatuetka Momani
Według wierzeń mieszkańców wyspy statuetka Bożka
Momani chroni przed złem i przynosi bogactwo. Wam
również zapewni ochronę przed duchami. Ułóż kartę
przedstawiającą Momani na odpowiednim polu na
5