2
Czerwony 4
Fioletowy 1
Przebieg gry
Grajcie po kolei. Rozpoczyna ten, kto potrafi wiosłować lub najmłodszy z graczy.
Rozpoczynamy bitwę!
Spróbuj odgadnąć, gdzie znajdują się kartoniki twojego przeciwnika.
Podaj współrzędne pola, na którym według ciebie znajduje się ''statek'' przeciwnika. Musisz
powiedzieć kolumnę (kolor parasola) i rząd (numer słupka do skakania), np. ''czerwony 4''.
Twój przeciwnik musi odpowiedzieć, czy na tym polu znajduje się kartonik, jego część, czy nic.
•
Odkryłeś/aś ''statek'' przeciwnika?
Fantastycznie! Na małym basenie na planszy zaznacz sobie krzyżykiem trafione pole. Użyj
do tego zmywalnego długopisu. Masz prawo do kolejnego ruchu.
Twój przeciwnik również zaznacza krzyżyk na trafionym przez ciebie polu, bezpośrednio
na kartoniku.
•
Twój strzał utonął w wodzie?
Szkoda! Zaznacz nietrafione pole kółkiem.
Teraz kolej gry twojego przeciwnika.
Każdy gracz musi powiedzieć na głos, kiedy jego dmuchany ''statek'' zostanie zatopiony,
tzn. kiedy cały kartonik zostanie oznaczony krzyżykami. Kartonik zostaje zdjęty z planszy.
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy jeden z graczy odkryje wszystkie statki przeciwnika.
Wygrywa morską bitwę!
Po grze pamiętaj, żeby przy pomocy dołączonej szmatki wyczyścić planszę i kartoniki.