Haba 304697 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
1
Dolina Wikingów
Gra strategiczno- zręcznościowa dla 2-4 odważnych Wikingów od lat 6.
Autorzy: Wilfried and Marie Fort
Ilustracje: Maximilian Meinzold
Redakcja: Annemarie Wolke
Czas trwania: 15 - 20 minutes
W dolinie Wikingów, jak co roku odbywają się zawody w ‘’zbijaniu baryłek’’. Czy jesteście na
tyle odważni, żeby wziąć w nich udział? Przy pomocy kuli zbijcie właściwe baryłki, bądźcie w
odpowiednim miejscu i czasie, żeby w strategiczny sposób ustawić Wikingów na pomoście.
Tylko Wikingowie na najlepszych pozycjach zgromadzą na swoim statku cenne złote monety.
Wygrywa ten, kto przejmie władzę nad najbogatszym wikingiem. Potrzebne będą odwaga,
dobra strategia i umiejętność podejmowania ryzyka.
Ten, kto w wyścigu o złote wysunie się za daleko na pomoście i wpadnie do wody, odejdzie z
pustymi rękami.
Celem gry jest zebranie jak największej ilości złotych monet.
Zawartość gry
1 duża plansza ‘’dolina Wikingów’’ (złożona z 7 elementów puzzli), 8 flag z nagrodą
Wikingów, 4 żetony Wikingów, 1 kartonowa figurka ‘’miotacz kul’’, 4 statki (każdy złożony
z 4 części), 1 kula, 24 złote monety, 4 drewniane baryłki, instrukcja do gry.
Przed pierwszą rozgrywką
Delikatnie wypchnijcie z ramek kartonowe
elementy. Niepotrzebne skrawki wyrzućcie.
Złóżcie statki, w sposób przedstawiony na
zdjęciu.
Wskazówka
: po zakończonej grze nie
musicie rozkładać statków, żeby schować je
do pudełka. Wystarczy, że ułożycie je
bokiem, wtedy się zmieszczą.
304697 305338
2
Przygotowanie do gry:
Z elementów puzzli ułóżcie planszę.
Każdy z graczy wybiera sobie kolor. Bierze statek oraz żeton z Wikingiem o takim samym kolorze.
Wszystkie żetony z Wikingami ułóżcie przed pomostem, nawet, jeśli jest mniej, niż 4 graczy.
Wasz statek ustawcie przed sobą. Niczyje statki rozłóżcie obok planszy, będą potrzebne
do gry. Do każdego statku włóżcie po jednej złotej monecie.
Przygotujcie do gry pozostałe złote monety, kulę oraz ‘’miotacza kul’’.
Wymieszajcie zakryte flagi z nagrodą Wikingów i odkryte rozmieśćcie w losowy sposób
we wgłębieniach na planszy.
Baryłki wstawcie w otwory obrośnięte trawą znajdujące się po środku planszy.
2.2.
3.3.
4.4.
5.5.
6.6.
7.7.
1.1.
3.3.
4.4.
4.4.
4.4.
4.4.
5.5.
7.7.
1.1.
6.6.
3
•Wikingowie znajdujący
się przy fladze ze złotymi
monetami mogą zabrać z
rezerwy ilość monet
przedstawioną na fladze
(od 1 do 4). Jeśli w
rezerwie nie ma
wystarczającej ilości monet
Wiking bierze te, które
pozostały lub nic.
•Wikingowie znajdujący
się przy fladze ze swoją
podobizną mogą ukraść
po jednej monecie ze
statku każdego gracza.
Jeśli gracze nie mają
monet na swoich statkach,
Wiking nic od nich nie
otrzymuje.
•Wikingowie znajdujący
się przy fladze z
podobizną Wikinga
innego gracza mogą
ukraść mu jedną
monetę ze statku. Jeśli
Wiking nie ma monet
na swoim statku,
niestety gracz nic nie
otrzymuje.
Przebieg gry:
Grajcie w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Rozpoczyna ten,
kto wyglądem najbardziej
przypomina Wikinga.
Zacznij grę! Wstaw kulę w
otwór na rogu planszy
znajdujący się najbliżej ciebie.
Przy pomocy ‘’miotacza’’ pchnij
kulę tak, aby potoczyła się w
stronę baryłek i zbiła, chociaż
jedną z nich. Możesz powtarzać
pchnięcie kulą, aż do momentu
zbicia, chociaż jednej baryłki.
Za każda przewróconą baryłkę przesuń o jedno pole żeton Wikinga o kolorze zbitej figury.
Zajęte pola należy ominąć. Jeśli udało ci się przewrócić więcej, niż jedną baryłkę możesz
zdecydować, którym z żetonów wykonasz pierwszy ruch.
Podział monet
Podział monet zaczyna się w momencie, kiedy Wiking wykonujący
ruch wyjdzie poza pomost i wpadnie do wody.
Gracz, którego Wiking wpadł do wody właśnie zakończył rundę.
Teraz Wikingowie, którzy znajdują się na pomoście zostają
nagrodzeni złotymi monetami. Wiking, który wpadł do wody niestety
nic nie otrzymuje. Gracze umieszczają zdobyte monety na swoich
statkach. Podział monet rozpoczyna się od Wikinga, który jest
najbardziej wysunięty do przodu na pomoście i kontynuuje z
pozostałymi według następujących zasad:
Żetony z Wikingami, które nie należą do graczy ( gra w mniej niż 4 osoby) również
uczestniczą w grze i zdobywają złote monety według wyżej wymienionych zasad.
4
3.3.
2.2.
1.1.
Przykład:
1.
2.
3.
Dziewczynka grająca pomarańczowym Wikingiem Tjarne przewróciła pomarańczową i
niebieską baryłkę 1.Najpierw przesuwa żeton ze swoim Wikingiem, przeskakując żeton
czerwony 2. Przesuwa żeton z niebieskim Wikingiem, ten wpada do wody 3. Teraz
następuje podział złotych monet:
Niebieski Wiking Finn nic nie otrzymuje, ponieważ wpadł do wody.
Pomarańczowy Wiking Tjarne otrzymuje 4 złote monety z rezerwy
Czerwony Wiking Magnus, który nie należy do żadnego gracza otrzymuje po jednej złotej
monecie od innych graczy, ponieważ znajduje się przed flagą ze swoją podobizną.
Zielony Wiking Inga kradnie jedną monetę Tjarnie, ponieważ znajduje się przed flagą z jej
podobizną.
Po wykonaniu ruchu żetonami oraz rozdaniu monet, kolej gry przechodzi na następną
osobę. Teraz możesz ustawić baryłki w innych dowolnych otworach na środku planszy.
Nieprzewrócone baryłki z poprzedniej rundy muszą pozostać na swoim miejscu. Wiking,
który wpadł do wody wraca przed pomost, pozostali Wikingowie zostają na swoich
miejscach na pomoście.
Koniec gry:
Gra kończy się w momencie, kiedy wszystkie monety z rezerwy zostaną rozdane.
Gracze mogą jeszcze wykradać sobie nawzajem monety ze statków,
ale po tym gra definitywnie się kończy.
Każdy z graczy liczy monety zgromadzone na swoim statku. Ten, kto zdobył najwięcej
moment wygrywa i otrzymuje tytuł władcy doliny Wikingów.
Jeśli wygra Wiking, który nie należy do żadnego gracza (w przypadku gry w mniej niż 4
osoby), wspólnie przegrywacie.
W przypadku remisu, wygra ten, którego żeton z Wikingiem na pomoście jest najbardziej
oddalony od wody.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4

Haba 304697 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi