Shimano WH-RS30 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Nakrętka kasety Podkładka dystansowa
koronki
OSTRZEŻENIE
UWAGA
UWAGA
Techniczna instrukcja serwisowa
WH-RS30
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
Nie stosować w połączeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelców
tego typu luz pomiędzy osią piasty a klockami hamulcowymi może ulegać
zmianom wskutek działania amortyzatorów, więc w momencie użycia hamulców,
klocki hamulcowe mogą dotknąć szprych.
Jeżeli zacisk Quick Release nie będzie używany prawidłowo, koło może spaść
z roweru, co często prowadzi do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie
przeczytać instrukcję serwisową dotyczącą zacisku Quick Release.
Te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o twardej nawierzchni. Jeśli koła
będą używane na nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zostać skrzywione lub
uszkodzone, co może spowodować wypadek.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru,
powodując w konsekwencji poważne zranienie.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować poważne obrażenia
kierującego rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować
ją na przyszłość.
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia ani pogorszenia parametrów roboczych
wynikających z normalnego użytkowania.
Przed użyciem opony powinny zostać napompowane do odpowiedniego ciśnienia.
W przypadku używania obręczy z oponami drutówkami należy stosować taśmę na
obręcze lub zatyczki otworów szprych dla rozmiarów obręczy 18-622, odporną na
wysokie ciśnienia, w przeciwnym razie może nastąpić nagłe przebicie i
wypadnięcie opony, prowadzące do poważnej kontuzji. Ponadto nie zalecamy
ponownego używania taśmy na obręcze lub zatyczek otworów szprych po zdjęciu
ich z koła. W przypadku ponownego użycia taśmy lub zatyczek opony mogą
zostać nagle przebite i uszkodzone, co może prowadzić do poważnej kontuzji.
W klockach hamulcowych Shimano R55HC (wysokowydajnych) zastosowano
agresywną mieszankę, zapewniającą wysoką skuteczność hamowania w
warunkach mokrych. Powodują one jednak przyspieszone zużycie obręczy.
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialności za mniejszą trwałość obręczy, która
może wystąpić wskutek zastosowania klocków hamulcowych R55HC.
Zdecydowanie zalecane jest używanie oryginalnych szprych i nypli Shimano. Jeśli
nie będą używane oryginalne części firmy Shimano, piasty lub obręcze mogą ulec
uszkodzeniu.
Przed użyciem sprawdzić, czy do klocków hamulcowych nie przylegają kawałki
metalu lub ciała obce. Takie przedmioty mogą spowodować uszkodzenie obręczy
w momencie użycia hamulców.
Nyple posiadają duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwiększenia naprężenia
szprychy. Jednakże, podczas regulacji naprężenia szprych należy uważać, aby nie
dokręcać nypli zbyt mocno. W przypadku nadmiernego naprężenia nypli może
dojść do uszkodzenia obręczy.
(Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu sprzedawcy rowerów.)
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
Koło może być używane z 8-biegowymi, 9-biegowymi i 10-biegowymi kasetami zębatek.
(W przypadku zastosowania 10-biegowej kasety zębatek, oprócz modeli młodzieżowych,
stosować dodatkową podkładkę dystansową o grubości 1 mm).
Aby zobaczyć szczegóły na temat połączenia z innymi częściami takimi, jak łańcuchy i
kasety zębatek, patrz Informacja techniczna produktu.
Dane techniczne
Naciąg szprych
Montaż koronek HG
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
A
*Wartości te należy traktować tylko jako ogólne wytyczne.
(Na przód)
W kołach przednich zapleść
szprychy promieniście,
zarówno z lewej, jak i
prawej strony
Uwaga
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ środek
smarny może się wydostać na zewnątrz.
Zagłębienie z drugiej strony otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia obręczy. Jeżeli
zagłębienie nie jest widoczne, obręcz znajduje się u kresu okresu użyteczności.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy
rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek luz wstępny w szprychach i po pierwszym
1000 km przebiegu.
Osłony szprych (CP-WH23) są sprzedawane także oddzielnie. Szczegółowych
informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
Reflektory (produkowane przez firmę CATEYE) sprzedawane są także osobno.
Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem
grupy powinna być skierowana
na zewnątrz i ustawiona tak,
aby szerokie występy na każdej
koronce i część A (na której
rowek jest szeroki) główki
piasty, były w jednej linii.
Rowek jest
szeroki tylko
w jednym miejscu.
Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne
(TL-LR15) do dokręcenia nakrętki kasety.
Aby wymienić koronki HG zastosować narzędzia specjalne (TL-LR15)
i TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę
kasety.
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
a
c
-
1
4
T
Szeroki
występ
Wymiana główki piasty
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą
główkę (wewnątrz główki piasty) i wymienić główkę.
Uwaga:
Nie należy próbować rozbierania główki, ponieważ
może to spowodować niewłaściwe działanie.
Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
Korpus główki
Klucz imbusowy 10 mm
(TL-WR37)
Podkładka główki
Śruba mocująca główkę piasty
Demontaż
Montaż
Wymiana szprych przedniego koła
Obrócić oś piasty, aż wycięcie osłony od kurzu
zostanie dopasowane do gniazda piasty, i pewnie
zamocować główkę szprychy w gnieździe piasty.
Uwaga:
Jeśli wycięcie osłony od kurzu i gniazdo piasty nie
zostaną dopasowane, montaż i demontaż szprych
będzie niemożliwy.
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
(Na tył)
Wycięcie w osłonie od kurzu
Oś piasty
Gniazdo w piaście
SI-4EX0A-001
Odpowiedni rozmiar opon
Opona drutówka
700C (19C - 28C)
Największa zębatka 21 - 28T
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUWSW CPSC Biały
RR-550-WUASW AS Bursztynowy
RR-317-WUASW DIN Bursztynowy
Symbol modelu WH-RS30
Rozmiar obręczy 700C (622 x 15C)
Szerokość obręczy 20,8 mm
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
980 - 1400 N
Prawa strona
(zębatki)
Lewa strona
1000 - 1600 N 600 - 1100 N
SI-4EX0A-001-03
  • Page 1 1

Shimano WH-RS30 Service Instructions

Typ
Service Instructions