Shimano WH-6700 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Nakrętka kasety Podkładka dystansowa koronki
OSTRZEŻENIE
UWAGA
Techniczna instrukcja serwisowa
WH-6700
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
Nie stosować w połączeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelców
tego typu dystans pomiędzy osią piasty a klockami hamulcowymi może ulegać
zmianom wskutek działania amortyzatorów, więc w momencie użycia hamulców,
klocki hamulcowe mogą dotknąć szprych.
Jeżeli zacisk Quick Release nie będzie używany prawidłowo, koło może spaść z
roweru, co często prowadzi do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie
przeczytać instrukcję serwisową dotyczącą zacisku Quick Release.
Te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o twardej nawierzchni. Jeśli koła
będą używane na nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zostać skrzywione lub
uszkodzone, co może spowodować wypadek.
Zagłębienie po przeciwnej stronie otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia
obręczy. Jeśli zagłębienie jest niewidoczne, należy wymienić obręcz.
Kontynuowanie używania zużytej obręczy może spowodować przewrócenie
roweru i wypadek.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru,
powodując w konsekwencji poważne zranienie.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować
ją na przyszłość.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
W klockach hamulcowych Shimano R55HC (wysokowydajnych) zastosowano
agresywną mieszankę, zapewniającą wysoką skuteczność hamowania w
warunkach mokrych. Powodują one jednak przyspieszone zużycie obręczy.
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialności za mniejszą trwałość obręczy, która
może wystąpić wskutek zastosowania klocków hamulcowych R55HC.
Używanie oryginalnych szprych, korków i podkładek Shimano jest stanowczo
zalecane.
W przypadku użycia części innych niż firmy Shimano, miejsca, w których szprychy
wchodzą do piasty mogą zostać uszkodzone.
Przed użyciem sprawdzić, czy do klocków hamulcowych nie przylegają kawałki
metalu lub ciała obce. Takie przedmioty mogą spowodować uszkodzenie obręczy
w momencie użycia hamulców.
Korki mają duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwiększenia naprężenia
szprychy. Jednakże podczas regulacji naprężenia szprych należy uważać, aby nie
dokręcać korków zbyt mocno. W przypadku nadmiernego naprężenia zatyczek
może dojść do uszkodzenia obręczy. (Zalecamy zlecenie wykonania regulacji
autoryzowanemu sprzedawcy rowerów.)
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
Koło może być używane z 8-rzędowymi, 9-rzędowymi i 10-rzędowymi kasetami zębatek.
(W przypadku zastosowania 10-rzędowej kasety zębatek, oprócz modeli
dziecięcych, stosować dodatkową podkładkę dystansową o grubości 1 mm).
Aby zobaczyć szczegóły na temat połączenia z innymi częściami takimi, jak
łańcuchy i kasety zębatek, patrz Informacja techniczna produktu.
Dane techniczne
Naciąg szprych
Montaż koronek HG
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
A
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne wytyczne.
(Na przód)
W kołach przednich zapleść szprychy
promieniście, zarówno z lewej, jak i prawej strony
Uwaga
W kole WH-6700-SL do centrowania i regulacji naciągu szprych należy użyć korków
od strony obręczy.
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą
one się wydostać na zewnątrz.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy
rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w szprychach i po pierwszym
1000 km przebiegu.
Osłony szprych (CP-WH23) są sprzedawane także oddzielnie. Szczegółowych
informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
Reflektory (produkowane przez firmę CATEYE) sprzedawane są także osobno.
Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem
grupy powinna być skierowana
na zewnątrz i ustawiona tak,
aby szerokie występy na każdej
koronce i część A (na której
rowek jest szeroki) główki
piasty, były w jednej linii.
Rowek jest
szeroki tylko w
jednym miejscu.
Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne
(TL-LR15) do dokręcenia nakrętki kasety.
Aby wymienić koronki HG zastosować narzędzia specjalne (TL-LR15) i
TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę
kasety.
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
a
c
-
1
4
T
Szeroki wypust
Wymiana główki piasty
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą
główkę (wewnątrz główki piasty) i wymienić główkę.
Uwaga:
Nie należy próbować rozbierania główki, ponieważ
może to spowodować niewłaściwe działanie.
Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
Korpus główki
Klucz imbusowy 10 mm
(TL-WR37)
Podkładka główki
Śruba mocująca główkę piasty
Demontaż
Montaż
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
(Na tył)
UWAGA
Przed użyciem opony powinny zostać napompowane do odpowiedniego ciśnienia.
Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z usunięciem
taśmy i założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia opony lub dętki lub
może wystąpić nagłe przebicie i spadnięcie opony, co może doprowadzić do
poważnych obrażeń.
Wymiana szprych
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty, dokręcić nyple. W czasie
montażu zastosować blokady szprych do zablokowania obrotu szprych, a
następnie włożyć wkrętak lub podobne
narzędzie do rowka w nakrętce, w celu
dokręcenia nypla.
3. Obrócić zatyczkę w prawo, aby
wkręcić go do otworu w obręczy.W
tym czasie użyć blokady szprych, aby
zapobiec obracaniu się szprychy.
1
Uwaga:
Jeżeli podkładka nie została założona,
niemożliwe będzie wyregulowanie naprężenia
szprychy, dlatego należy pamiętać o założeniu
podkładek.
Dokręcić nyple do końca gwintu.
W kołach przednich dokładnie zamontować
główki szprych w gniazdach piasty, w przeciwnym
razie może nastąpić uszkodzenie.
Podkładka
Zatyczka
Blokada szprychy
Szprycha
Nakrętka
2
3
SI-4FP0A-001
Odpowiedni rozmiar opon
Drutówka / opona bezdętkowa
700C (19C - 28C)
Największa zębatka
21 - 28T
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUWSW CPSC Biały
RR-550-WUASW AS Bursztynowy
RR-317-WUASW DIN Bursztynowy
Symbol modelu WH-6700
Rozmiar obręczy 700C (622 x 15C)
Szerokość obręczy 20,8 mm
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
980 - 1400N
Prawa strona
(zębatki)
Lewa strona
1000 - 1600 N 600-1100N
SI-4FP0A-001-03
  • Page 1 1

Shimano WH-6700 Service Instructions

Typ
Service Instructions