Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Nakrętka kasety Podkładka dystansowa koronki
OSTRZEŻENIE
UWAGA
Techniczna instrukcja serwisowa
WH-6700
• Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
• Nie stosować w połączeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelców
tego typu dystans pomiędzy osią piasty a klockami hamulcowymi może ulegać
zmianom wskutek działania amortyzatorów, więc w momencie użycia hamulców,
klocki hamulcowe mogą dotknąć szprych.
• Jeżeli zacisk Quick Release nie będzie używany prawidłowo, koło może spaść z
roweru, co często prowadzi do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie
przeczytać instrukcję serwisową dotyczącą zacisku Quick Release.
• Te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o twardej nawierzchni. Jeśli koła
będą używane na nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zostać skrzywione lub
uszkodzone, co może spowodować wypadek.
• Zagłębienie po przeciwnej stronie otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia
obręczy. Jeśli zagłębienie jest niewidoczne, należy wymienić obręcz.
Kontynuowanie używania zużytej obręczy może spowodować przewrócenie
roweru i wypadek.
• Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru,
powodując w konsekwencji poważne zranienie.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować
ją na przyszłość.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• W klockach hamulcowych Shimano R55HC (wysokowydajnych) zastosowano
agresywną mieszankę, zapewniającą wysoką skuteczność hamowania w
warunkach mokrych. Powodują one jednak przyspieszone zużycie obręczy.
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialności za mniejszą trwałość obręczy, która
może wystąpić wskutek zastosowania klocków hamulcowych R55HC.
• Używanie oryginalnych szprych, korków i podkładek Shimano jest stanowczo
zalecane.
W przypadku użycia części innych niż firmy Shimano, miejsca, w których szprychy
wchodzą do piasty mogą zostać uszkodzone.
• Przed użyciem sprawdzić, czy do klocków hamulcowych nie przylegają kawałki
metalu lub ciała obce. Takie przedmioty mogą spowodować uszkodzenie obręczy
w momencie użycia hamulców.
• Korki mają duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwiększenia naprężenia
szprychy. Jednakże podczas regulacji naprężenia szprych należy uważać, aby nie
dokręcać korków zbyt mocno. W przypadku nadmiernego naprężenia zatyczek
może dojść do uszkodzenia obręczy. (Zalecamy zlecenie wykonania regulacji
autoryzowanemu sprzedawcy rowerów.)
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
Koło może być używane z 8-rzędowymi, 9-rzędowymi i 10-rzędowymi kasetami zębatek.
(W przypadku zastosowania 10-rzędowej kasety zębatek, oprócz modeli
dziecięcych, stosować dodatkową podkładkę dystansową o grubości 1 mm).
Aby zobaczyć szczegóły na temat połączenia z innymi częściami takimi, jak
łańcuchy i kasety zębatek, patrz Informacja techniczna produktu.
Dane techniczne
Naciąg szprych
Montaż koronek HG
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne wytyczne.
(Na przód)
W kołach przednich zapleść szprychy
promieniście, zarówno z lewej, jak i prawej strony
Uwaga
• W kole WH-6700-SL do centrowania i regulacji naciągu szprych należy użyć korków
od strony obręczy.
• Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
• Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą
one się wydostać na zewnątrz.
• Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
• Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy
rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w szprychach i po pierwszym
1000 km przebiegu.
• Osłony szprych (CP-WH23) są sprzedawane także oddzielnie. Szczegółowych
informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
• Reflektory (produkowane przez firmę CATEYE) sprzedawane są także osobno.
Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem
grupy powinna być skierowana
na zewnątrz i ustawiona tak,
aby szerokie występy na każdej
koronce i część A (na której
rowek jest szeroki) główki
piasty, były w jednej linii.
Rowek jest
szeroki tylko w
jednym miejscu.
• Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne
(TL-LR15) do dokręcenia nakrętki kasety.
• Aby wymienić koronki HG zastosować narzędzia specjalne (TL-LR15) i
TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę
kasety.
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
Szeroki wypust
Wymiana główki piasty
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą
główkę (wewnątrz główki piasty) i wymienić główkę.
Uwaga:
Nie należy próbować rozbierania główki, ponieważ
może to spowodować niewłaściwe działanie.
Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
Korpus główki
Klucz imbusowy 10 mm
(TL-WR37)
Podkładka główki
Śruba mocująca główkę piasty
Demontaż
Montaż
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
(Na tył)
UWAGA
• Przed użyciem opony powinny zostać napompowane do odpowiedniego ciśnienia.
• Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z usunięciem
taśmy i założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia opony lub dętki lub
może wystąpić nagłe przebicie i spadnięcie opony, co może doprowadzić do
poważnych obrażeń.
Wymiana szprych
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty, dokręcić nyple. W czasie
montażu zastosować blokady szprych do zablokowania obrotu szprych, a
następnie włożyć wkrętak lub podobne
narzędzie do rowka w nakrętce, w celu
dokręcenia nypla.
3. Obrócić zatyczkę w prawo, aby
wkręcić go do otworu w obręczy.W
tym czasie użyć blokady szprych, aby
zapobiec obracaniu się szprychy.
1
Uwaga:
• Jeżeli podkładka nie została założona,
niemożliwe będzie wyregulowanie naprężenia
szprychy, dlatego należy pamiętać o założeniu
podkładek.
• Dokręcić nyple do końca gwintu.
W kołach przednich dokładnie zamontować
główki szprych w gniazdach piasty, w przeciwnym
razie może nastąpić uszkodzenie.
Podkładka
Zatyczka
Blokada szprychy
Szprycha
Nakrętka
2
3
SI-4FP0A-001
Odpowiedni rozmiar opon
Drutówka / opona bezdętkowa
700C (19C - 28C)
Największa zębatka
21 - 28T
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUWSW CPSC Biały
RR-550-WUASW AS Bursztynowy
RR-317-WUASW DIN Bursztynowy
Symbol modelu WH-6700
Rozmiar obręczy 700C (622 x 15C)
Szerokość obręczy 20,8 mm
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
980 - 1400N
Prawa strona
(zębatki)
Lewa strona
1000 - 1600 N 600-1100N
SI-4FP0A-001-03