Techniczna instrukcja serwisowa
I-4EF0A-001
WH-7850-C24-CL
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
(Na przód
W kołach przednich zaple
szprychy
romieni
cie, zar
wno z lewej, jak
prawe
strony
Na tył
W kołach tylnych zaple
szprychy
rzyżowo, zar
wno z lewej, jak i prawej
s
rony.
gł
wkę piasty
Podkładka główki
Nie należy zdejmować
z
z
.
mar D
RA-A
E
Y-04110000)
Nasmarowa
Wymiana główki piasty
Najpierw należy wyciągnąć oś piasty zgodnie z procedurą pokazaną na rysunku.
Odcinek z podwójn
blokad
po stronie główki nie może być zdemontowany.
waga
• W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępowa
bardzo ostrożnie, aby
ej nie zagią
. Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewni
się, czy jest dobrze
orientowana i włoży
ją tak daleko, jak to możliwe
• Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na stożku.
Po wyj
ciu osi piasty należy wykr
cić śrub
mocuj
c
łówk
(wewn
trz
łówki piasty)
i wymieni
gł
wkę
waga:
W trakcie wymiany gł
wki należy jednocze
nie wymieni
rubę mocującą. Należy
pewni
się, że smar został umieszczony na gwincie
ruby mocującej gł
wkę.
przeciwnym przypadku mogą wystąpi
luzy lub zakleszczenie. Nie należy podejmowa
prób demontażu główki, ponieważ może to osłabić wydajność piasty.
Oś piasty
(3)
Wypust uszczelki jest po zewnętrznej stronie
(2)
tożek z osł
ną przeciwkurzową
nie może zo
ta
zdemontowany)
szcze
a
oment
o
ręcen
a po
ewe
: 15 -
m
oment
o
ręcen
a: 45 - 5
m
ucz
m
usowy 14 mm
Klucz imbusowy 5 mm
(1)
Klucz 17 mm
m
emontaż
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Dane techniczne
Og
lne informacje dotyczące bezpiecze
stwa
OSTRZE
ENIE
• Przed użyciem sprawdzi
koła, aby upewni
się że nie ma wygiętych lub lu
nych szprych
raz w
nieceń, rys lub p
kni
ć na powierzchni obr
czy. W przypadku wyst
pienia które
oś
w
mienion
ch problemów, nie wolno uż
wać koła
• Nie stosować w poł
czeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelców te
o typu
ystans pomi
dzy osi
piasty a klockami hamulcowymi może ule
ać zmianom wskutek działania
mortyzator
w, więc w momencie użycia hamulc
w, klocki hamulcowe mogą dotkną
szprych
• Jeżeli zacisk piasty nie jest używany prawidłowo, koło może spa
z roweru, co może doprowadzi
o poważnych obraże
. Przed użyciem dokładnie przeczyta
instrukcję serwisową zacisku piasty
• Te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o twardej nawierzchni. Je
li koła będą używane na
nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zostać skrzywione lub uszkodzone, co może spowodować
w
padek
• Przed jazd
na rowerze, sprawdzić czy koła s
dobrze zamocowane. Jeżeli koła s
w jakikolwie
sposób poluzowane, mo
one wypaść z roweru, cze
o konsekwencj
może być poważne
r
ni
ni
.
• Przed zamontowaniem czę
ci uzyska
i dokładnie przeczyta
niniejszą instrukcję
Lu
ne, zużyte lub uszkodzone czę
ci mogą spowodowa
obrażenia kierującego rowerem. Zalecamy
stosowanie jedynie oryginalnych czę
ci zamiennych Shimano
• Dokładnie przeczyta
niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachowa
ją na przyszło
.
UWAGA
• Przed użyciem opony powinny zostać napompowane do odpowiednie
o ciśnienia
• Stosować taśm
na obr
cze odporn
na wysokie ciśnienie, w przeciwnym razie opony mo
zostać
na
le przebite i uszkodzone, co może prowadzić do poważnej kontuzji.
UWAG
• W klockach hamulcowych Shimano R55HC (wysokowydajnych) zastosowano agresywną mieszankę,
apewniaj
c
wysok
skuteczność hamowania w warunkach mokrych. Powoduj
one jedna
rzyspieszone zużycie obr
czy
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialności za mniejsz
trwałość obr
czy, która może wyst
pić
wskutek zastosowania klocków hamulcow
ch R55HC
• Używanie oryginalnych szprych i nypli
himano jest stanowczo zalecane. W przypadku użycia
zę
ci innych niż firmy Shimano, miejsca, w kt
rych szprychy wchodzą do piasty mogą zosta
usz
o
zone
• Przed użyciem sprawdzi
, czy do klock
w hamulcowych nie przylegają kawałki metalu lub ciała
bce. Jeżeli są obecne, takie przedmioty mogą spowodowa
uszkodzenie obręczy w momencie
uż
cia hamulców
• Nyple posiadaj
duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwi
kszenia napr
żenia szprychy
ednakże, podczas re
ulacji napr
żenia szprych należy uważać, aby nie dokr
cać nypli zbyt mocno.
W przypadku nadmierne
o napr
żenia nypli może dojść do uszkodzenia obr
czy
(Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu sprzedawcy rower
w.)
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikaj
ce
o z normalne
o użytkowania.
Uwa
• Jeżeli koło stanie si
sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarować
• Nie dawać żadne
o smaru lub oleju do wn
trza piasty, w przeciwnym razie może si
on wydostać
• Za
ł
bienie z dru
iej strony otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia obr
czy. Jeżeli za
ł
bienie nie
jest widoczne, obr
cz znajduje si
u kresu okresu użyteczności
•
a
o wyposażen
e opc
ona
ne
ostępne są spec
a
ne
ucze
o szpryc
• Zalecamy zlecenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rower
w, jeżeli
występu
e
a
o
w
e
uz wstępny w szpryc
ac
po p
erwszym 1000
m prze
egu
• Osłony szprych (CP-WH23) są sprzedawane także oddzielnie. Szczeg
łowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów
• Reflektory (produkowane przez CATEYE) sprzedawane s
także osobno. Szcze
ółowych informacji
udzielaj
sprzedawcy rowerów.
Wymiana szprych
o
ac
prze
n
c
o
a
n
e
amontowa
gł
wki szprych
w gn
az
ac
p
asty, w przec
wnym
azie może nastąpi
uszkodzenie.
zprycha
Nypel
Montaż koronek HG
Nakrętka kasety
Podkładka dystansowa koronki Podkładka dystansowa nakrętki kasety
Podkładka dystansow
*Dla rower
w 10-biegowych (za wyjątkiem modeli
łodzieżowych)
W przypadku każdej koronki,
ow
erzc
n
a z oznaczen
em grupy
owinna być skierowana na zewnątrz
ustaw
ona ta
, a
y szero
e występy
na każdej koronce i część A (na której
owek jest szeroki) główki piasty, były
edne
linii.
Rowek jest
szero
ty
o
e
n
m m
e
scu.
*Wartości te należy traktować tylko jako wskazówkę.
• Podczas montowania koronek HG zastosować narz
dzie specjalne (TL-LR15) do dokr
cenia nakr
tki kasety
• Aby wymienić koronki HG zastosować narz
dzia specjalne (TL-LR15) i TL-SR21, aby odkr
cić nakr
tk
kasety.
oment
o
ręcen
a:
- 5
m
Nakrętka kasety
Narzędzie
TL-SR21)
D
m
nt
ż
TL-LR15
W celu uzyskania najlepszych osi
g
w, zalecamy wykorzystanie nast
puj
cej kombinacji.
Koło może być używane z 9-rz
dowymi i 10-rz
dowymi kasetami z
batek.
(W przypadku zastosowania 10-rzędowej kasety zębatek, opr
cz modeli dziecięcych, stosowa
dodatkową podkładkę
ystansow
o grubości 1 mm)
Aby zobaczy
szczeg
ły na temat połączenia z innymi czę
ciami takimi, jak ła
cuchy i kasety zębatek, patrz Informacja
echniczna
roduktu.
I-4EF0A-001-03
Wartość napi
cia szprychy
Na przód Na ty
1
-14
Prawa strona
koronki
Lewa strona
1
-14
N
-1
N
ymbol modelu D
n
t
hni
zn
K
l
r
RR-550-WUW
W
P
a
y
RR-550-W
A
W A
urszt
now
RR-317-W
A
W
Burszt
now
dpowiedni rozmiar opon
O
ona drutówka
700C
19C - 25C
Ł
ń
h 10-rz
dów CN-7801
CN-6600
oron
a 10-rzęd
w
-7800,
-6600
S
mbol modelu WH-7850-
24-
L
Przełożenia 9
10
Rozmiar obręczy 700C (622 x 15C)
Szeroko
obr
czy 20
8 mm
Włoży
i zaczepi
szprychy o piastę, jak pokazano na rysunku.
zeroki wyst
p