VT100WiFi Podłączenie elektryczne nadajnika
157
Mocowanie nadajnika (rys. 5 1, strona 5)
Podczas montażu należy postępować w następujący sposób:
➤ Przyłożyć nadajnik do wybranego miejsca montażu i zaznaczyć cztery punkty
wiercenia.
➤ W uprzednio zaznaczonych punktach wywiercić otwory o średnicy 4 mm.
➤ Przykręcić nadajnik za pomocą wkrętów do blachy o wymiarze M5 x 20 mm.
Mocowanie anteny (rys. 5 2, strona 5)
Podczas montażu należy postępować w następujący sposób:
➤ Zdjąć plastikową folię z anteny.
➤ Przykleić antenę w odpowiednim miejscu montażu.
7Podłączenie elektryczne nadajnika
7.1 Ogólne wskazówki dot. układania kabli
I
Dlatego należy stosować się do następujących wskazówek:
W miarę możliwości przewody kłaść zawsze we wnętrzu pojazdu, ponieważ tam są
lepiej zabezpieczone niż na zewnątrz, przy pojeździe.
Jeśli jednak mimo to przewody będą kładzione na zewnątrz pojazdu, należy pamiętać
o ich odpowiednim zamocowaniu (należy zastosować dodatkowe zapinki, taśmy
izolujące itd.).
Aby uniknąć uszkodzenia przewodów podczas ich układania, należy zachować
wystarczającą odległość od gorących i ruchomych części pojazdu (rur wydechowych,
wałków napędowych, alternatora, wentylatorów, ogrzewania, itd.)
Należy przymocować połączenia wtykowe kabla łą
czącego za pomocą śrub w celu
ochrony przed wnikaniem wody (rys. 6, strona 5).
Podczas układania kabli sprawdzić, czy
–nie są one mocno zgięte lub skręcone,
– nie ocierają się o krawędzie,
–zostały zabezpieczone przed ostro zakończonymi przepustami (rys. 7, strona 5).
WSKAZÓWKA
Do przeciągnięcia kabli przyłączeniowych w miarę możliwości należy użyć
oryginalnych przepustów lub innych przejść, jak np. krawędzie osłony,
kratka wentylacyjna lub ślepy włącznik.
W przypadku braku przepustów należy wywiercić na przewody odpowiednie
otwory. Przedtem konieczne jest sprawdzenie, czy jest wystarczająco dużo
miejsca na wylot wiertła.
Nieprawidłowe ułożenie i połączenie przewodów prowadzi do wadliwego
działania lub uszkodzenia części. Prawidłowe ułożenie i połączenie przewo-
dów stanowi warunek trwałego i niezakłóconego funkcjonowania montowa-
nych dodatkowo elementów wyposażenia.