Shimano ST-5603 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Moment dokręcania:
6 - 8 Nm
Wymiana osłony przerzutki
Wypustki na osłonie przerzutki pasują do odpowiednich
otworów w przerzutce.
Na obcięty koniec pancerza założyć tą samą końcówkę pancerza.
Mocowanie do kierownicy
Po zewnętrznej stronie suportu zabezpieczyć zespół za pomocą
nakrętki montażowej. Pociągnąć osłonę
przerzutki do tyłu i za pomocą klucza
imbusowego 5 mm
dokręcić śrubę.
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-6KD0C-002
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie następującej
kombinacji.
Nacisnąć dźwignię hamulca
i przeciągnąć linkę przez otwór.
Zastosowana linka
• Linka (ze stali nierdzewnej) .......................
Uwaga:
Nie można przechylić dźwigni do
wewnątrz, zanim dźwignia b zostanie
naciśnięta jeden lub dwa razy.
Dźwignia A : zmiana tylnej koronki z mniejszej na większą.
Zatrzymanie dźwigni A
w położeniu
1
,
2
i
3
jest sygnalizowane
odgłosem kliknięcia.
Działanie dźwigni przerzutki tylnej
Montaż
Dźwignia A
Pozycja wyjściowa
dźwigni A
Kliknięcie
w położeniu
3
Kliknięcie
w położeniu
2
Kliknięcie w położeniu
1
1 : Zmiana o jedną koronkę
Np. z 3. na 4.
2 : Szybka zmiana o dwie koronki
Np. z 3. na 5.
3 : Szybka zmiana o trzy koronki
Np. z 3. na 6.
Informacja dotycząca obsługi (FD-5600 / 5603)
Dźwignia b również zostanie przesunięta, gdy zostanie użyta
dźwignia a . Należy uważać, aby nie nacisnąć dźwigni b .
Podobnie nie należy naciskać dźwigni a podczas używania
dźwigni b . Jeśli obydwie dźwignie zostaną naciśnięte
jednocześnie, zmiana biegu nie nastąpi.
Przed rozpoczęciem pracy przeczytać niniejszą instrukcję wraz
z instrukcjami serwisowymi FD-5600 / 5603.
Montaż linki hamulca
Linkę należy pozostawić nieco dłuższą, nawet podczas docinania jej
do pełnej długości kierownicy.
1.
Przechylić dźwignię (jak podczas zmiany biegów), aby ułatwić
przeciąganie linki przez uchwyt.
Dźwignia b
2.
Przeciągnąć linkę.
Linka
Uchwyt linki
3.
Przymocować prowadnicę do linki i umieścić element zakrzywiony
w przerzutce.
Uwaga: nie ścierać smaru z linki. Uważać, aby linka nie uległa
zabrudzeniu.
Hak
Element zakrzywiony
prowadnicy
Linka
Prowadnica (sprzedawana
oddzielnie)
4.
Wprowadzić linkę do pancerza i do przerzutki, wzdłuż prowadnicy.
Uchwyt zewnętrzny
Upewnić się, że końcówka linki
jest dobrze zamocowana
w uchwycie.
Uchwyt linki
Końcówka linki
Pancerz Prowadnica linki
5.
Poprowadzić pancerz wzdłuż przedniej części kierownicy
i schować go w prowadnicy. Przyciąć prowadnicę do długości
kierownicy i zamocować tymczasowo za pomocą taśmy.
6.
Owinąć kierownicę taśmą wykończeniową.
Taśma Pancerz
Prowadnica
Montaż linki przerzutki
Zastosowana linka
• Linka (ze stali nierdzewnej)
• Uszczelniony pancerz SP41 (
1
)
• Pancerz SP41 (
2
)
średnica 1,2 mm
średnica 4 mm
średnica 4 mm
Skracanie pancerza
Podczas skracania pancerza obciąć koniec przeciwny do końca
z oznaczeniem. Po skróceniu pancerza zaokrąglić zakończenie tak,
aby średnica wewnętrzna była jednakowa.
Końcówka pancerza
• Dźwignia tylna
Nacisnąć co najmniej
9 razy
Linka
Otwór
• Dźwignia przednia
Nacisnąć dźwignię b co najmniej
dwa razy w celu ustawienia jej
w najniższym położeniu.
Dźwignia b
Nacisnąć co najmniej 2 razy
Nacisnąć dźwignię hamulca
i przeciągnąć linkę przez otwór.
Pancerz
Otwór
Linka
2.
Przeciągnąć linkę i zamocować pancerz.
Linkę w pancerzu należy pozostawić nieco dłuższą, nawet
podczas docinania jej do pełnej długości kierownicy.
Sprawdzenie
Upewnić się, że pancerz
jest dokładnie
zamocowany w blokadzie.
W celu ułatwienia montażu, do
wnętrza osłony przerzutki wpuścić
niewielką ilość alkoholu
izopropylowego.
Pociągnąć
Przechylić
osłona przerzutki
Klucz imbusowy 5
mm
nakrętka montażowa
Blokada
Linka
Pancerz
Prowadzenie linki
Dźwignia B
6.
Przykręcać śrubę dociskową kołka dźwigni do momentu jej
wyrównania z powierzchnią przerzutki.
Na końcu zamontować nakładkę czujnika.
Konserwacja
Demontaż przerzutki i dźwigni
1.
Zdjąć nakładkę czujnika i za pomocą klucza imbusowego 2 mm
odkręcić śrubę dociskową kołka dźwigni, znajdującą się w dolnej
części przerzutki.
Śruba dociskowa kołka dźwigni
Klucz imbusowy 2 mm
Nakładka czujnika
2.
Do otworu kołka dźwigni włóż klucz imbusowy 2,5 mm lub
podobne narzędzie i delikatnie uderz młotkiem plastikowym,
aby wypchnąć kołek dźwigni. Po wyjęciu kołka dźwigni można
rozmontować korpus przerzutki i dźwigni. Następnie z korpusu
przerzutki wyciągnąć przewód czujnika.
Montaż przerzutki i dźwigni
1.
Umieścić uchwyt linki w elemencie nośnym i włożyć sprężynę
odwrotną.
2.
Założyć specjalne narzędzie montażowe sprężyny odwrotnej.
Element
nośny
Narzędzie montażowe sprężyny odwrotnej
Uchwyt linki
Sprężyna
odwrotna
Umieścić koniec sprężyny
w otworze w elemencie nośnym.
Należy pamiętać, że lewa
i prawa strona sprężyny różnią
się.
Narzędzie montażowe sprężyny powrotnej
(TL-ST03)
3.
Najpierw włożyć przewód czujnika do korpusu przerzutki,
a następnie zmontować korpus przerzutki i korpus dźwigni.
Należy uważać, aby koniec sprężyny nie wystawał z otworu
w elemencie nośnym.
Dźwignia
Hak
4.
Ustawić równo otwory kołka i wcisnąć kołek
dźwigni.
Kołek dźwigni
Śruba dociskowa
kołka dźwigni
Poprawne ustawienie: otwór
kołka dźwigni musi się
znajdować w jednej linii ze śrubą
dociskową kołka dźwigni.
5.
Za pomocą kombinerek
usunąć narzędzie
montażowe sprężyny
odwrotnej.
Otwór
Należy upewnić się, że sprężyna jest prawidłowo
ustawiona.
Moment dokręcania: 1 Nm
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do
wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą
instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie, łańcuch może
spaść i może spowodować upadek roweru, który może prowadzić do
poważnych obrażeń.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową
i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być wykonywana
jedynie, kiedy obraca się mechanizm korbowy.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić
swobodne ślizganie się linki.
Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo
odradzane, ponieważ mają one tendencję do pogarszania działania
przerzutki SIS, ze względu na duże opory linek.
Do smarowania linki przerzutki stosowany jest smar specjalny
(SIS-SP41). Nie należy stosować smaru DURA-ACE lub innych smarów.
W przeciwnym razie może dojść do pogorszenia działania przerzutki.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub
obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
* Instrukcje serwisowe w innych językach dostępne są
na stronie : http://techdocs.shimano.com
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
• Dźwignia
B
: zmiana tylnej koronki z większej na mniejszą.
Nacisnąć dźwignię
B
jeden raz, aby zmienić koronkę z większej
na mniejszą.
Dźwignia B
Pozycja wyjściowa
dźwigni B
Np. z 4. na 3.
Dźwignia B również zostanie przesunięta, gdy zostanie użyta
dźwignia A . Należy uważać, aby nie nacisnąć dźwigni B .
Podobnie nie należy naciskać dźwigni A podczas używania
dźwigni B . Jeśli obydwie dźwignie zostaną naciśnięte
jednocześnie, zmiana biegu nie nastąpi.
Przeczytać te instrukcje przed użyciem, wraz z instrukcjami
serwisowymi RD-5600.
Uwagi dotyczące działania
Zwrócić uwagę na oznaczenia:
R: prawa
L: lewa
Uwaga:
Podczas wyjmowania przewodu czujnika nie należy ciągnąć
przewodu ze zbyt dużą siłą, w przeciwnym razie można
uszkodzić czujnik. Użyj odpowiedniego narzędzia do
zatrzymania czujnika na miejscu, a następnie ostrożnie
wyciągnij przewód.
Czujnik
Przewód czujnika
Korpus
przerzutki
Korpus dźwigni
Śruba dociskowa kołka dźwigni
Klucz imbusowy 2 mm
Nakładka czujnika
Działanie
Dźwignia B
Dźwignia A : zmiana tylnej koronki z mniejszej na większą.
Dźwignia B : zmiana tylnej koronki z większej na mniejszą.
Dźwignia a : zmiana tarczy z mniejszej na większą.
Dźwignia b : zmiana tarczy z większej na mniejszą.
Tył Przód
Dźwignia A
Dźwignia b
Dźwignia a
Po puszczeniu wszystkie dźwignie powracają do położenia
początkowego.
Działanie dźwigni przerzutki przedniej
(FD-5600/5603)
• Dźwignia a : zmiana tarczy przedniej z mniejszej na większą.
Dźwignia
a
Pozycja wyjściowa
dźwigni
a
Jeśli użycie dźwigni a nie powoduje
pełnego skoku zmiany przełożenia
tarczy, należy ponownie użyć dźwigni
a i przesunąć ją (odległość X'), aby
wykonać pełny skok zmiany przełożenia
(X).
Pełny skok zmiany przełożenia
Rzeczywisty
skok
• Dźwignia
b
: zmiana tarczy przedniej z większej na mniejszą.
< FD-5600, ST-5601/R701 > < FD-5603, ST-5603/R703 >
Dźwignia
b
Pozycja wyjściowa
dźwigni
b
Podczas używania dźwigni b występuje
jedno kliknięcie, gdy uruchamiany jest
mechanizm dostrajający (wyciszający), oraz
drugie, głośniejsze, kiedy następuje
zakończenie skoku zmiany przełożenia. Po
wykonaniu dostrajania kolejne naciśnięcie
spowoduje
zakończenie skoku zmiany
przełożenia.
Zakończony skok
zmiany przełożenia
Kliknięcie
Kliknięcie
Dostrajanie
• Dźwignia
b
: zmiana tarczy przedniej z największej na średnią.
Dźwignia
b
• Dźwignia
b
: zmiana tarczy przedniej ze środkowej na
najmniejszą.
Zakończony skok zmiany
przełożenia
Kliknięcie
Kliknięcie
Zakończony skok
zmiany przełożenia
Kliknięcie
Kliknięcie
• Blokada
1.
Przymocować blokadę do dolnej rurki.
Moment dokręcania: 1,5 - 2 Nm
Gniazdo montażu
bezpośredniego (M5)
Blokada
Śruba montażowa
Klucz imbusowy 3 mm
Zamontuj z dokręconą śrubą regulacyjną.
Zakres regulacji śruby wynosi sześć pełnych obrotów.
Śruba regulacyjna
< Tył >
Jeśli uchwyt nie jest ustawiony równo z otworem linki zmiany
biegów, ponownie nacisnąć dźwignię B , aby uchwyt znalazł się
w odpowiednim położeniu, a następnie zamontować linkę.
Uchwyt linki
Uchwyt linki
Końcówka linki
Upewnić się, że końcówka linki jest dobrze zamocowana
w uchwycie.
< Przód >
Jeśli uchwyt nie jest ustawiony równo z otworem linki zmiany
biegów, ponownie nacisnąć dźwignię b , aby uchwyt znalazł się
w odpowiednim położeniu, a następnie zamontować linkę.
Upewnić się, że końcówka linki jest dobrze zamocowana
w uchwycie.
Uchwyt linki
Końcówka linki
Dostrajanie (działanie wyciszające)
Jeśli łańcuch znajduje się na dużej lub średniej tarczy i największej
tylnej koronce, będzie się on ocierał o wewnętrzną część wózka
przedniej przerzutki, wydając charakterystyczny dźwięk. W takiej
sytuacji należy delikatnie nacisnąć dźwignię b (do momentu
kliknięcia). Spowoduje to niewielkie przesunięcie przerzutki
w kierunku mniejszej tarczy i zniweluje hałas.
Jeżeli wózek zewnętrzny przedniej przerzutki i łańcuch zetkną się
i zaczną hałasować, gdy łańcuch będzie na najmniejszej lub średniej
tarczy i jednej z mniejszych koronek, należy lekko nacisnąć dźwignię
a , przesuwając przednią przerzutkę lekko w kierunku największej
tarczy w celu wyeliminowania hałasu.
Pozycja łańcucha
Ruch przerzutki przedniej
ST-R700/R701/R703 Regulacja zasięgu
Aby zwiększyć zasięg, zamienić aktualną podkładkę dystansową
okładzin na opcjonalne podkładki (4°).
Podkładki dystansowe
okładzin
Podkładki
dystansowe okładzin
Shimano - totalna integracja - zalety
Całkowicie zintegrowana grupa 105 firmy Shimano jest wyposażona
w dwufunkcyjną dźwignię - Dual Control uruchamiającą hamulec, podobnie jak
konwencjonalna dźwignia hamulca, oraz zmieniającą biegi po przestawieniu do
środka, w kierunku osi roweru. Zmiana biegów jest teraz możliwa bez
zdejmowania dłoni z dźwigni hamulca.
Przy mocowaniu elementów
do ramy/kierownicy karbonowej
sprawdzić zalecenia producenta
ramy/części karbonowych odnośnie momentu dokręcania. Pozwoli to
uniknąć zbyt silnego dokręcenia, które może spowodować
uszkodzenie materiału karbonowego, lub niedokręcenia, które może
prowadzić do niedostatecznego dokręcenia elementów.
Nacisnąć dźwignię B co
najmniej 9 razy w celu jej
ustawienia w najwyższym
położeniu.
średnica 1,6 mm
średnica 5 mm
USZCZELNIONY
7,5 mm
14 mm
• Pancerz SLR ..............................................
ST-5600 ST-R700
ST-5601 ST-R701
ST-5603 ST-R703
Shimano Total Integration
Grupa 105
Dźwignia przerzutki
Przód ST-5601 / ST-R701 ST-5603 / ST-R703
Tył ST-5600 / ST-R700
Pancerz SP41
Biegi 20 30
Przerzutka przednia FD-5600 FD-5603
Mechanizm korbowy FC-5600 / FC-R700 FC-5603
Przerzutka tylna RD-5600SS RD-5600GS
Piasta tylna FH-5600
Kaseta zębatek CS-5600
Łańcuch CN-5600
Ślizg SM-SP17
SI-6KD0C-002-03
  • Page 1 1

Shimano ST-5603 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla