6
Dystrybucja Conrad Electronic Sp. z o.o., ul. Kniaźnina 12, 31-637 Kraków, Polska
Copyright © Conrad Electronic 2016, Kopiowanie, rozpowszechnianie, zmiany bez zgody zabronione.
www.conrad.pl
Paliwo jest łatwopalne. Nie pal gdy uzupełniasz paliwo modelu. Bez otwartego ognia!
Ryzyko eksplozji lub pożaru!
Przechowuj paliwo tylko w pomieszczeniach o dobrej wentylacji i trzymaj je z daleka od źródeł zapłonu.
Przenoś model jedynie wtedy, gdy bak jest pusty! Opróżnij bak jeśli nie korzystasz z modelu przez kilka dni.
Używaj tylko właściwych pojemników do przenoszenia paliwa.
Paliwo silnikowe może atakować i uszkodzić lakier oraz części gumowe.
Pustych pojemników po paliwie jak i pozostałego paliwa należy pozbyć się jako odpadów o charakterze szczególnym
(niebezpiecznym).
Nie wrzucaj pojemników po paliwie do ognia!
c) Działanie
Rozpoczęcie pracy:
Sprawdź wszystkie połączenia śrubowe i nakrętki na kołach.
Upewnij się, że baterie doładowywane (akumulatory) transmitera i odbiornika są w pełni naładowane.
Ustaw aparaturę zdalnego sterowania o kształcie uchwytu pistoletowego na pozycję neutralną. Aby to zrobić, zwolnij przepustnicę i
wolant sterowniczy. Zawsze włączaj transmiter zanim włączysz odbiornik.
Nigdy nie steruj modelem jeśli Twoja zdolność reakcji jest ograniczona (np. kiedy jesteś zmęczony lub pod wpływem leków/alkoholu).
Nieprawidłowe reakcje mogą doprowadzić od poważnych szkód osobistych i materialnych.
Nie steruj modelu w kierunku grup ludzi, osób indywidualnych czy zwierząt!
Zawsze utrzymuj kontakt wzrokowy z modelem! Nie steruj nocą.
Nigdy nie używaj modelu na drogach publicznych! Zwróć uwagę na odpowiednie warunki i przepisy dotyczące miejsca użycia.
Modelu nie wolno używać w pomieszczeniach!
Nigdy nie używaj modelu bez filtru powietrza!
Regularnie sprawdzaj wszystkie połączenia śrubowe i mocowania jako że mogą się one poluzować lub odpaść przez wibracje
wytwarzane przez silnik w czasie pracy.
Unikaj sterowania przy częściowym obciążeniu przez długie okresy czasu. Silnik oraz sprzęgło mogą się przegrzać ze względu na
niewystarczające chłodzenie powietrzem!
Unikaj sterowania przy niezwykle niskich temperaturach na zewnątrz. W zimnym otoczeniu plastik z nadwozia modelu traci swoją
elastyczność tak że wypadki bez większego znaczenia w normalnych warunkach mogą spowodować odpryskiwanie lub pękanie.
d) Zdalne sterowanie
Przed włączeniem, sprawdź zakres działania swojego zdalnego sterowania.
Sprawdź wskaźnik poziomu naładowania swojej aparatury zdalnego sterowania! Słabe lub wyładowane baterie doładowywane (lub
normalne baterie) mogą doprowadzać do utraty kontroli nad modelem.
Mocno przykręć antenę transmitera i rozciągnij ją na całą długość. Jeśli antena nie jest w pełni wyciągnięta, zmniejsza się zakres
działania zdalnego sterowania na Twój model.
Upewnij się, że przepustnica/serwohamulec jest w pozycji neutralnej zanim włączysz silnik.
Przy modelu stojącym w miejscu, sprawdź czy serwomechanizmy prawidłowo reagują na komendy zdalnego sterowania!
Zabezpiecz za długie i poluzowane kable cienkimi spinaczami (łącznikami) do kabli! Szczególnie upewnij się, że żadne kable nie
mogą zostać wciągnięte przez części ruchome.
Upewnij się, że żadna osoba blisko Ciebie nie nadaje na Twojej częstotliwości! Zakłócające sygnały na tej samej częstotliwości mogą
doprowadzać do utraty kontroli nad modelem. Nawet kiedy robisz użytek z różnych typów modulacji (FM, PPM, AM, PCM), nie może
być używana ta sama częstotliwość.
Nie steruj modelem pod liniami wysokiego napięcia czy masztami radiowymi.
Nie steruj podczas burzy! Zakłócenia atmosferyczne mogą wpłynąć na sygnały Twojego zdalnego sterowania.
Nie kieruj modelu w deszczu, przez wodę, mokrą trawę, błoto czy śnieg. Elementy systemu zdalnego sterowania nie są odporne na
wodę!
Zawsze pozostawiaj włączoną aparaturę zdalnego sterowania i odbiornik tak długo, jak działa silnik!
Wyłączanie: Najpierw wyłącz silnik, potem odbiornik, a na końcu transmiter!
e) Baterie i baterie doładowywane