17
j) Sterowanie pojazdem
• Gotowydojazdypojazdpostawteraznapodłodze.Niechwytajprzytymzanapęd,nietrzymajpojazduzakoła.
• Zapomocąpokrętłaregulacyjnego"THD/R"(10)dokonujesięustawieniaDualratedlafunkcjijazdy.Wuprosz-
czonysposóbmożnapowiedzieć,przypomocytegopokrętłaregulacyjnegomożnaustawićmaksymalnąprędkość
pojazdu(wprzypadkucałkowitegonaciśnięciadźwigniprzyspieszenia/hamowaniananadajniku).
Obrótwprawo,wkierunkuzgodnymzruchemwskazówekzegara(wkierunku"MAX")=szybciej
Obrótwlewo,wkierunkuprzeciwnymdoruchuwskazówekzegara(wkierunku"MIN")=wolniej
Jeślipokrętłoregulacyjnezostanieobróconecałkowiciewlewowkierunku"MIN",pojazdniejedzieando
przodu,anidotyłu.
• Zapomocąpokrętłaregulacyjnego"STD/R"(8)dokonywanejestustawienieDualratedlafunkcjikierowania.Tutaj
możnaustawićmaksymalnykątskrętuprzypełnymobróceniukołasterującego(1).
Obrótwprawo,wkierunkuzgodnymzruchemwskazówekzegara(wkierunku"MAX")=większykątskrętuprzy
pełnymzakresie
Obrótwlewo,wkierunkuprzeciwnymdoruchuwskazówekzegara(wkierunku"MIN")=mniejszykątskrętuprzy
pełnymzakresie
Jeślipokrętłoregulacyjnezostanieobróconecałkowiciewlewowkierunku"MIN",układkierowniczyprze-
staniedziałać.
• Jeśli pojazd w trakcie jazdy ma skłonność do skręcania w lewo lub w prawo, mimo że koło sterująceznajdu-
jesięwśrodkowympołożeniu,należyodpowiednioustawićtrymowanieukładukierowniczegokołemsterującym
"STTRIM"(9)nanadajniku.
• Jeślipojazdsięniezatrzymuje,gdydźwigniaprzyspieszenia/hamowania(2)dojazdydoprzodu/dotyłuzostanie
zwolniona(położenieśrodkowe/neutralne),ustawodpowiednio nanadajnikuzapomocąpokrętłaregulacyjnego
"THTRIM"(11)trymowaniedlafunkcjijazdy.
• Podczaszmianykierunkujazdymiędzyjazdądoprzoduijazdądotyłu,dźwigniaprzyspieszenia/hamowaniamusi
przezkrótkiczasznajdowaćsięwpozycjineutralnej(około1sekundy)(pozycjaneutralna=zwolnijdźwignięprzy-
spieszenia/hamowania,nieporuszajnią).Jeślidźwigniaprzyspieszenia/hamowaniajestporuszanabezpośrednio
odprzodudotyłubezzatrzymywania,zadziałafunkcjahamowanianapędu(pojazdniejedziedotyłu).
Dźwignięprzyśpieszenia/hamowaniananadajnikunależyobsługiwaćwceluprowadzeniapojazdubardzo
ostrożnieinie jeździćnapoczątku zbytszybko, zanimniezapoznasz reakcjamipojazdu naczynności
obsługowe.Niewykonujelementamiobsługowyminadajnikaszybkichigwałtownychruchów.
Zatrzymajjazdęnatychmiast,gdystwierdzisznietypowereakcjepojazdumapoleceniasterowanianana-
dajnikulubgdypojazdjużniereaguje.Takiezachowaniemożepowodowaćsłabyakumulatordojazdy,
niski poziom naładowania baterii/akumulatorów w nadajniku lub zbyt duży odstęp między pojazdem a
nadajnikiem.
Równieżzakłócenianastosowanymkanaleradiowym(np.łącznośćradiowainnychurządzeń,Bluetooth
®
,
WLAN)lubniekorzystnewarunkinadawczo-odbiorczemogąbyćprzyczynąnietypowychreakcjipojazdu.
Ponieważzasilanieelektryczneodbiornikaodbywasięprzezakumulatordojazdy,słabylubwyczerpany
akumulatorprowadzidoniezamierzonychruchówpojazdu(np.drganieserwaukładukierowniczegoitp.).
Jeśliakumulatordojazdyjestrozładowany,odczekaj5minut,ażsilnikiukładelektronicznydostatecznie
ostygną.Dopierowtedyrozpocznijnowąjazdęprzyzastosowaniuwpełninaładowanegoakumulatorado
jazdy.