Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
• Jazda downhillowa oraz jazda terenowa to zajęcia, w których
niebezpieczeństwa są nieuniknione. Występuje ryzyko związane z wypadkiem,
który może spowodować poważną kontuzję, a nawet śmierć. Bardzo zalecane
jest używanie ochronnych kasków i ekwipunku oraz uważne sprawdzenie
roweru przed jazdą, pod kątem bezpieczeństwa. Prosimy pamiętać, że
jeździ się na własne ryzyko i należy dokładnie upewnić się, czy posiadane
doświadczenie i umiejętności są wystarczające.
• Przednia piasta HB-M810 przeznaczona jest do jazdy downhillowej oraz do jazdy
terenowej. Jednak, zależnie od warunków jazdy, w osi piasty może dojść do
pęknięcia, które może prowadzić do uszkodzenia osi piasty. Może to prowadzić
do wypadku, którego wynikiem mogą być poważne obrażenia lub śmierć.
Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić piasty, w celu upewnienia się, że nie
ma pęknięć w osiach, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub innych
nietypowych warunków, NIE wolno korzystać z roweru.
• Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od rodzaju
przedniego amortyzatora. W przypadku montowania przedniego koła do widelca
przedniego, zawsze należy przestrzegać zaleceń podanych w Instrukcji serwisowej
widelca przedniego. Jeżeli zalecenia nie będą przestrzegane, przednie koło może
wypaść z widelca przedniego, czego konsekwencją może być poważny wypadek
Jeśli przednie koło jest dokręcone do przedniego widelca zgodnie z momentem
dokręcania dla przedniego widelca podanym w Instrukcji serwisowej, przednie koło
może obracać się ciężej, jednak należy zawsze przestrzegać wskazówek zwartych
w Instrukcji serwisowej.
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła są
w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść z widelca przedniego, czego
konsekwencją może być poważne zranienie.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do
wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy
stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
• W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia (TL-FC36) do zdejmowania
oraz zakładania pierścienia montażowego tarczy, należy uważać, aby nie dotknąć
zewnętrznej części tarczy rękoma. W celu ochrony rąk przed zranieniem, założyć
rękawice.
Uwaga
• Używać TL-HB15 podczas mocowania przedniej piasty HB-M810 na centrownicy.
• Jeżeli koło stanie się sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarować.
• Nie stosować żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, w przeciwnym razie
może się on wydostać.
• Jeśli uchwyty mocujące zaciski i tylne widełki nie są równoległe, tarcza może
stykać się zaciskiem.
• Jeśli tarcza jest zużyta, pęknięta lub uszkodzona, należy ją wymienić.
• Gwarancja produktu nie obejmuje uszkodzeń wynikających z takiego użytkowania,
jak skoki w trakcie jazdy lub przewrócenie roweru, za wyjątkiem awarii
wynikających z użycia nieodpowiednich materiałów lub metod produkcji.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
wynikającego z normalnego użytkowania.
<Montaż>
Zamontować tuleję osi i następnie za pomocą narzędzi specjalnych (TL-HS23 i TL-FC31)
dokręcić nakrętki zabezpieczające tak, aby podwójne zablokować mechanizm, jak pokazano
na ilustracji.
Działanie obrotowe piasty ustawić za pomocą TL-HB15.
OSTRZEŻENIE
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Techniczna instrukcja serwisowa SI-26N0A-002
HB-M810
Piasta przednia
W celu uzyskania najlepszych osiągów, zalecamy wykorzystanie następującej kombinacji.
Piasta przednia
Dane techniczne
Upewnić się, że szprychy zostały
naplecione jak na rysunku.
Nie można stosować naciągu radialnego.
Naciąg szprych koła
Kierunek obrotu koła
Przód lewo Przód prawo
UWAGA
Konserwacja
Układy mogą zostać zdemontowane zgodnie z przedstawioną ilustracją. Okresowo należy smarować każdy
z elementów.
Uwaga:
Pokrywa po prawej stronie piasty nie
może zostać zdemontowana.
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Pierścień blokady mocowania tarczy
TL-FC36
Moment dokręcania:
40 Nm
TL-FC31
TL-HS23
Tuleja osi
Dokręcić
Moment dokręcania:
30 - 35 Nm
W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia (TL-FC36) do zdejmowania oraz
zakładania pierścienia montażowego tarczy, należy uważać, aby nie dotknąć zewnętrznej
części tarczy rękoma. W celu ochrony rąk przed zranieniem, założyć rękawice.
UWAGA
Montaż tarczy
Grupa SAINT
Zacisk hamulcowy BR-M810
Dźwignia hamulca BL-M810
Tarcza SM-RT79 (M, L)
Klocek hamulcowy Okładzina metalowa D02S
Model HB-M810
Liczba otworów na szprychy 36 / 32
pol_280579_26N0A_002.indd 1
pol_280579_26N0A_002.indd 1
19-05-2008 16:02:42