Haba 305912 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Copyright - Spiele Bad Rodach 2020
Instrukcja
Rhino Hero Junior
Moja Pierwsza Gra
Rhino Hero Junior
Rhino Hero Junior
305912 306193
2
Moja Pierwsza Gra
M
oja Pierwsza Gra
Rhino Hero Junior
Kooperatywna gra dla 1-4 małych Superbohaterów w wieku od 2 lat wzwyż.
Autorzy: Scott Frisco & Steven Strumpf
Licencja: Excel Global Development
Ilustracje: Thies Schwarz
Redakcja: Christiane Hüpper
Czas rozgrwki:
każda ok. 10 minut
Drodzy rodzice,
Dziękujemy za zakup produktu z serii ''Moja Pierwsza Gra''.
Dokonaliście świetnego wyboru oferując waszemu dziecku możliwość nauki i rozwoju
poprzez zabawę.
W instrukcji znajdziecie pomysły na grę oraz swobodną zabawę z użyciem jej
elementów.
Gra stymuluje następujące zdolności i umiejętności dziecka: uważność, klasyfikację,
motorykę małą, koordynację oko-ręka, pojęcie statyki, liczenie w zakresie 1-6.
Podczas swobodnej zabawy dziecko może zbudować wieżę i wspiąć się na jej szczyt
dwiema figurkami Superbohaterów.
W grze opartej na klasyfikacji oraz w dwóch pozostałych wariantach dziecko uczy się
przestrzegania reguł obowiązujących podczas zabawy. Dzięki temu ćwiczy się w
cierpliwym oczekiwaniu na swoją kolej gry i postępowaniu według określonych dla
wszystkich zasad. Gra jest kooperatywna, dzieci nie grają przeciwko sobie. Mają do
osiągnięcia wspólny cel, co wzmacnia jedność w grupie i uczy współpracy.
Jedna rzecz jest gwarantowana: dobra zabawa! Nauka i rozwój idą z nią w parze!
Życzmy udanej zabawy!
Twórcy gry dla waszych dzieci
Ważne: przed rozpoczęciem gry delikatnie wypchnijcie z ramek kartonowe elementy. Ramki
i papierowe opaski ze względów bezpieczeństwa wyrzućcie. Nie będą potrzebne do gry.
3
Moja Pierwsza Gra
Rhino Hero Junior plansza podwórko Baby Spider Monkey
8 kart dach
6 pięter, każde składający się z 2 ścianek
plansza
ukwiecony trawnik
Materiał do gry:
Swo
bodna zabawa i odkrywanie szc
z
e
gółów
Podczas swobodnej zabawy dziecko zapoznaje się z materiałem do gry. Na początku najlepiej
rozłożyć wszystkie elementy na podłodze. W ten sposób dziecko będzie miało odpowiednią
przestrzeń do oswojenia się ze wszystkim komponentami. Wspólnie przyjrzyjcie się zawartości
pudełka. Co takiego jest do odkrycia?
Przypatrzcie się ścianom: każda z nich przedstawia dwa kolory. Łącząc dwie ścianki według
zgodności kolorów utworzycie piętro. Pomóżcie dziecku w dopasowaniu dwóch takich
samych elementów. Zobaczycie, że z czasem samodzielnie zacznie sobie
z tym radzić. Chcąc przenieść piętro najlepiej chwycić je w miejscu, gdzie
narysowane są drabiny pożarnicze, w ten sposób ścianki się nie rozczepią.
Przed rozpoczęciem gry złóżcie ze sobą dwie pasujące części, tak, jak widać
na obrazku. Do gry gotowi, start!
Zwróćcie uwagę na kolejność ustawiania pięter podczas budowania wieży: każdy poszczególny
kolor znajduje się tylko na dwóch piętrach. Na jednym piętrze znajduje się na jego górnej części,
a na drugim na dolnej. Ustawiając na jednym piętrze drugie o takim samym kolorze
(kolorystyczne dopasowanie górnej części z dolną) powstanie odpowiedni porządek
numeryczny oraz dopasowanie wielkości.
Na każdym z pięter przedstawiony jest numer i odpowiadająca mu ilość
niebieskich ptaszków.Wspólnie z dziećmi policzcie je na głos, następnie
wskażcie i nazwijcie numer znajdujący się obok nich. To pomoże dzieciom
w kojarzeniu ilości z numerami.
4
Moja Pierwsza Gra
G
ra nr 1: Raz, dwa, trzy.
.
. Superbohaterem jesteś Ty!
Gra oparta na klasyfikacji kolorów
Przed
rozpoczęciem gry
Usiądźcie z dziećmi dookoła planszy zwróconej stroną z ukwieconym trawnikiem do góry.
Dookoła planszy rozłóżcie piętra (już złożone)
oraz karty dach, w taki sposób, aby
numery były widoczne.
Na środku planszy
ustawcie figurki Rhino
Hero Junior i Baby Spider
Monkey. W tym wariancie
dwie karty dach z Baby
Spider Monkey nie będą
potrzebne, schowajcie
je z powrotem do
pudełka.
Rozpoczynamy grę
Wytłumaczcie dzieciom, że będą układać karty jedna obok drugiej, tak, aby stykały się ze sobą
takimi samymi kolorami. Pierwsza z kart dach powinna został uło
żona tak, aby znajdowała się
przy samej planszy. Dzieci grają jedno po drugim w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu
wskazówek zegara. Rozpoczyna najmłodszy z graczy.
Zadajcie pytanie: Którą kartę dach należy teraz ułożyć?
W pierwszej rundzie dziecko wybiera dowolną kartę dach i układa ją przy samej planszy. W kolejnych
ruchach pozostałe karty będą dokładane do tych, na których w danym momencie stoi Rhino Hero Junior.
Na początku gry figurka Rhino Hero Junior znajduje się na planszy. W toku gry sukcesywnie przesuwa się
w kierunku ostatniej poprawnie ułożonej karty dach. Baby Spider Monkey jest niecierpliwa i zawsze
wyprzedza o krok Rhino Hero Juniora. Zawsze czeka na niego na nowej karcie. W momencie, kiedy
dziecko wyłoży nową kartę, nadzorujący grę dorosły powinien szybko ustawić na niej figurkę małpki.
Zanim ustawicie na niej również Rhino Hero Juniora wspólnie sprawdźcie, czy została wybrana
odpowiednia karta.
Zadajcie pytanie: Czy ułożona karta pasuje kolorystycznie do poprzedniej?
Tak! Fantastycznie! Karta pozostaje na swoim miejscu. Teraz
przybywa na nią również Rhino Hero Junior. Dziecko, które
wyłożyło kartę ustawia na niej figurkę Rhino.
Wypowiedzcie na głos numer znajdujący się na karcie.
Nie? Szkoda, ale nie martw się. Niecierpliwa Baby Spider
Monkey wraca na kartę do Rhino Hero Juniora. Niepasującą kartę
odłóżcie z powrotem na swoje miejsce.
5
Moja Pierwsza Gra
Za każdym razem, kiedy Rhino Hero Junior przemieszcza się na nową kartę dach,
wypowiedzcie na głos numer, który się na niej znajduje. Poproście dzieci, aby go
powtórzyły. Nazywajcie numery i wskazujcie na symbole, które je przedstawiają. W
ten sposób krok po kroku dzieci intuicyjnie nauczą się porządku numerycznego, tym
samym liczenia w zakresie 1-6.
Kolej gry przechodzi na następne dziecko, które wybiera jedną z kart dach. W ten
sposób tworzy się sekwencja numerów w zakresie 1-6 w porządku rosnącym.
Po tym, jak wszystkie karty dach zostały ułożone w odpowiednim porządku, należy
odnaleźć pasujące do nich piętra. Rozpocznijcie od karty na której znajdują się Rhino
Hero Junior i Baby Spider Monkey (tej z numerem 6).
Zadajcie pytanie: Do którego z pięter pasuje ta karta?
Dziecko wybiera jedno z pięter i ustawia przy karcie
dach. Tym razem również przesuńcie niecierpliwą Baby
Spider Monkey o jedną kartę do przodu w kierunku
planszy. Wspólnie sprawdźcie, czy wybrane piętro jest
prawidłowe.
Zadajcie pytanie: Czy wybrane piętro ma takie same kolory, jak karta dach?
Tak! Fantastycznie! Piętro pozostaje na swoim miejscu, a Rhino Hero Junior dołącza do Baby
Spider Monkey na karcie.
Nie? Szkoda, ale nic się nie stało. Baby Spider Monkey wraca do Rhino Hero Juniora. Piętro
odstawcie z powrotem na swoje miejsce.
Na każdym z pięter znajduje się inna liczba
niebieskich ptaszków. Policzcie je na głos razem z
dziećmi. Wskażcie i nazwijcie numer znajdujący się
obok nich. To uczy dzieci kojarzenia ilości z
odpowiadającym jej numerem.
Kolej gry przechodzi na następne dziecko, które wybiera jedno z pięter.
Gra kończy się
w momencie, kiedy zostało ustawione poprawnie ostatnie
piętro, a figurki Rhino Hero Juniora i Baby Spider Monkey wróci ły na planszę. Brawo!
Tym sposobem dzieci wspólnie zwyciężają rozgrywkę.
Teraz, jak już wszystkie piętra zostały ustawione w jednej linii można kontynuować kolejną grę.
Poproście dzieci, żeby usiadły obok siebie naprzeciwko ustawionych w szeregu pięter. Wy usiądźcie
po drugiej stronie. Następnie ukryjcie jedną z figurek za wybranym piętrem. Zadawajcie dzieciom
różnie sformułowane pytania: ''Według was figurka znajduje się za największym piętrem?'', ''Za
najmniejszym?'', ''Za piętrem o numerze 1,2,3...?'' Można również dawać dzieciom wskazówki, np.
''Rhino Hero Junior ukrywa się za piętrem o kolorach zielony/ żółty''
6
Moja Pierwsza Gra
Gra nr 2: Hop, hop do góry, aż po same chmury...
Ekscytująca gra polegająca na układaniu wieży, z wariantem wywrotnym.
Przed rozpoczęciem gry
Usiądźcie razem z dziećmi dookoła planszy. Plansza powinna być zwrócona stroną z
podwórkiem do góry. Ustawcie na środku podwórka Rhino Hero Juni ora, dookoła
planszy złożone piętra.
Baby Spider Monkey nie
potrafi jeszcze się wspinać
i razem z dwiema kartami
dach z jej podobizną
pozostaje w pudełku.
Z pozostałych kart dach
utwórzcie talię. Karty
powinny być zwrócone
stroną ilustrującą
dach do góry.
Dzieci usiłują wspólnymi siłami wybudować wieżę, ustawiając piętra jedno na drugim od
największego do najmniejszego. Dodatkowo umieszczając Rhino Hero Juniora na dachu, w
taki sposób, aby wieża się nie przewróciła.
Rozpoc
zynamy grę
Dzieci grają jedno po drugim, w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Rozpoczyna najmłodszy z graczy.
Zadajcie pytanie: Które piętro należy teraz ustawić?
Dziecko wybiera jedno z pięter i ustawia na środku planszy. Kolejne piętra ustawia się
jedno na drugim.
Teraz wspólnie sprawdźcie, czy zostało ustawione odpowiednie piętro.
Zadajcie pytanie: Czy wybrane piętro jest największe?
Tak! Super! Dziecko pobiera z talii jedną kartę dach i układa ją
na ustawionym piętrze.
Nie? Szkoda...gracz odkłada piętro z powrotem na miejsce.
7
Moja Pierwsza Gra
Jeśli dziecko nie jest pewne, czy ułożyło odpowiednie piętro, może zweryfikować to na
podstawie koloru. Ustawiając piętra zwróćcie uwagę na dopasowanie kolorystyczne. Kolor
górnej części piętra znajdującego się pod jest taki sam, jak kolor dolnej części piętra nad
nim. Jeśli te dwa kolory są takie same oznacza to, że poprawnie ułożyliście piętro.
Grę kontynuuje następne dziecko, które wybiera jedno z pięter.
Gra kończy się
w momencie gdy...
... zostanie ułożone ostatnie piętro wieży, a na nim ostatnia k arta dach.
Dziecko, które ułożyło ostatnią kartę dach bierze figurkę Rhino Hero
Juniora i ustawia ją na samym szczycie wieży.
...wieża się przewraca. Och, jaka szkoda...ale nic się nie stało. Można przecież
spróbować jeszcze raz. Dopiero się uczycie i następnym razem na pewno
wam pójdzie lepiej.
Wariant wywrotny
Utrudnicie grę, jeśli będziecie losować z talii karty dach i układać
odpowiadające im piętra niezależnie od ich wielkości. Wtedy wieża będzie
mniej stabilna. Dzieci będą musiały uważać, żeby się nie przewróciła, kiedy
będą ustawiać kolejne piętra.
Gra nr 3: Budujemy drapacz chmur!
Ekscytująca gra konstrukcyjna ćwicząca pamięć.
Prze
d rozpoczęciem gry
Usiądźcie razem z dziećmi dookoła planszy. Plansza powinna być zwrócona stroną z podwórkiem
do góry. Rozłóżcie 8 kart (stroną z dachem do góry). Stwórzcie z nich 2 rzędy po 4 karty, jeden w
niewielkiej odległości od drugiego. Ustawcie figurki Rhino Hero Juniora oraz Baby Spider Monkey
na środku podwórka. Piętra ustawcie dookoła planszy.
8
Moja Pierwsza Gra
Tym razem dzieci będą musiały wykazać się dobrą pamięcią i umiejętnością budowania:
wspólnymi siłami będą miały za zadanie zbudować wieżę układając piętra od największego do
najmniejszego, a na samym szczycie ustawić figurkę Super Rhino Juniora. Uwaga! Wieża nie
może się przewrócić.
Rozpoczynamy grę
Dzieci grają jedno po drugim. Zaczyna najstarszy z graczy i odkrywa dowolną kartę
dach.
Zadajcie pytanie: Co znajduje się na karcie dach, którą odkryłeś?
Kolejne piętro? (= dolny kolor karty jest taki sam, jak górny kolor
ostatniego ustawionego piętra, a numer rosnący. Na początku gry
to będzie nr 1). Wspaniale! Ustaw kolejne pasujące piętro na wieży
(na początku gry pierwsze piętro należy ustawić pośrodku planszy)
i ułóż na nim kartę zwróconą stroną z dachem do góry. Na ułożonej
karcie ustaw figurkę Rhino Hero Juniora.
Niepasujące piętro? (= dolny kolor karty nie jest taki sam,
jak górny kolor ostatniego ustawionego piętra, a numer nie j
est rosnący). Co za pech! Odłóż kartę na swoje miejsce tak,
aby była zakryta.
Baby Spider Monkey?
Baby Spider Monkey chce wspiąć się na sam szczyt! Ustaw
Baby Spider Monkey na aktualnie najwyżej położonej karcie
dach, czyli na samym szczycie wieży. W momencie, kiedy na
podwórku nie ma jeszcze żadnego ustawionego piętra Baby
Spider Monkey pozostaje na swoim miejscu. Odłóż kartę na
swoje miejsce, tak, aby była zakryta.
Kolej gry przechodzi na następne dziecko, które odkrywa jedną
dowolną kartę dach.
Poza klasyfikacją pięter według rozmiarów i kolorów oraz porządkiem
numerycznym, w tej grze dzieci uczą się zapamiętywania położenia kart z Baby
Spider Monkey. Dodatkowo ćwiczą umiejętność budowania wieży oraz
koordynację oko-ręka.
Gra kończy się
w momencie, kiedy...
...zostanie ułożone ostatnie piętro oraz karta dach, a Rhino Hero Junior znajdzie się na szczycie
wieżowca. Dzieci wspólnie zwyciężają!
...wieża przewróci się. Co za pech! Nie martwcie się. Zawsze można spróbować jeszcze raz.
Dopiero uczycie się grać w Rhino Hero Junior, następnym razem na pewno pójdzie wam
lepiej!
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8

Haba 305912 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi