5
Za każdym razem, kiedy Rhino Hero Junior przemieszcza się na nową kartę dach,
wypowiedzcie na głos numer, który się na niej znajduje. Poproście dzieci, aby go
powtórzyły. Nazywajcie numery i wskazujcie na symbole, które je przedstawiają. W
ten sposób krok po kroku dzieci intuicyjnie nauczą się porządku numerycznego, tym
samym liczenia w zakresie 1-6.
Kolej gry przechodzi na następne dziecko, które wybiera jedną z kart dach. W ten
sposób tworzy się sekwencja numerów w zakresie 1-6 w porządku rosnącym.
Po tym, jak wszystkie karty dach zostały ułożone w odpowiednim porządku, należy
odnaleźć pasujące do nich piętra. Rozpocznijcie od karty na której znajdują się Rhino
Hero Junior i Baby Spider Monkey (tej z numerem 6).
Zadajcie pytanie: Do którego z pięter pasuje ta karta?
Dziecko wybiera jedno z pięter i ustawia przy karcie
dach. Tym razem również przesuńcie niecierpliwą Baby
Spider Monkey o jedną kartę do przodu w kierunku
planszy. Wspólnie sprawdźcie, czy wybrane piętro jest
prawidłowe.
Zadajcie pytanie: Czy wybrane piętro ma takie same kolory, jak karta dach?
•
Tak! Fantastycznie! Piętro pozostaje na swoim miejscu, a Rhino Hero Junior dołącza do Baby
Spider Monkey na karcie.
•
Nie? Szkoda, ale nic się nie stało. Baby Spider Monkey wraca do Rhino Hero Juniora. Piętro
odstawcie z powrotem na swoje miejsce.
Na każdym z pięter znajduje się inna liczba
niebieskich ptaszków. Policzcie je na głos razem z
dziećmi. Wskażcie i nazwijcie numer znajdujący się
obok nich. To uczy dzieci kojarzenia ilości z
odpowiadającym jej numerem.
Kolej gry przechodzi na następne dziecko, które wybiera jedno z pięter.
Gra kończy się
w momencie, kiedy zostało ustawione poprawnie ostatnie
piętro, a figurki Rhino Hero Juniora i Baby Spider Monkey wróci ły na planszę. Brawo!
Tym sposobem dzieci wspólnie zwyciężają rozgrywkę.
Teraz, jak już wszystkie piętra zostały ustawione w jednej linii można kontynuować kolejną grę.
Poproście dzieci, żeby usiadły obok siebie naprzeciwko ustawionych w szeregu pięter. Wy usiądźcie
po drugiej stronie. Następnie ukryjcie jedną z figurek za wybranym piętrem. Zadawajcie dzieciom
różnie sformułowane pytania: ''Według was figurka znajduje się za największym piętrem?'', ''Za
najmniejszym?'', ''Za piętrem o numerze 1,2,3...?'' Można również dawać dzieciom wskazówki, np.
''Rhino Hero Junior ukrywa się za piętrem o kolorach zielony/ żółty''