4
Moja Pierwsza Gra
Zastanówcie się wspólnie, które zwierzątka udało Wam się spotkać na żywo, a nawet pogłaskać.
Urozmaiceniem będzie naśladowanie odgłosów zwierzątek i swobodna zabawa figurkami. Planszy użyjcie, jako
miejsce zabawy z podziałem na rolę odtwarzając codzienne życie na farmie.
Starszym dzieciom, które zapoznały się dobrze z materiałem do gry możecie
zadawać pytania dotyczące szczegółów. Na przykład: Kto siedzi na czerwonym
traktorze? Kto siedzi na dyni w ogrodzie, przy domu? Gdzie jest kret? Kto biega
po dachu stodoły?
Zróbcie quiz o zwierzętach: ustawcie zwierzęta po środku stołu, po jednym z
każdego rodzaju i zadawajcie proste pytania dostosowane do poziomu wiedzy
dzieci: które zwierzątko zjada ślimaki i chrząszcze? (jeż), Które ze zwierzątek
potrafi latać? ( kaczka), Które z nich zwinnie skacze po murkach? (kot), itd.
Gra 1: Przyjdź do mnie kochany przyjacielu!
(wariant dla 1 dziecka)
Zwierzęta schowały się w domu lub w stodole. Robert musi je odnaleźć i zaprowadzić na łąkę.
Przygotowanie
Złóżcie planszę i ułóżcie ją po środku stołu. Wszystkie zwierzątka ustawcie obok planszy. Teraz, niech dziecko
włoży do woreczka po jednym zwierzątku z każdego rodzaju, a drugie ustawi na stodole lub domku wiejskim: 3
zwierzątka powinny stać na stodole i 2 na domku. Roberta ustawcie na samym środku planszy. Pozostały materiał
odłóżcie do pudełka.
Rozgrywka
Dziecko otrzymuje woreczek i losuje z niego jedno zwierzątko, ustawia je na łące.
Zadajcie mu pytanie:
Jakie to zwierzątko? Gdzie znajduje się drugie takie samo?
Dziecko wciela się w postać Roberta i mówi:
np. Kochany króliku, wyjdź ze stodoły/domu i chodź do swojego przyjaciela!
Dziecko bierze figurkę Roberta idzie nią do domu lub stodoły, bierze zwierzątko i prowadzi go na łąkę.
Niech porówna kontury zwierząt:
Ułóż oba zwierzaki jedno na drugim, dopasuj je do siebie, poprzez dotyk
sprawdź czy mają taki sam kształt. Czy to para takich samych zwierząt?
•
Tak! Dziecko może ułożyć oba zwierzątka na odpowiadających konturach znajdujących się na planszy.
•
Nie! Odłóżcie jedno zwierzątko z powrotem do woreczka, a drugie na stodołę/ domek.
Robert zostaje odstawiony na swoje miejsce, a dziecko losuje z woreczka kolejne zwierzątko.
Kon
iec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy wszystkie zwierzaki znajdą się na swoich miejscach na łące.
Każde zwierzątko ma inny kształt. Dzieci muszą najpierw zobaczyć, a następnie
wyczuć dotykiem różnice. W celu sprawdzenia ułóżcie zwierzątka na planszy, dla
dziecka ważne jest, żeby zrozumiał, że kontury znajdujące się na planszy są takie
same jak kształty zwierzątek.