Haba 302770 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Moja Pierwsza Gra
Copyright - Spiele Bad Rodach 2017
· Dopasuj i rozpoznaj ·
·
Instrukcja
·
Rozpoznaj i dopasuj
Rozpoznaj i dopasuj
302770
3
Moja Pierwsza Gra
Moja Pierwsza Gra
R
ozpoznaj i dopasuj!
Zabawna gra edukacyjna stymulująca zmysł dotyku dla 1-3 dzieci od 2 roku życia.
Kristin Mückel, Christiane Hüpper
Autorzy:
Ilustracje:
Martina Leykamm
Czas trwania: około 10 minut
Drodzy rodzice,
Cieszymy się, że zakupiliście produkt z serii Moja pierwsza gra. Dokonaliście świetnego wyboru oferując
Waszemu dziecku możliwość rozwoju i nauki poprzez zabawę.
Instrukcja podpowie Wam, jak wykorzystać materiał do gry i zabawy z dzieckiem.
Gra rozwija następujące zdolności: zmysł dotyku, rozpoznawanie, nazewnictwo i klasyfikację kształtów,
ćwiczy motorykę małą, koordynacje oko – ręka oraz wzbogaca słownictwo.
Ponadto uczy dziecko stosowania się do zasad gry. Jasny opis reguł gry wprowadza dziecko w świat
zabawy z podziałem na role i pomaga mu zrozumieć krok po kroku, co ma robić.
Jedna rzecz jest gwarantowana, dużo dobrej zabawy!
Nauka odbywa się poprzez zabawę.
Życzymy udanej zabawy podczas wspólnej gry!
Twórcy zabawek dla Waszych dzieci
Zawartość gry:
1 plansza, 10 zwierzaków ( po 2 z każdego rodzaju: królik, jeż, kaczka, świnka, kot), 1 farmer Robert, 2
woreczki, 10 kartoników kryjówek, instrukcja do gry.
Swobodn
a zabawa i zapoznanie z materiałem do gry
Podczas swobodnej zabawy dziecko poznaje elementy gry. Towarzyszcie mu w tym, wspólnie rozpoznając i
nazywając poszczególne ilustracje i figury. Przyjrzyjcie się planszy, mieszkańcom farmy, miejscom kryjówek.
Poćwiczcie losowanie i rozpoznawanie figur z woreczka dotykiem. Przede wszystkim dziecko powinno nauczyć
się nazw i kształtów figurek wszystkich zwierząt, żeby mogło poprawnie rozpoznać je poprzez dotyk. Wskażcie
różnice, na przykład:
Jeż ma sterczące kolce na grzbiecie.
Świnka jest duża i ma długi okrągły tułów.
Królik jest szczupły i ma długie sterczące uszy.
Kotek ma dwa sterczące uszka i ogon.
Kaczka ma małą głowę, duży tułów, dziób i łapki.
4
Moja Pierwsza Gra
Zastanówcie się wspólnie, które zwierzątka udało Wam się spotkać na żywo, a nawet pogłaskać.
Urozmaiceniem będzie naśladowanie odgłosów zwierzątek i swobodna zabawa figurkami. Planszy użyjcie, jako
miejsce zabawy z podziałem na rolę odtwarzając codzienne życie na farmie.
Starszym dzieciom, które zapoznały się dobrze z materiałem do gry możecie
zadawać pytania dotyczące szczegółów. Na przykład: Kto siedzi na czerwonym
traktorze? Kto siedzi na dyni w ogrodzie, przy domu? Gdzie jest kret? Kto biega
po dachu stodoły?
Zróbcie quiz o zwierzętach: ustawcie zwierzęta po środku stołu, po jednym z
każdego rodzaju i zadawajcie proste pytania dostosowane do poziomu wiedzy
dzieci: które zwierzątko zjada ślimaki i chrząszcze? (jeż), Które ze zwierzątek
potrafi latać? ( kaczka), Które z nich zwinnie skacze po murkach? (kot), itd.
Gra 1: Przyjdź do mnie kochany przyjacielu!
(wariant dla 1 dziecka)
Zwierzęta schowały się w domu lub w stodole. Robert musi je odnaleźć i zaprowadzić na łąkę.
Przygotowanie
Złóżcie planszę i ułóżcie ją po środku stołu. Wszystkie zwierzątka ustawcie obok planszy. Teraz, niech dziecko
włoży do woreczka po jednym zwierzątku z każdego rodzaju, a drugie ustawi na stodole lub domku wiejskim: 3
zwierzątka powinny stać na stodole i 2 na domku. Roberta ustawcie na samym środku planszy. Pozostały materiał
odłóżcie do pudełka.
Rozgrywka
Dziecko otrzymuje woreczek i losuje z niego jedno zwierzątko, ustawia je na łące.
Zadajcie mu pytanie:
Jakie to zwierzątko? Gdzie znajduje się drugie takie samo?
Dziecko wciela się w postać Roberta i mówi:
np. Kochany króliku, wyjdź ze stodoły/domu i chodź do swojego przyjaciela!
Dziecko bierze figurkę Roberta idzie nią do domu lub stodoły, bierze zwierzątko i prowadzi go na łąkę.
Niech porówna kontury zwierząt:
Ułóż oba zwierzaki jedno na drugim, dopasuj je do siebie, poprzez dotyk
sprawdź czy mają taki sam kształt. Czy to para takich samych zwierząt?
Tak! Dziecko może ułożyć oba zwierzątka na odpowiadających konturach znajdujących się na planszy.
Nie! Odłóżcie jedno zwierzątko z powrotem do woreczka, a drugie na stodołę/ domek.
Robert zostaje odstawiony na swoje miejsce, a dziecko losuje z woreczka kolejne zwierzątko.
Kon
iec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy wszystkie zwierzaki znajdą się na swoich miejscach na łące.
Każde zwierzątko ma inny kształt. Dzieci muszą najpierw zobaczyć, a następnie
wyczuć dotykiem różnice. W celu sprawdzenia ułóżcie zwierzątka na planszy, dla
dziecka ważne jest, żeby zrozumiał, że kontury znajdujące się na planszy są takie
same jak kształty zwierzątek.
5
Moja Pierwsza Gra
Gra 2: Raz, dwa, trzy... przyjdź do mnie Ty!
(dla 2-3 dzieci)
Słoneczko świeci. Dla Roberta to czas, żeby zawołać zwierzaki. Także dzieci, chcą przywołać je do siebie. Komu
uda się przyprowadzić na łąkę największą ilość zwierzaków?
Przed rozpoczęciem gry:
Złóżcie planszę i ułóżcie ją po środku stołu. Wszystkie zwierzątka ustawcie obok planszy. Teraz, niech dzieci
włożą do jednego woreczka po jednym zwierzątku z każdego rodzaju, a do pozostałego drugie. Roberta
ustawcie na samym środku planszy. Kartoniki z kryjówkami ustawcie jeden na drugim obok planszy.
Rozgrywka
Dzieci grają w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Kto ostatnio miał okazje pogłaskać kotka
rozpoczyna grę i wybiera sobie jeden woreczek. Dziecko siedzące po jego lewej stronie otrzymuje drugi woreczek.
Pierwsze z dzieci losuje bez podglądania jedno zwierzątko z woreczka.
Zadajcie mu pytanie:
Jakie to zwierzątko?
Dziecko odpowiada:
Raz, dwa, trzy (np.) kotku , przyjdź do mnie Ty!
Teraz drugie dziecko musi wylosować takie samo zwierzątko z woreczka. Dziecko losuje zwierzątko bez
podglądania i wyciąga według niego odpowiednie zwierzątko.
Niech porówna kontury zwierząt:
Ułóż oba zwierzaki jedno na drugim, dopasuj je do siebie, poprzez dotyk
sprawdź czy mają taki sam kształt. Czy to para takich samych zwierząt?
Tak! Pierwsze z dzieci może ułożyć na konturach na planszy oba zwierzaki. Drugie
dziecko otrzymuje w nagrodę kartonik z kryjówką.
Nie! Każde z dzieci odkłada swoje zwierzątko z powrotem do woreczka. Jeden
kartonik z kryjówką ułóżcie przy Robercie.
Woreczki ze zwierzakami zostają przekazane kolejnym dzieciom w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu
wskazówek zegara. Teraz ich kolej na losowanie.
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy na planszy zostaną ułożone ostatnie dwa zwierzaki. Wygrywa dziecko, które
zdobyło największą ilość kartoników z kryjówką. Jeśli okaże się, że Robert zdobył ich najwięcej, wygrana leży po
jego stronie.
Trudność tego wariantu gry polega na wstrzymaniu się od podglądania
zawartości woreczka. Grając dzieci uczą się cierpliwości, kontroli nad sobą,
umiejętności losowania oraz koncentracji.
6
Moja Pierwsza Gra
Gra 3: Bodi, bidi, bu, kto ukrył się tu?
(dla 2-3 dzieci)
Zwierzaki grają w chowanego... Robert musi ich odszukać. Kto potrafi najlepiej losować i pomoże odnaleźć mu
największą ilość zwierzątek?
Przed rozpoczęciem:
Złóżcie planszę i ułóżcie ją po środku stołu. Wszystkie zwierzątka ustawcie obok planszy. Teraz, niech dzieci włożą
do jednego woreczka po jednym zwierzątku z każdego rodzaju, pozostałe ustawcie po środku planszy. Kontury
zwierząt na planszy przykryjcie kartonikami z kryjówkami. Roberta ustawcie obok planszy. Pusty woreczek odłóżcie
do pudełka.
Rozgrywka
Dzieci grają w kolejności zgodnej z kierunkiem ruch wskazówek zegara. Ten, kto kiedyś miał okazję karmić
króliczka, bierze Roberta i ustawia go obok wybranego przez siebie kartonika z kryjówką i go odkrywa.
Zadajcie pytanie dziecku:
Jakie to zwierzątko? (wskażcie kontury zwierzaka)
Dziecko odpowiada:
Bodi, bidi, bu (np.) jeż ukrył się tu!
Teraz dziecko musi wylosować z woreczka odpowiednie zwierzątko, które odpowiada konturom na planszy.
Dziecko bez podglądania losuje z woreczka zwierzątko, które według niego odpowiada kształtem. Podczas
dokonywania wyboru, losując dziecko może przyglądać się i porównywać kształty zwierzątek stojących na środku
planszy z tymi, które znajdują się w woreczku.
Po tym jak wylosowało zwierzątko z woreczka, niech przyłoży go do konturów na planszy i sprawdzi czy
dokonało odpowiedniego wyboru:
Czy zwierzątko pasuje?
Tak! W nagrodę otrzymuje kartonik z kryjówką.
Nie! Ponownie zakrywa kontury kartonikiem z kryjówką.
Zwierzątko z powrotem odkładamy do woreczka.
Grę kontynuuje kolejne dziecko, który przestawia Roberta do innego kartonika z kryjówką.
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy wszystkie kartoniki zostaną rozdane. Wygrywa dziecko, które zdobyło ich
jak najwięcej.
Nie zawsze kartoniki przykrywają całkowicie kontury zwierząt. Dzięki temu
dzieci mają podpowiedź, gdzie mogą znajdować się zwierzątka. Można zapytać
dziecka, przed odkryciem kartonika, jakie zwierzątko według niego się pod nim
kryje.
7
Moja Pierwsza Gra
Gra 4: Raz, dwa, trzy...gdzie chowasz się Ty?
(dla 2-3 dzieci od 3 roku życia)
Podczas nocy padało i wszystkie zwierzaki, gdzieś się pochowały Teraz wyszło słońce, ale żadne zwierzątko nie
wyszło z kryjówki. Kto pomoże Robertowi w poszukiwaniach?
Przygotowanie
Złóżcie planszę i ułóżcie ją po środku stołu. Wszystkie zwierzątka ustawcie obok planszy. Teraz, niech dzieci
włożą do jednego woreczka po jednym zwierzątku z każdego rodzaju, a do pozostałego drugie. Przykryjcie
kartonikami 10 konturów zwierzaków znajdujących się na planszy. Ustawcie Roberta obok planszy.
Rozgrywka
Dzieci grają w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Kto potrafi najlepiej udawać kaczkę
rozpoczyna grę. Ustawia Roberta przy dowolnym kartoniku z kryjówką, odkrywa go.
Zadajcie dziecku pytanie:
Jakie to zwierzątko? (wskażcie kontury zwierzaka)
Dziecko odpowiada:
Raz, dwa, trzy (np.) świnko, tu ukryłaś się Ty!
Teraz dziecko musi wylosować z woreczka odpowiednie zwierzątko. Bez podglądania zaczyna losowanie. Jeśli
uważa ono, że w worku, którym szuka nie ma już tego zwierzaka, może zacząć poszukiwania w drugim.
Teraz niech dziecko porówna kontury na planszy ze zwierzakiem, które wylosowało:
Ułóż zwierzaka na konturach. Czy to właściwe zwierzątko?
Tak! Dziecko otrzymuje w nagrodę kartonik z kryjówką.
Nie! Dziecko zakrywa od nowa kartonikiem kontury, a zwierzątko odkłada z powrotem do
woreczka.
Grę kontynuuje kolejne dziecko, który przestawia Roberta do innego kartonika z kryjówką.
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy jedno z dzieci zbierze 3 kartoniki z kryjówką, zwycięża rozgrywkę.
Utrudnicie sobie grę, jeśli będziecie losować tylko z jednego woreczka,
lub jeśli wszystkie zwierzaki zostaną wymieszane i rozłożone w
dowolny sposób do dwóch woreczków.
Kulodromy
Mali Odkrywcy
Habermaaß GmbH
August-Grosch-Straße 28 - 38
96476 Bad Rodach, Germany
www.haba.de
Niemowlę & Małe dziecko
Prezenty
Pokój dziecięcy
Dzieci pozna świat p
oprzez zabawę.
HABA im w tym towarzyszy proponując zabawy i
zabawki wzbudzające ich zaciekawienie, meble
rozwijające wyobraźnię, akcesoria tworzące dobre
samopoczucie, ozdoby, prezenty i wiele innych.
Ponieważ mali odkrywcy potrzebują wielkich idei.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8

Haba 302770 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi