3
Rozgrywka!
Kolejność gry powinna być zgodna z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Rozpoczyna ten,
kto ostatnio otrzymał przesyłkę od listonosza. Wybiera dowolną przesyłkę z depozytu. Nie
odwraca jej i nie patrzy, jaki przedmiot się w niej znajduje.
Zapytajcie się dziecka:
Gdzie listonosz Piotrek powinien dostarczyć przesyłkę? Przyjrzyj się kolorze
przesyłki i dostarcz ja do odpowiedniego pokoju.
Dziecko układa paczkę na samochodzie i wiezie ją pchając go do odpowiedniego pokoju.
Wita się z jego mieszkańcem, zdejmuje z samochodu przesyłkę i sprawdza czy dostarczył ją pod
dobry adres. Wystarczy odwrócić kartonik, żeby sprawdzić zawartość przesyłki. Taki sam
przedmiot na przesyłce oraz w pokoju oznacza, że została dostarczona poprawnie.
Zapytajcie się dziecka:
Czy w pokoju gdzie dostarczyłeś przesyłkę znajduje się taki sam
przedmiot jak w paczce?
•
Tak! Wspaniale! Listonosz Piotrek poprawnie dostarczył przesyłkę. Odprowadź samochód
do depozytu przesyłek.
•
N
ie
!
Niestety listonosz pomylił adres. Załaduj od nowa przesyłkę na samochód i jedź dalej w
poszukiwaniu odpowiedniego adresu aż go znajdziesz.
Grę kontynuuje następne dziecko.
Kon
iec gry:
Gra kończy się w momencie, kiedy wszystkie przesyłki zostały dostarczone. Dzieci wspólnie
świętują wygraną. Gratulują sobie nawzajem i klepią po ramieniu, ciesząc się z małego
wspólnego sukcesu.
Wariant gry: Kto zamówił ten przedmiot?
Kartoniki w depozycie ułóżcie tak, aby przedmioty były widoczne. W ten sposób dzieci będą się
uczyć dopasowywać ilustracje. Gracz, którego jest kolej może odwrócić kartonik, żeby sprawdzić
czy kolor pokoju, gdzie dostarczył przesyłkę jest poprawny.
Wariant gry: Bałagan w depozycie z przesyłkami.
Tym razem w depozycie panuje wielki nieporządek. Wymieszajcie dobrze kartoniki w
pudełku, najlepiej zamykając go i potrząsając nim. W tej wersji gry dzieci mogą rozróżniać
przesyłki na podstawie koloru lub przedmiotu. Poprawność przesyłki sprawdzana jest przez
odwrócenie kartonika i porównanie go z kolorem pokoju lub znajdującym się w nim
przedmiotem.