Haba 305474 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
1
7
Moja Pierwsza Gra
My Very First Games
ENGLISH
Moja Pierwsza Gra
Zw
ierzaki i ich przysmaki
Zestaw gier dla 1-5 miłośników zwierząt, dedykowany dla dzieci od 2 roku życia.
Projekt gry: Annemarie Wolke
Ilustracje: Elke Broska
Czas rozgrywki: ok. 5 minut
Drodzy rodzice,
Dziękujemy za zakup produktu z serii ''Moja pierwsza gra''.
Dokonaliście świetnego wyboru, oferując waszemu dziecku możliwość nauki i rozwoju
poprzez zabawę.
W instrukcji znajdziecie pomysły na grę oraz swobodną zabawę z użyciem jej
elementów.
Sugerujemy trzy różne pomysły na zabawę, ale oczywiście zachęcamy do
samodzielnego wymyślania nowych sposobów na wykorzystanie materiału do gry.
Gra stymuluje następujące zdolności dziecka: motorykę małą, umiejętność koncentracji
oraz obserwacji, mowę, klasyfikację kształtów i kolorów. Oczywiście najważniejsza jest
dobra zabawa, a nauka i rozwój idą z nią w parze!
Mamy nadzieje, że miło spędzicie czas.
Udanej zabawy!
Zawartość gry
5 drewnianych przysmaków (1 marchewka, 1 kępka trawy, 1 rybka, 1 kawałek sera, 1
kość), 5 kart zwierzaków (tył niebieski), 5 kart kształt (tył żółty), 5 kart kolor (tył czerwony),
zestaw instrukcji.
1. Free Play
In free play, your child occupies themselves with the game components. As a parent, you can
join in the fun. Explore the pictures on the cards and the wooden pieces together. Tell your
child about the pictures on the cards. Talk about the shapes and colors of the wooden pieces,
and explain what they show. Let your child handle the wooden pieces to become familiar with
them.
Encourage your child to put the wooden pieces into the cut-out cards and help them match
the shapes. Some of the wooden pieces have to be aligned correctly to fit. If necessary, give
positive guidance; for example, you could say: “Hmm, the grass doesn’t seem to fit. Try it the
other way around.” Next, you can help your child to arrange the color cards. Name the colors
as you go. This way, you will encourage language development and vocabulary building, fine
motor skills and concentration.
Talk to your child about which animals eat which foods.
Give your child enough time and be patient, even if progress seems to be slow or if your child
needs help in getting all the pieces in their right place. Every child is different, and only practice
makes perfect. As soon as your child is familiar with how to match and arrange the game
materials, you can play one of the games with more rules.
If children are already familiar with the game components, you can ask
questions about the details. For example: What does the cat eat? Which
animal can you see here? What color is that? What else do these animals
eat? You can also think up names for the animals. This helps to develop
imagination and insight.
305474
6
2
My Very First Games
Moja Pierwsza Gra
ENGLISH
My Very First Games
Nibble Munch Crunch
A small collection of games for 1 - 5 aspiring pet owners (ages 2 years and up)
Game Designer: Annemarie Wolke
Illustration: Elke Broska
Playing Time: about 5 minutes
Dear parents,
Thank you for purchasing this game from the My Very First Games series. Nibble Munch
Crunch will help your child develop and work on a variety of skills through the Power of
Play.
This rulebook will provide you with ideas and suggestions on how you can introduce
and explore the components and rules of the game with your child. There are three
suggested ways to play with the components, but we always encourage your child to
play their way. The components have been designed to help your child develop fine
motor skills, powers of concentration, language skills, powers of observation, and the
ability to arrange items according to color and shape. But above all, these games are
intended to be fun. This goes hand in hand with learning, which takes place without
your child even realizing it.
We hope you and your child enjoy playing!
Your Inventors for Children
Game Contents
5 wooden food pieces (1 carrot, 1 clump of grass, 1 fish, 1 cheese, 1 bone), 5 animal cards
(blue on the back), 5 cut-out cards (yellow on the back), 5 color cards (red on the back),
1 rulebook
Swobodna zabawa
Podczas swobodnej zabawy dziecko zapoznaje się z elementami gry, dobrze, abyś, jako rodzic/
opiekun dołączył do zabawy. Wspólnie odkryjcie, co przedstawiają ilustracje na kartach oraz
drewniane elementy. Opowiedz dziecku co znajduje się na ilustracjach. Mów o kształtach oraz
kolorach drewnianych elementów i o tym co przedstawiają. Zachęć dziecko do zapoznania się z
kształtem drewnianych elementów poprzez dotyk.
Rozłóż karty z kształtami i poproś dziecko o dopasowanie i ułoż enie na nich odpowiednich
drewnianych elementów. Drewniane przysmaki należy dokładnie wpasować w kontury znajdujące
się na karcie. W przypadku trudności dziecka z dopasowaniem lub ułożeniem kształtów pomóż mu i
w konstruktywny sposób zwróć uwagę na to jakie błędy popełnia: ''Spójrz, trawa chyba nie jest do
końca na swoim miejscu, spróbuj ułożyć ją w inny sposób, A teraz?'' Poćwiczcie również
dopasowywanie kart i elementów według kolorów. Mówcie na głos nazwy kolorów. W ten sposób
stymulujecie mowę i wzbogacacie słownictwo dziecka, rozwijacie motorykę małą oraz ćwiczycie jego
uważność. Porozmawiajcie o tym, co jedzą poszczególne zwierzęta. Zanim rozpoczniecie grę dajcie
dziecku niezbędny czas na naukę pojęć i opanowanie umiejętności odpowiedniego dopasowania i
kojarzenia. Każde dziecko jest inne i potrzebuje czasu na naukę i rozwijanie swoich umiejętności
według swoich potrzeb. Dzięki praktyce wcześniej, czy później osiągnie swój cel. Po zapoznaniu się z
materiałem do gry i przyswojeniu zasad klasyfikacji można wprowadzić zabawę według określonych
poniżej reguł.
Dzieciom, które dobrze zapoznały się z materiałem do gry można
zadawać bardziej szczegółowe pytania. Na przykład:
Co je kot? Jakie
zwierzątko tutaj widzisz? Co jeszcze poza marchewką je to zwierzątko?
Możecie również wymyślić imiona dla zwierzaków, w ten sposób
stymulujecie wyobraźnię oraz empatię dziecka.
1.
3
9
Moja Pierwsza Gra
My Very First Games
ENGLISH
2.
Co jedzą zwierzaki?
Kooperatywna gra rozwijająca umiejętność klasyfikacji, w której dzieci zawsze zwyciężają.
Gracze poznają w niej zwierzaki i ich ulubione przysmaki. Dla 2-5 uczestników.
Przed rozpoczęciem gry
Rozłóżcie wszystkie drewniane
elementy. Niebieskie karty ze
zwierzakami ułóżcie jedna na drugiej
(niebieską stroną do góry) i tak
powstałą talię umieśćcie pośrodku
stołu. Rozłóżcie oddzielnie odkryte
karty kolor i kształt, tak, aby
znajdowały się w niewielkiej odległości
od siebie. To jak powinno wyglądać
rozłożenie gry przedstawia zdjęcie
obok.
Rozpoczynamy grę
Dzieci grają na zmianę, według kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Rozpoczyna ten, kto ostatnio miał okazję nakarmić jakieś zwierzątko i odkrywa pierwszą
niebieską kartę ze zwierzakiem.
Zapytajcie się dziecka:
Jakie zwierzątko tutaj widzisz?
Dziecko mówi na głos nazwę zwierzaka, które widzi na karcie. Pogratulujcie mu, kiedy
odpowie poprawnie, jeśli napotka trudność z rozpoznaniem zwierzaka, pomóżcie mu w tym.
Zapytajcie się dziecka:
Jaki jest ulubiony przysmak tego zwierzaka?
Dziecko mówi na głos nazwę pokarmu zwierzaka i szuka odpowiedniego przysmaku wśród
drewnianych elementów. W razie potrzeby pomóżcie mu w tym. Następnie szuka pasującej
karty kształt i układa na niej drewniany element. Na koniec kartę kształt wraz z nałożonym
przysmakiem może ułożyć na odpowiedniej karcie kolor, w rezultacie powstanie komplet.
Łatwiej będzie wykonać manewr przekładania używając obydwu rąk. W razie potrzeby
pomóżcie dziecku w całym procesie wyboru i przekładania elementów.
Na sam koniec dziecko delikatnie popycha powstały komplet w kierunku odkrytej karty ze
zwierzakiem. Mniam! Mniam! Zwierzak zajada się przysmakiem i jest szczęśliwy!
Kolej gry przechodzi na następne dziecko, które odkrywa nową kartę ze zwierzakiem.
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy wszystkie 5 zwierzaków zostało dopasowanych do
swoich ulubionych przysmaków. Hurra! Wszystkie zwierzaki są najedzone!
Wspólne radowanie wspomaga zdolności emocjonalne i
wprawia w dobry humor! Sprawia, że dzieci stają się
pewniejsze siebie oraz wzmacnia więzi rodzinne lub
grupowe.
3. Who Eats What?
A memory game on a food theme for 2 - 5 children
Before the Game Begins
Each child selects one of the
wooden pieces and places
it into the matching cut-out
card. All of the animal cards
and color cards are shuffled
face down and spread out
in the center of the table.
Return any wooden pieces
or cut-out cards not in use
to the box.
The Game Can Begin
Play goes in a clockwise direction. The player who last pet an animal starts by turning over any
card from the center of the table.
Ask the child: What do you see on the card?
The child names the animal or the color. If the answer is correct, make sure you praise them.
If the child struggles to answer, gently prompt them.
Ask the child: Does the animal/color match the food on your card?
Yes?
Great! The child places the card next to their food card.
No?
Never mind! The players try to remember what they have seen on the card as it is turned back
face down..
Then it is the next child’s turn to reveal one of the cards in the middle.
End of the Game
The game ends for a player as soon as they have a matching set of food card, animal card and
color card. Their animal has been fed and is happy! The other players can continue to play until
everyone has a complete set of cards..
8
4
My Very First Games
Moja Pierwsza Gra
ENGLISH
2. What Do Animals Eat?
A cooperative matching game for 2 - 5 players, in which the children always win.
Get to know the different animals and their food.
Before the Game Begins
Spread out all of the
wooden pieces at the
edge of the playing area.
Stack the animal cards
(blue back) face down in
the center of the table.
Spread out the cut-out
cards and the color cards
in the center of the table,
face-up.
The Game Can Begin
Play goes in a clockwise direction. The player who last fed an animal starts by turning over the
animal card on top of the pile.
Ask the child: What animal do you see here?
The child names the animal on the card. If they get it right, make sure you praise them. If the
child does not know what the animal is, then gently prompt them.
Next question: What does this animal eat?
The child names the animal’s favorite food and looks for the matching wooden piece. Help the
child if they are not sure. Now the child looks for the matching cut-out card in the center of
the table and places the wooden part into it. Next, the child places the card and wooden piece
on the matching color card. This is probably best done two-handed. If necessary, you can help
with matching and stacking.
The child now pushes the stack across to the animal card that was turned over at the beginning
of the move. Hooray! The animal has been fed and is now happily eating. Nibble munch
crunch!
Then it is the next child’s turn to reveal an animal card.
End of the Game
The game ends as soon as all five animals have been paired up with their favorite food. Woo
hoo, all of the animals have been fed and are happy!
Sharing fun makes your child emotionally strong and
cheerful! It lends your child positive reinforcement and
fosters solidarity within the family or community where the
game is played.
3. Czyj to przysmak?
Gra o tematyce związanej z jedzeniem, ćwicząca pamięć, dla 2-4 dzieci.
Przed rozpoczęciem gry
Każde z dzieci wybiera sobie jeden
drewniany przysmak, bierze
odpowiadającą mu kartę kształt,
układa na niej element i umieszcza taki
komplet przed sobą. Wymieszajcie
wszystkie karty ze zwierzakami i karty
kolor, następnie rozłóżcie je pośrodku
stołu. Niepotrzebne karty kształt i
przysmaki odłóżcie z powrotem do
pudełka.
Rozpoczynamy grę
Dzieci grają na zmianę według kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Rozpoczyna ten, kto ostatnio miał okazję pogłaskać jakieś zwierzątko. Odkrywa jedną kartę ze
zwierzakiem lub kartę kolor.
Zapytajcie się dziecka:
Czy kolor/ zwierzak pasuje do twojego przysmaku?
Tak?
Wspaniale! Dziecko układa kartę ze zwierzakiem lub kartę z kolorem obok swojego przysmaku.
Nie?
Jaka szkoda! Gracze zapamiętują dobrze co przedstawia karta, następnie zostaje ona od
nowa zakryta.
Kolej gry przechodzi na następną osobę, która odkrywa nową dowolną kartę.
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy jeden z graczy skompletuje cały zestaw:
przysmak + zwierzak + kolor.
Zwierzątko bardzo się cieszy, że dostało swój ulubiony przysmak.
Pozostali gracze mogą kontynuować grę, aż do momentu, kiedy skompletują swoje zestawy.
Zapytajcie się dziecka:
Co widzisz na karcie?
Dziecko mówi na głos nazwę zwierzaka lub kolor. Pogratulujcie mu, kiedy odpowie
poprawnie, jeśli napotka trudność z rozpoznaniem zwierzaka, pomóżcie mu w tym.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4

Haba 305474 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi