Haba 303588 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
1
Moja pierwsza gra
Moja pierwsza gra
Robimy porzadki!
Gra kooperatywna dla 1-3 mistrzów porządku od 2 roku życia. Z wariantem
opartym na współzawodnictwie oraz wariantem memo.
Christiane HüpperA
utorka:
Ilustracje: Sabine Kraushaar
C
zas trwania rozgrywki: 5-10 minut
Drodzy rodzice,
Cieszy nas, że zdecydowaliście się na zakup jednego z produktów Moja pierwsza gra.
Dokonaliście wspaniałego wyboru, oferując tym samym Waszemu dziecku możliwość
rozwoju oraz nauki poprzez zabawę.
Instrukcja podpowie Wam, jak w najlepszy sposób zapoznać się z materiałem do gry i
jak go wykorzystać do edukacyjnej zabawy z dzieckiem. Gra stymuluje następujące
zdolności i umiejętności: motorykę małą, koordynacje oko- ręka, słownictwo,
rozpoznawanie i klasyfikacje różnych przedmiotów, rozwijając w nim nawyk segregacji i
porządkowania przedmiotów znajdujących się wokół niego.
Prosty i jasny opis zasad wprowadzą malucha w świat zabawy z podziałem na role i
pomogą zrozumieć lepiej oraz zastosować wskazówki dotyczące gry. Podczas wspólnej
zabawy możecie wytłumaczyć dziecku jak ważne jest utrzymywanie porządku wokół
siebie. Pomóżcie mu odkryć przyjemność wynikającą z porządkowania, a po
skończonej zabawie nie zapomnijcie odłożyć gry na swoje miejsce!
Jedna rzecz jest gwarantowana: dobra zabawa! Poprzez zabawę nauka!
Życzymy udanej wspólnej gry połączonej z robieniem porządków.
T
wórcy gier i zabawek dla Waszych dzieci!
Przed pierwszą rozgrywką wypchnijcie karty z zabawkami oraz szare panele z ramek.
Niepotrzebne elementy ramek wyrzućcie do kosza.
2
Moja pierwsza gra
Zawartość
1 regał z zabawkami (= dno pudełka) + przednia część, 1 kotek Tapsi, 8 kart z zabawkami ( 6
z klockami, 6 z pluszowymi zwierzakami, 6 z pojazdami), 3 półki na zabawki, 1 instrukcja do
gry.
Montaż regału na zabawki
Złóżcie regał, tak jak jest to pokazane na ilustracji:
Złożony szary panel włóżcie do dolnej części pudełka.
Cienką część planszy wsuńcie po lewej stronie do środka
regału.
Plansza powinna się otwierać stojąc poziomo
Po skończonej grze otwórzcie regał i włóżcie do niego
wszystkie elementy, zamknijcie, dołóżcie instrukcje i
przykryjcie denkiem. Odłóżcie grę na miejsce.
Swobodna gra oraz poznawanie elementów
W swobodnej grze dziecko bawi się jej elementami. Dołączcie do zabawy razem z nim!
Odkryjcie wspólnie ilustracje znajdujące się na regale i kartach z zabawkami. Możliwe, że wśród
nich znajdują się ulubione zabawki Waszego malucha. Zachęćcie dziecko do rozmowy.
Zapytajcie się o ulubioną zabawkę i sposób, w jaki się nią bawi. Wskażcie zabawkę na jednej z
kart i poproście, żeby odnalazło ją w swoim pokoiku.
Jeśli nie zna niektórych zabawek, pomóżcie mu je nazwać i wytłumaczcie jak można wykorzystać
je do zabawy. Dziecko uczy się poprzez obserwacje i naśladowanie. Przyjrzycie się zabawkom
znajdującym się na regale, porównajcie je ze sobą, czym się od siebie różnią, a w czym są
podobne. Wyjaśnijcie różnice pomiędzy zabawkami ( klockami, pojazdami oraz pluszowymi
misiami). Wskażcie, do której szuflady ma być włożony każdy rodzaj zabawki. Wytłumaczcie,
dlaczego ważne jest, żeby trzymać razem zabawki z jednego rodzaju (np. żeby można je było
łatwiej odnaleźć). Zadajcie pytanie: Gdzie, co chowamy? Dlaczego właśnie tam? Dlaczego nie w
innym miejscu? Jeśli jest taka potrzeba pokażcie dziecku jak robić porządek i gdzie odłożyć na
miejsce dany rodzaj zabawki. Włóżcie zabawkę przez wskazany otwór w regale i powiedzcie na
głos, co robicie: ''To jest lokomotywa. Włożymy ją do środkowej półki razem z innymi pojazdami''
Wskazanie odpowiednich półek pomoże dzieciom w robieniu porządków. Miejcie na uwadze, że
małe dzieci, w pierwszych latach życia potrzebują wskazówek jak porządkować rzeczy. Podczas
gry poruszany jest temat porządków, dzięki temu dziecko nauczy się trzymać w czystości swój
pokoik.
3
Moja pierwsza gra
Tapsi, gdzie jest miejsce zabawek?
Gra kooperatywna oparta na klasyfikacji.
Kotek Tapsi bawił się cały dzień w swoim pokoiku, porozrzucał po nim wszystkie swoje zabawki.
Powoli zbliża się wieczór: nadszedł czas na porządki. Mama kotka przyszła mu
powiedzieć:’’Tapsi, już czas na kolacje, ale najpierw poukładaj zabawki. Jutro rano będziesz się
mógł bawić nimi od nowa!'' Tak, ale gdzie odłożyć zabawki? Gdzie jest ich miejsce? Tapsi nie
wie, co robić...Wspólnie z kotkiem posprzątajcie jego pokoik i każdą z zabawek odłóżcie na
odpowiednią półkę.
Przed rozpoczęciem gry
Zamknięty regał z zabawkami ułóżcie po środku stołu.
Wymieszajcie karty z zabawkami i rozłóżcie odkryte przed
regałem, obok ustawcie kotka Tapsi.
Grając z najmłodszymi dziećmi
możecie zmniejszyć ilość kart z
zabawkami. Dzięki temu
ułatwicie im klasyfikacje. Jeśli
Wasze dziecko już dobrze radzi
sobie z grą, możecie rozłożyć
karty zakryte, w ten sposób nie
będzie mogło wybierać
zabawek.
Zaczynamy grę!
Gra toczy się w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Rozpoczyna
dziecko, które ostatnio przytulało się do pluszowego misia.
Z
adajcie pytanie:
Któr
ą
z zabawek Tapsi chciałby odło
ż
y
ć
na miejsce?
Ustawcie Tapsi przy karcie z wybraną zabawką.
Zachęćcie Wasze dziecko do zabawy z podziałem na role, tak jakby miało
porządkować swój pokój: ''Tu jest miś. Powinien być razem z innymi
pluszowymi zwierzakami. Włożę go do półki, obok pluszowego słonika''.
Pochwalcie Waszą pociechę za każdą dobrze przyporządkowaną kartę.
Z
adajcie pytanie:
Co ukazuje karta? Do której półki j
ą
wło
ż
ymy?
Nazwij zabawkę,
weź do ręki kartę i włóż do odpowiedniej półki w regale.
Jeśli dziecko ma wątpliwości pozostali gracze mogą mu pomóc.
4
Moja pierwsza gra
Podczas prawdziwych porządków w pokoju możecie pomóc maluchowi
segregując poszczególne rodzaje zabawek do różnych kolorowych
pojemników, pudełek, np. klocki do niebieskiego pojemnika, autka do
czerwonego itd. Możecie również umieścić zdjęcia lub rysunki zabawek
na pojemnikach. W ten sposób dziecko uczy się systemów klasyfikacji i
podziału, które ułatwiają sprzątanie i organizowanie.
Kolej następnego gracza. Ustawia Tapsi przy innej karcie z zabawką.
Koniec gry
Gra kończy się, kiedy wszystkie karty zostały uporządkowane i włożone
do odpowiednich półek. Teraz wspólnie sprawdźcie czy zabawki zostały
odpowiednio przyporządkowane. Ostrożnie otwórzcie regał.
Z
adajcie pytanie:
Wszystko zostało odpowiednio uporz
ą
dkowane?
Weź karty z pierwszej półki i porównaj je z ilustracjami zabawek, które
się na niej znajdują. Jeśli są takie same to odłóż karty z powrotem na
miejsce.
W ten sam sposób sprawdźcie zgodność kart z ilustracjami na
pozostałych półkach. Jeśli jakaś karta jest błędnie włożona wyłóż ją
odkrytą przed regał.
Jeśli wszystkie karty zostały dobrze przyporządkowane pochwalcie dziecko i cieszcie się
razem z nim:
Hurra! Wszystkie zabawki posprzątane! Jutro pobawimy się znowu.
Jeśli nie wszystkie karty zostały odpowiednio przyporządkowane pocieszcie dziecko:
Nie ważne. Spróbujmy razem uporządkować zabawki, których Ci się nie udało. Teraz już
możemy być pewni, że wszystko znajduje się na swoim miejscu.
Wariant oparty na współzawodnictwie
Większa ilość dzieci może zagrać przeciwko sobie. Wszystkie karty z zabawkami należy ułożyć
odkryte przed regałem. Każde z dzieci wybiera sobie jedną półkę. Teraz muszą odkryć jedną z
kart przyporządkowaną tej półce. Zaczyna najstarsze dziecko i odkrywa dowolną kartę.
Z
adajcie pytanie:
Czy to zabawka, któr
ą
chcesz odło
ż
y
ć
na miejsce?
Wspólnie sprawdźcie czy gracz odkrył odpowiednią kartę.
T
ak, wspaniale! Dziecko może ułożyć odkrytą kartę przed sobą.
Nie, jaka szkoda. Dziecko odkłada kartę na miejsce i zakrywa ją, po tym jak wszyscy
inni gracze to widzieli i starają się ją zapamiętać.
Kolej przechodzi na następnego gracza, który odkrywa kartę. Wygrywa ten, kto odkryje i ułoży
przed sobą 4 karty. Na koniec wszystkie karty odkryte i nieodkryte zostają włożone do
odpowiednich półek.
5
Moja pierwsza gra
Wariant memo dla uważnych obserwatorów
Wszystkie karty z zabawkami zostają wymieszane i ułożone zakryte przed regałem. Każde z
dzieci wybiera sobie jedną z półek. W niej będzie gromadził pary swoich zabawek.
P
oproście dziecko:
Odkryj dwie karty z zabawkami!
Czy to jest para zabawek z tego samego rodzaju?
T
ak, wspaniale! M włożyć obie karty do swojej półki.
N
ie, jak szkoda. Odkłada kartę na miejsce i zakrywa ją, po tym jak wszystkie dzieci widziały
i starają się ją zapamiętać.
K
oniec gry:
Wygrywa dziecko, któremu udało się zebrać największą ilość kart na swojej półce. W
przypadku dwóch takich samych wyników ogłaszany jest remis.
Wariant „loteria” dla super-pomocników
Wszystkie karty z zabawkami zostają wymieszane i ułożone zakryte przed regałem. Każde z
dzieci wybiera sobie jedną z półek i układa ją przed sobą. Teraz musi odnaleźć pod zakrytymi
kartami 3 zabawki, które się na niej znajdują.
Najmłodsze dziecko odkrywa jedną z kart.
Z
adajcie pytanie:
Czy ta zabawka znajduje si
ę
na Twojej półce?
Wspólnie sprawdźcie czy dziecko odkryło odpowiednią kartę.
T
ak, wspaniale! Teraz może ułożyć kartę na odpowiadającej ilustracji na półce.
N
ie, jaka szkoda. Jeśli zabawka znajduje się na półce innego gracza, dziecko może ułożyć
na niej kartę, jeśli nie karta zostaje ułożona na regale z zabawkami.
Grę kontynuuje kolejne dziecko.
K
oniec gry:
Wygrywa dziecko, które jako pierwsze ułoży trzy zabawki na swojej półce.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7

Haba 303588 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi