Shimano FC-M772 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Z boku średniej tarczy znajduje się symbol “D” zwrócony na zewnątrz. Oznaczenia liczby
zębów największej, średniej i najmniejszej tarczy umieszczone są z boku i zwrócone są do
wewnątrz. Ustawione są w taki sposób, że występy są wyrównane z ramieniem mechanizmu
korbowego.
Montaż mechanizmu korbowego
n Należy postępować zgodnie z poniższą procedurą
1, 2 Specjalnym narzędziem TL-FC32/33/36 zamontować prawą miskę (gwint lewoskrętny) i lewą miskę (gwint
prawoskrętny).
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
Uwaga: W zależności od szerokości korpusu osi suportu konieczne może być użycie podkładek dystansowych.
Szczegółowe informacje, patrz “Sposób montażu podkładki dystansowej”.
3 Następnie nałożyć prawy mechanizm korbowy.
4 Zamontować część A lewego ramienia do osi prawego ramienia, tam gdzie rowek jest szerszy.
5 Do dokręcenia misek użyć TL-FC16/18.
Moment dokręcania: 0,7 - 1,5 Nm
6 Należy umieścić podkładkę blokującą, sprawdzić, czy trzpień podkładki jest na właściwym miejscu, i dokręcić
śrubę lewego mechanizmu korbowego. (klucz imbusowy 5 mm)
Uwaga: każda śruba powinna być dokręcona z jednakowym momentem 12 - 14 Nm.
Typ pod oś-
Typ na obejmę-
Techniczna instrukcja serwisowa Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Dane techniczne
OSTRZEŻENIE
“Długość okresów międzykonserwacyjnych zależy od sposobu użytkowania i warunków
jazdy na rowerze. Łańcuch należy czyścić regularnie, używając odpowiedniego środka
do czyszczenia łańcucha. Nigdy nie stosować rozpuszczalników na bazie kwasów ani zasad,
takich jak odrdzewiacze. W razie użycia takiego typu rozpuszczalnika łańcuch może
się zerwać, powodując poważne obrażenia ciała”.
W celu uzyskania dobrego działania przerzutki łańcuch posiada stronę przednią i tylną;
są one oznaczone w taki sposób, że po zainstalowaniu łańcucha będzie on zwrócony we właściwym
kierunku. Uzyskanie prawidłowego działania będzie możliwe po zainstalowaniu łańcucha
w odpowiednim kierunku. Jeżeli łańcuch zostanie zamontowany w przeciwnym kierunku, może
spaść, powodując przewrócenie się roweru i w konsekwencji poważne obrażenia rowerzysty.
Dwie śruby mocujące ramienia lewego mechanizmu korbowego powinny być dokręcane na przemian i stopniowo;
nie należy dokręcać każdej ze śrub całkowicie i jednorazowo. Należy użyć klucza dynamometrycznego, sprawdzając,
czy momenty dokręcania mieszczą się w przedziale 12 - 14 Nm. Ponadto po przejechaniu około 100 km należy ponownie
sprawdzić momenty dokręcania za pomocą klucza dynamometrycznego. Ważne jest również okresowe sprawdzanie
momentów dokręcenia. Jeżeli momenty dokręcenia są zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane
stopniowo i na przemian, ramię lewego mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do wywrócenia roweru.
Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić korbę, w celu upewnienia się, że nie ma pęknięć, a w przypadku znalezienia
śladów pęknięcia lub innych nietypowych usterek, NIE wolno korzystać z roweru.
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może to spowodować
wywrócenie roweru.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt
małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. Jeżeli nie zostanie to zrobione, może dojść do zerwania
łańcucha i poważnego zranienia.
Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz zostać uszkodzona i może dojść
do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone
części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie
jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty nie zostaną
prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z roweru i poważnych obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Jeżeli łańcuch jest ustawiony na najmniejszej lub średniej tarczy, zachodzi ryzyko powstania obrażeń spowodowanych
przez zęby największej tarczy.
n Sposób montażu podkładki dystansowej
1 Sprawdzić, czy szerokość mufy osi suportu wynosi 68 mm czy
73 mm.
2 Następnie zamontować miskę,
zgodnie z ilustracją poniżej.
5
6
2
4
1
3
TL-FC16
TL-FC32
Podkładka
blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą w
prawidłowym ułożeniu, tak jak pokazano
na ilustracji.
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: W razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne
mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
2.5 mm 1
Podkładka
dystansowa
A
73 mm
A
68 mm
68 mm
73 mm
2,5 mm
68 mm
Obejma systemu
mocowania
typu BB
73 mm
A
AA
AA
FC-M772
SI-1N10A-001-03
Szerokie
rozmieszczenie
rowków
(A)
Korpus osi suportu
Tuleja
Lewą i prawą miskę nasmarować
przed zamontowaniem.
Montaż tarcz mechanizmu
Ramię mechanizmu
korbowego
Śruba
Adapter Adapter
Przerzutka przednia
Mechanizm korbowy
1 , 2 Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
3 Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
Pamiętać o przeczytaniu razem z niniejszą instrukcją serwisową, instrukcji systemu napędu
przedniego.
• 10-rzędowy (FD / ST, SL)
Oznaczenie
UWAGA
Uwaga
Upewnić się, analizując tabelę danych technicznych produktu, czy kombinacja zębów tarczy odpowiada konfiguracji
zębów mechanizmu korbowego. W przypadku zastosowania
innych kombinacji odległość między tarczami będzie
niewłaściwa, a łańcuch może spaść i zostać uwięziony między
tarczami.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może
stykać się z przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli problemem
jest hałas, przerzucić łańcuch na kolejne, większe tarcze, gdy
łańcuch znajduje się w położeniu pokazanym na rys. 1. Jeśli
łańcuch znajduje się w położeniu pokazanym na rys. 2,
przerzucić go na kolejne, mniejsze tarcze.
Dla ram z amortyzatorem kąt widełek będzie się zmieniał w zależności od tego, czy na rowerze się jedzie, czy też nie.
Jeśli na rowerze się nie jedzie i łańcuch znajduje się na największej/większej tarczy i na najmniejszej koronce, wózek
zewnętrzny przerzutki przedniej może dotykać łańcucha.
Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony równolegle, spadnie efektywność zmiany biegów.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy nie ma luzu w połączeniu. Pamiętać również o okresowym dokręcaniu ramion
korby i pedałów.
Jeśli słyszalne jest piszczenie w okolicach osi suportu i połączenia z lewym mechanizmem korbowym, nałożyć smar
na połączenie i dokręcić ją do zalecanego momentu.
Do czyszczenia mechanizmu korbowego i osi suportu używać neutralnego środka czyszczącego. Używanie środków
zasadowych lub kwasowych może spowodować odbarwienia.
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy wymienić oś suportu.
Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy dokonać ponownego sprawdzenia.
Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
Podczas instalacji lewej i prawej miski pamiętaj, aby założyć także wewnętrzną tuleję. W przeciwnym wypadku
osłabione zostaną właściwości wodoodporne.
Lewą i prawą miskę nasmarować przed zamontowaniem.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a po umyciu ponownie nasmarować. Ponadto
czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia
trwałości tarcz i łańcucha.
Podczas jazdy nogawki ubrania mogą ulec zabrudzeniu.
Przy mocowaniu pedałów, gwint pokryć niewielką ilością smaru, aby zapobiec klinowaniu się pedałów. Należy użyć
klucza dynamometrycznego, aby prawidłowo dokręcić pedały. Moment dokręcania: 35 - 55 Nm. Ramię prawego
mechanizmu korbowego posiada gwint prawy, natomiast ramię lewego mechanizmu korbowego posiada gwint lewy.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego
użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi prosimy kierować do
profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Rys. 1 Rys. 2
Tylna koronka
SI-1N10A-001
Typ pod oś
Zamocować jak
pokazano na ilustracji.
Symbol modelu FC-M772
Kombinacja zębów mechanizmu korbowego 42-32-24T
Średnica rozstawu śrub 104 mm / 64 mm
Linia łańcucha 50 mm
Szerokość korpusu osi suportu 68, 73 mm
Rozmiar gwintu BC1,37 (68, 73 mm)
Odpowiedni łańcuch CN-HG94
  • Page 1 1

Shimano FC-M772 Service Instructions

Typ
Service Instructions