<FC-R603>
• Kiedy łańcuch jest w położeniu
pokazanym na rysunku, może stykać
się z przednią przerzutką i hałasować.
Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić
łańcuch na kolejne, większe tarcze.
• Jeśli korpus osi suportu nie jest
ustawiony równolegle, spadnie
efektywność zmiany biegów.
• Jeśli słyszalne jest piszczenie w okolicach osi suportu i połączenia
z lewym mechanizmem korbowym, nałożyć smar na połączenie
i dokręcić ją do zalecanego momentu.
• Co jakiś czas należy dokręcić śrubę mocującą ramię mechanizmu.
• W chwili wysyłki z fabryki nasadka ramienia mechanizmu jest
zainstalowana na ramieniu. Podczas pierwszego montażu należy
użyć części TL-FC35, aby sprawdzić, czy została mocno
dokręcona.
SI-1MV0A-001-03
(Polish)
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Uwaga
• Upewnić się, analizując tabelę danych technicznych produktu,
czy kombinacja zębów tarczy odpowiada konfiguracji zębów
mechanizmu korbowego. W przypadku zastosowania innych
kombinacji odległość między tarczami będzie niewłaściwa,
a łańcuch może spaść i zostać uwięziony między tarczami.
• Użyj łańcuchów CN-7801/CN-6600/CN-5600 z tymi mechanizmami
do tandemów.
• Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy nie ma luzu
w połączeniu. Pamiętać również o okresowym dokręcaniu ramion
korby i pedałów.
• Do czyszczenia mechanizmu korbowego i osi suportu używać
neutralnego środka czyszczącego. Używanie środków zasadowych
lub kwasowych może spowodować odbarwienia.
• W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy
wymienić oś suportu.
• Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy
dokonać ponownego sprawdzenia.
• Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
• Podczas instalacji lewej i prawej miski pamiętaj, aby założyć także
wewnętrzną tuleję. W przeciwnym wypadku osłabione zostaną
właściwości wodoodporne.
• Lewą i prawą miskę nasmarować przed zamontowaniem.
• W celu zapewnienia optymalnego działania pamiętać o stosowaniu
tylko określonego typu łańcucha. Nie wolno stosować łańcucha
o szerokich ogniwach.
• Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić
tarcze i łańcuch.
• Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym,
a po umyciu ponownie nasmarować. Ponadto czyszczenie
łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może
być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
• Podczas jazdy nogawki ubrania mogą ulec zabrudzeniu.
• Przy mocowaniu pedałów, gwint pokryć niewielką ilością smaru,
aby zapobiec klinowaniu się pedałów. Należy użyć klucza
dynamometrycznego, aby prawidłowo dokręcić pedały. Moment
dokręcania: 35 - 55 Nm. Ramię prawego mechanizmu korbowego
posiada gwint prawy, natomiast ramię lewego mechanizmu
korbowego posiada gwint lewy.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji,
konserwacji lub obsługi prosimy kierować do profesjonalnego
sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Tylna
koronka
FC-R603
(Tył)
FC-R601
(Przód)
Lewa Lewa
Prawa
Prawa
<FC-R603>
• Jeżeli łańcuch jest ustawiony na najmniejszej lub średniej tarczy,
zachodzi ryzyko powstania zranień spowodowanych przez zęby
największej tarczy.
UWAGA
"Długość okresów międzykonserwacyjnych zależy od
sposobu użytkowania i warunków jazdy na rowerze.
Łańcuch należy czyścić regularnie, używając
odpowiedniego środka do czyszczenia łańcucha. Nigdy
nie stosować rozpuszczalników na bazie kwasów ani
zasad, takich jak odrdzewiacze. W razie użycia takiego
typu rozpuszczalnika łańcuch może się zerwać,
powodując poważne obrażenia ciała".
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek
o łańcuch, ponieważ może to spowodować wywrócenie roweru.
• Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch
nie jest uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest
uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym wypadku
łańcuch może się zerwać, co może prowadzić do upadku z roweru.
• Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy ramiona mechanizmu
korbowego nie są popękane. Jeżeli pojawią się jakiekolwiek pęknięcia,
może dojść do złamania mechanizmu korbowego i upadku z roweru.
• Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może
zardzewieć oraz zostać uszkodzona i może dojść do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą
doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne
obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Jeżeli komponenty nie zostaną prawidłowo wyregulowane,
łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z roweru i poważnych
obrażeń.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję
serwisową i zachować ją na przyszłość.
<FC-R601>
• Dwie śruby mocujące ramienia prawego mechanizmu korbowego
powinny być dokręcane na przemian i stopniowo; nie należy dokręcać
każdej ze śrub natychmiast do oporu. Należy użyć klucza
dynamometrycznego, sprawdzając, czy momenty dokręcania mieszczą
się w przedziale 12 - 14 Nm. Ponadto po przejechaniu około 100 km
należy ponownie sprawdzić momenty dokręcania za pomocą klucza
dynamometrycznego. Ważne jest również okresowe sprawdzanie
momentów dokręcenia. Jeżeli momenty dokręcenia są zbyt małe lub
jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane stopniowo i na przemian,
ramię prawego mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do
wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
<FC-R601>
• Z tą parą ramion mechanizmu korbowego należy zawsze używać
adapterów suportu dołączonych w zestawie. Jeżeli użyto innych
adapterów suportu, ich części plastikowe mogą zostać
uszkodzone.
• Jeśli słyszalne jest piszczenie w okolicach osi suportu i połączenia
z prawym mechanizmem korbowym, nałożyć smar na połączenie
i dokręcić ją do zalecanego momentu.