Shimano FC-R603 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

<FC-R603>
Kiedy łańcuch jest w położeniu
pokazanym na rysunku, może stykać
się z przednią przerzutką i hałasować.
Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić
łańcuch na kolejne, większe tarcze.
Jeśli korpus osi suportu nie jest
ustawiony równolegle, spadnie
efektywność zmiany biegów.
Jeśli słyszalne jest piszczenie w okolicach osi suportu i połączenia
z lewym mechanizmem korbowym, nałożyć smar na połączenie
i dokręcić ją do zalecanego momentu.
Co jakiś czas należy dokręcić śrubę mocującą ramię mechanizmu.
W chwili wysyłki z fabryki nasadka ramienia mechanizmu jest
zainstalowana na ramieniu. Podczas pierwszego montażu należy
użyć części TL-FC35, aby sprawdzić, czy została mocno
dokręcona.
SI-1MV0A-001-03
(Polish)
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Uwaga
Upewnić się, analizując tabelę danych technicznych produktu,
czy kombinacja zębów tarczy odpowiada konfiguracji zębów
mechanizmu korbowego. W przypadku zastosowania innych
kombinacji odległość między tarczami będzie niewłaściwa,
a łańcuch może spaść i zostać uwięziony między tarczami.
Użyj łańcuchów CN-7801/CN-6600/CN-5600 z tymi mechanizmami
do tandemów.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy nie ma luzu
w połączeniu. Pamiętać również o okresowym dokręcaniu ramion
korby i pedałów.
Do czyszczenia mechanizmu korbowego i osi suportu używać
neutralnego środka czyszczącego. Używanie środków zasadowych
lub kwasowych może spowodować odbarwienia.
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy
wymienić oś suportu.
Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy
dokonać ponownego sprawdzenia.
Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
Podczas instalacji lewej i prawej miski pamiętaj, aby założyć także
wewnętrzną tuleję. W przeciwnym wypadku osłabione zostaną
właściwości wodoodporne.
Lewą i prawą miskę nasmarować przed zamontowaniem.
W celu zapewnienia optymalnego działania pamiętać o stosowaniu
tylko określonego typu łańcucha. Nie wolno stosować łańcucha
o szerokich ogniwach.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić
tarcze i łańcuch.
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym,
a po umyciu ponownie nasmarować. Ponadto czyszczenie
łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może
być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
Podczas jazdy nogawki ubrania mogą ulec zabrudzeniu.
Przy mocowaniu pedałów, gwint pokryć niewielką ilością smaru,
aby zapobiec klinowaniu się pedałów. Należy użyć klucza
dynamometrycznego, aby prawidłowo dokręcić pedały. Moment
dokręcania: 35 - 55 Nm. Ramię prawego mechanizmu korbowego
posiada gwint prawy, natomiast ramię lewego mechanizmu
korbowego posiada gwint lewy.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji,
konserwacji lub obsługi prosimy kierować do profesjonalnego
sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Tylna
koronka
FC-R603
(Tył)
FC-R601
(Przód)
Lewa Lewa
Prawa
Prawa
<FC-R603>
Jeżeli łańcuch jest ustawiony na najmniejszej lub średniej tarczy,
zachodzi ryzyko powstania zranień spowodowanych przez zęby
największej tarczy.
UWAGA
"Długość okresów międzykonserwacyjnych zależy od
sposobu użytkowania i warunków jazdy na rowerze.
Łańcuch należy czyścić regularnie, używając
odpowiedniego środka do czyszczenia łańcucha. Nigdy
nie stosować rozpuszczalników na bazie kwasów ani
zasad, takich jak odrdzewiacze. W razie użycia takiego
typu rozpuszczalnika łańcuch może się zerwać,
powodując poważne obrażenia ciała".
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek
o łańcuch, ponieważ może to spowodować wywrócenie roweru.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch
nie jest uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest
uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym wypadku
łańcuch może się zerwać, co może prowadzić do upadku z roweru.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy ramiona mechanizmu
korbowego nie są popękane. Jeżeli pojawią się jakiekolwiek pęknięcia,
może dojść do złamania mechanizmu korbowego i upadku z roweru.
Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może
zardzewieć oraz zostać uszkodzona i może dojść do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą
doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne
obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Jeżeli komponenty nie zostaną prawidłowo wyregulowane,
łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z roweru i poważnych
obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję
serwisową i zachować ją na przyszłość.
<FC-R601>
Dwie śruby mocujące ramienia prawego mechanizmu korbowego
powinny być dokręcane na przemian i stopniowo; nie należy dokręcać
każdej ze śrub natychmiast do oporu. Należy użyć klucza
dynamometrycznego, sprawdzając, czy momenty dokręcania mieszczą
się w przedziale 12 - 14 Nm. Ponadto po przejechaniu około 100 km
należy ponownie sprawdzić momenty dokręcania za pomocą klucza
dynamometrycznego. Ważne jest również okresowe sprawdzanie
momentów dokręcenia. Jeżeli momenty dokręcenia są zbyt małe lub
jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane stopniowo i na przemian,
ramię prawego mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do
wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
<FC-R601>
Z tą parą ramion mechanizmu korbowego należy zawsze używać
adapterów suportu dołączonych w zestawie. Jeżeli użyto innych
adapterów suportu, ich części plastikowe mogą zostać
uszkodzone.
Jeśli słyszalne jest piszczenie w okolicach osi suportu i połączenia
z prawym mechanizmem korbowym, nałożyć smar na połączenie
i dokręcić ją do zalecanego momentu.
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: W razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-1MV0A-001
FC-R601 / FC-R603
(A)
TL-FC32
TL-FC32
Właściwa szerokość korpusu osi
suportu wynosi 68 mm.
TL-FC16
TL-FC35
Szerokie rozmieszczenie
rowków
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą w
prawidłowym ułożeniu, tak jak pokazano
na ilustracji.
Podkładka
blokująca
Podnieść
Trzpień
podkładki
Korpus osi suportu
Tuleja
SI-1MV0A-001-03
12
6
5
4
3
1
5
2
7
9
46
3
Montaż tarcz mechanizmu
Niewłaściwe zamontowanie tarcz może
uniemożliwić płynną zmianę biegów, dlatego
należy sprawdzić poprawność ich montażu.
Należy użyć odpowiedniego połączenia
specjalnych śrub firmy Shimano, tarcz
i ramienia mechanizmu korbowego.
Niewłaściwy montaż może spowodować
uszkodzenie tarczy przez śruby.
Dane techniczne
Lewe ramię mechanizmu korbowego
Zamontuj ramiona mechanizmu korbowego w sposób pokazany na ilustracji.
Strona z oznakowaniem powinna być skierowana
na zewnątrz.
<FC-R601>
FC-R603
(Tył)
Lewa Lewa
Prawa
Prawa
FC-R601
(Przód)
Prawe ramię mechanizmu korbowego
Gdy tarcza będzie ustawiona stroną z oznakowaniem
skierowaną na zewnątrz, należy ustawić większą
tarczę tak, aby sworzeń chroniący łańcuch przed
spadaniem znajdował się za ramieniem mechanizmu
korbowego.
Lewe ramię mechanizmu korbowego
Strona z oznakowaniem powinna być skierowana
na zewnątrz.
W przypadku środkowej i najmniejszej tarczy
mechanizmu korbowego powierzchnie
z oznaczeniami liczby zębów powinny
być skierowane do wewnątrz.
Tarcze mechanizmu korbowego należy ustawić
w taki sposób, aby oznaczenie Δ znajdujące się
na środkowej tarczy mechanizmu oraz występ były
zgodne z położeniem ramion mechanizmu korbowego.
<FC-R603>
Moment dokręcania: 12 - 14 Nm
Moment dokręcania: 12 - 14 Nm
Moment dokręcania: 12 - 14 Nm
Montaż mechanizmu korbowego (FC-R601)
1. 2. Użyć narzędzia specjalnego TL-FC32/33/36, aby zamontować tuleję, lewy adapter
(gwint prawoskrętny) osi suportu oraz prawy adapter (gwint lewoskrętny) osi suportu.
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
3. Następnie nałożyć lewy mechanizm korbowy.
4. Zamontować część A prawego ramienia do osi lewego ramienia, tam gdzie rowek jest szerszy.
(Nałożyć pierścień).
5. Do dokręcenia misek użyć TL-FC16/18.
Moment dokręcania: 0,7 - 1,5 Nm
6. Należy umieścić podkładkę blokującą, sprawdzić, czy trzpień podkładki jest na właściwym miejscu,
i dokręcić śrubę prawego mechanizmu korbowego. (klucz imbusowy 5 mm)
Uwaga: Każda śruba powinna być dokręcona z jednakowym momentem 12 - 14 Nm.
Uwaga:
Z tą parą ramion mechanizmu korbowego należy zawsze używać adapterów suportu
dołączonych w zestawie. Jeżeli użyto innych adapterów suportu, ich części plastikowe mogą
zostać uszkodzone.
Uwaga:
Nasadka ramienia mechanizmu korbowego oraz
śruba TL-FC35 mają lewy gwint [gwint odwrotny].
Ma to na celu zapobiegnięcie obracaniu się
ramienia podczas usuwania śruby mocującej
ramienia.
Montaż mechanizmu korbowego (FC-R603)
Demontaż mechanizmu korbowego (FC-R603)
1. 2. Użyć narzędzia specjalnego TL-FC32/33/36, aby zamontować prawy adapter (gwint lewoskrętny) osi
suportu, tuleję oraz lewy adapter (gwint prawoskrętny) osi suportu. Moment dokręcania: 35 - 50 Nm.
3 . Następnie nałożyć prawy mechanizm korbowy.
4. Umieścić podkładkę dystansową na osi ramienia mechanizmu.
5. Ustawić narzędzie kontrolne na osi ramienia mechanizmu. Użyć podkładek regulacyjnych,
aby między narzędziem kontrolnym a podkładką dystansową nie było żadnej przerwy.
* Do regulacji użyć jak najmniejszej liczby podkładek regulacyjnych.
6. Zmontować w taki sposób, aby oś prawego ramienia mechanizmu korbowego i wypusty na lewym
ramieniu mechanizmu pasowały do siebie.
7. Do przykręcania śrub mocujących ramiona mechanizmu należy użyć klucza imbusowego 8 mm.
Moment dokręcania: 45 - 55 Nm
8. Podczas obracania ramion mechanizmu sprawdzić, czy nie ma luzu. Jeżeli między ramionami
mechanizmu występuje luz, należy wrócić do kroku 5 i dokonać regulacji za pomocą podkładek.
9. Do dokręcenia nasadki ramienia mechanizmu użyć narzędzia TL-FC35.
* Nasadkę ramienia mechanizmu należy dokręcić, obracając ją w lewo.
Nałożyć pierścień.
TL-FC35
Nasadka ramienia mechanizmu
korbowego
Śruba mocująca ramienia
TL-FC35
Lewe ramię mechanizmu
korbowego
Klucz imbusowy 8 mm
1. Odkręć element TL-FC35 zgodnie z ruchem
wskazówek zegara, aby zdjąć nasadkę ramienia
mechanizmu korbowego.
3. Umieść 8-milimetrowy klucz imbusowy i obróć go
w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara.
Zdejmij lewe ramię mechanizmu.
2. Dokręć TL-FC35 w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara do oporu.
Następnie sprawdź, czy TL-FC35 obróci się w tym momencie przynajmniej
o 3,5 obrotu. (Gwint został zaprojektowany tak, że może zostać zerwany, jeśli
wykonano mniej niż 3,5 obrotu).
Oznaczenie
Sztyft chroniący przed
spadaniem łańcucha
Ramię
mechanizmu
korbowego
Ramię
mechanizmu
korbowego
Przód T
Symbol modelu FC-R601 FC-R603
Kombinacja zębów mechanizmu
korbowego
Lewa 40T 40T
Prawa - 52-39-30T
Średnica rozstawu śrub 130 mm 130 / 92 mm
Gwinty pedału B.C. 9/16" x 20T.P.I. (gwint angielski)
Odpowiedni łańcuch CN-7801 / CN-6600 / CN-5600
Linia łańcucha
Lewa 49,9 mm 49,9 mm
Prawa - 45 mm
Szerokość korpusu osi suportu (rozmiar gwintu) 68 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
Adaptery suportu W komplecie SM-BB6700
  • Page 1 1
  • Page 2 2

Shimano FC-R603 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla