Shimano FC-6700 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Z oznaczoną powierzchnią mniejszej tarczy
do zewnątrz ramienia, należy zamontować
tarczę tak, aby oznaczenie o znajdowało się
w jednej linii z ramieniem.
Moment dokręcania:
12 - 16 Nm
Dane techniczne
Montaż tarcz mechanizmu
Niewłaściwe zamontowanie tarcz może uniemożliwić płynną zmianę
biegów, dlatego należy sprawdzić poprawność ich montażu.
Należy użyć odpowiedniego połączenia specjalnych śrub firmy
Shimano, tarcz i ramienia mechanizmu korbowego. Niewłaściwy
montaż może spowodować uszkodzenie tarczy przez śruby.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może to
spowodować wywrócenie roweru.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli
naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym
wypadku łańcuch może się zerwać, co może prowadzić do upadku z roweru.
Dwie śruby mocujące ramienia lewego mechanizmu korbowego powinny być dokręcane na przemian
i stopniowo; nie należy dokręcać każdej ze śrub całkowicie i jednorazowo. Należy użyć klucza
dynamometrycznego, sprawdzając, czy momenty dokręcania mieszczą się w przedziale 12 - 14 Nm.
Ponadto po przejechaniu około 100 km należy ponownie sprawdzić momenty dokręcania za pomocą
klucza dynamometrycznego. Ważne jest również okresowe sprawdzanie momentów dokręcenia.
Jeżeli momenty dokręcenia są zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane stopniowo
i na przemian, ramię lewego mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy ramiona mechanizmu korbowego nie są popękane. Jeżeli pojawią
się jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania mechanizmu korbowego i upadku z roweru.
Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz zostać
uszkodzona i może dojść do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte
lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne
obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty
nie zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z roweru
i poważnych obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Jeżeli łańcuch jest ustawiony na najmniejszej lub średniej
tarczy, zachodzi ryzyko powstania obrażeń
spowodowanych przez zęby największej tarczy.
Uwaga
Upewnić się, analizując tabelę danych technicznych produktu, czy kombinacja zębów tarczy odpowiada
konfiguracji zębów mechanizmu korbowego. W przypadku zastosowania innych kombinacji odległość
między tarczami będzie niewłaściwa, a łańcuch może spaść i zostać uwięziony między tarczami.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może stykać się z przednią przerzutką i
hałasować. Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na kolejne, większe tarcze.
Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony równolegle, spadnie efektywność zmiany biegów.
Należy użyć łańcucha CN-7801/CN-6600 z FC-6703.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić, czy nie ma luzu w połączeniu. Pamiętać również o okresowym
dokręcaniu ramion korby i pedałów.
Jeśli słyszalne jest piszczenie w okolicach osi suportu i połączenia z lewym mechanizmem
korbowym, nałożyć smar na połączenie, a następnie dokręcić ją do zalecanego momentu.
Do czyszczenia mechanizmu korbowego i osi suportu używać neutralnego środka czyszczącego.
Używanie środków zasadowych lub kwasowych może spowodować odbarwienia.
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy wymienić oś suportu.
Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy dokonać ponownego sprawdzenia.
Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
Podczas instalacji lewej i prawej miski pamiętaj, aby założyć także wewnętrzną tuleję. W przeciwnym
wypadku osłabione zostaną właściwości wodoodporne.
Lewą i prawą miskę nasmarować przed zamontowaniem.
W celu zapewnienia optymalnego działania pamiętać o stosowaniu tylko określonego typu łańcucha.
Nie wolno stosować łańcucha o szerokich ogniwach.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a po umyciu ponownie
nasmarować. Ponadto czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może
być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
Podczas jazdy nogawki ubrania mogą ulec zabrudzeniu.
Przy mocowaniu pedałów, gwint pokryć niewielką ilością smaru, aby zapobiec klinowaniu się
pedałów. Należy użyć klucza dynamometrycznego, aby prawidłowo dokręcić pedały. Moment
dokręcania: 35 - 55 Nm. Ramię prawego mechanizmu korbowego posiada gwint prawy, natomiast
ramię lewego mechanizmu korbowego posiada gwint lewy.
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia ani pogorszenia działania wynikających z normalnego
użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi prosimy kierować
do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Gdy tarcza będzie ustawiona
stroną z oznakowaniem
skierowaną na zewnątrz,
należy ustawić większą
tarczę tak, aby sworzeń
chroniący łańcuch przed
spadaniem znajdował się za
ramieniem mechanizmu
korbowego.
Ramię mechanizmu
korbowego
Zewnętrzna strona
Sztyft chroniący przed
spadaniem łańcucha
Montaż mechanizmu korbowego
Należy postępować zgodnie z poniższą procedurą.
1. 2. Za pomocą specjalnego narzędzia TL-FC32/36
zamontuj prawą miskę (gwint lewy), wewnętrzną tuleję
i lewą miskę (gwint prawy).
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
3. Następnie nałożyć prawy mechanizm korbowy.
4. Zamontować część A lewego ramienia do osi prawego
ramienia, tam gdzie rowek jest szerszy. (Przy montażu
lewego zespołu korbowego FC-6703 użyj podkładki
i pierścienia).
5. Do dokręcenia misek użyć TL-FC16/18.
Moment dokręcania: 0,7 - 1,5 Nm
6. Należy umieścić podkładkę blokującą i sprawdzić, czy
trzpień podkładki jest na właściwym miejscu,
a następnie dokręcić śrubę lewego mechanizmu
korbowego. (klucz imbusowy 5 mm)
Uwaga: Każda śruba powinna być dokręcona
z jednakowym momentem 12 - 14 Nm.
<FC-6700 / 6750>
<FC-6703>
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą
prawidłowo ułożoną, tak jak
pokazano na ilustracji.
5
4
(A)
1
3
Szerokie rozmieszczenie
rowków
Korpus osi suportu
TL-FC16
TL-FC32
2
6
Podkładka
blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
Tuleja
Ramię mechanizmu
korbowego
Oznaczenie o
Oznaczenie
Wewnętrzna strona
SI-1LJ0A-002-03
FC-6700/FC-6703/FC-6750
Techniczna instrukcja serwisowa
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Dla modelu FC-6703
oznaczenie liczby zębów
na największej tarczy
powinno być zwrócone na
zewnątrz, a oznaczenia na
średniej i najmniejszej
tarczy powinny być
zwrócone do wewnątrz.
Moment dokręcania:
12 - 16 Nm
Oznaczenie
• Prawa miska
gwint prawoskrętny dla osi
suportu 70 mm [M36]
W przypadku montażu
zespołu korbowego użyj
podkładki i pierścienia.
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Trzyrzędowa Dwurzędowa
SI-1LJ0A-002
OSTRZEŻENIE
UWAGA
Symbol modelu FC-6700 FC-6703 FC-6750
Kombinacja zębów mechanizmu
korbowego
52-39T
53-39T
52-39-30T 50-34T
Średnica rozstawu śrub 130 mm 130 / 92 mm 110 mm
Długość ramienia mechanizmu
korbowego
165, 170, 172,5, 175 mm
Gwinty pedału B.C. 9/16" x 20 T.P.I. (angielski gwint)
Odpowiedni łańcuch
CN-7901/7900
CN-6701/6700
CN-7801
CN-6600
CN-7901/7900
CN-6701/6700
Linia łańcucha 43,5 mm 45 mm 43,5 mm
Szerokość korpusu osi suportu
(rozmiar gwintu)
68 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)
Oś suportu SM-BB6700
  • Page 1 1

Shimano FC-6700 Service Instructions

Typ
Service Instructions