Shimano FC-M590-10 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Uwaga
Upewnić się, analizując tabelę danych technicznych produktu, czy kombinacja zębów tarczy odpowiada konfiguracji
zębów mechanizmu korbowego. W przypadku zastosowania
innych kombinacji odległość między tarczami będzie niewłaściwa,
a łańcuch może spaść i zostać uwięziony między tarczami.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może
stykać się z przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli problemem
jest hałas, przerzucić łańcuch na kolejne, większe tylne zębatki,
lub na poprzednią, gdy łańcuch znajduje się w położeniu
pokazanym na rys. 1. Jeśli łańcuch znajduje się w położeniu
pokazanym na rys. 2, przerzucić go na następne mniejsze
zębatki lub poprzednią.
Dla ram z amortyzatorem kąt tylnych widełek będzie się zmieniał w zależności od tego, czy na rowerze się jedzie, czy
też nie. Jeśli na rowerze się nie jedzie i łańcuch znajduje się na największej/większej tarczy i na najmniejszej koronce,
wózek zewnętrzny przerzutki przedniej może dotykać łańcucha.
Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony równolegle, spadnie efektywność zmiany biegów.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy nie ma luzu w połączeniu. Pamiętać również o okresowym dokręcaniu ramion
mechanizmu korbowego i pedałów.
Jeśli słyszalne jest skrzypienie w okolicach osi suportu i połączenia z lewym ramieniem mechanizmu korbowego,
nałożyć smar na połączenie i dokręcić ją do zalecanego momentu.
Do czyszczenia mechanizmu korbowego i osi suportu używać neutralnego środka czyszczącego. Używanie środków
zasadowych lub kwasowych może spowodować odbarwienia.
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy wymienić oś suportu.
Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy dokonać ponownego sprawdzenia.
Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
Podczas instalacji lewej i prawej miski pamiętaj, aby założyć także wewnętrzną tuleję. W przeciwnym wypadku
osłabione zostaną właściwości wodoodporne.
Lewą i prawą miskę z łożyskami nasmarować przed zamontowaniem.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a po umyciu ponownie nasmarować. Ponadto
czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia
trwałości tarcz i łańcucha.
Podczas jazdy nogawki ubrania mogą ulec zabrudzeniu.
Przy mocowaniu pedałów, gwint pokryć niewielką ilością smaru, aby zapobiec klinowaniu się pedałów. Należy użyć
klucza dynamometrycznego, aby prawidłowo dokręcić pedały. Moment dokręcania: 35 - 55 Nm. Ramię prawego
mechanizmu korbowego posiada gwint prawy, natomiast ramię lewego mechanizmu korbowego posiada gwint lewy.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego
użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi prosimy kierować do
profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Należy zastosować takie ustawienie, aby symbol "D" na średniej tarczy był skierowany na zewnątrz, a
oznaczenia liczby zębów na największej i najmniejszej tarczy - do wewnątrz; garby muszą znajdować się na
równi z ramieniem
mechanizmu korbowego.
Montaż tarcz mechanizmu
Montaż mechanizmu korbowego
n Należy postępować zgodnie z poniższą procedurą.
1, 2 Specjalnym narzędziem TL-FC32/33/36 zamontować prawą miskę (gwint lewoskrętny) i lewą miskę (gwint
prawoskrętny).
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
Uwaga: W zależności od szerokości korpusu osi suportu konieczne może być użycie podkładek dystansowych.
Szczegółowe informacje, patrz "Sposób montażu podkładki dystansowej".
3 Następnie nałożyć prawy mechanizm korbowy.
4 Zamontować część A lewego ramienia do osi prawego ramienia, tam gdzie rowek jest szerszy.
5 Do dokręcenia misek użyć TL-FC16/18.
Moment dokręcania: 0,7 - 1,5 Nm
6 Należy umieścić podkładkę blokującą, sprawdzić, czy trzpień podkładki jest na właściwym miejscu, i dokręcić
śrubę lewego mechanizmu korbowego. (klucz imbusowy 5 mm)
Uwaga: każda śruba powinna być dokręcona z jednakowym momentem 12 - 14 Nm.
Typ pod oś-
Typ na obejmę-
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-1LV0A-002
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Dane techniczne
OSTRZEŻENIE
n Sposób montażu podkładki dystansowej
1 Sprawdzić, czy szerokość mufy osi suportu wynosi 68 mm czy
73 mm.
2 Następnie zamontować miskę, zgodnie z ilustracją poniżej.
5
6
2
4
1
3
TL-FC16
TL-FC32
Podkładka
blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą w
prawidłowym ułożeniu, tak jak pokazano
na ilustracji.
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
(Polish)
2.5 mm 1
Podkładka
dystansowa
A
73 mm
A
68 mm
68 mm
Obejma systemu
mocowania
typu BB
73 mm
A
AA
AA
FC-M552
FC-M590-10
SI-1LV0A-002-03
Szerokie
rozmieszczenie
rowków
(A)
Korpus osi suportu
Tuleja
Lewą i prawą miskę nasmarować
przed zamontowaniem.
Śruba
Adapter Adapter
Przerzutka przednia
Mechanizm korbowy
1 , 2 Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
3 Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
Przednia
tarcza
Rys. 1 Rys. 2
Tylna koronka
UWAGA
Ten mechanizm korbowy został zaprojektowany dla systemów 10-rzędowych i nie
można go stosować w systemach 9-rzędowych.
Największa tarcza / Średnia tarcza Moment
dokręcania: 14 - 16 Nm
Najmniejsza tarcza Moment dokręcania:
16 - 17 Nm
Oznaczenie
Ramię
mechanizmu
korbowego
Pamiętać o przeczytaniu razem z niniejszą instrukcją serwisową,
instrukcji systemu napędu przedniego.
"Okresy serwisowania zależą od sposobu użytkowania i warunków jazdy na rowerze.
Łańcuch należy czyścić regularnie, używając odpowiedniego środka do czyszczenia
łańcucha. Nigdy nie stosować rozpuszczalników na bazie kwasów ani zasad, takich jak
odrdzewiacze. W razie użycia takiego typu rozpuszczalnika łańcuch może się zerwać,
powodując poważne obrażenia ciała".
W celu uzyskania dobrej zmiany przełożeń łańcuch jest kierunkowy (strona zewnętrzna i wewnętrzna);
są one oznaczone w taki sposób, że po zainstalowaniu łańcucha będzie on zwrócony we właściwym
kierunku. Zamierzony efekt działania zmiany przełożeń będzie możliwy po zainstalowaniu łańcucha
w odpowiednim kierunku. Jeżeli łańcuch zostanie zamontowany w przeciwnym kierunku, może spaść,
powodując przewrócenie się roweru i w konsekwencji poważne obrażenia rowerzysty.
Dwie śruby mocujące ramię lewego mechanizmu korbowego powinny być dokręcane na przemian i stopniowo; nie
należy dokręcać każdej ze śrub od razu do końca. Należy użyć klucza dynamometrycznego, sprawdzając, czy
momenty dokręcania mieszczą się w przedziale 12 - 14 Nm. Ponadto po przejechaniu około 100 km należy ponownie
sprawdzić momenty dokręcania za pomocą klucza dynamometrycznego. Ważne jest również okresowe sprawdzanie
momentów dokręcenia. Jeżeli momenty dokręcenia są zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane
stopniowo i na przemian, ramię lewego mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do wypadku.
Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić mechanizm korbowy, w celu upewnienia się, że nie ma pęknięć,
a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub innych nietypowych usterek, NIE wolno korzystać z roweru.
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może to spowodować wypadek.
Sprawdzić, czy napięcie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli napięcie jest zbyt małe lub
łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. Jeżeli nie zostanie to zrobione, może dojść do zerwania łańcucha
i poważnego wypadku.
Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz zostać uszkodzona i może dojść
do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone
części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie
jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty nie zostaną
prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z roweru i poważnych obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Jeżeli łańcuch jest ustawiony na najmniejszej lub średniej tarczy, zachodzi ryzyko powstania obrażeń spowodowanych
przez zęby największej tarczy.
Typ pod oś
Zamocować jak
pokazano na ilustracji.
Symbol modelu FC-M552 / FC-M590-10
Kombinacja zębów mechanizmu korbowego 42-32-24T
Średnica rozstawu śrub 104 mm / 64 mm
Linia łańcucha 50 mm
Szerokość korpusu osi suportu 68, 73 mm
Rozmiar gwintu BC1,37 (68, 73 mm)
Kompatybilna oś suportu SM-BB51
Kompatybilny łańcuch CN-HG94 / CN-HG74
2,5 mm
68 mm
73 mm
  • Page 1 1

Shimano FC-M590-10 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla