Krone BA 5XL R/GD, 6XL R/GD Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Instrukcja użytkowania
150 000 037 00 PL
Wóz zbierający (wóz dozujący materiał krótko cięty)
5XL-R/GD
6XL-R/GD
(od nr. maszyny: 599 865)
Deklaracja zgodności WE
stosownie do Wytycznych WE 98/37EG
Maschinenfabrik Bernard Krone GmbH
Heinrich-Krone-Str. 10, D-48480 Spelle
oświadczamy niniejszym z pełną odpowiedzialnością, że produkt
typ:
wóz zbierający (wóz dozujący materiał krótko cięty)
5XL-R/GD ; 6 XL-R/GD
do którego odnosi się niniejsza deklaracja, odpowiada obowiązującym podstawowym
wymogom bezpieczeństwa i zdrowia wg Wytycznych WE 98/37/EG.
Spelle, dnia 02.05.2005
(dr inż.. Josef Horstmann, kier. firmy)
(z up. dr inż.. Klaus Martensen,kier.dz.d/s konstrukcji I rozwoju)
Szanowny kliencie,
Szanowna klientko,
Otrzymaliście Państwo instrukcję użytkowania do nabytego
przez Was produktu firmy KRONE.
Instrukcja ta zawiera ważne informacje dotyczące
aściwego użytkowania I bezpiecznej obsługi maszyny.
W przypadku, gdyby z jakiegokolwiek powodu mia się niniejsza
instrukcja stać w całości lub w części nieużyteczną, możecie
Państwo otrzymać dla swej maszyny nową instrukcję, podając
umieszczony z drugiej strony numer.
My
Szanowny kliencie !
Kupując wóz zbierający do zboża krótko ciętego
typoszeregu XL, nabyłeś wyrób wysokiej jakości marki
KRONE.
Dziękujemy za zaufanie okazane nam przez
dokonanie zakupu tej maszyny.
Aby móc optymalnie wykorzystać wóz do zbioru krótko
ciętego zboża, prosimy przeczytać dokładnie niniejszą
instrukcję przed użyciem maszyny.
Treść instrukcji została ułożona w taki sposób, by
dawała szczegółową informację na temat aktualnie
wymaganych czynności po zakończeniu pracy maszy-
ny. Instrukcja zawiera obszerne wskazówki oraz infor-
macje dot. konserwacji, bezpiecznego użytkowania
maszyny, bezpiecznych metod pracy, specjalnych
środków ostrożności jak i możliwości nabycia elemen-
w dodatkowego wyposażenia.
Przestrzeganie tych wskazówek oraz informacji jest
konieczne, ważne i przydatne dla bezpiecznego
użytkowania maszyny, jej niezawodności oraz za-
chowania jej wartości użytkowej.
Prosimy pamiętać:
Instrukcja użytkowania stanowi część składową
maszyny.
Maszynę należy obsługiwać wyłącznie zgodnie z
pouczeniem, stosując się do niniejszej instrukcji.
Bezwarunkowo należy stosować się do wskazówek
bezpieczeństwa!
Podobnie należy przestrzegać obowiązujące przepisy
w spr. zapobiegania wypadkom, jak również inne
ogólnie uznane i przyjęte zasady techniki
bezpieczeństwa, z zakresu medycyny pracy oraz
przepisy dot. ruchu drogowego.
Wszelkie informacje, rysunki oraz dane techniczne
zawarte w niniejszej instrukcji odpowiadają
najnowszemu stanowi techniki w momencie
opublikowania.
Zastrzegamy sobie dokonywanie w każdym czasie
zmian konstrukcyjnych w maszynie, bez podawania
przyczyn. W razie gdyby instrukcja miała stać się w
całości lub w części nieużyteczna, wtedy podając
wymieniony na drugiej stronie numer maszyny,
otrzymacie Państwo instrukcję zastępczą.
Życzymy uzyskania efektów przy eksploatacji
Waszej maszyny KRONE.
Maschinenfabrik Bernard Krone GmbH
Spelle
Spis treści
1 Informacje ogólne .............................................................................I -1
1.1 Przeznaczenie .........................................................................................................I-1
1.2 Informacje n.t. wyrobu..............................................................................................I-1
2 Bezpieczeństwo................................................................................II-1
2.1 Oznakowanie wskazówek w instrukcji .....................................................................II -1
2.2 Kwalifikacje i szkolenie personelu...........................................................................II-1
2.3 Zagrożenia w wypadku nieprzestrzegania wskazań bezpieczeństwa.......................II -1
2.4 Praca świadomie bezpieczna..................................................................................II -1
2.5 Przepisy dot. bezpieczeństwa oraz zapobiegania wypadkom ................................II -2
2.6 Podczepiony sprzęt.................................................................................................II-3
2.7 Użycie wałka czopowego........................................................................................II-3
2.8 Ogumienie...............................................................................................................II-4
2.9 Konserwacja............................................................................................................II-4
2.10 Samowolne przeróbki i wytwarzanie części zamiennych ........................................II -4
2.11 Niedopuszczalne metody pracy ..............................................................................II-4
2.12 Wskazówki dot. bezpieczeństwa umieszczone na maszynie..................................II -4
2.13 Umieszczenie na maszynie naklejek dot. bezpieczeństwa......................................II -6
2.14 Umieszczenie na maszynie naklejek o treści ogólno informacyjnej..........................II -8
3 Eksploatacja maszyny ....................................................................III-1
3.1 Uwagi ogólne.........................................................................................................III-1
3.2 Specjalne wskazówki dot. bezpieczeństwa...........................................................III-1
3.3 Podczepienie do ciągnika.......................................................................................III-2
3.4 Przyłącza ...............................................................................................................III-4
3.5 Pickup ...................................................................................................................III-7
3.6 Dociskacz rolek......................................................................................................III-7
3.7 Mechanizm tnący...................................................................................................III-8
3.8 Jazda po drogach publicznych..............................................................................III-12
3.9 Obsługa kompensatora hydraulicznego................................................................III -12
3.10 Obsługa osi kierującej nadążnej (wyposażenie specjalne)...................................III -13
3.11 Praca maszyny.....................................................................................................III-14
3.12 Odstawienie maszyny ..........................................................................................III-18
4 Zespół obsługi - Komfort..............................................................IV -1
4.1 Opis ogólny...........................................................................................................IV -1
4.2 Zamontowanie zespołu .........................................................................................IV-2
4.3 Zespół obsługi.......................................................................................................IV-4
4.4 Gotowość operacyjna............................................................................................IV-5
4.5 Obsługa ręczna.....................................................................................................IV-6
4.5.1 Załadunek – obraz podstawowy ...........................................................................IV-6
4.5.2 Rozładunek – obraz podstawowy .........................................................................IV-9
4.6 Przyciski na maszynie.........................................................................................IV-12
4.7 Wybór (zestaw) menus........................................................................................IV-13
4.7.1 Wywołanie zestawu menus..................................................................................IV-13
4.7.2 Menu główne 1 „nastawienia“ .............................................................................IV -14
1
4.7.3 Menu 1-1 „automatyka załadunku" (opcja ............................................................ IV -15
4.7.4 Menu 1-2 „preparat kiszonkowy" (opcja) ............................................................ IV -16
4.7.5 Menu 1-3 „resorowanie osi“ (opcja)..................................................................... IV-17
4.7.6 Menu 1-4 „kontrast"............................................................................................. IV-19
4.7.7 Menu 1-5 „prędkość posuwu spodniego skrobaka" ............................................ IV-20
4.7.8 Menu główne 2 „liczniki" ..................................................................................... IV-21
4.7.9 Menu 2-1 „licznik klientów".................................................................................. IV-21
4.7.10 Menu 2-2 „licznik olny" .................................................................................... IV-23
4.7.11 Menu główne 4 „serwis"...................................................................................... IV-24
4.7.12 Menu 4-2 „testowanie czujników, ręcznie"........................................................... IV-24
4.7.13 Menu 4-4 „testowanie czynników [aktorów] , ręcznie” .......................................... IV-27
4.7.14 Menu 4-5testowanie czujnika/aktora resorowania osi"........................................ IV -30
4.7.15 Menuówne 5 „Info".......................................................................................... IV-31
4.7.16 Menuówne 6 „monter" ..................................................................................... IV-32
4.8 Meldunek (sygnalizacja) alarmowy (-a)............................................................... IV-33
4.9 Meldunki alarmowe............................................................................................. IV-34
4.9.1 Alarmy typu ogólnego ........................................................................................ IV-34
4.9.2 Logiczne meldunki alarmowe ............................................................................. IV-35
4.9.3 Fizyczne meldunki alarmowe ............................................................................. IV-36
5 Hydraulika........................................................................................V-1
5.1 Specjalne wskazówki dot, bezpieczeństwa.......................................................... V -1
5.2 Dopasowanie układu hydraulicznego.................................................................... V -2
6 Konserwacja ...................................................................................VI-1
6.1 Specjalne wskazówki dot, bezpieczeństwa ........................................................ VI -1
6.2 Uwagi ogólne ....................................................................................................... VI-1
6.3 Ogumienie ............................................................................................................ VI-2
6.4 Ucha pociągowe przy dyszlu................................................................................ VI -3
6.5 Umieszczenie czujników (lewa strona maszyny) ................................................. VI -4
6.5.1 Umieszczenie czujników (prawa strona maszyny)................................................. VI -5
6.5.2 Nastawienie czujników.......................................................................................... VI -6
6.5.3 Odłączenie spodniego skrobaka ........................................................................... VI -7
6.6 Hydraulika ............................................................................................................ VI-7
6.6.1 Specjalne wskazówki dot, bezpieczeństwa ......................................................... VI -7
6.7 Wskazówki dot. konserwacji układu hydrauliki ..................................................... VI -8
6.7.1 Filtr wysokociśnieniowy......................................................................................... VI-8
6.8 Wymiana i kontrola stanu oleju ............................................................................ VI -9
6.8.1 Przekładnia główna .............................................................................................. VI-9
6.8.2 Bęben transportujący ............................................................................................ VI-9
6.8.3 Napęd spodniego skrobaka ................................................................................ VI-10
6.8.4 Napęd wałków dozujących................................................................................. VI -10
6.9 Naprężenie łańcuchów....................................................................................... VI -11
6.9.1 Napęd pick-upa (podbieraka) ............................................................................. VI-11
6.9.2 Posuw spodniego skrobaka................................................................................ VI-11
6.9.3 Mechanizm dozujący.......................................................................................... VI-12
6.10 Zgarniaki ............................................................................................................ VI-12
6.10.1 Odstęp nóż - bęben ............................................................................................ VI -12
6.10.2 Odstęp zgarniak - bęben..................................................................................... VI-13
6.11 Kontrola krążków zabezpiecz. poszczególne noże ..............................................VI -14
6.12 Smarowanie........................................................................................................VI-15
6.12.1 Specjalne wskazówki dot, bezpieczeństwa ......................................................VI -15
6.12.2 Uwagi ogólne......................................................................................................VI-15
6.12.3 Plan smarowania.................................................................................................VI-16
6.12.4 Miejsca (punkty) smarowania..............................................................................VI-17
6.13 Układ hamulcowy................................................................................................VI-18
6.13.1 Specjalne wskazówki dot, bezpieczeństwa ......................................................VI -18
6.13.2 Nastawienie zestawu przenoszenia....................................................................VI -18
6.13.3 Filtr powietrza dla przewodów rurowych ..............................................................VI-19
6.13.4 Zbiornik sprężonego powietrza ...........................................................................VI-20
6.14 Zabiegi pielęgnacyjne po zakończeniu codziennej pracy ...................................VI -20
7 Przezimowanie...............................................................................VII -1
7.1 Specjalne wskazówki dot, bezpieczeństwa .......................................................VII-1
7.2 Uwagi ogólne.......................................................................................................VII-1
8 Ponowne uruchomienie...............................................................VIII -1
8.1 Specjalne wskazówki dot, bezpieczeństwa ......................................................VIII-1
8.2 Uwagi ogólne......................................................................................................VIII-1
9 Usterki – przyczyny i ich usuwanie...............................................IX-1
9.1 Specjalne wskazówki dot, bezpieczeństwa ........................................................IX -1
9.2 Tabele z zestawieniem usterek, ich przyczyn i usuwania......................................IX -1
A1 Pierwsze zamontowanie .................................................................A -1
A1.1 Dopasowanie wysokości dyszla i nastawienie ucha pociągowego ........................A-2
A1.2 Zamontowanie wałka przegubowego .....................................................................A-4
A1.3 Montaż nadbudówek ..............................................................................................A-7
A1.4 Pierwsze uruchomienie przy układzie kierowania kół tylnych................................A-10
A2 Schemat elektryczny ....................................................................A -12
1 Informacje ogólne
1.1 Przeznaczenie
Wozy zbierające typoszeregu XL są wozami
załadowczymi wyposażonymi w walce dozujące,
przystosowanymi do zbierania, transportowania i
odkładania skoszonego materiału pochodzenia
rolniczego. Możliwość zżnicowanegoączania
noży tnących pozwala uzyskiwać teoretyczne
długości cięcia do 40 mm.
1.2 Dane n.t. wyrobu
1.2.1 Uwagi ogólne
Niniejsza instrukcja odnosi się do wozu zbierającego i
dozującego zboże krótko cięte, typów 5XL-R/GD oraz
6XL-R/GD.
1.2.2 Adres wytrcy
Maschinenfabrik Bernard Krone GmbH
Heinrich-Krone-Straße 10 D-48480
Spelle (Niemcy) telefon: 0 59 77/935-0
telefaks: 0 59 77/935-339 E-Mail: info-
ldm@krone.de
1.2.3 Zaświadczenie
Zaświadczenie WE n.t. zgodności z Wytycznymi
WE wewnątrz strony tytułowej.
1.2.4 Oznakowanie
1.2.4
Całe oznakowanie ma wartość
dokumentu i nie wolno go zmieniać
lub uczynić nierozpoznawalnym.
Dane dla zapytań i zamówień
W razie zapytań dot. maszyny oraz przy zamawianiu
części zamiennych należy podać oznaczenie typu, nr
maszyny i rok jej budowy.
Oryginalne części zamienne oraz
autoryzowane przez producenta
wyposażenie służą zapewnieniu
bezpieczeństwa. Użycie innych części
może spowodować zdjęcie
odpowiedzialności za wynikłe stąd
szkody.
typ
nr maszyny
rok prod.
1.2.6 Przyłącza
patrz plan układu hydraulicznego – s. V-4
patrz schemat elektryczny – s. A – 9,10
1.2.7 Użytkowanie zgodne z przeznaczeniem
Wozy zbierające i dozujące zboże krótko cięte
typoszeregu XL są skonstruowane wyłącznie do
normalnego stosowania w pracach rolnych
(użytkowanie zgodne z przeznaczeniem).
Każde inne użycie maszyny nie jest uznawane jako
zgodne z przeznaczeniem. Za wynikające stąd szkody
producent nie odpowiada, a ryzyko ponosi wyłącznie
użytkownik.
Do użytkowania zgodnego z przeznaczeniem należy
również zachowanie zalecanych przez producenta
wytycznych dot. eksploatacji, konserwacji oraz naprawy.
Materiał dopuszczalny dla załadunku maszyny:
Materiały rolne, jak siano, słoma oraz kiszonki
trawiaste.
Zbieranie i ładowanie innych materia-
łów jest dopuszczalne jedynie po
uprzednim uzgodnieniu z wytrcą.
Warunkiem podstawowym jest w
każdym wypadku, by materiał odkła-
dany był w postaci pokosu oraz by
był on samoczynnie zabierany w
trakcie jego przejeżdżania przez pick-
up (podbierak).
1.2.8 Olne dane techniczne
W trakcie pracy wozu zbierającego nie wolno
przekraczać ciężarów podanych na tabliczce
znamionowej maszyny.
1.2.9 Dane techniczne
Dane techniczne 5XL-R/GD 6XL-R/GD
Długość całkowita mm 10250 11000
Szerokość całkowita mm 2550 2750
Wysokość całkowita mm 3990
Wys. całkowita po ożeniu mm
3240
Wysokość platformy mm 1540
Rozstaw kół mm 2000
Ogumienie 600/55-22,5-12PR 700/45-22,5-12PR
Pojemność wg DIN przy materiale suchym
(DIN11741) ok.
m3
35 39
Zabezpieczenie przed ciałami obcymi (KRONE) Zabezpieczenie poszczelnych noży
ugość cięcia przy 20 nożach ok.
mm przy 39
ok
. mm
80
40
Szer. robocza pick-upa (podbieraka)
(DIN 11200)
mm
1800
Zapotrzebowanie mocy ok. kW (KM) 105(143) 118(160)
Dop. ciężar łączny kg 20.000(23.000)
Czas załadunku ok. min. 7-10 8-11
Czas wyładunku ok. min. 5 6
Prześwit hydraulicznego dyszla łamanego ok. mm
750
Należy zapewnić przyłącze hydrauliczne
pojedynczego lub podwójnego działania ze
swobodną recyrkulacją. tak
Wszystkie wymiary i ciężary niekoniecznie odpowiadają
wykonaniu seryjnemu maszyny i nie są wiążące.
2 Bezpieczeństwo
Niniejsza instrukcja użytkowania zawiera podsta-wowe
wskazania, które należy przestrzegać w trakcie
podczepiania wozu, jego eksploatacji oraz konserwacji.
Stąd przed eksploatacją i uruchomieniem wozu winien
personel obsługujący instrukcję bezwarunkowo
przeczytać – poza tym musi ona być w każdej chwili
dostępna dla personelu.
Należy stosować się nie tylko do wskazówek
dotyczących bezpieczeństwa przytoczonym w
odnośnym ustępie podstawowym, lecz również do
innych uwag dot. bezpieczeństwa, wtrąconych w innych
rozdziałach instrukcji.
2.1 Oznakowanie wskazówek w
instrukcji
Zawarte w niniejszej instrukcji wskazówki dotyczące
bezpieczeństwa , których nieprzestrzeganie może
stwarzać zagrożenia dla osób, oznakowano ogólnie
przyjętymi symbolami zagrożeń.
Symbol bezpieczeństwa wg DIN 4844 - W9
Wskazówki ogólne dot. funkcjonowania są oznakowywane
w ten sposób::
Koniecznie należy przestrzegać wskazania umieszczone
wprost na maszynie, poza tym należy wskazówki te utrzy-
mywać w stanie w pełni czytelnym.
2.2 Kwalifikacje i szkolenie
personelu
Kosiarka talerzowa może być obsługiwana, konser-
wowana i uruchamiana tylko przez osoby, które są z
tym obeznane i poinstruowane o związanych z tym
zagrożeniach. Zakres odpowiedzialności, kompeten-
cje oraz nadzór nad personelem muszą być dokładnie
uregulowane przez użytkownika. Jeśli personel nie
dysponuje wymaganymi w tej mierze wiadomościami,
wtedy należy go szkolić i instruować. Użytkownik
winien przy tym zapewnić, by treść niniejszej instrukcji
była personelowi w pełni znana.
Prace naprawcze nie opisane w niniejszej instrukcji,
mogą być wykonywane jedynie przez autoryzowane
warsztaty specjalistyczne.
2.3 Zagrożenia w razie nieprze-
strzegania wskazań bezpie-
czeństwa
Nieprzestrzeganie wskazań dot. bezpieczeństwa może
spowodować zarówno zagrożenia dla osób jak i dla
środowiska oraz dla maszyny. Poza tym może stać się
przyczyną utraty praw do jakichkolwiek roszczeń
odszkodowawczych.
I tak na przykład może spowodować następujące
zagrożenia:
- zagrożenia dla osób w wyniku nie zabezpieczonych
stref roboczych,
- zawodność ważnych funkcji maszyny,
- zawodność zalecanych sposobów i metod
konserwacji i utrzymania maszyny,
- zagrożenie ob przez oddziaływania mechaniczne i
chemiczne,
- zagrożenie dla środowiska w wyniku wycieków oleju
hydraulicznego.
2.4 Praca świadomie bezpieczna
Przestrzegać należy podane w niniejszej instrukcji
wskawki w sprawie bezpieczeństwa, obowiązujące
przepisy dotyczące zapobiegania wypadkom jak i
ewentualne wewnętrzne przepisy robocze,
eksploatacyjne i dot. bezpieczeństwa wydane przez
użytkownika.
Wiążące są przepisy w sprawie ochrony pracy oraz
zapobiegania wypadkom wydane przez właściwe związki
zawodowe.
Przestrzegać należy przepisy bezpieczeństwa wydane
przez producenta pojazdu.
Podczas poruszania się (jazdy) po drogach publicz-
nych należy stosować się do obowiązujących w tej
mierze przepisów ruchu drogowego.
2.5 Przepisy w sprawie bezpieczeń-
stwa i zapobiegania wypadkom
1. Oprócz wskazań zawartych w niniejszej instrukcji
należy przestrzegać ogólnie obowiązujące
przepisy dot. bezpieczeństwa i zapobiegania
wypadkom!
2. Umieszczone na maszynie tablice ostrzegawcze i
informacyjne dają ważne wskazówki dla pracy
bezpiecznej, których przestrzeganie służy Twemu
bezpieczeństwu!
3. Przy korzystaniu z dróg publicznych przestrze-
gamy odnośne postanowienia w sprawie ruchu
drogowego!
4. Przed przystąpieniem do pracy zapoznajmy się ze
wszystkimi urządzeniami oraz elementami
obsługi. W trakcie pracy jest już na to za późno!
5. Odzież osoby obsługującej winna ściśle przyle-
gać do ciała. Unikajmy noszenia luźnej odzieży..
6. Aby uniknąć niebezpieczeństwa pożaru
utrzymujemy maszynę w stanie czystym!
7. Przed dojeżdżaniem na pole i przed urucho-
mieniem maszyny sprawdźmy najbliższą
okolicę jazdy! (dzieci!). Pamiętajmy koniecz-
nie o dobrej, wystarczającej widoczności!
8. Niedozwolone jest zabieranie i wożenie osób w
trakcie pracy i transportu na sprzęcie roboczym!
9. Sprzęt sprzęgamy do ciągnika w sposób właści-
wy i zamocowujemy go i zabezpieczamy wyłącz-
nie do przewidzianych w tym celu urządzeń!
10. Przy podczepianiu i odczepianiu zawsze umiesz-
czamy we właściwym położeniu podpórki maszy-
ny.!
11. Szczególną ostrożność należy zachować przy
sprzęganiu i odłączaniu sprzętu do i od ciągnika!
12. Ciężary balastowe umieszczamy zawsze w prze-
pisowy sposób we właściwych miejscach ich
zamocowania!
13. Miejmy na uwadze dopuszczalne obciążenia
osi, ciężar łączny oraz wymiary
transportowe!
14. Sprawdzamy i ewtl. zakładamy wyposażenie na
czas transportu, jak np. oświetlenie. urządzenia
ostrzegawcze i ewtl. ochronne!
15. Urządzenia zdalnego sterowania (linki, łańcuchy,
drążki itd.) muszą być ułożone w taki sposób, by we
wszelkich pozycjach transportowych i roboczych nie
powodowały niepożądanych ruchów.
16. Sprzęt przeznaczony do jazdy po drogach należy
doprowadzić do zalecanego stanu i zablokować go
zgodnie ze wskazaniami producenta!
17. W czasie jazdy nigdy nie opuszczamy stanowis-
ka kierowcy!
18. Prędkość jazdy musi być zawsze dostosowana do
warunków otoczenia! Przy jeździe w warunkach
rskich i dolinnych oraz wpoprzek stoków unikamy
wykonywania nagłych skrętów!
19. Na sposób jazdy, zdolność kierowania i hamowania
wpływ wywierają podłączone lub doczepione maszy-
ny. Dlatego miejmy na uwadze odpowiednie możli-
wosci kierowania i hamowania!
20. Podczas jazdy na zakrętach pamiętajmy o znacznym
wystawaniu i/lub masie zamachowej doczepionego
sprzętu!
21. Sprzęt uruchamiamy jedynie wtedy, gdy wszystkie
urządzenia zabezpieczające są założone i znajdują
się we właściwym położeniu!
22. Zabronione jest przebywanie w zasięgu pracy
maszyny!
23. Nie zatrzymywać się w zasięgu obrotu i wychylenia
sprzętu!
24. Hydraulicznie uchylane ramy składane wolno uru-
chamiać jedynie, gdy w zasięgu ich wychylenia nie
ma żadnych osób!
25. W miejscach uruchamianych obcymi źródłami mocy
(np. hydraulicznie) istnieje możliwość przygniecenia
lub skaleczenia!
26. Przed opuszczeniem ciągnika osadzamy sprzęt na
ziemi, gasimy silnik i wyjmujemy kluczyk ze stacyjki!
27. Między ciągnikiem a sprzętem nie może się nikt
zatrzymywać, bez uprzedniego zabezpieczenia
pojazdu przed odtoczeniem przez zaciągniecie
hamulca ręcznego i/lub podłożenie klinów!
2.6 Doczepiany sprzęt
1. Sprzęt zabezpieczamy przed odtoczeniem.
2. Przestrzegać maksymalnie dopuszczalne obciążenie
sprzęgu przyczepnego, ucha sprzęgu lub zaczepu!
3. W wypadku doczepienia za pomocą dyszla zwracamy
uwagę na wystarczająca swobodę ruchu w punkcie
zaczepienia!
2.7 Użycie wałka czopowego
1. Wolno stosować jedynie wałki przegubowe zalecane
przez producenta!
2. Zarówno rurę jak i lej ochronny wałka przegubowego
oraz osłonę wałka czopowego – także od strony
sprzętu – należy pozakładać w sposób przepisowy,
przy czym muszą one być we właściwym stanie!
3. W odniesieniu do wałków przegubowych pamiętajmy
o zakładaniu osłon rurowych w pozycji transportowej i
roboczej!
4. Wałki przegubowe zakładamy i zdejmujemy tylko
przy odłączonym wałku czopowym, zgaszonym
silniku i wyjętym kluczyku zapłonowym!
5. Stosując wałki przegubowe ze sprzęgiem prze-
ciwprzeciążeniowym lub mechanizmem wolnego
koła, nie osłoniętych od strony ciągnika, należy w/w
elementy, tj. sprzęg p.-przeciążeniowy oraz
mechanizm wolnego koła, zamontować od strony
sprzętu!
6. Zwracajmy zawsze uwagę na prawidłowy montaż i
zabezpieczenie wałków przegubowych!
7. Osłonę wałka przegubowego zawieszamy na łań-
cuchach, zapobiegając w ten sposób obracaniu się
osłony wraz z wałkiem!
8. Przed włączeniem wałka czopowego upewnijmy się,
czy są wzajemnie ze sobą zgodne dobrane obroty
wałka czopowego u ciągnika z dopuszczalną liczbą
obrotów sprzętu (maszyny)!
9. Przed włączeniem wałka czopowego nikt nie może
się znajdować w strefie zagrożenia przez sprzęt!
10. Nigdy nie włączamy wałka czopowego przy nie
pracującym silniku!
11. Przy pracach z wałkiem czopowym w zasięgu
obracającego się wałka przegubowego lub
czopowego nie wolno się zatrzymywać!
12. Wałek czopowy oączamy zawsze, gdy występują
zbyt duże, a zbędne, kąty skrętu wałka!
13. Uwaga! Po odłączeniu wałka czopowego
istnieje zagrożenie powodowane przez będącą
na dobiegu masę wirującą ! W tym czasie nie
wolno podchodzić do sprzętu. Pracować wolno
przy nim dopiero wtedy, gdy maszyna jest w
całkowitym bezruchu a wirująca masa jest
wyhamowana.
14. Czyszczenie, smarowanie lub regulacja sprzętu
napędzanego wałkiem czopowym lub zabiegi te
wykonywane na wałku przegubowym, wykonu-
jemy tylko przy odłączonym wałku czopowym,
zgaszonym silniku i wyjętym kluczyku zapłono-
wym! Zaciągamy hamulec masy wirującej!
15. Odłączony wałek przegubowy odkładamy na
przewidziany do tego uchwyt!
16. Pod zdjęciu wałka przegubowego na końcówkę
wałka czopowego zakładamy tulejkę ochronną!
17. W razie uszkodzeń usuwamy je niezwłocznie,
zanim przystąpimy do pracy ze sprzętem!
2.8 Układ hydrauliczny
1. Układ hydrauliczny jest pod ciśnieniem!
2. Przy podłączaniu cylindrów i siłowników hydrau-
licznych zwracamy uwagę na właściwe pącze-
nia węży hydraulicznych!
3. Podłączając węże hydrauliczne do hydrauliki cią-
gnika pamiętajmy, by układ hydrauliczny nie był
pod ciśnieniem zarówno po stronie ciągnika jak i
sprzętu!
4. Przy hydraulicznych połączeniach funkcjonal-
nych między ciągnikiem i maszyną (sprzętem)
należy oznakować mufy i wtyki sprzęgów , by
uniknąć w ten sposób wadliwej obsługi! W razie
wadliwej zamiany złączy nastąpi działanie
odwrotne (np. podnoszenie/opuszczanie) –
Zagrożenie wypadkiem!
5. Węże układu hydraulicznego regularnie podda-
jemy sprawdzeniu i w razie ich uszkodzenia czy
objawów starzenia, wymieniamy! Przewody
nowe winny odpowiadać wymaganiom technicz-
nym producenta sprzętu!
6. Podczas wyszukiwania miejsc wycieku oleju
stosujmy odpowiednie zabezpieczenia z uwagi
na możliwość skaleczenia!
7. Ciecze uchodzące pod wysokim ciśnieniem (olej
hydrauliczny) mogą przeniknąć przez skórę ciała
i spowodować ciężkie obrażenia! W takim
wypadku wzywamy natychmiast lekarza!
(Niebezpieczeństwo infekcji!)
8. Przed pracami nad układem hydraulicznym
odstawiamy podczepiony do hydrauliki sprzęt,
spuszczamy ciśnienie z układu i gasimy silnik!
2.9 Ogumienie
1. Przy pracach nad oponami pamiętajmy, by
sprzęt został w sposób pewny zabezpieczony
przed odtoczeniem (podkładamy kliny!)..
2. Montaż kół i opon wymaga wystarczających
umiejętności oraz odpowiedniego sprzętu do
montażu!
3. Czynności naprawcze przy kołach i oponach
mogą wykonywać jedynie fachowcy przy
użyciu stosownych narzędzi do montażu!
4. Regularnie sprawdzamy ciśnienie powietrza,
utrzymując je na przepisanym poziomie!
2.10 Konserwacja
1. Czynności związane z naprawami,
konserwacją i czyszczeniem, jak również
usuwaniem usterek wykonujemy z zasady tylko
przy wyłączonym napędzie i nieczynnym
silniku!Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki!
Zaciągamy hamulec masy wirującej.
2. Regularnie sprawdzamy, czy dobrze dokręcone
są śruby i nakrętki i ewtl. dociągamy je!
3. Podczas prac konserwacyjnych na uniesionym
sprzęcie zawsze zabezpieczamy się, stosując
odpowiednie podpórki.
4. Przy wymianie narzędzi roboczych wewnątrz
maszyny, wyposażonych w ostrza, używamy
do tego odpowiednie narzędzia oraz nakładamy
rękawice ochronne!
5. Oleje, smary i filtry usuwamy zgodnie z
obowiązującymi przepisami!
6. Przed pracami przy instalacji elektrycznej
zawsze odłączamy zasilanie!
7. Jeśli urządzenia ochronne ulegają zużyciu,
poddajemy je regularnej kontroli i wczas
wymieniamy!
8. Przy spawaniu elektrycznym prowadzonym na
ciągniku oraz na podczepionych sprzętach, odłą-
czamy kable od alternatora i baterii!
9. Części zamienne muszą odpowiadać co najmniej
wymaganiom technicznym stawianym przez pro-
ducenta sprzętu!
Zapewniają to oryginalne części zamienne
KRONE!
10. Do napełniania gazu używamy wyłącznie azotu–
Niebezpieczeństwo wybuchu!
2.11 Własnowolne zmiany
konstrukcji i wytwarzanie
części zamiennych
Przebudowy lub zmiany maszyny są dopuszczalne
po uzgodnieniu z producentem. Oryginalne części
zamienne oraz akcesoria autoryzowane przez produ-
centa zapewniają bezpieczeństwo. Użycie innych
części może spowodować cofnięcie
odpowiedzialności za wynikłe stąd skutki.
2 .12 Niedopuszczalne metody
pracy
Bezpieczeństwo użytkowania dostarczonej maszyny
jest zagwarantowane jedynie przy jej użyciu zgodnie z
przeznaczeniem, stosownie do rozdz. „Uwagi ogólne –
Użytkowanie zgodne z przeznaczeniem“ w niniejszej
instrukcji. W żadnym wypadku nie wolno przekraczać
wartości granicznych podanych w danych
technicznych.
2.13 Wskazówki dot. bezpieczeń-
stwa na maszynie
Wskazówki te przestrzegają przed możliwymi jeszcze
zagrożeniami, jakie są zawsze jeszcze możliwe.
Podano je w postaci piktogramów ostrzegawczych
oraz symboli dotyczącymi bezpiecznej pracy. Do
wszystkich tych wskazań należy podchodzić z
należną uwagą i przestrzegać je, zachowując je
zawsze w stanie dobrze czytelnym i czystym!
Wskazówki uszkodzone lub brakujące należy
uzyskać u dealera i umieścić je w przewidzianych dla
nich miejscach.
Ich umieszczenie oraz znaczenie – patrz opis niżej.
2.14 Umieszczenie na maszynie naklejek dot. bezpieczeństwa
Prawa strona maszyny
Lewa strona maszyny
Przeczytaj instrukcję i
stosuj się do jej wskazań
nr zamów.: 939 471-1 (2x)
Nie przekraczać
obrotów wałka
czopowego.
Ciśnienie robocze
układu
hydraulicznego nie
może przekraczać 200
bar nr zamów.: 939 101-4 (1x)
Pod żadnym pozorem nie
manipulować w obrębie
pick-up’a, dopóki pracuje
silnik ciągnika przy
podłączonym wałku
czopowym.
nr zamów.: 939 407-1 (2x)
Nie wchodzić pod uniesioną
tylną klapę
nr zamów.: 939 521-1 (2x)
Nie wchodzić na platformę
załadunkową, gdy podłączony
jest wałek czopowy i pracuje
silnik ciągnika.
nr zamów.: 939
414
-
2 (1x)
Gdy silnik ciągnika jest na
chodzie trzymajmy się z dala
od zasięgu tylnej klapy.
nr zamów.: 939
412
-
2 (2x)
Nie manipulować w
miejscach grożących
przygnieceniem, dopóki
części są w ruchu
nr zamów.: 942 196-1 (4x)
Przed uruchomieniem zam
ykamy elementy
ochronne
nr zamów.: 942 002-4 (2x)
nr zamów.: 939 002-4 (2x) (przy wykonaniu z
3 wałkami dozując.)
Zagrożenie w postaci
rotujących części maszyny
nr zamów.: 942 200-1 (2x)
Zbiornik jest pod ciśnieniem gazu i oleju. Jego
demontaż i naprawa – tylko zgodnie z instrukcją w
podręczniku technicznym zbiornika
nr zamów.: 939 529-0 (1x)(przy hydr. resorowaniu
dyszla)
(2x)(przy ukł. kier. kół tylnych)
2.15 Umieszczenie na maszynie naklejek o treści ogólno informacyjnej
Lewa
strona maszyny
Prawa strona maszyny
Tablice informacyjne wskazują na szczególne
właściwości maszyny, które należy zachować w
celu zapewnienia niezawodnego funkcjonowania
maszyny.
Patrz Tabela opon (2x)
(opcja)
tylko w wypadku
sprężonego powietrza
3 Użycie maszyny
3.1 Uwagi ogólne
z zbierający i dozujący materiał krótko cięty
należy odpowiednio dopasować do użytego
ciągnika (patrz Dodatek APierwsze
zamontowanie)
W razie zamiany ciągnika na inny należy sprawdzić
poniższe dopasowania i ewtl. do0konać je na nowo.
Wysokość dyszla p. s. A-2
Długość wałka przegubowego p. s. A-5
Nastawę systemu hydraulicznego p.. s. V-1 i V-2
3.2 Specjalne wskazówki dot. bezpieczeństwa
Oprócz ogólnie obowiązujących wskazówek bezpieczeństwa w odniesieniu do eksploatacji wozu zbierającego
obowiązują dodatkowe wskazówki bezpieczeństwa.
Do wszelkich czynności konserwacyjnych, montażowych, naprawczych i regulacyjnych
należy z reguły: unieruchomić maszynę, wyłączyć silnik, wyjąć kluczyk zapłonowy, ciągnik
oraz wóz zbierający zabezpieczyć przed odtoczeniem.
W trakcie pracy maszyny należy zachować wystarczającą bezpieczną odległość do
wszystkich części maszyny będących w ruchu. Dotyczy to zwłaszcza zespu pobierania
materiu prasowanego. Ewtl. zatykania przez materi usuwamy w tym wypadku jedynie
przy odłączonym wałku czopowym i zgaszonym silniku.
W zasięgu odchylania i odrzutu tylnej klapy nie wolno się nikomu zatrzymywać. Przy pracach
konserwacyjnych, montażowych czy naprawczych wewnątrz wozu lub w obrębie spodniego
drapaka z regy zabezpieczamy te elementy przedączeniem. Gasimy silnik, wyjmujemy
kluczyk zapłonowy oraz oączamy zasilanie elektryczne zespołu obsługi maszyny.
W sytuacjach zagrożeń natychmiast wyłączamy wałek czopowy i unieruchamiamy wóz
zbierający.
Pod żadnym pozorem nie zostawiamy pracującej maszyny bez personelu obsługującego na
ciągniku.
3.3 Podczepienie do ciągnika
W strefie zagrożenia nie wolno
przebywać osobom.
z zbierający dopasowujemy do użytego w
danym wypadku ciągnika (p. Dodatek A
„Pierwsze podłączenie).
3.3.1 Pączenie ucha doczepnego
do sprzęgu ciągnika
Dokonujemy tego w sposób następujący:
Łączymy przyłącza elektryczne i hydrauliczne (p.
3.4.1/3.4.2) i uruchamiamy je.
W razie potrzeby nastawiamy wysokość podwie-
szenia za pomocą funkcji "Knickdeichsel
AUF/AB" [= dyszel łamany GÓRA/DÓŁ”] na
zespole obsługi elektr. , dostosowując ją do
sprzęgu zaczepu ciągnika.
Lekko unosimy dyszel łamany w celu odciążenia
podpory (1).
Wsuwamy nogę podporową (1) i
zabezpieczamy.
Zwracajmy uwagę na maks. dopuszczalne obciążenia podporowe i doczepne ciągnika!
Przepisowo podczepiamy i zabezpieczamy wóz zbierający do zaczepu ciągnika.
Ucho zaczepne wg DIN11026!
Przyczepy wolno doczepiać jedynie
do ciągników wyposażonych w
stosowny sprzęg przyczepy wg DIN
11029 (tylko w wypadku hamulców
pneumatycznych). Wysokość
podczepienia patrz s. A-2.
Kable połączeniowe między ciągnikiem a wozem zbierającym układamy w taki sposób,
by przy jeździe na zakrętach lub przy użyciu dyszla łamanego nie naprężały się lub nie
stykały się z kołami ciągnika.
3.3.2 Pączenie ucha pociągowego dla
sprzęgu kulowego Ø80 do sprzęgu
kulowego Ø80 po stronie ciągnika
Podczepiamy w sposób następujący:
Łączymy i uruchamiamy przyłącza elektryczne i
hydrauliczne (p. rozdz. „Hydraulika“).
W razie potrzeby nastawiamy wysokość podwie- szenia
za pomocą funkcji "Knickdeichsel Heben/Senken" [=
dyszel łamany „UNOSZENIE/OPUSZCZANIE”] na
zespole obsługi elektr. , dostosowując ją do sprzęgu
zaczepu kulowego ciągnika Ø80.
Doczepiamy i zabezpieczamy ucho pociągowe zaczepu
kulowego Ø80 (1).
Lekko unosimy dyszel łamany w celu odciążenia nogi
podporowej (3).
Wsuwamy nogę podporową (3) i zabezpieczamy.
Przy opcji układu kierowania ł tylnych:
Ciągnik musi być w kierunku jazdy po
stronie lewej wyposażony w zaczep kulowy
X = 250 mm licząc od punktu sprzęgu, na
który zakładamy ucho pociągowe sprzęgu
kulowego Ø50 drążków kierowniczych.
Oba sprzęgi kulowe (1,2) muszą się
znajdować na jednakowej wysokości.
Doczepiamy ucho pociągowe zaczepu kulowego Ø50
(2) i zabezpieczamy je.
Zwracajmy uwagę na maks. dopuszczalne obciążenia podporowe i doczepne ciągnika!
Przepisowo podczepiamy i zabezpieczamy wóz zbierający do zaczepu ciągnika.
Ucho pociągowe zaczepu kulowego Ø 80 wolno łączyć jedynie z homologowanym sprzęgiem
kulowym Ø 80 po stronie ciągnika (średnica kuli 80 mm), nadającym się do pewnego ączenia
i zablokowania. Wysokość podczepiania – patrz rozdz. „Dostosowanie wysokości dyszla i
wyregulowanie ucha pociągowego“.
Przy opcji układu kierowania ł tylnych:
Ucho pociągowe do zaczepu kulowego 50 wolno łączyć jedynie z posiadającym homologację
sprzęgiem kulowym 50 od strony ciągnika (średnica kuli 50 mm) z dociskaczem, nadającym
się do bezpiecznego połączenia i zabezpieczenia.
Kable połączeniowe między ciągnikiem a wozem zbierającym układamy w taki sposób,
by przy jeździe na zakrętach lub przy użyciu dyszla łamanego nie naprężały się lub nie
stykały się z kołami ciągnika.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114

Krone BA 5XL R/GD, 6XL R/GD Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi