PRONAR 5112 5122 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
PRODUCENT:
PRONAR Sp. z o.o.
17-210 NAREW, woj. podlaskie ul. Mickiewicza 101 A
tel./fax 0 85 6816329; 0 85 6816429; 0 85 6816381;
0 85 6816382; 0 85 6816384;
fax 0 85 6816383;
www.pronar.pl
KOŁOWE CIĄGNIKI ROLNICZE
PRONAR typu P7
PRONAR 5112 (IVECO 60,0 kW)
PRONAR 5122 (IVECO 66,0 kW)
PRONAR 5108 (YTO 62,5 kW)
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Wydanie II
Narew 11/2007
KOŁOWE CIĄGNIKI ROLNICZE
PRONAR typu P7
PRONAR 5112 (IVECO 60,0 kW)
PRONAR 5122 (IVECO 66,0 kW)
PRONAR 5108 (YTO 62,5 kW)
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Wydanie II
Narew 11/2007
WYPEŁNIA SPRZEDAWCA:
Nazwa i adres punktu
sprzedaży:.....................................................................................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
....................................................................................................................
Nazwisko i adres
użytkownika:.......................................................................................................
...........................................................................................................................
.....................................................................................................................
Typ
ciągnika:...........................................................................................................
Numer fabryczny
podwozia:........................................................................................................
Numer fabryczny
silnika:.............................................................................................................
Numer fabryczny
kabiny:..............................................................................................................
Najbliższy autoryzowany punkt serwisowy (APS):............................................
...........................................................................................................................
...........................................................................................................................
........................................
Data zakupu:....................................................................................................
Data upływu ważności gwarancji:.....................................................................
Instrukcja obsługi stanowi podstawowe wyposażenie
ciągnika rolniczego.
Niniejszą instrukcję obsługi należy przeczytać przed
rozpoczęciem użytkowania i przestrz
egać zasad
bezpieczeństwa
W razie zgubienia lub zniszczenia należy nabyć nowy
egzemplarz zamawiając go u producenta.
W przypadku sprzedaży lub udostępnienia maszyny
innemu użytkownikowi należy dołączyć instrukcję obsługi.
Na pierwszej stronie instrukcji
sprzedawca powinien
wpisać nr fabr. maszyny zgodnie z numerem
umieszczonym na tabliczce znamionowej oraz podać
swoje dane.
SPIS TREŚCI
A. WSTĘP...........................................................................................................................................................1
B. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA ....................................................................................................................2
Wymagania ogólne........................................................................................................................................2
Zasady bezpiecznej obsługi ciągnika............................................................................................................2
Zasady bezpiecznej pracy ciągnikiem...........................................................................................................2
Kierowanie ciągnikiem...................................................................................................................................3
Zasady bezpieczeństwa przy wykonywaniu prac transportowych................................................................3
Praca ciągnika z włączonym wałem odbioru mocy (WOM) ..........................................................................4
Zasady bezpieczeństwa pożarowego ...........................................................................................................4
Zasady bezpiecznej pracy na stoku ..............................................................................................................4
Gwarancja fabryczna.....................................................................................................................................5
Przekazanie ciągnika nabywcy .....................................................................................................................5
Znaki bezpieczeństwa ...................................................................................................................................6
C. DANE IDENTYFIKACYJNE ..........................................................................................................................8
D. ORGANY STEROWANIA I KONTROLI.......................................................................................................11
Kabina..........................................................................................................................................................11
Rozmieszczenie organów sterowania.........................................................................................................13
Panel wskaźników ciągników PRONAR typu P7 ........................................................................................16
Przełączniki wielofunkcyjne.........................................................................................................................19
Stacyjka .......................................................................................................................................................20
Siedzisko kierowcy ......................................................................................................................................20
Układ wentylacji i ogrzewania kabiny..........................................................................................................23
Układ klimatyzatora .....................................................................................................................................24
Układ kierowniczy........................................................................................................................................26
Hamulce ......................................................................................................................................................26
Blokada mechanizmu różnicowego.............................................................................................................27
Napęd przedniego mostu ............................................................................................................................28
Tylny wał odbioru mocy (WOM) ..................................................................................................................29
E. PRACA CIĄGNIKIEM...................................................................................................................................33
Uruchomienie ciągnika ................................................................................................................................33
Ruszanie z miejsca .....................................................................................................................................35
Zatrzymanie silnika i ciągnika......................................................................................................................37
Tylny trzypunktowy układ zawieszenia (TUZ).............................................................................................38
Urządzenia zaczepowe ...............................................................................................................................42
Sterowanie podnośnikiem ...........................................................................................................................45
Układ hydrauliki zewnętrznej.......................................................................................................................48
Układ pneumatyczny do hamowania przyczep...........................................................................................51
Zmiana rozstawu kół przedniego i tylnego mostu napędowego .................................................................53
Zasady doboru wymiarów kół......................................................................................................................55
Zwiększanie własności trakcyjnych ciągników PRONAR ...........................................................................56
Instalacja elektryczna ..................................................................................................................................58
Tankowanie ciągnika...................................................................................................................................62
Maska i osłony boczne silnika.....................................................................................................................62
Mycie ciągnika.............................................................................................................................................63
Docieranie ciągnika .....................................................................................................................................63
F. OBSŁUGA TECHNICZNA CIĄGNIKA .........................................................................................................64
Obsługa techniczna ciągnika po docieraniu P-1 (50 mth)...........................................................................64
Tabela czynności przeglądów technicznych ...............................................................................................65
Punkty smarowania (co 50 mth)..................................................................................................................66
Przegląd techniczny PC po 10 mth pracy lub codziennie ...........................................................................67
Przegląd techniczny P-2 po 250 mth pracy.................................................................................................71
Przegląd techniczny P-3 po 500 mth pracy.................................................................................................76
Przegląd techniczny P-4 po 1000 mth pracy...............................................................................................80
Obsługa ogólna ...........................................................................................................................................82
Zalecane paliwa, oleje, smary i płyny eksploatacyjne do stosowania w ciągnikach PRONAR P7.............84
Przygotowywanie ciągnika do dłuższego przechowywania........................................................................85
Przygotowywanie ciągnika do pracy po długim okresie przechowywania..................................................85
G. DANE TECHNICZNE...................................................................................................................................86
PRONAR A. WSTĘP PRONAR
1
Ciągniki rolnicze PRONAR typu P7, dzięki swoim parametrom i posiadanym urządzeniom
przyłączeniowo - zaczepowym, mogą być agregowane z wieloma zawieszanymi, półzawieszanymi i
przyczepianymi narzędziami oraz maszynami rolniczymi. Agregat ciągnik PRONAR - maszyna (narzędzie)
w pełni wykona wszystkie prace w Twoim gospodarstwie rolnym. Dzięki stałemu doskonaleniu
niezawodności i rozwojowi konstrukcji przez producenta, ciągniki PRONAR niezawodnymi narzędziami
pracy. Mogą również wykonywać prace ziemne, transportowe i inne, w zależności od maszyny lub
narzędzia, z którym współpracują.
UWAGA: Ustawiczne doskonalenie ciągnika i związane z tym zmiany w konstrukcji mogą
spowodować, że Instrukcja Obsługi w niewielkim stopniu może nie odpowiadać realiom ciągnika. W
razie jakichkolwiek wątpliwości należy zwróć się do nas listownie lub telefonicznie.
PRONAR Sp. z o. o.
ul. Mickiewicza 101 A
17-210 Narew
woj. podlaskie
Tel./fax:
0 85 681 63 29; 0 85 681 64 29; 0 85 681 63 81, 0 85 681 63 82; 0 85 681 63 84
Fax:
0 85 681 63 83
www.
pronar.pl
Użytkowniku ciągnika PRONAR - dziękujemy za trafny wybór !
PRONAR B. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA PRONAR
2
Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa, a także przepisów ruchu drogowego zapewnia
bezpieczeństwo kierującemu, innym użytkownikom oraz ciągnikowi.
Tekst zaznaczony znakiem i objęty ramką zwraca uwagę na:
- możliwość powstania niebezpiecznej sytuacji dla obsługującego (wykonującego
czynność) w razie niestosowania się do zastrzeżenia lub zalecenia;
- ważną informację dla prawidłowej eksploatacji ciągnika.
WYMAGANIA OGÓLNE
Starannie zapoznaj się z instrukcją obsługi przed uruchomieniem ciągnika, gdyż niedostateczna jej
znajomość może prowadzić do powstania sytuacji stanowiącej zagrożenie dla operatora i agregatu.
Ciągnik powinien być obsługiwany przez kierowcę posiadającego stosowne prawo jazdy i
zaznajomionego z zasadami prawidłowej obsługi i eksploatacji ciągników i maszyn (narzędzi) rolniczych.
Ciągniki PRONAR typu P7 posiadają kabinę bezpieczną typu KS-12 nie przystosowaną do
przewożenia pasażera po drogach publicznych. Zabrania się przewożenia pasażera po drogach
publicznych.
ZASADY BEZPIECZNEJ OBSŁUGI CIĄGNIKA
Przed przystąpieniem do pracy dokonaj wzrokowego przeglądu ciągnika, jego urządzprzyłączeniowo
- zaczepowych, zagregowanej maszyny (narzędzia) i nie rozpoczynaj pracy, nie upewniwszy się o
ich kompletności i prawidłowym połączeniu.
Zawsze stosuj do maszyn przyczepianych pewne połączenia (oryginalne sworznie i ich zabezpieczenia).
Wyreguluj tak trzypunktowy układ zawieszenia (TUZ), by zawieszone na nim maszyny (narzędzia) w
położeniu transportowym, były sztywno połączone z ciągnikiem.
Starannie wykonuj wszystkie czynności obsługi ciągnika i jego wyposażenia, a zwłaszcza układów
hamulcowego i kierowniczego, tak by były zawsze w doskonałym stanie technicznym, gdyż stanowi to o
Twoim bezpieczeństwie.
Wszystkie czynności związane z czyszczeniem i myciem, przygotowaniem do pracy i obsługą
techniczną wykonuj gdy silnik nie pracuje, a ciągnik jest zahamowany hamulcem postojowym (ręcznym).
W układzie chłodzenia, w czasie pracy silnika, panuje ciśnienie (w korku chłodnicy znajduje się zawór
ciśnieniowy). Dlatego nie odkręcaj korka chłodnicy w czasie pracy silnika, a odkręcając rób to
bardzo wolno i ostrożnie, tak by stopniowo obniżyć ciśnienie w układzie.
Przy usuwaniu gorącego płynu z układu chłodzenia, oleju z zespołów układu napędowego i układu
kierowniczego zachowaj szczególną ostrożność, aby nie być narażonym na oparzenie.
Nie zbliżaj się z otwartym ogniem (nawet zapalonym papierosem) do ciągnika w czasie napełniania
zbiorników paliwem, obsłudze układu paliwowego i kontroli akumulatorów.
Nie przeprowadzaj żadnych modyfikacji, oraz nie montuj części i zespołów, które wprowadzają zmiany w
strukturze ciągnika bez konsultacji z producentem ciągnika.
ZASADY BEZPIECZNEJ PRACY CIĄGNIKIEM
Przed uruchomieniem silnika lub pracą ciągnikiem należy zainstalować wszystkie osłony.
Przed uruchomieniem silnika dźwignię sterowania skrzynbiegów i reduktorem ustaw w położenie
N.
Nie uruchamiaj silnika i nie operuj dźwigniami (pedałami) sterowania gdy nie zajmujesz miejsca
operatora.
Przed ruszeniem z miejsca zwolnij hamulec postojowy i upewnij się, czy ludzie pomagający w obsłudze
lub agregowaniu nie znajdują się w niebezpiecznej sytuacji, zwłaszcza czy nie znajdują się między
ciągnikiem, a zagregowaną maszyną (narzędziem). Ostrzeż ich o zamiarze ruszenia, używając
sygnału dźwiękowego.
Dzieci należy trzymać z dala od ciągnika i maszyn rolniczych.
Nie wychodź z ciągnika gdy znajduje się w ruchu.
Przed opuszczeniem kabiny zatrzymaj silnik i włącz hamulec postojowy.
Nie pracuj ciągnikiem w zamkniętych pomieszczeniach bez intensywnej i sprawnie działającej
wentylacji, gdyż spaliny mogą być śmiertelnym zagrożeniem.
Jeśli silnik lub układ kierowniczy okażą się niesprawne w czasie jazdy, przerwij ją, gdyż ciągnik, w takiej
sytuacji, wymaga znacznych sił przyłożonych do koła kierownicy, aby nim kierować.
Nie pracuj i nie pozwalaj swoim pomocnikom pracować pod podniesionymi na podnośniku ciągnika
maszynami (narzędziami).
PRONAR B. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA PRONAR
3
Nie pozostawiaj w górnym położeniu maszyn (narzędzi) zawieszonych na podnośniku, przy dłuższych
postojach ciągnika.
W przypadku, gdy koła przedniej osi ciągnika tracą kontakt z podłożem, po podniesieniu zagregowanej
na TUZ maszyny (narzędzia), załóż obciążniki przedniej osi. Jeśli koła przednie ciągnika mimo tego nie
uzyskają dostatecznego kontaktu z podłożem (pozwalającego na swobodne manewrowanie agregatem)
nie pracuj z taką maszyną lub narzędziem.
Upewnij się przed podniesieniem lub opuszczeniem zawieszonej na TUZ maszyny (narzędzia), a także
przy wykonywaniu skrętów, czy nie dojdzie do kolizji z współpracującymi ludźmi lub przedmiotami
grożącymi powstaniem niebezpiecznej sytuacji.
Nie pracuj wałami przegubowo teleskopowymi do napędu maszyn i narzędzi od WOM ciągnika bez
osłon.
Przy sprawdzaniu (na postoju) zagregowanych maszyn (narzędzi) napędzanych od WOM ciągnika
wyłącz napęd WOM.
W przypadku wykorzystywania zespołów (urządzeń) uzupełniających lub wspomagających upewnij się,
że mogą one współpracować z ciągnikiem, zapoznaj się z zasadami ich prawidłowego montażu i
współpracy z ciągnikiem.
W przypadku stosowania ładowacza czołowego należy przestrzegać dopuszczalnych
nacisków na oś przednią oraz zalecanych (dopuszczalnych) prędkości. Należy również
stosować przeciwciężar na tylnym układzie zawieszenia.
Niedopuszczalne jest użytkowanie ładowacza czołowego bez przeciwciężaru
zawieszonego na tylnym TUZ.
ZAPAMIĘTAJ ! - to Twój ciągnik.
Jeśli go nieprawidłowo wykorzystujesz, może być niebezpieczny dla Ciebie, osób postronnych i
otoczenia. Nie pracuj z osprzętem nie przeznaczonym do współpracy z ciągnikiem !
KIEROWANIE CIĄGNIKIEM
Dla uniknięcia niebezpiecznych sytuacji (zwłaszcza zagrażających wywróceniem się ciągnika) zachowaj
ostrożność i rozwagę w czasie jazdy ciągnikiem. Dostosuj szybkość do warunków panujących na drodze,
zwłaszcza przy poruszaniu się po nierównym (pagórkowatym) terenie, przy przejeżdżaniu przez rowy, na
stokach i na zakrętach (uwrociach). Nie wykonuj ostrych skrętów przy pełnym obciążeniu i dużych
prędkościach ciągnika.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PRZY WYKONYWANIU PRAC TRANSPORTOWYCH
W czasie poruszania się po drogach - także niepublicznych, bezwzględnie przestrzegaj przepisów ruchu
drogowego obowiązujących w kraju na terenie którego porusza się ciągnik.
Ciągnik powinien, w czasie poruszania się po drogach publicznych, posiadać w wyposażeniu
ostrzegawczy trójkąt odblaskowy, a na ciągniku powinna być zamontowana trójkątna tablica
wyróżniająca pojazd wolno poruszający się. W przypadku, gdy ciągnik porusza się w agregacie z
przyczepą lub maszyną, trójkątna tablica wyróżniająca powinna być zamontowana na przyczepie lub
maszynie (zgodnie z przepisami).
Nie poruszaj się ciągnikiem (z przyczepą, maszyną lub narzędziem) bez sprawnej instalacji hamulcowej
i oświetleniowo - sygnalizacyjnej w pojazdach zespołu lub nie połączonej instalacji przyczepy (maszyny)
z ciągnikiem. Grozi to wypadkiem.
Nie pozostawiaj na drodze publicznej przyczepy (maszyny, narzędzia) odłączonej od ciągnika. W razie
awarii zjedź na pobocze, ustaw ostrzegawczy trójkąt odblaskowy (wyposażenie ciągnika i przyczep) w
sposób zgodny z przepisami i włącz światła pozycyjne.
Nie pozostawiaj ciągnika (agregatu) na pochyłościach. W razie konieczności opuść narzędzie, włącz I
bieg, włącz napęd przedniego mostu (położenie „włączony”) i hamulec postojowy.
Nie przekraczaj agregatem ciągnikowym prędkości 30 km/h, nie zjeżdżaj z pochyłości przy wyłączonym
silniku, na luzie lub przy wciśniętym pedale sprzęgła. Grozi to niebezpieczeństwem.
Nie przewoź ludzi na przyczepach i maszynach (narzędziach). Jest to zabronione !
Zadbaj o to, aby pedały hamulców niezależnych były połączone, a ich działanie jednoczesne.
Nie poruszaj się zespołem ciągnik - przyczepa, gdy świeci się czerwona lampka sygnalizująca
niedostateczna ciśnienie w układzie hamowania przyczepy (przyczep). Może to uniemożliwić skuteczne
hamowanie.
Przyłączaj przyczepy i maszyny (narzędzia) do ciągnika tylko w sposób przewidziany przez producenta
ciągnika t. j. oryginalnymi sworzniami z zabezpieczeniami (zawleczkami). Inny sposób łączenia może
spowodować niebezpieczeństwo.
PRONAR B. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA PRONAR
4
Nie pracuj z przyczepami, o masie całkowitej większej niż 3000 kg, nie posiadającymi hamulców.
W czasie holowania ciągnika bezwzględnie przestrzegaj przepisów ruchu drogowego. Dopuszcza się
holowanie ciągnika z nie pracującym silnikiem, a sprawnym układem kierowniczym, z prędkością nie
przekraczającą 10 km/h.
PRACA CIĄGNIKA Z WŁĄCZONYM WAŁEM ODBIORU MOCY (WOM)
W czasie pracy z maszynami (narzędziami) napędzanymi WOM-em, w razie potrzeby przeglądu
maszyny (jej odłączenia), przed wyjściem z kabiny upewnij się, że WOM nie obraca się.
Przy pracy z maszynami (narzędziami) napędzanymi WOM-em osoby przebywające
w pobliżu obracających szespołów lub elementów maszyny nie powinny być ubrane w luźne ubrania,
gdyż może to być przyczyną powstania zagrożenia.
Przy pracy z maszynami stacjonarnymi, napędzanymi przez WOM, zawsze włącz hamulec postojowy,
tylne koła zablokuj z przodu i z tyłu, a przednie koła ustaw jak do jazdy na wprost.
Nie wykonuj czynności związanych z myciem, regulacją lub obsługą maszyn (narzędzi) napędzanych od
WOM przy pracującym silniku.
Zawsze stosuj osłonę daszkową, a gdy WOM nie jest ywany, zakładaj kołpak ochronny na końcówkę
WOM.
Nie używaj wałów do napędu maszyn bez kompletnych, przewidzianych konstrukcyjnie osłon.
Stosuj zawsze odpowiednio dobrane (w zależności od wielkości momentu obrotowego maszyny
napędzanej, koniecznego do przeniesienia) wały przegubowo teleskopowe. Wartość momentu w Nm
podana jest zazwyczaj na osłonie WOM-u.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA POŻAROWEGO
Nie dodawaj, pod żadnym pozorem, do oleju napędowego benzyny lub mieszanek gdyż może to
znacznie zwiększyć niebezpieczeństwo zapalenia lub wybuchu.
Zawsze szczelnie zakręcaj korek wlewu paliwa do zbiornika.
Nie nalewaj paliwa przy pracującym silniku.
Nie pal papierosów przy nalewaniu paliwa, ani też przy obsłudze układu paliwowego.
Nie napełniaj paliwem całej objętości zbiornika. Zawsze zostaw niewielką przestrzeń na rozszerzalność
paliwa.
Uzupełniaj paliwo zawsze po skończonej pracy, dla zmniejszenia powstawania nocą kondensatu pary
wodnej w zbiorniku.
Nie składuj materiałów dnych i smarnych w odległości mniejszej niż 3 m od miejsca stałego postoju
ciągnika. Wyposaż to miejsce w sprawny sprzęt przeciwpożarowy.
Zachowaj ostrożność przy naprawach związanych ze spawaniem. Miejsce naprawy oczyść tak, by nie
powstało ognisko pożaru w czasie pracy.
Dbaj o szczelność układu wydechowego i o to, by nie b zanieczyszczony, zwłaszcza z zewnątrz,
substancjami łatwopalnymi.
Nie dopuszczaj do powstawania przecieków z instalacji paliwowej i hydraulicznej.
Wyposaż ciągnik w gaśnicę GP-1X, BC-DB, lub podobnego typu i zamocuj
w uchwycie.
ZASADY BEZPIECZNEJ PRACY NA STOKU
W czasie pracy na stoku i pochyłych polach ilość paliwa w zbiorniku powinna stanowić minimum 1/4
jego pojemności, aby nie zachodziła możliwość zapowietrzenia układu paliwowego.
Jeżeli to możliwe unikać jazdy ciągnikiem w poprzek pochylenia (-pożądany kierunek - w górę i w dół pola).
Jeżeli praca przebiegać ma w poprzek pola, należy dodatkowo:
używać najszerszego rozstawu kół,
nawroty wykonywać w kierunku wzniesienia,
narzędzie podnosić nie wyżej niż jest to konieczne do wykonania manewru (np. nawrotu),
sprawdzić, czy ciśnienie w kołach tylnych jest jednakowe,
prędkość jazdy na nawrotach ograniczyć do minimum,
podczas używania pługa obracalnego orkę rozpoczynać od szczytu wzniesienia; w ten sposób koła od
strony szczytu wzniesienia będą jechały bruzdą - zmniejszając kąt pochylenia ciągnika.
PRONAR B. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA PRONAR
5
GWARANCJA FABRYCZNA
Producent przekazując nowy ciągnik udziela gwarancji, to znaczy zapewnia, że wyrób nie ma wad
wykonawczych oraz wad materiałowych, możliwych do wykrycia w procesie produkcyjnym.
Gwarancja polega na wykonaniu na koszt gwaranta (określonego w książce gwarancyjnej) naprawy
(z wymianą części włącznie). Szczegółowe przepisy gwarancyjne zawarte są w książce gwarancyjnej
dołączonej do każdego ciągnika. Książka gwarancyjna jest jedynym dokumentem umożliwiającym nabywcy
ciągnika korzystanie z obsługi gwarancyjnej w autoryzowanych punktach serwisowych i nie podlega
wymianie.
UWAGA! Urządzenia zabezpieczone plombami może naprawiać tylko uprawniony
personel punktów naprawczych. Samowolne zerwanie plomby powoduje utratę
uprawnień z tytułu gwarancji.
UWAGA! Nieprzestrzeganie zaleceń zawartych w Instrukcji Obsługi Ciągnika powoduje
utratę uprawnień wynikających z gwarancji.
Koszt naprawy uszkodzeń powstałych na skutek niezgodnej z Instrukcją Obsługi
eksploatacji pokrywa nabywca ciągnika.
PRZEKAZANIE CIĄGNIKA NABYWCY
Nowy ciągnik uruchomić powinien po raz pierwszy mechanik gwarancyjny lub uprawniony pracownik
z serwisu handlowego.
Pierwsze uruchomienie obejmuje szczegółowe oględziny i sprawdzenie działania ciągnika oraz
pouczenie odbiorcy o podstawowych zasadach użytkowania ciągnika. Wskazane jest, aby były obecne przy
tym osoby bezpośrednio obsługujące i użytkujące ciągnik. Właściciel lub użytkownik powinien uzyskać
instruktaż obejmujący następujące zagadnienia:
wskazówki odnośnie bezpiecznej obsługi ciągnika,
usytuowania i znaczenia numerów silnika i ciągnika,
wskaźniki i urządzenia sterownicze,
docieranie,
sposób uruchamiania i zatrzymywania,
dobór biegów w zależności od warunków pracy,
używanie i regulacja hamulców i sprzęgła,
używanie i regulacja blokady mechanizmu różnicowego,
stosowanie WOM,
działanie i sterowanie układem hydraulicznym,
podłączanie i odłączanie narzędzi na tylnym i przednim (opcja) TUZ,
punkty smarowania olejem i smarem,
wymiana olejów,
wymiana i czyszczenie filtrów,
działanie i odpowietrzanie układu paliwowego,
układ chłodzenia silnika, naciąg pasków klinowych,
obsługa instalacji elektrycznej,
układ kierowniczy i zmiana rozstawu kół,
ciśnienie w ogumieniu,
podłączanie, stosowanie i sterowanie hydrauliką zewnętrzną,
zabezpieczenie nakrętek i śrub,
transport i magazynowanie paliwa.
PRONAR B. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA PRONAR
6
ZNAKI BEZPIECZEŃSTWA
Znaki bezpieczeństwa przedstawione na kolejnych stronach zostały umieszczone na ciągniku w
miejscach pokazanych na poniższych rysunkach. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa Tobie i
osobom współpracującym. Przejrzyj naklejki oraz instrukcje postępowania przedstawione w niniejszej
Instrukcji wraz z operatorami maszyny.
UWAGA! Utrzymuj naklejki w czystości, by zawsze były czytelne.
Jeśli naklejki zostaną zniszczone lub staną się nieczytelne uzyskaj nowe u autoryzowanego dealera.
1
2
5
3
6
7
8
Rys. B-1 Położenie znaków bezpieczeństwa na ciągnikach PRONAR typu P7.
Poz. 1. Położenie: na lewym
środkowym słupku wewnątrz
kabiny
Przed rozpoczęciem czynności
obsługowych lub napraw
wyłączyć silnik i wyjąć kluczyk ze
stacyjki
Poz. 2. Położenie: na lewym
środkowym słupku wewnątrz
kabiny
Poz. 3. Położenie: na lewym
środkowym słupku wewnątrz
kabiny.
PRONAR B. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA PRONAR
7
Poz. 4. Położenie: z tyłu ciągnika na osłonie
wałka WOM
Poz. 5. Położenie: na obudowie alternatora
UWAGA! By uniknąć poważnego urazu, nie
zbliżaj rąk ani ubrania do obracającego się
wentylatora i pasa napędowego.
Poz. 6. Położenie: obudowa rozrusznika
Nie zwieraj zacisków rozrusznika dla uruchomienia
silnika. Nigdy nie uruchamiaj silnika stojąc na ziemi.
Uruchamiaj silnik tylko kluczykiem z siedziska
kierowcy upewniając się, że dźwignie skrzyni biegów
i WOM są w neutralnym położeniu oraz, że hamulec
postojowy jest włączony.
Poz. 7. Położenie: obudowa chłodnicy
UWAGA! Układ chłodzenia pod ciśnieniem.
Odczekać, aż płyn chłodzący ostygnie i ostrożnie
odkręcić korek chłodnicy
Poz. 8. Położenie: na zewnątrz z tyłu kabiny
ciągnika
PRONAR C. DANE IDENTYFIKACYJNE PRONAR
8
a)
b)
Rys. C-1 Położenie tabliczek producenta
a - tabliczka znamionowa ciągnika; b - tabliczka znamionowa kabiny;
Numer ciągnika (podwozia) umieszczony jest na tabliczce znajdującej się na tylnej ścianie kabiny z
prawej strony obok gniazda elektrycznego (patrz rys. C-1 poz. a), oraz na wsporniku osi przedniej z prawej
strony.
Typ i numer kabiny podany jest na tabliczce znajdującej się na tylnej ścianie kabiny z prawej strony
(rys. C-1 poz. b)
PRONAR 5122
PRONAR 5112
Rys. C-2a Położenie tabliczki silnika IVECO (na misie olejowej z prawej strony silnika)
PRONAR 5108
Rys. C-2b Położenie tabliczki silnika YTO (na kolektorze ssącym z lewej strony silnika)
PRONAR C. DANE IDENTYFIKACYJNE PRONAR
9
lub
Rys. C-3 Położenie tabliczek urządzeń zaczepowych
PRONAR C. DANE IDENTYFIKACYJNE PRONAR
10
Rys. C-4 Położenie tabliczek urządzeń zaczepowych
Rys. C-5 Położenie tabliczki przedniego mostu typu CARRARO (z prawej strony ciągnika)
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100

PRONAR 5112 5122 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi