PRONAR BELARUS 1221 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
INSTRUKCJA OBSŁUGI
CIĄGNIKÓW ROLNICZYCH
BELARUS 1221
BELARUS 1221.2
BELARUS 1221.3
BELARUS 1221.4
Wydanie IV
Narew 09/2010
WYPEŁNIA SPRZEDAWCA:
Nazwa i adres punktu
sprzedaży:..............................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
Nazwisko i adres
użytkownika:...........................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
Typ ciągnika:..........................................................................................................................
Numer fabryczny
podwozia:...............................................................................................................................
Numer fabryczny
silnika:....................................................................................................................................
Numer fabryczny
kabiny:....................................................................................................................................
Najbliższy autoryzowany punkt serwisowy
(APS):....................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
Data zakupu:..........................................................................................................................
Data upływu ważności gwarancji:...........................................................................................
Instrukcja obsługi stanowi podstawowe wyposażenie
ciągnika rolniczego.
Niniejszą instrukcję obsługi należy przeczyta
ć przed
rozpoczęciem użytkowania i przestrzegać zasad
bezpieczeństwa
W razie zagubienia lub zniszczenia należy nabyć nowy
egzemplarz zamawiając go u producenta.
W przypadku sprzedaży lub udostępnienia maszyny
innemu użytkownikowi należy dołączyć instrukcję obsługi.
Na pierwszej stronie instrukcji sprzedawca powinien
wpisać nr fabr. maszyny zgodnie z numerem
umieszczonym na tabliczce znamionowej oraz podać
swoje dane.
SPIS TREŚCI
A. WSTĘP ...........................................................................................................................1
B. WYMAGANIA BEZPIECZEŃSTWA................................................................................2
Wymagania ogólne..........................................................................................................2
Zasady bezpiecznej obsługi ciągnika ..............................................................................2
Zasady bezpiecznej pracy ciągnikiem.............................................................................3
Kierowanie ciągnikiem.....................................................................................................4
Zasady bezpieczeństwa przy wykonywaniu prac transportowych ...................................4
Praca ciągnika z włączonym wałem odbioru mocy (WOM).............................................5
Zasady bezpieczeństwa pożarowego..............................................................................5
C. DANE IDENTYFIKACYJNE ...........................................................................................6
D. ORGANY STEROWANIA I KONTROLI..........................................................................8
Organy sterowania i kontroli w ciągnikach BELARUS 1221............................................9
Siedzisko kierowcy........................................................................................................21
Układ wentylacji i ogrzewania kabiny.............................................................................22
Układ kierowniczy..........................................................................................................25
Włączanie rozrusznika i urządzeń kontrolnych..............................................................26
Elektroniczny system sterowania silnikiem w ciągnikach BELARUS 1221.4.................28
Hamulce ........................................................................................................................31
E. PRACA CIĄGNIKIEM....................................................................................................32
Uruchomienie ciągnika..................................................................................................32
Ruszanie z miejsca........................................................................................................35
Zatrzymanie silnika i ciągnika........................................................................................37
Blokowanie mechanizmu różnicowego..........................................................................38
Sterowanie napędem przedniego mostu.......................................................................39
Tylny wał odbioru mocy (WOM) ....................................................................................40
Urządzenia przyłączeniowo-zaczepowe........................................................................43
Tylny trzypunktowy układ zawieszenia (TUZ)................................................................43
Górny zaczep transportowy...........................................................................................47
Zaczep rolniczy..............................................................................................................48
Sterowanie podnośnikiem w czasie pracy.....................................................................50
Układ hydrauliki zewnętrznej.........................................................................................53
Układ pneumatyczny do hamowania przyczep..............................................................54
Zmiana rozstawu kół przedniego mostu napędowego...................................................56
Zmiana rozstawu kół tylnych ciągnika ...........................................................................57
Zasady doboru wymiarów kół........................................................................................58
Zwiększanie własności trakcyjnych ciągników BELARUS.............................................58
Instalacja elektryczna....................................................................................................61
Docieranie ciągnika.......................................................................................................63
F. OBSŁUGA TECHNICZNA CIĄGNIKA...........................................................................64
Tabela czynności przeglądów technicznych..................................................................64
Obsługa techniczna ciągnika (P-1) po docieraniu (30 h)...............................................68
Przegląd techniczny (PC) po 10 h pracy lub codziennie................................................69
Przegląd techniczny (P-2) po 125 h pracy.....................................................................72
Przegląd techniczny (P-3) po 250 h pracy.....................................................................76
Przegląd techniczny (P-4) po 500 h pracy.....................................................................80
Przegląd techniczny (P-5) po 1000 h pracy...................................................................88
Przegląd techniczny (P-6) po 2000 h pracy...................................................................96
Pozostałe czynności obsługi technicznej.......................................................................97
Momenty dokręcania śrub i nakrętek...........................................................................100
Zalecane paliwa, oleje, smary i płyny eksploatacyjne do stosowania w ciągnikach
BELARUS 1221...........................................................................................................100
Przygotowywanie ciągnika do dłuższego przechowywania.........................................101
Przygotowywanie ciągnika do pracy po długim okresie przechowywania....................101
G. DANE TECHNICZNE..................................................................................................102
BELARUS
A. WSTĘP
BELARUS
1
Ciągniki rolnicze BELARUS serii 1221, dzięki swoim parametrom i posiadanym
urządzeniom przyłączeniowo - zaczepowym, mogą być agregowane z wieloma
zawieszanymi, półzawieszanymi i przyczepianymi narzędziami oraz maszynami
rolniczymi. Agregat ciągnik - maszyna (narzędzie) w pełni wykona wszystkie prace w
Twoim gospodarstwie rolnym. Dzięki stałemu doskonaleniu niezawodności i rozwojowi
konstrukcji przez producenta, ciągniki BELARUS są niezawodnymi narzędziami pracy.
Mogą również wykonywać prace ziemne, transportowe i inne, w zależności od maszyny
lub narzędzia, z którym współpracują.
Ustawiczne doskonalenie ciągnika i związane z tym zmiany w konstrukcji mogą
spowodować, że Instrukcja Obsługi w niewielkim stopniu może nie odpowiadać realiom
ciągnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy zwróć się do nas listownie lub
telefonicznie.
Instrukcja ta przeznaczona jest do ciągników BELARUS 1221 / 1221.2 / 1221.3 /
1221.4 wyposażonych w silniki marki MMZ. W przypadku, gdy ciągnik wyposażony jest w
silnik marki DEUTZ należy korzystać równocześnie z dołączonej do ciągnika instrukcji
obsługi silnika DEUTZ. Wszystkie czynności związane z obsługą serwisową silnika
DEUTZ oraz parametry techniczne silnika są zawarte w Instrukcji Obsługi silnika
DEUTZ TCD 2012-2013 2V.
IMPORTER:
PRONAR Sp. z o. o.
ul. Mickiewicza 101 A
17-210 Narew
woj. podlaskie
Tel./fax:
0 85 6816329; 0 85 6816429; 0 85 6816381; 0 85 6816382;
0 85 6816384;
Fax:
0 85 6816383
www.
pronar.pl
Użytkowniku ciągnika BELARUS - dziękujemy za trafny wybór !
BELARUS
B. WYMAGANIA BEZPIECZEŃSTWA
BELARUS
2
Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa, a także przepisów ruchu drogowego
zapewnia bezpieczeństwo kierującemu, innym użytkownikom oraz ciągnikowi.
Tekst zaznaczony znakiem i objęty ramką zwraca uwagę na:
- możliwość powstania niebezpiecznej sytuacji dla obsługującego
(wykonującego czynność) w razie niestosowania się do zastrze-
żenia lub zalecenia;
- ważną informację dla prawidłowej eksploatacji ciągnika.
WYMAGANIA OGÓLNE
Starannie zapoznaj się z instrukcją obsługi przed uruchomieniem ciągnika, gdyż
niedostateczna jej znajomość może prowadzić do powstania sytuacji stanowiącej
zagrożenie dla operatora i agregatu.
Ciągnik powinien być obsługiwany przez kierowcę posiadającego stosowne prawo
jazdy i zaznajomionego z zasadami prawidłowej obsługi i eksploatacji ciągników
i maszyn (narzędzi) rolniczych.
Ciągniki BELARUS serii 1221 posiadają kabinę bezpieczną nie przystosowaną do
przewożenia pasażerów. Zabrania się przewożenia pasażerów w kabinie.
ZASADY BEZPIECZNEJ OBSŁUGI CIĄGNIKA
Przed przystąpieniem do pracy dokonaj wzrokowego przeglądu ciągnika, jego
urządzeń przączeniowo - zaczepowych, zagregowanej maszyny (narzędzia) i nie
rozpoczynaj pracy, nie upewniwszy się o ich kompletności i prawidłowym
połączeniu.
Zawsze stosuj do maszyn przyczepianych pewne pączenia (oryginalne sworznie i ich
zabezpieczenia).
Wyreguluj tak trzypunktowy układ zawieszenia (TUZ), by zawieszone na nim maszyny
(narzędzia) w położeniu transportowym, były sztywno połączone z ciągnikiem.
Starannie wykonuj wszystkie czynności obsługi ciągnika i jego wyposażenia,
a zwłaszcza układów hamulcowego i kierowniczego, tak by były zawsze w doskonałym
stanie technicznym, gdyż stanowi to o Twoim bezpieczeństwie.
Wszystkie czynności związane z czyszczeniem i myciem, przygotowaniem do pracy
i obsługą techniczną wykonuj, gdy silnik nie pracuje, a ciągnik jest zahamowany
hamulcem postojowym (ręcznym).
W układzie chłodzenia, w czasie pracy silnika, panuje ciśnienie (w korku chłodnicy
znajduje się zawór ciśnieniowy). Dlatego nie odkręcaj korka chłodnicy w czasie
pracy silnika, a odkręcając, rób to bardzo wolno i ostrożnie, tak by stopniowo obniżyć
ciśnienie w układzie.
Przy usuwaniu gorącego płynu z układu chłodzenia, oleju z zespołów układu
napędowego i układu kierowniczego zachowaj szczególną ostrożność, aby nie być
narażonym na oparzenie.
Nie zbliżaj się z otwartym ogniem (nawet zapalonym papierosem) do ciągnika w czasie
napełniania zbiorników paliwem, obsłudze układu paliwowego i kontroli akumulatorów.
Nie montuj części i zespołów, które wprowadzają zmiany w strukturze ciągnika lub
modyfikują go, bez uzgodnienia z producentem.
BELARUS
B. WYMAGANIA BEZPIECZEŃSTWA
BELARUS
3
ZASADY BEZPIECZNEJ PRACY CIĄGNIKIEM
Przed uruchomieniem silnika dźwignię ączania WOM ustaw w położenie WOM
wyłączony”, a dźwignie sterowania reduktorem i wyborem grupy biegów oraz
sterowania skrzynią biegów ustaw w położenie N (neutralne).
Nie uruchamiaj silnika i nie operuj dźwigniami (pedałami) sterowania gdy nie zajmujesz
miejsca operatora.
Przed ruszeniem z miejsca zwolnij hamulec postojowy i upewnij się, czy ludzie
pomagający w obsłudze lub agregowaniu nie znajdują się w niebezpiecznej sytuacji,
zwłaszcza czy nie znajdują się między ciągnikiem, a zagregowaną maszyną
(narzędziem). Ostrzeż ich o zamiarze ruszenia, używając sygnału dźwiękowego.
Nie wychodź z ciągnika gdy znajduje się w ruchu.
Przed opuszczeniem kabiny zatrzymaj silnik i włącz hamulec postojowy.
Nie pracuj ciągnikiem w zamkniętych pomieszczeniach bez intensywnej i sprawnie
działającej wentylacji, gdyż spaliny mogą być śmiertelnym zagrożeniem.
Jeśli silnik lub układ kierowniczy okażą się niesprawne w czasie jazdy, przerwij ją,
gdyż ciągnik, w takiej sytuacji, wymaga znacznych sił przyłożonych do koła kierownicy,
aby nim kierować.
Nie pracuj i nie pozwalaj swoim pomocnikom pracować pod podniesionymi na
podnośniku ciągnika maszynami (narzędziami).
Nie pozostawiaj w górnym położeniu maszyn (narzędzi) zawieszonych na podnośniku,
przy dłuższych postojach ciągnika.
W przypadku, gdy koła przedniej osi ciągnika tracą kontakt z podłożem, po
podniesieniu zagregowanej na TUZ maszyny (narzędzia), załóż obciążniki przedniej
osi. Jeśli koła przednie ciągnika mimo tego nie uzyskają dostatecznego kontaktu z
podłożem (pozwalającego na swobodne manewrowanie agregatem) nie pracuj z taką
maszyną lub narzędziem. Możesz także dociążyć oś przednią w inny sposób, do
wartości nie przekraczającej dopuszczalnego obciążenia opon.
Upewnij się przed podniesieniem lub opuszczeniem zawieszonej na TUZ maszyny
(narzędzia), a także przy wykonywaniu skrętów, czy nie dojdzie do kolizji
z współpracującymi ludźmi lub przedmiotami grożącymi powstaniem niebezpiecznej
sytuacji.
Nie pracuj wałami przegubowo teleskopowymi do napędu maszyn i narzędzi od WOM
ciągnika bez osłon.
Przy sprawdzaniu (na postoju) zagregowanych maszyn (narzędzi) napędzanych od
WOM ciągnika wyłącz napęd WOM.
W przypadku wykorzystywania zespołów (urządzeń) uzupełniających lub
wspomagających upewnij się, że mogą one współpracować z ciągnikiem, zapoznaj się
z zasadami ich prawidłowego montażu i współpracy z ciągnikiem.
W przypadku stosowania ładowacza czołowego należy przestrzegać
dopuszczalnych nacisków na oś przednią ( <2800 kg). Należy również
stosować przeciwciężar na tylnym układzie zawieszenia.
Niedopuszczalne jest użytkowanie ładowacza czołowego bez
przeciwciężaru zawieszonego na tylnym TUZ.
ZAPAMIĘTAJ ! - to Twój ciągnik.
Jeśli go nieprawidłowo wykorzystujesz, może być niebezpieczny dla Ciebie, osób
postronnych i otoczenia. Nie pracuj z osprzętem nie przeznaczonym do
współpracy z ciągnikiem !
BELARUS
B. WYMAGANIA BEZPIECZEŃSTWA
BELARUS
4
KIEROWANIE CIĄGNIKIEM
Dla uniknięcia niebezpiecznych sytuacji (zwłaszcza zagrażających wywróceniem się
ciągnika) zachowaj ostrożność i rozwagę w czasie jazdy ciągnikiem. Dostosuj szybkość
do warunków panujących na drodze, zwłaszcza przy poruszaniu się po nierównym
(pagórkowatym) terenie, przy przejeżdżaniu przez rowy, na stokach i na zakrętach
(uwrociach).
Pracując na stokach o nachyleniu 8÷12° zawsze stosuj rozstaw kół nie mniejszy niż
1800 mm.
Nie wykonuj ostrych skrętów przy pełnym obciążeniu i dużych prędkościach ciągnika.
UWAGA!
Dopuszczalny kąt pracy ciągnika na stoku wynosi 12°
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PRZY WYKONYWANIU PRAC
TRANSPORTOWYCH
W czasie poruszania się po drogach - także niepublicznych, bezwzględnie przestrzegaj
przepisów ruchu drogowego obowiązujących na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Ciągnik powinien, w czasie poruszania się po drogach publicznych, posiadać
w wyposażeniu ostrzegawczy trójkąt odblaskowy, a na ciągniku powinna być
zamontowana trójkątna tablica wyżniająca pojazd wolno poruszający się.
W przypadku, gdy ciągnik porusza się w agregacie z przyczepą lub maszyną, trójkątna
tablica wyróżniająca powinna być zamontowana na przyczepie lub maszynie (zgodnie z
przepisami).
Nie poruszaj się ciągnikiem (z przyczepą, maszyną lub narzędziem) bez sprawnej
instalacji hamulcowej i oświetleniowo - sygnalizacyjnej w pojazdach zespołu lub nie
połączonej instalacji przyczepy (maszyny) z ciągnikiem. Grozi to wypadkiem i jest
zakazane przez przepisy.
Nie pozostawiaj na drodze publicznej przyczepy, maszyny, narzędzia odłączonej od
ciągnika. W razie awarii zjedź na pobocze, ustaw ostrzegawczy trójkąt odblaskowy w
sposób zgodny z przepisami i włącz światła pozycyjne.
Nie pozostawiaj ciągnika (agregatu) na pochyłościach. W razie konieczności opuść
narzędzie, ącz I bieg, ącz napęd przedniego mostu (położenie „włączony”)
i hamulec postojowy.
Nie przekraczaj agregatem ciągnikowym prędkości 30 km/h, nie zjeżdżaj z pochyłości
przy wyłączonym silniku, na luzie lub przy wciśniętym pedale sprzęgła. Grozi to
niebezpieczeństwem.
Nie przewoź ludzi na przyczepach i maszynach (narzędziach). Jest to zabronione !
Zadbaj o to, aby pedały hamulców niezależnych były połączone, a ich działanie
jednoczesne.
Nie poruszaj się zespołem ciągnik - przyczepa, gdy świeci się czerwona lampka
sygnalizująca niedostateczne ciśnienie w układzie hamowania przyczepy (przyczep).
Może to uniemożliwić skuteczne hamowanie.
Przyłączaj przyczepy i maszyny (narzędzia) do ciągnika tylko w sposób przewidziany
przez producenta ciągnika t. j. oryginalnymi sworzniami z zabezpieczeniami
(zawleczkami). Inny sposób łączenia może spowodować niebezpieczeństwo.
Nie pracuj z przyczepami, o masie całkowitej większej niż 1500 kg, nie posiadającymi
hamulców.
W czasie holowania ciągnika bezwzględnie przestrzegaj przepisów ruchu drogowego.
Dopuszcza się holowanie ciągnika z nie pracującym silnikiem, a sprawnym układem
kierowniczym, z prędkością nie przekraczającą 10 km/h.
BELARUS
B. WYMAGANIA BEZPIECZEŃSTWA
BELARUS
5
PRACA CIĄGNIKA Z WŁĄCZONYM WAŁEM ODBIORU MOCY (WOM)
W czasie pracy z maszynami (narzędziami) napędzanymi WOM-em, w razie potrzeby
przeglądu maszyny (jej oączenia), przed wyjściem z kabiny upewnij się, że WOM nie
obraca się.
Przy pracy z maszynami (narzędziami) napędzanymi WOM-em osoby przebywające
w pobliżu obracających się zespołów lub elementów maszyny nie powinny być ubrane
w luźne ubrania, gdyż może to być przyczyną powstania zagrożenia.
Przy pracy z maszynami stacjonarnymi, napędzanymi przez WOM, zawsze włącz
hamulec postojowy, tylne koła zablokuj z przodu i z tyłu, a przednie koła ustaw jak do
jazdy na wprost.
Nie wykonuj czynności związanych z myciem, regulacją lub obsługą maszyn (narzędzi)
napędzanych od WOM przy pracującym silniku.
Zawsze stosuj osłonę daszkową, a gdy WOM nie jest używany, zakładaj kołpak
ochronny na końcówkę WOM.
Nie używaj wałów do napędu maszyn bez kompletnych, przewidzianych konstruk-
cyjnie, osłon.
Stosuj zawsze odpowiednio dobrane (w zależności od wielkości momentu obrotowego
maszyny napędzanej, koniecznego do przeniesienia) wały przegubowo teleskopowe.
Wartość momentu w Nm podana jest zazwyczaj na osłonie WOM-u.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA POŻAROWEGO
Nie dodawaj, pod żadnym pozorem, do oleju napędowego benzyny lub mieszanek
gdyż może to znacznie zwiększyć niebezpieczeństwo zapalenia lub wybuchu.
Zawsze szczelnie zakręcaj korek wlewu paliwa do zbiornika.
Nie nalewaj paliwa przy pracującym silniku.
Nie pal papierosów przy nalewaniu paliwa, ani też przy obsłudze układu paliwowego.
Nie napełniaj paliwem całej objętości zbiornika. Zawsze zostaw niewielką przestrzeń
na rozszerzalność paliwa.
Uzupełniaj paliwo zawsze po skończonej pracy, dla zmniejszenia powstawania nocą
kondensatu pary wodnej w zbiorniku.
Nie składuj materiałów pędnych i smarnych w odległości mniejszej niż 3 m od miejsca
stałego postoju ciągnika. Wyposaż to miejsce w sprawny sprzęt przeciwpożarowy.
Zachowaj ostrożność przy naprawach związanych ze spawaniem. Miejsce naprawy
oczyść tak, by nie powstało ognisko pożaru w czasie pracy.
Dbaj o szczelność układu wydechowego i o to, by nie był zanieczyszczony, zwłaszcza
z zewnątrz, substancjami łatwopalnymi.
Nie dopuszczaj do powstawania przecieków z instalacji paliwowej i hydraulicznej.
Wyposaż ciągnik w gaśnicę GP-1X, BC-DB, lub podobnego typu i zamocuj ją
w uchwycie.
BELARUS
C. DANE IDENTYFIKACYJNE
BELARUS
6
a)
b)
Rys. 1 Położenie tabliczek producenta
a - tabliczka znamionowa producenta ciągnika; b - tabliczka konstrukcji ochronnej;
Numer ciągnika (podwozia) umieszczony jest na tabliczce znajdującej się na tylnej
ścianie kabiny z lewej strony (patrz rys. 1 poz. a) oraz jest powtórzony na lewej podłużnicy
(rys. 2)
Typ i numer kabiny podany jest na tabliczce znajdującej się na ramie wewnątrz kabiny z
lewej strony (rys. 1 poz. b)
Numer ciągnika (podwozia) umieszczony jest na tabliczce znajdującej się na tylnej
ścianie kabiny z prawej strony obok gniazda elektrycznego (patrz rys. 1 poz. b) oraz jest
powtórzony na lewej podłużnicy (rys. 2)
Typ i numer kabiny podany jest na tabliczce znajdującej się na tylnej ścianie kabiny
z lewej strony tuż pod gniazdem szybkozłącza hydraulicznego (rys. 1 poz. a)
Rys. 2a Usytuowanie numeru ciągnika na lewej podłużnicy i tabliczki producenta silnika
(wersja z silnikiem MMZ).
BELARUS
C. DANE IDENTYFIKACYJNE
BELARUS
7
Rys. 2b Położenie tabliczki 1 silnika (wersja z silnikiem DEUTZ) na pokrywie silnika 2 i z
prawej strony bloku silnika 3.
Sprzęgło Skrzynia biegów Turbosprężarka
Rys. 3 Usytuowanie numeru sprzęgła, skrzyni biegów i turbosprężarki.
Tylny most Przedni most
Rys. 4 Miejsca umieszczenia numerów fabrycznych tylnego i przedniego mostu.
BELARUS
D. ORGANY STEROWANIA I KONTROLI
BELARUS
8
Przed przystąpieniem do pracy ciągnikiem należy zapoznać się
z przeznaczeniem organów sterowania, wskaźników i ich wskazań.
Zawarte w Instrukcji informacje pomogą Ci prawidłowo i bezpiecz-
nie kierować ciągnikiem i wykonywać nim zamierzone prace przy
możliwie najmniejszym wysiłku
BELARUS
D. ORGANY STEROWANIA I KONTROLI
BELARUS
9
ORGANY STEROWANIA I KONTROLI W CIĄGNIKACH BELARUS serii
1221
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Rys. 5 Usytuowanie organów sterowania i kontroli ciągników BELARUS serii 1221
(przednia część kabiny)
1 - włącznik świateł awaryjnych; 2 - przełącznik świateł kierunku jazdy, sygnału i świateł
drogowych; 3 - panel wskaźników kontrolnych I; 4 panel wskaźników kontrolnych II; 5 - panel
lampek kontrolnych; 6 przesłony wlotów powietrza; 7 radioodtwarzacz (opcja); 8 przesłony
recylkulacyjne powietrza; 9 - ącznik wycieraczki przedniej szyby; 10 włącznik wentylatora
kabiny (w opcji z klimatyzacją brak); 11 - ącznik reflektorów roboczych tylnych; 12 - ącznik
reflektorów roboczych przednich; 13 - oświetlenie kabiny; 14 - dźwignia sterowania parą
szybkozłączy hydraulicznych z tyłu ciągnika (z lewej strony); 15 - dźwignia sterowania parą
szybkozłączy hydraulicznych z przodu ciągnika (z prawej strony); 16 - dźwignia sterowania parą
szybkozłączy hydraulicznych z tyłu ciągnika (z lewej strony); 17pulpit programowania wskaźnika
prędkości lub przycisk MODE (BELARUS 1221.4); 18 - włącznik rozrusznika (stacyjka); 19 -
ącznik spryskiwacza szyby przedniej; 20 ącznik świateł postojowych i mijania; 21 - pedał
sterowania dawką paliwa („gazem”); 22 - pedał hamulca prawego koła; 23 - pedał hamulca lewego
koła; 24 - cięgło blokady kątowego usytuowania kierownicy; 25 - cięgło zatrzymania silnika; 26 -
pedał sprzęgła;
BELARUS
D. ORGANY STEROWANIA I KONTROLI
BELARUS
10
37
38
27
29
33
34
35
36
28
30
31
32
Rys. 6 Usytuowanie organów sterowania i kontroli ciągników BELARUS serii 1221
(środkowa i tylna część kabiny)
27 – dźwignia hamulca postojowego; 28 – dźwignia reduktora i wyboru grupy biegów; 29
dźwignia zmiany biegów; 30 cięgło włączające WOM; 31 – przełącznik włączania napędu
przedniej osi; 32 przełącznik ączania blokady mechanizmu żnicowego tylnego mostu; 33
dźwignia sterowania podnośnikiem; 34 dźwignia sterowania podnośnikiem; 35 dźwignia
sterowania dawką paliwa („gaz”); 36 - ącznik masy; 37 dźwignia przełączania obrotów WOM
(zależny-niezależny); 38 - siedzisko kierowcy; 39- ącznik reflektorów roboczych przednich
położonych na wspornikach (BELARUS 1221.4); 40-ącznik „masy” (BELARUS 1221.4)
Wariant BELARUS 1221.4 (opis powyżej)
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120

PRONAR BELARUS 1221 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi