Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę (wewnątrz
główki piasty), i wymienić główkę.
Uwaga:
W trakcie wymiany główki należy jednocześnie wymienić śrubę mocującą.
Należy pamiętać, aby nasmarować gwint oraz śrubę mocującą główki; w
przeciwnym razie wystąpić może luz lub zakleszczenie.Nie należy próbować
rozbierania główki, ponieważ może to spowodować niewłaściwe działanie.
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść
z roweru, czego konsekwencją może być poważne zranienie.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować
obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych
Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
Uwaga
• Używać koronek CS-MX66.
• Jeżeli koło stanie się sztywne i trudne do obracania, należy je
nasmarować.
• Nie stosować żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, w
przeciwnym razie może się on wydostać.
• Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym
i następnie ponownie je smarować. Dodatkowo, czyszczenie
łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może być
skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
• Jeżeli łańcuch, w czasie użytkowania nadal spada z koronek,
wymienić koronki i łańcuch.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
OSTRZEŻENIE
Techniczna instrukcja serwisowa
FH-MX70
Piasta tylna
W celu uzyskania najlepszych osiągów, zalecamy wykorzystanie
następującej kombinacji.
Piasta tylna
Dane techniczne
<Regulacja linii łańcucha>
Linia łańcucha może być regulowana w zakresie pomiędzy 43 i 47 mm poprzez mocowanie
podkładek dystansowych o grubości 1 mm.
Koronka
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Montaż koronki
Do montowania koronek użyć narzędzia specjalnego (TL-LR15)
do dokręcenia nakrętki koronki.
Moment dokręcenia:
30 - 50 Nm
Aby wymienić koronki zastosować narzędzia specjalne
(TL-LR15) i TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę koronki.
Linia łańcucha 43 / 44 / 45 / 46 / 47 mm
43 mm
Nakrętka koronki
Podkładka dystansowa
nakrętki koronki
Śruba mocująca
Śruba mocująca
Podkładka dystansowa koronki
(Sprawdzić, czy jest prawidłowo skierowana.)
Koronka
(CS-MX66)
Klucz imbusowy 6 mm
Podkładki
dystansowe (1 mm)
Wymiana główki piasty
Najpierw wyciągnąć oś piasty zgodnie z procedurą pokazaną na rysunku.
Odcinek z podwójną blokadą po stronie główki nie może być zdemontowany.
(1) (2)
(3)
Uwaga:
• Podczas zdejmowania i zakładania uszczelki,
należy szczególnie uważać, aby jej nie zgiąć.
Podczas zakładania uszczelki, upewnić się, że jest
prawidłowo skierowana i włożyć ją do oporu.
• Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która
jest zaciśnięta na stożku.
Klucz 17 mm
Stożek z osłoną przeciwkurzową
(nie może zostać zdemontowany)
Uszczelka
Wypust uszczelki jest po zewnętrznej
stronie
Siła dokręcenia po lewej stronie:
15 - 20 Nm
Demontaż
Śruba mocująca główkę
piasty
Korpus główki
Podkładka główki
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Nie należy zdejmować uszczelki.
Nasmarować
Moment dokręcania:
45 - 50 Nm
Klucz imbusowy 14 mm
Demontaż
Montaż
Nakrętka koronki
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
Moment dokręcania śruby
mocującej: 37 - 45 Nm
Dokręcić
44 mm 45 mm 46 mm 47 mm
SI-3CV0A
Model CS-MX66
Liczba zębów koronki 14T, 15T, 16T, 18T
Grupa DXR
Dźwignia hamulca BL-MX70
Piasta tylna FH-MX70
Piasta przednia HB-MX70
Biegi 1
Koronka CS-MX66
Model FH-MX70
Biegi 1
Liczba otworów na szprychy 32 H / 36 H
Odpowiednia grubość zakończenia
tylnych widełek
5 - 10 mm
Odpowiedni rozmiar zakończenia tylnych widełek 10 mm
Wymiary nakrętki mocującej 112 mm
Oś piasty