3
Typ PS/79-1 i PS/79-2
Jeśli przewiduje się obecność obcych materiałów w rurociągach
i czyszczenie gazem obojętnym nie jest wykonywane, zaleca
się następującą procedurę w celu uniknięcia wewnątrz
urządzenia jakiegokolwiek zewnętrznego źródła zapłonu,
wynikającego z mechanicznie generowanych iskier:
• drenaż obcego materiału przewodami drenarskimi, jeśli
istnieją, do strefy niezagrożonej poprzez napływ gazu
paliwowego o małej prędkości do orurowania (5 m/s).
W każdym przypadku
• postanowienia Dyrektywy 1999/92/EC i 89/655/EC powinny
być wprowadzone w życie przez wykonawcę i użytkownika
stacji/instalacji redukcyjnej/pomiarowej ciśnienia gazu
• mając na uwadze zapobieganie oraz zapewnienie
ochrony przed eksplozjami, powinny być podjęte środki
techniczne i organizacyjne właściwe danej operacji
(np.: napełnianie/opróżnianie gazem paliwowym pojemności
wewnętrznej wyodrębnionej części/całości instalacji
za pomocą przewodów wentylujących do obszaru
niezagrożonego - 7.5.2 z EN 12186 i 7.4 z EN 12279
; monitorowanie nastaw z dalszym wydmuchem gazu
paliwowego do strefy niezagrożonej ; podłączenie
wyodrębnionej części/całości instalacji do rurociągu
wylotowego; ....)
• postanowienia punktu 9.3 z EN 12186 i 12279 powinny być
wprowadzone w życie przez użytkownika stacji/instalacji
redukcyjnej/pomiarowej ciśnienia gazu
• próba szczelności zewnętrznej powinna być przeprowadzona
po każdym ponownym montażu w lokalizacji instalacji przy
użyciu ciśnienia próbnego zgodnie z przepisami narodowymi
• okresowe kontrole/czynności obsługowe w ramach nadzoru
powinny być prowadzone zgodnie z przepisami narodowymi,
jeśli istnieją, oraz specycznymi zaleceniami producenta.
Przed przystąpieniem do obsługi zamknąć wlot i wylot
reduktora i odgazować zamknięty odcinek. Stosować wodę z
mydłem w celu sprawdzenia, czy nie ma uchodzeń.
a.Wykręcić śruby (nr. 54), zdjąć pokrywę (nr. 58), i wymienić
lc (nr. 41), następnie zmontować w odwrotnej kolejności.
b. Wykręcić śruby (nr. 54), zdjąć pokrywę (nr. 55), sprężynę
(nr. 52) i zespół membrany (nr. 53, 51, 50, 49, 48 i 47).
Wymienić membranę jeśli potrzeba.
c. Wykręcić gniazdo (nr. 44) i wymienić zespół zawieradła
(nr. 45).
d. Zamontować w odwrotnej kolejności.
e. Wykręcić korek (nr. 23) i gniazdo (nr. 25), sprężynę
(nr. 27), zespół zawieradła (nr. 29) i wrzeciono widłowe
(nr. 31).
f. Wymienić zespół zawieradła (nr. 29) i O-ring (nr. 32).
g. Zamontować w odwrotnej kolejności.Przegląd Główny
j. Postępować zgodnie z instrukcjami wymiany ltra,
membrany i uszczelki stabilizatora oraz uszczelki zaworu
pilota (instrukcje powyżej).
k. Całkowicie zwolnić sprężynę (nr. 5) obracając śrubę
nastawczą (nr. 1) przeciwnie do kierunku ruchu
wskazówek zegara.
l. Wykręcić śruby (nr. 10) i pokrywę (nr. 6).
m. Utrzymując zablokowany talerzyk (nr. 8) kluczem
cyrklowym, odkręcić nakrętkę (nr. 7).
n. Wykręcić talerzyk (nr. 8) z trzpienia (nr. 12) i wysunąć
zawleczkę (nr. 35).
o. W typie RE/79-1 i 2, usunąć nakrętkę ustalającą (nr. 15)
za pomocą klucza i wysunąć części (nr. 62, 63, 16 i 17),
upewnić się czy powierzchnia gniazda (nr. 61) nie jest
uszkodzona.
p. Wymienić zużyte uszczelki.
Ponowny montaż
Pokryć cienką warstwą smaru O-ringi statyczne Molykote
55 M, uważając aby ich nie uszkodzić przy ponownym
montażu. Nie smarować pozostałych elementów pilota.
Zmontować elementy odwracając kolejność opisanych
powyżej czynności. Sprawdzać czy wszystkie części
poruszają się bez oporów i tarcia.