Shimano FH-M988 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Piasta tylna FH-M988 nie została zaprojektowana z myślą o jeździe zjazdowej i stylu wolnym.
Jeżeli na osi montażowej piasty pojawią się pęknięcia w wyniku jazdy w niewłaściwych
warunkach, oś może pęknąć i rower może się wywrócić, co grozi śmiercią lub poważnymi
obrażeniami ciała.
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy dokładnie sprawdzić oś montażową piasty pod
kątem pęknięć. W razie stwierdzenia jakichkolwiek problemów należy natychmiast zaprzestać
użytkowania roweru.
Piasty FH-M988/SM-AX75 można używać wyłącznie w połączeniu ze specjalną ramą. Jeżeli
będzie ona używana w połączeniu z ramą innego typu, koło może odpaść podczas jazdy, co
grozi poważnymi obrażeniami ciała.
Przed jazdą na rowerze należy zawsze sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Niezastosowanie się do tej wskazówki może skutkować odpadnięciem koła podczas jazdy, co
grozi poważnymi obrażeniami ciała.
Należy koniecznie zapoznać się z instrukcją serwisową hamulców tarczowych i SM-AX75 oraz
z niniejszą instrukcją serwisową.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane,
zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
Nie należy stosować żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, ponieważ może się on
wydostać na zewnątrz.
Zębatki należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i następnie ponownie je
smarować. Dodatkowo czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym
i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości zębatek i łańcucha.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z zębatek, należy wymienić zębatki
i łańcuch.
Gwarancja produktu nie obejmuje uszkodzeń wynikających z takiego użytkowania, jak skoki
w trakcie jazdy lub przewrócenie roweru, za wyjątkiem awarii wynikających z użycia
nieodpowiednich materiałów lub metod produkcji.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
OSTRZEŻENIE
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
Dane techniczne
Naplecenie szprych koła
Montaż tarczy
Konserwacja
Układy mogą zostać zdemontowane zgodnie z przedstawioną ilustracją. Okresowo należy smarować każdy
z elementów.
Uwaga:
W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępować bardzo ostrożnie, aby jej nie zagiąć. Przy
ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić się, czy jest dobrze zorientowana i włożyć ją tak daleko, jak to
możliwe.
Nie należy rozbierać osłon przeciwkurzowych, które są zaciśnięte na prawej nakrętce i stożku.
Nie należy podejmować prób demontażu główki, ponieważ może to osłabić wydajność piasty.
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Uszczelka
(Wypust uszczelki jest po
zewnętrznej stronie)
Nakrętka prawa
Osłona przeciwkurzowa (nie wolno jej
demontować)
Pierścień mocujący
tarczę
TL-LR15
2
1
Upewnić się, że szprychy zostały naplecione jak na rysunku.
Nie stosować naplecenia radialnego.
Podczas montażu koła używać narzędzia montażowego TL-FH12.
Kierunek obrotu
koła
Tył, lewo
Tył, prawo
Moment dokręcania:
40 - 50 Nm
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Wymiana główki piasty
Demontaż Montaż
Montaż
Podkładka główki
SI-3DY0A-001-03
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-3DY0A-001
FH-M988
Stożek z osłoną przeciwkurzową (nie
może zostać zdemontowany)
Montaż kasety zębatek
Rowek jest szeroki tylko
w jednym miejscu.
(bJ) 11 - 34T
(bk) 11 - 36T
Szeroki wypust
A
a
c
-
1
4
T
Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne
(TL-LR15/LR10) do dokręcenia nakrętki kasety.
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
W przypadku każdej koronki, powierzchnia z oznaczeniem grupy powinna być skierowana na
zewnątrz i ustawiona tak, aby szerokie występy na każdej koronce i część A (na której rowek jest
szeroki) główki piasty, były w jednej linii.
Nakrętka kasety
Podkładka dystansowa
nakrętki kasety
Podkładka dystansowa
koronki
Demontaż
Nakrętka kasety
TL-LR15/LR10
Narzędzie
(TL-SR21)
Nazwa części Rodzaj gwintu
Pionowe
zakończenie
widełek
Moment dokręcania
1
Nakrętka ustalająca z lewym gwintem
(M15)
Gwint prawy Klucz 17 mm 15 - 20 Nm
2
Stożek z lewym gwintem (M15) Gwint prawy Klucz 17 mm
Piasta tylna
Model nr FH-M988
Biegi 10
Liczba otworów na szprychy 32
Odległość między nakrętkami 142 mm
Średnica osi 12 mm
Odpowiednia przerzutka tylna RD-M980 / M985
Aby wymienić koronki HG, zastosować narzędzia specjalne
(TL-LR15/LR10) i TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę kasety.
Grupa XTR
Dźwignia przerzutki SL-M980
Pancerz OT-SP41 (SIS-SP41)
Przerzutka tylna RD-M980 / M985
Typ GS / SS
Piasta tylna FH-M988
Oś piasty tylnej SM-AX75
Piasta przednia HB-M988
Biegi 10
Kaseta zębatek CS-M980
Łańcuch CN-M980
Ślizg SM-SP17
Korpus główki
TL-FH15
Moment dokręcania:
150 Nm
Demontaż
  • Page 1 1

Shimano FH-M988 Service Instructions

Typ
Service Instructions