Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
• Piasta tylna FH-M988 nie została zaprojektowana z myślą o jeździe zjazdowej i stylu wolnym.
Jeżeli na osi montażowej piasty pojawią się pęknięcia w wyniku jazdy w niewłaściwych
warunkach, oś może pęknąć i rower może się wywrócić, co grozi śmiercią lub poważnymi
obrażeniami ciała.
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy dokładnie sprawdzić oś montażową piasty pod
kątem pęknięć. W razie stwierdzenia jakichkolwiek problemów należy natychmiast zaprzestać
użytkowania roweru.
• Piasty FH-M988/SM-AX75 można używać wyłącznie w połączeniu ze specjalną ramą. Jeżeli
będzie ona używana w połączeniu z ramą innego typu, koło może odpaść podczas jazdy, co
grozi poważnymi obrażeniami ciała.
• Przed jazdą na rowerze należy zawsze sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Niezastosowanie się do tej wskazówki może skutkować odpadnięciem koła podczas jazdy, co
grozi poważnymi obrażeniami ciała.
• Należy koniecznie zapoznać się z instrukcją serwisową hamulców tarczowych i SM-AX75 oraz
z niniejszą instrukcją serwisową.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane,
zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
• Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
• Nie należy stosować żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, ponieważ może się on
wydostać na zewnątrz.
• Zębatki należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i następnie ponownie je
smarować. Dodatkowo czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym
i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości zębatek i łańcucha.
• Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z zębatek, należy wymienić zębatki
i łańcuch.
• Gwarancja produktu nie obejmuje uszkodzeń wynikających z takiego użytkowania, jak skoki
w trakcie jazdy lub przewrócenie roweru, za wyjątkiem awarii wynikających z użycia
nieodpowiednich materiałów lub metod produkcji.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
OSTRZEŻENIE
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
Dane techniczne
Naplecenie szprych koła
Montaż tarczy
Konserwacja
Układy mogą zostać zdemontowane zgodnie z przedstawioną ilustracją. Okresowo należy smarować każdy
z elementów.
Uwaga:
• W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępować bardzo ostrożnie, aby jej nie zagiąć. Przy
ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić się, czy jest dobrze zorientowana i włożyć ją tak daleko, jak to
możliwe.
• Nie należy rozbierać osłon przeciwkurzowych, które są zaciśnięte na prawej nakrętce i stożku.
• Nie należy podejmować prób demontażu główki, ponieważ może to osłabić wydajność piasty.
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Uszczelka
(Wypust uszczelki jest po
zewnętrznej stronie)
Nakrętka prawa
Osłona przeciwkurzowa (nie wolno jej
demontować)
Pierścień mocujący
tarczę
TL-LR15
2
1
Upewnić się, że szprychy zostały naplecione jak na rysunku.
Nie stosować naplecenia radialnego.
Podczas montażu koła używać narzędzia montażowego TL-FH12.
Kierunek obrotu
koła
Tył, lewo
Tył, prawo
Moment dokręcania:
40 - 50 Nm
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Wymiana główki piasty
Demontaż Montaż
Montaż
Podkładka główki
SI-3DY0A-001-03
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-3DY0A-001
FH-M988
Stożek z osłoną przeciwkurzową (nie
może zostać zdemontowany)
Montaż kasety zębatek
Rowek jest szeroki tylko
w jednym miejscu.
(bJ) 11 - 34T
(bk) 11 - 36T
Szeroki wypust
a
c
-
1
4
T
Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne
(TL-LR15/LR10) do dokręcenia nakrętki kasety.
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
W przypadku każdej koronki, powierzchnia z oznaczeniem grupy powinna być skierowana na
zewnątrz i ustawiona tak, aby szerokie występy na każdej koronce i część A (na której rowek jest
szeroki) główki piasty, były w jednej linii.
Nakrętka kasety
Podkładka dystansowa
nakrętki kasety
Podkładka dystansowa
koronki
Demontaż
Nakrętka kasety
TL-LR15/LR10
Narzędzie
(TL-SR21)
Nazwa części Rodzaj gwintu
Pionowe
zakończenie
widełek
Moment dokręcania
1
Nakrętka ustalająca z lewym gwintem
(M15)
Gwint prawy Klucz 17 mm 15 - 20 Nm
2
Stożek z lewym gwintem (M15) Gwint prawy Klucz 17 mm ————
Piasta tylna
Model nr FH-M988
Biegi 10
Liczba otworów na szprychy 32
Odległość między nakrętkami 142 mm
Średnica osi 12 mm
Odpowiednia przerzutka tylna RD-M980 / M985
Aby wymienić koronki HG, zastosować narzędzia specjalne
(TL-LR15/LR10) i TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę kasety.
Grupa XTR
Dźwignia przerzutki SL-M980
Pancerz OT-SP41 (SIS-SP41)
Przerzutka tylna RD-M980 / M985
Typ GS / SS
Piasta tylna FH-M988
Oś piasty tylnej SM-AX75
Piasta przednia HB-M988
Biegi 10
Kaseta zębatek CS-M980
Łańcuch CN-M980
Ślizg SM-SP17
Korpus główki
TL-FH15
Moment dokręcania:
150 Nm
Demontaż